0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دعواهای زن و شوهری
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب دعواهای زن و شوهری

نویسنده:
آلن دوباتن
درباره دعواهای زن و شوهری

کتاب دعواهای زن و شوهری نوشته آلن دوباتن (Alain De Botton) برگرفته از تفکری فلسفی درعین‌حال قابل‌فهم و کاربردی در زندگی روزمره است.

توجه به نقش خودمان در بالاگرفتن یک مشاجره می‌تواند بسیاری از احساسات منفی ما را خنثی کند و ما را برای انجام سازش متمایل‌تر کند. این کتاب شامل بیست نوع از مرسوم‌ترین دعواهای زناشویی است که دو طرف با نگاه‌کردن به این لیست می‌توانند تصدیق کنند که چگونه با مرتکب شدن اشتباهات مرسوم و معمول در مشاجرات شرکت می‌کنند و به آن دامن می‌زنند. دعواهای زن‌وشوهری (arguments) یک کتاب خواندنی و باارزش است. کتابی که می‌تواند چیزی را به شما نشان دهد که تا امروز به آن توجه نکرده بودید. بسیاری از افراد در طول زندگی درگیر دعواهایی هستند که از منشأ آن بی‌خبرند و درکی از فشار روانی دیوانه‌کننده‌ای که دائماً به خودشان تحمیل می‌کنند ندارند، چیزی که باعث شده است ما با انسان‌های غمگین زیادی روبه‌رو شده‌ایم که فکر می‌کنند اوضاع خیلی خراب است و بی‌نهایت دست‌وپا می‌زنند. کتاب دعواهای زن‌وشوهری پر از راه‌حل‌هایی است که می‌تواند زندگی هر فرد را به زندگی بهتری تبدیل کند و فشارهای روانی را کاهش دهند.

آلن دوباتن نویسنده‌ی کتاب‌هایی کاربردی با نگرشی فلسفه در زندگی است. او با به اشتراک گذاشتن دانسته‌های خود، به پرسش‌هایی متداول و مهم در خصوص زندگی، عشق و روابط با ادبیاتی ساده توضیح می‌دهد. خواندن این کتاب هم به زنان و هم به مردان برای داشتن رضایت از زندگی توصیه می‌شود و با لحنی ساده و صریح نوشته شده که هرکسی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.

نگاهی فلسفی به زندگی روزمره

آلن دو باتن نویسنده‌ای شناخته شده در عصر حاضر است و کتاب‌هایش طرفداران بسیار زیادی دارد. او یک فیلسوف سویسی و انگلیسی است که کتاب‌هابش را با زبانی که تنها خودش میداند در چهار چوب فلسفه عرضه می‌کند. وی برای تحصیل به دانشگاه هاروارد رفت و پس از مدتی برای تکمیل کتاب‌های فلسفی خود دانشگاه را رها کرد. یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های باتن برای دنیای امروز تاسیس مدرسه ای با عنوان (School Of Life)  در سال 2018 است. در این مرکز او به همراه همکارانش رویدادها و جلسات مشاوره‌ای را برگزار می‌کند که می‌توانند مسیری برای زندگی بهتر در مقابل مردم باز کند. از دیگر کتاب‌های قابل توجه آلن دو باتن می توان به «جستارهایی در باب عشق»، «اضطراب وضعیت» و «تسلی بخشی‌های فلسفه»  اشاره کرد.

چرا باید کتاب دعواهای‌ زن و شوهری را خواند؟

کتاب دعواهای زن‌وشوهری یک کتاب تأثیرگذار برای زوج‌هایی است که در میانه یک رابطه عاطفی با مشکلاتی مختلف روبه‌رو می‌شوند. کتاب به دعواهایی با موضوعات مختلف اشاره دارد که افراد زیادی ممکن است با آن روبه‌رو شوند؛ اما دلیل اصلی این دعواها گاهی در نقاب‌های مختلف ظاهر می‌شود. در واقع پس از خواندن کتاب متوجه خواهید شد منبع اصلی دعواهایی که ممکن است هر روز با آن مواجه شوید را کشف کنید. دعواهای زن و شوهری برای هر زوجی تأثیرگذار و خواندنی است و به بهبود روابط بین آن‌ها کمک می‌کند. ترجمه کتاب دعواهای زن و شوهری را محمدهادی حاجی بیگلو انجام داده و  توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک چاپ شده است. همچنین نسخه الکترونیک این کتاب را می‌توانید در همین صفحه از فیدیبو در دسته‌بندی کتاب‌های روان‌شناسی، روانکاوی تهیه کنید.

در بخشی از کتاب دعوا‌های زن و شوهری می‌خوانیم

زوج‌هایی هستند که به نظر می‌رسد هیچ‌وقت دعوا نمی‌کنند. رابطه‌شان به‌تمامی سرشار از ادب و احترام است: مدام از هم تشکر می‌کنند برای هم چای درست می‌کنند، وقتی هم می‌شنوند که در زندگی کسی دیگر دعوا پیش‌آمده است قدری نگران و هراسان می‌شوند. قابل درک است که چنین زوجی در خلوت به خودشان ببالند. اما تفاهم ظاهری در واقع اصلاً نشانه‌ای قطعی بر سلامت رابطه‌ی عاشقانه نیست، زیرا غیرممکن است بتوان دو روح را به هم وصل کرد؛ اما با سرچشمه‌های عمیق اختلاف و ناهمخوانی روبه‌رو نشد. نبود دعوا بیش از آنکه نشانه‌ی دستاوردی فرا انسانی در بلوغ زندگی مشترک باشد، نشانه‌ی این است که دیگر از اهمیت‌دادن به زندگی دست کشیده‌ایم.

بنابراین، هدف این نیست که از شر دعوا کلاً خلاص شویم، بلکه هدف این است که راهی بیابیم که دعواهای ثمربخش‌تری داشته باشیم. باید بیاموزیم که خوب دعوا کنیم، نه اینکه اصلاً دعوا نکنیم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب دعواهای زن و شوهری

آلن دوباتن در کتاب‌هایش، شما را به سفری در ژرف‌ترین و دورافتاده‌ترین گوشه‌های وجودتان می‌برد و با کمک آن مجهز به مجموعه ابزارهایی می‌شوید که می‌توانید شخصیتتان را به‌درستی شناسایی کنید. دعواهای زن و شوهری برای افرادی که درگیر مشکلات عاطفی و زناشویی هستند و هر شخصی که به دنبال صلح با خویشتن خود است کتابی بسیار خواندنی است.

کتاب‌های دیگری هم در این زمینه برای علاقه‌مندان وجود دارد که در ادامه به تعدادی از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
687.۴۴ کیلوبایت
تعداد صفحات
128 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۶:۰۰
نویسندهآلن دوباتن
مترجم محمدهادی حاجی بیگلو
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۰۶
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۸۷.۴۴ کیلوبایت
۱۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

در مقابل کتاب‌های دیگه نویسنده حرفی برای گفتن نداره، برای من به شخصه حرف جدیدی برای گفتن نداشت البته که ممکنه برای خیلی‌ها مفید باشه چون خیلی سعی کرده کارآمد مشکلات رو ریشه یابی کنه

5

حمید محمودی

4
(2)
34,000
٪40
20,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
دعواهای زن و شوهری
دعواهای زن و شوهری
آلن دوباتن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دعواهای زن و شوهری
٪40
دعواهای زن و شوهری
آلن دوباتن
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4
(2)
34,000
٪40
20,400
تومان