0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شرکت خلاقیت

معرفی، خرید و دانلود کتاب شرکت خلاقیت

غلبه بر نیروهایی نادیدنی که در مسیر الهام واقعی قرار دارند (خاطرات بنیان گذار پیکسار)
نویسنده:
اد کتمول
ناشر:
میلکان
درباره شرکت خلاقیت

داستان اسباب‌بازی‌ها، بالا و کوکو از جمله مشهورترین انیمیشن‌های پیکسار هستند که در کتاب شرکت خلاقیت می‌توانید داستان آن را بخوانید. اد کتمول بنیان‌گذار این شرکت، داستان سال‌های فعالیتش در این انیمیشن‌سازی فوق‌العاده را در کتاب «creativity inc: overcoming the unseen forces that stand in the way of true inspriration» آورده است. این کتاب در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و توانست نظرات زیادی را به خود جلب کند. فوربز این کتاب را یکی از بهترین کتاب‌های کسب‌وکار نامیده است و نیویورک‌تایمز به آن لقب کتابی کم‌نظیر برای اهالی کسب‌وکار داده است. این کتاب به‌سرعت به زبان‌های مختلف برگردانده شده است و در نقاط مختلف دنیا خوانندگان زیادی دارد.

داستان کتاب از سال ۱۹۸۶ جایی که اد کتمول و استیو جابز این شرکت را راه‌اندازی کردند و شروع شده است و از مسیری حرف می‌زند که پیکسار را به استودیویی برنده‌ی جایزه‌ی اسکار تبدیل کرده است، استودیویی که بسیاری از خاطرات نوجوانی و کودکی ما را ساخته است. خلاقیت مهم‌ترین عنصری است که هرجایی از تاریخ این شرکت به کار گرفته شده است و کتمول در این کتاب در آن حرف زده است. این کتاب یک دفترچه راهنمای کامل برای کسانی است که برای اصالت تلاش می‌کنند و به مدیران اجازه می‌دهد از پتانسیل موجود در کارمندانش و استفاده کنند و ایده‌هایی که در محیط وجود دارند را جذب کنند. داستان‌سرایی آزادانه، ابداعات نوآورانه و به‌کارگیری احساسات جمعی در این شرکت بسیار مشهود است و رؤیاپرداز بودن مدیران این شرکت هم در جای‌جای کتاب پیداست.

اد کتمول کیست؟

ادوین کتمول در سال ۱۹۴۵ در ویرجینیای غربی دنیا آمده است. پدرش مدیر دبیرستان بود و او از کودکی به دنیای انیمیشن‌سازی علاقه داشت اما نمی‌دانست چگونه به این مسیر پا بگذارد. اد در نهایت پا به دنیای علم گذاشت و در رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه یوتا درس خواند. او در این مسیر تصویرسازی دیجیتال را یاد گرفت و کم‌کم توانست مسیر محبوبش را پیدا کند. او بعدها دکترای علوم کامپیوتر خود را هم دریافت کرد. پس از سال‌ها کار در شرکت‌های مختلف با همراهی استیو جابز پیکسار را تأسیس کرد. او جوایز زیادی برای سال‌های فعالیت دریافت کرده است و به‌عنوان یکی از پیشگامان انیمیشن سازی دنیا شناخته می‌شود.

چرا باید کتاب شرکت خلاقیت را خواند؟

شرکت خلاقیت یک کتاب مهم و خواندنی است. این کتاب در حقیقت تمام رازهای ادکتمول و همکارانش در اداره‌ی پیکسار را بازکرده است و می‌توان آن را یک دوره‌ی آموزشی بسیار کامل با قیمت بسیار ارزان دانست. اینکتاب هم برای تمام کارمندان کاربردی است و هم مدیران می‌توانند به کمک آن به شکل متفاوتی مدیریت کنند. این کتاب جالب و انگیزه‌بخش برای نوجوانان و جوانانی که تازه می‌خواهند به بازار کار پا بگذارند هم جالب است. به‌طورکلی هرکسی که به حوزه‌ی کسب‌وکار علاقه‌مند است می‌تواند این کتاب را بخواند. این کتاب با ترجمه‌ی شورش امیری از سوی نشر میلکان به بازار آمده است و نسخه الکتریک آن را می‌توانید در همین صفحه از دسته‌بندی کتاب‌های موفقیت و انگیزشی دانلود کنید.

در بخشی از کتاب شرکت خلاقیت می‌خوانیم

در اواخر دهه‌ی ۱۹۸۰ و اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰، درحالی‌که استودیوی در حال پیشرفت انیمیشن دیزنی از دنباله‌ی قابل‌توجهی از فیلم‌های پرفروش برخوردار بود - پری دریایی کوچک، دیو و دلبر، علاءالدین و شیرشاه - این عبارت را می‌شنیدم که در سوئيت‌های مدیریتی دفتر مرکزی‌شان در بربنک مرتباً استفاده می‌شد: «باید هیولا را سیر کنیم.»

همان‌طور که ممکن است به‌خاطر داشته باشید، پیکسار وارد قراردادی شده بود که یک سیستم گرافیکی برای دیزنی تولید کند - سیستم تولید انیمیشن کامپیوتری، یا CAPS- که سلولوئیدهای انیمیشن را چاپ و مدیریت می‌کرد. ما کار روی CAPS را هنگامی شروع کردیم که دیزنی در حال ساخت پری دریایی کوچک بود، در نتیجه از نزدیک شاهد این بودم که چگونه موفقیت آن فیلم، منجر به گسترش استودیو و نیاز آن به پروژه‌های فیلم بیشتر و برای توجیه - و مشغول نگه‌داشتن - کارکنان در حال افزایشش شد. به‌عبارت‌دیگر، از نزدیک شاهد خلق هیولای دیزنی بودم و منظورم از هیولا، هر گروه بزرگی است که برای عملکردش نیازمند یک خوراک بی‌وقفه از محتوا و منابع جدید است.

باید بگویم که هیچ بخشی از این مسئله اتفاقی نبود یا به دلایل اشتباه رخ نداده بود. مدیرعامل شرکت والت دیزنی، مایکل آیزنر و رئیس استودیو جفری کتزنبرگ، خود را وقف احیای انیمیشن، بعد از دوران بایر طولانی پس از مرگ والت، کرده بودند.

پیشنهادهایی برای علاقه‌مندان به کتاب شرکت خلاقیت

شرکت خلاقیت کتابی خواندنی است. کتابی که چیزهای زیادی را به مخاطب می‌آموزد. کتاب‌های زیاد دیگری هم وجود دارد که برای کسانی که از این کتاب بهره برده‌اند مناسب‌اند. رهبران آخر غذا می‌خورند  اثر سایمون سینک یکی از این کتاب‌هاست. کتاب‌های دیگری که می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم، کتاب‌های زیرند:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۶۴ مگابایت
تعداد صفحات
296 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۵۲:۰۰
نویسندهاد کتمول
مترجمشورش بشیری
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Creativity, Inc.: Overcoming the Unseen Forces That Stand in the Way of True Inspiratio
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۰
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۶۴ مگابایت
۲۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خیلی خوبیه و فرهنگ و تکامل پیکسار رو به قشنگی توضیح میده

5

یکی از زیباترین کتاب هایی که خوندم

5
(8)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شرکت خلاقیت
شرکت خلاقیت
غلبه بر نیروهایی نادیدنی که در مسیر الهام واقعی قرار دارند (خاطرات بنیان گذار پیکسار)
میلکان
5
(8)
70,000
تومان