0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
وقتی غمگینی به یاد آر

معرفی، خرید و دانلود کتاب وقتی غمگینی به یاد آر

راهنمای روزهای اندوه، خشم و جنون
نویسنده:
مگی فان ایک
درباره وقتی غمگینی به یاد آر

کتاب وقتی غمگینی به یاد آر (Remember This When You're Sad) یک برش از زندگی نویسنده را به ما نشان می‌دهد که چطور به عنوان زنی مدرن و پرمشغله، با مشکلات روانی خود کلنجار می‌رود. آسیب‌ها و مشکلات روانی شاید هنوز هم از موضوعات تابویی باشد که زیاد درباره آن صحبت نمی‌شود، ولی مگی فان ایک در کتاب حاضر که در سال 2018 منتشر شد، جسورانه درباره مشکلات روانی و تاثیرات آن بر جسم و جانش می‌نویسد. یکی از مشکلات اصلی کسانی که از مشکلات روانی مثل اضطراب، افسردگی، شخصیت مرزی و دوقطبی رنج می‌برند، این است که احساس می‌کنند تنها هستند و این موضوع آن‌ها را به گونه‌ای فلج می‌کند که زندگی عادی آنان مختل می‌شود. نویسنده در کتاب پیش رو ، علاوه بر به اشتراک گذاشتن تجربه خود، کارهایی که برای مقابله با مشکلاتش برایش سودمند بوده را با خواننده درمیان می‌گذارد.

مگی فان ایک، نویسنده کتاب وقتی غمگینی به یاد آر

مگی فان ایک (Maggy van Eijk) که اصالتا اهل هلند است، هم اکنون در انگلستان زندگی می‌کند و یکی از نویسندگانی است که به واسطه نوشتن درباره سلامت روان و بیان مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم کرده‌ است، در بین خوانندگان محبوب شده است. مگی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد در رشته نویسندگی برای تئاتر و تلویزیون است و پیش از اینکه در شرکت رسانه‌ای بازفید استخدام شود، چندین سال به صورت فریلنس کار می‌کرد. مگی در بازفید به مدت 5 سال به عنوان ادیتور شبکه اجتماعی و نویسنده کار می‌کرد و مقالات متعددی درباره سلامت روان نوشته بود. او پس از بازفید با بی‌بی‌سی همکاری کرد و حالا نیز در نتفلیکس مشغول به کار است. قلم شیوا و روان فان ایک باعث شده که کتاب‌هایی که تاکنون نوشته است، در بین خوانندگان در سراسر دنیا پرطرفدار شوند. مگی بعد از کتاب حاضر، کتابی به اسم چگونه از هم نپاشیم را در سال 2018 منتشر کرد که درباره خودآزاری و رفتارهای آسیب‌زا به روان و جسم است.

4 دلیل برای خواندن کتاب وقتی غمگینی به یاد آر

  • شما تنها نیستید

اگر در اندوه، خشم یا جنون غرق شده‌اید و حس می‌کنید فقط شمایید که تا این حد بدبخت هستید، لازم است این کتاب را بردارید تا با خواندن تجربه نویسنده متوجه شوید شما تنها نیستید و به خاطر مشکل خود نباید حس شکست یا انزوا داشته باشید. افراد زیادی هستند که شما را درک می‌کنند.

  • قدم‌هایی کوچک در راه بهتر شدن

وقتی متوجه می‌شوید افراد زیادی به واسطه مشکلات روانی متعدد خود، می‌توانند شما را درک کنند، آماده می‌شوید که قدم بعدی به سوی بهتر شدن را بردارید. با کسانی که مثل شما هستند و با تراپیست‌های حرفه‌ای ارتباط برقرار می‌کنید و آهسته به پیش می‌روید.

  • راهکاری امتحان‌شده

با خواندن این کتاب می‌توانید راه حل نویسنده را امتحان کنید و تاثیر آن بر زندگی و روان خود را ببینید.

  • افزایش آگاهی

اگر شما در سلامت کامل روان هستید، با مطالعه این کتاب آگاهی شما نسبت به مشکلات روانی و چالش‌هایی که افرادی با این مشکلات در زندگی روزانه خود دارند، افزایش پیدا می‌کند. درک بهتر شما از این موضوع می‌تواند قدمی موثر در راستای شکستن تابوی صحبت درباره بیماری‌های روانی باشد.

در بخشی از کتاب وقتی غمگینی به یاد آر می‌خوانیم

هفته‌ی بعد دکتر بیماری‌ام را اختلال اضطراب فراگیر تشخیص داد۔ وقتی پذیرفتم مشکلم اضطراب است و باید با این وضعیت ناخوشایند کنار بیایم؛ تازه متوجه شدم چه شرایط بی‌رحمانه‌ای است۔ درست است که تصوری ذهنی است، اما به شدت به صورت جسمانی هم احساس می‌شود۔ علائم من تعرق، لرزش، تپش قلب و حالت تهوع است۔ حالت تهوع همیشه از همه چیز برایم بدتر است۔ انگار توی دلم رخت می‌شویند؛ احساسی که مدت‌ها پس از پایان آن اتفاق استرس‌زا ادامه پیدا می‌کند۔ این حالت باعث می‌شود که احساس کنم دائم در آستانه‌ی بالا آوردن هستم، اما هرگز چیزی از گلویم بیرون نمی‌آید۔ در دانشگاه این حالت تهوع تبدیل شد به امتوفوبیا (ترس شدید از استفراغ) و مانع می‌شد که بتوانم در کلاس‌ها شرکت کنم؛ به کافه بروم یا حتی خانه را ترک کنم۔ هر جا که می رفتم پیوسته نگران بودم که الان بالا می‌آورم۔ گاهی سوار اتوبوس می‌شدم و ایستگاه بعدی پیاده می‌شدم و تا منزل پیاده می‌رفتم۔ نمی‌توانستم از پس باقي آن سفر بیست دقیقه ای ‎بربیایم.‏ من از شدت اضطراب غش هم کرده‌ام و بارها هم تا مرحله‌ی غش کردن پیش رفته‌ام۔ خودم را چنان غرق در گردابی از نگرانی و وحشت می‌بینم که نمی‌توانم نفس‌هایم را کنترل کنم، سرگیجه دارم؛ از اضطراب نفس نفس می‌زنم و بوووم روی زمین می‌افتم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب وقتی غمگینی به یاد آر

کتاب حاضر موضوعاتی مثل سلامت روان و سلامت جسم را هدف قرار داده است و با تمرکز بر سبک زندگی، مسائل مختلف را واکاوی می‌کند. پس از خواندن این کتاب در ژانر روانشناسی و سبک زندگی، کتاب‌های زیر ممکن است برای شما جذاب باشند:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۵ مگابایت
تعداد صفحات
176 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۵۲:۰۰
نویسنده مگی فان ایک
مترجم منصوره وحدتی احمدزاده
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Remember This When You're sad
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۲
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۵ مگابایت
۱۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
100 ٪
1
ستاره
0 ٪
2
(1)
45,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
وقتی غمگینی به یاد آر
وقتی غمگینی به یاد آر
راهنمای روزهای اندوه،خشم و جنون

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
وقتی غمگینی به یاد آر
وقتی غمگینی به یاد آر
راهنمای روزهای اندوه، خشم و جنون
انتشارات کتاب‌سرای نیک
2
(1)
45,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر