0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
این انتخاب شماست

معرفی، خرید و دانلود کتاب این انتخاب شماست

مغایرت انسان و تکنولوژی یا امتزاج آن ها؟ کدام یک را باور دارید؟ فراخوانی جهت تغییر رویه
درباره این انتخاب شماست

آینده از نظر شما چه شکلی خواهد بود؟ آیا برنامه‌ریزی‌های هدفمند خود را نیز با تغییرات آتی منطبق ساخته‌اید؟ کتاب این انتخاب شماست دورنمایی از آینده مدرن در حوزه فناوری و کسب‌وکار را به شما نشان خواهد داد. ایده‌هایی که با تحلیل‌های گوناگون اجتماعی، اقتصادی و... به شما کمک می‌کند تا دید جامع‌تر و جدیدتری را بر اساس گسترش فناوری پیدا کنید.

کتاب این انتخاب شماست یا Your Choice: Analogue opportunist or progressive optimist توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک با ترجمه رضا غیابی و فریده فتوحی در سال 1400 به چاپ رسیده است. این کتاب ترجمه‌ای است از دو سخنرانی تدکس تهران (TEDxTehran) که با مخاطبان زیادی توسط کریستوفر پیترکا و سباستین مایکل اجرا شد. در واقع در این کتاب، سخنران‌ها به تحلیل توسعه فناوری و نقش انسان مدرن در این دوره تأکید دارند. در واقع زندگی امروزه‌ی ما بر پایه فناوری‌های گوناگون و تکنولوژی‌ها بنا شده است و با تغییر و تحولات امروزه، زندگی اجتماعی و شخصی ما نیز دستخوش دگرگونی خواهد شد و این خود دلیلی است برای تغییر رویه سبک زندگی.

با کریستوفر پیترکا و سباستین مایکل آشنا شویم

کریستوفر پیترکا (Christopher Peterka) در سال 1978 در کشور آلمان به دنیا آمده است. او یکی از برترین کارآفرین‌های شناخته شده است و در حوزه تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کند. او خود را به‌عنوان یک کارآفرین آینده‌نگر معرفی می‌کند و تمرکز خود را روی برهم‌کنش جهانی انسان - ماشین و طبیعت در جامعه‌ای دیجیتال، قرار داده است. او در این سخنرانی به هفت نظریه مختلف درباره تفکرات و رویه‌های پیش رو که اساس عصر دیجیتال را تشکیل می‌دهند، پرداخته است.

سباستین مایکل (Sebastian Michael) از همراهان پیترکا در این حوزه است. او با فعالیت‌های گوناگون خود در حوزه‌های تئاتر، تصاویر متحرک، چاپ و فضای آنلاین تلاش می‌کند تا با استفاده از هنر خود، به‌خصوص به‌صورت دیجیتال، تفکر انتقادی خود را به نمایش بگذارد. او در حال حاضر به‌عنوان استاد در دانشگاه زوریخ به فعالیت مشغول است.

چرا باید کتاب این انتخاب شماست را بخوانیم؟

در دنیای مدرن امروز که تکنولوژی در همه ابعاد زندگی انسان قابل‌مشاهده است و رد پای خود را باقی می‌گذارد، ما نیز به‌عنوان مصرف‌کننده این تکنولوژی باید همگام با تغییرات آن، جلو برویم. عصر مدرن دیجیتال ما را وامی‌دارد تا خود را با تغییرات سریع حوزه تکنولوژی هماهنگ کنیم و این جلو رفتن به مطالعه و تحقیق نیاز دارد. ما نمی‌توانیم نقش دنیای دیجیتال در زندگی خود را نادیده بگیریم.

در بخشی از کتاب این انتخاب شماست می‌خوانیم

وقتی افرادی را می‌بینیم که به نسخه‌ای از خودشان، به نقش‌ها و مدل‌های تجاری‌ای چسبیده‌اند که متعلق به گذشته است، دردی که احساس می‌کنم شدیدتر می‌شود. این درد خیلی سریع به احساس ترس از فضای بسته، سکوت و ناراحتی در من منجر می‌شود.

شما ساده‌لوح هستید، زیرا به مارک زاکربرگ اعتماد کرده و اطلاعاتتان را در اختیارش قرار می‌دهید و این ما نیستیم که به شما می‌گوییم ساده‌لوح بلکه خود مارک زاکربرگ این حرف را می‌زند: او به همگی ما می‌گوید ساده‌لوح.

ما بی‌وقفه با محرک‌ها و احساسات تغذیه می‌شویم و بیشترش هم اخبار بد است: دمای سیاره‌ی ما رو به افزایش است، سیاست شکست‌خورده است و بعد دوباره سروکله‌ی یکی از آن صفحات پاپ آپ لعنتی پیدا می‌شود. چه کسی این برنامه‌ها را می‌ریزد؟

ما باید راه خود را در این عصر پیدا کنیم و راه‌هایی بیابیم که بدون آسیب‌زدن به یکدیگر همگی آزاد باشیم. بی‌آنکه احساس رنجش خاطر کنیم، گوش شنوای دیدگاه‌ها و زبان گویای عقایدمان باشیم. باید راه جدید انسان بودن را بیابیم.

بدیهی است که صنعت چاپ فقط در جهت سعادت همگانی به کار نمی‌رود، بلکه یک تکنولوژی است که به وسیله‌ی آن می‌توان خصومت و دشمنی یا حکمت و خرد را اشاعه داد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب این انتخاب شماست

اگر شما نیز دغدغه این را دارید که چگونه می‌توان کسب و کار و زندگی خود را در عصر تکنولوژی به روز نگه داشت و همگام با نظم جهانی پیش رفت، حتما کتاب این انتخاب شماست را در دسته بندی کتاب های سبک زندگی بخوانید. پیشنهاد می‌کنیم تا به عناوین زیر نیز در این حوزه سر بزنید:

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۶۵ مگابایت
تعداد صفحات
296 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۵۲:۰۰
نویسندهکریستوفر پیترکا
نویسنده دومسباستین مایکل
مترجمفریده فتوحی
مترجم دومرضا غیابی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Analogue opportunist or progressive optimist?
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
89,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۶۵ مگابایت
۲۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
53,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
این انتخاب شماست
این انتخاب شماست
مغایرت انسان و تکنولوژی یا امتزاج آن ها؟ کدام یک را باور دارید؟ فراخوانی جهت تغییر رویه
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
53,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر