0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پل های مدیسن کانتی

معرفی، خرید و دانلود کتاب پل های مدیسن کانتی

درباره پل های مدیسن کانتی

گاهی عشق زمانی به سراغ ما می‌آید که فکرش را نمی‌کنیم و چه‌بسا عمر کوتاهی نیز داشته باشد؛ اما حسی را در قلب ما زنده می‌کند که تازه به مفهوم زندگی پی می‌بریم. با سطرهای کتاب پل‌های مدیسون کانتی چند ساعتی از روزهای کسل‌کننده فاصله می‌گیریم و زندگی عاشقانه‌ای را تجربه می‌کنیم که شاید خیلی وقت است آن را فراموش کرده‌ایم.

کتاب پل‌های مدیسون کانتی با عنوان اصلی The Bridges of Madison County نوشته‌ی رابرت جیمز والر در سال 1992 در آمریکا به چاپ رسید و با فروش بیش از 50 میلیون نسخه در تمام جهان، به یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های قرن بیستم تبدیل شد. این رمان به مدت سه سال پرچم‌دار پرفروش‌ترین‌ها بود. پل های مدیسون کانتی نه‌تنها به‌عنوان یک کتاب، بلکه به‌عنوان یک فیلم نیز توانست موفقیت‌های بسیاری را از آن خود کند. در سال 1995 فیلمی با همین عنوان با اقتباس از رمان رابرت جیمز والر ساخته شد که مریل استریپ با ایفای نقش اول توانست جایزه اسکار را دریافت نماید. فرانچسکا به‌عنوان یک مادر و همسر خانه‌دار در یک روستای سنتی زندگی می‌کند. رابرت کین برای تهیه گزارشی به مدیسون کانتی سفرکرده و با فرانچسکا آشنا می‌شود. آن‌ها رابطه عاشقانه شورانگیزی را آغاز می‌کنند غافل از اینکه عمر این عشق بسیار کوتاه است.

با رابرت جیمز والر بیشتر آشنا شویم

رابرت جیمز والر(Robert James Waller) نویسنده، موسیقیدان و عکاس آمریکایی است که در سال 1939 به دنیا آمد. این نویسنده به‌واسطه نوشتن رمان پل‌های مدیسون کانتی در سال 1993 شناخته شد. این رمان را می‌توان به‌نوعی برگرفته از سبک زندگی او دانست. رابرت والر ترانهای سروده که در آن به وصف زنی به نام فرانچسکا می‌پردازد که شباهت‌های زیادی با همسرش دارد. رابرت جیمز والر در سال 2017 در سن 77 سالگی دار فانی را وداع گفت. این نویسنده چندین رمان نوشته است؛ اما تنها کتاب پل‌های مدیسون کانتی با ترجمه زهره زاهدی توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک به فارسی ترجمه و چاپ شده است. از رمان‌های رابرت جیمز والر می‌توان به عناوین زیر اشاره کرد:

  • والس آهسته در سدار بند (Slow Waltz in Cedar Bend)
  • هزار جاده کشور (A Thousand Country Roads)
  • شب طولانی وینچل دیر (The Long Night of Winchell Dear )

چرا باید کتاب پل های مدیسون کانتی را بخوانیم

همان‌طور که بسیاری از مردم جهان طرف‌دار رمان‌های عاشقانه هستند، بسیاری دیگر نیز از خواندن این داستان‌ها فرار می‌کنند. به همین دلیل خوب است که کمی درباره این رمان جذاب صحبت کنیم. پل‌های مدیسون کانتی برخلاف رمان‌های عاشقانه‌ای که انتظار داریم، است. در این داستان خبری از وصال شیرین و تا آخر عمر نیست؛ بلکه با جهانی واقعی روبرو هستیم. ماجرای زنی را می‌خوانیم که در تنهایی و زندگی روستایی یکنواخت با تجربه عشقی کوتاه اما عمیق، قلب او شوری دیگر را تجربه کرده و تازه طعم زندگی را حس می‌کند. اگر شما به داستان‌های عاشقانه زیاد علاقه ندارید و از آن فرار می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که در مقابل این رمان، از موضع خود پایین بیایید!

در بخشی از کتاب پل های مدیسون کانتی می‌خوانیم

صبح روز هشتم اوت 1965، رابرت کین کید در آپارتمان کوچک دو اتاقه‌اش را در طبقه سوم ساختمان از هم دررفته‌ای در بلینگهام واشنگتن قفل کرد. یک کیسه‌خواب پر از وسایل عکاسی و یک چمدان را از پله‌های جنوبی پایین آورد.

فرانچسکا به ریچارد فکر می‌کرد. او هشت سال پیش در چنین روزی، بر اثر بیماری‌ای که دیگر نامش را به یاد نداشت، مرده بود. بچه‌ها تلفن کرده بودند. هیچ‌کدام نمی‌توانستند امسال دوباره به خانه بیایند حتی برای سالروز شصت و هفتمین سالگرد تولدش.

رابرت کین کید داشت روی یک دوربین کار می‌کرد که با یک آچار ظریف یکی از پیچ‌هایش را محکم می‌کرد، گویی داشت با آن دوربین حرف می‌زد: مدت‌ها پیش، در یک بعدازظهر ماه اوت، کسی بسیار تشنه‌اش بود. هرچه دم دستش رسید سرهم کرد و به‌این‌ترتیب لیموناد اختراع شد.

فرانچسکا خود را دست و پا چلفتی احساس می‌کرد. او هم همین‌طور. اما دستش را گرفت، دست دیگرش را دور کمر او حلقه کرد. فرانچسکا به سمت او رفت. به‌آرامی رقصیدند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب پل های مدیسون کانتی

هیچ چیزی لذت‌بخش‌تر از یک رمان عاشقانه در آخر هفته‌ای نیست که روزهای شلوغی را پشت سر گذاشته‌ایم. اگر شما از کتاب پل‌های مدیسون کانتی خوشتان آمده به دسته‌بندی داستان و رمان سر بزنید اما  از عناوین زیر غافل نشوید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
830.۹۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
140 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۴۰:۰۰
نویسنده رابرت جمیز والر
مترجمزهره زاهدی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The bridges of Madison County
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۰۱
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۳۰.۹۵ کیلوبایت
۱۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
100 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4
(2)
35,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
پل های مدیسن کانتی
پل های مدیسن کانتی
رابرت جمیز والر

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پل های مدیسن کانتی
پل های مدیسن کانتی
رابرت جمیز والر
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4
(2)
35,000
تومان