0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اگر اشتباه کرده باشیم چه؟
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب اگر اشتباه کرده باشیم چه؟

تصور حال در قالب گذشته
درباره اگر اشتباه کرده باشیم چه؟

تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که اگر اشتباه کرده باشیم چه؟ حتماً که گاهی انسان در بعضی شرایط از خود می‌پرسد که درست‌ترین تصمیم چیست؟ اگر اشتباه کرده باشم، چه اتفاقی می‌افتد؟ معمولاً ما از اشتباه‌کردن و اقرار به آن می‌ترسیم حتی اگر به این امر آگاه باشیم. چاک کلاسترمن در این کتاب می‌گوید طوری به زمان حال بنگرید که انگار در گذشته زندگی می‌کنید. در این صورت کمی بیشتر متوجه اشتباهات خود خواهید شد.

کتاب اگر اشتباه کرده باشیم چه؟ با عنوان اصلی But What If We're Wrong?: Thinking About the Present As If It Were the Past در سال 2016 به قلم چاک کلاسترمن در آمریکا به چاپ رسید و تبدیل به یکی از پرفروشهای نیویورک‌تایمز شد. نویسنده در این کتاب به اشتباه کردن می‌پردازد و آن را با لحنی روان و دوستانه مورد بررسی قرار می‌دهد. چه اشکالی دارد که انسان به این نتیجه برسد که درباره درک مسائل مختلف اشتباه کرده است. از ابتدای تاریخ و شروع نظریه‌های گوناگون علمی تا زمان حال و آینده، انسان ممکن است دچار اشتباه شود. زمان همیشه در حال تغییر است و حتی نظریه‌های ثابت‌شده نیز زیر سوال برده می‌شوند پس چه اطمینانی وجود دارد که ما همیشه درست‌ترین مسیر را در پیش گرفته‌ایم؟ این کتاب را می‌توانید در دسته‌بندی داستان و رمان از فیدیبو دانلود کنید.

چاک کلاسترمن کیست؟

چاک کلاسترمن (Chuck Klosterman) نویسنده و مقاله‌نویس آمریکایی است که در سال 1972 در ایالت مینسوتا به دنیا آمد. حوزه تخصصی چاک، فرهنگ عام مردم آمریکا است. او باتکیه‌بر فرهنگ آمریکایی مقالات مختلفی را در مشهورترین نشریات کشورش از جمله نیویور‌ک‌تایمز و اسکوائر (Esquire) مینویسد. این نویسنده مشهور، تابه‌حال ۱۲ جلد کتاب شامل ده مقاله و دو رمان نوشته است. او در سال 2002 موفق به دریافت جایزه the ASCAP Deems Taylor برای نقد موسیقی شد. چاک کلاسترمن با اینکه کتاب‌های زیادی را نوشته؛ اما تنها کتاب اگر اشتباه کرده باشیم چه با ترجمه نوشین سلیمانی توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک به فارسی ترجمه و منتشر شده است. در ادامه می‌توانید بعضی عناوین چاپ شده از این نویسنده را بخوانید:

  • شهر راک فارگو: ادیسهی هوی متال در شمال روستای داکوتا
  • خود را برای زندگی
  • خوردن دایناسور
  • جغد پایین شهری

چهار دلیل برای اینکه چرا باید کتاب اگر اشتباه کرده باشیم چه؟ را بخوانیم

انسان به‌عنوان موجودی که همیشه در حال تفکر و پرسش است، بدون استدلال چیزی را پذیرا نمی‌شود؛ اما اگر در درک و منطق خود اشتباه کند چه؟ با خواندن این کتاب:

  • در ذهنتان ایده‌های جالب و هیجان‌انگیز شکل می‌گیرد.
  • سؤالاتی در ذهنتان مطرح می‌شود که در عین سادگی، مفهوم بسیار عمیقی را یادآوری می‌کند.
  • به جهان‌بینی جدیدی می‌رسید که نهایتاً با دید بازتری به زندگی و مسائل آن نگاه خواهید کرد.
  • متن روان و جالب کتاب لحظه‌ای شما را به حال خود رها نمی‌کند!

در بخشی از کتاب اگر اشتباه کرده باشیم چه؟ می‌خوانیم

برای من ردیف‌کردن چیزهایی که در موردشان اشتباه فکر می‌کرده‌ام بسیار، بسیار آسان‌تر است: اصرارم بر اینکه هرگز تلفن همراه نمی‌خرم؛ زمانی که صد دلار شرط بستم باراک اوباما هرگز به مقام ریاست‌جمهوری در نخواهد آمد. اما این‌ها چیزی نیست. اینها درجاتی خیلی‌خیلی پایین و جزئی‌اند از اشتباهات شخصی.

اگر در مورد همه‌ی نظراتی که خیلی وقت است پذیرفته‌ایم و درونمان نهادینه شده در اشتباه باشیم چه؟ آن‌قدر که دیگر خود را در جایگاهی نبینیم که بخواهیم به‌اشتباه بودنشان حتی یک‌لحظه هم فکر کنیم؟ نظراتی که آن‌چنان در ما ریشه کرده است که آگاهی جمعی‌مان به ما می‌گوید حماقت محض است بخواهیم در مورد چنین چیزهایی سؤالی مطرح کنیم و دچار شک شویم.

هر بار هواپیمایی را می‌بینم که حین تیک‌آف نمی‌افتد ذوق می‌کنم؛ اما حوزه‌ی تخصصم از این فراتر نمی‌رود. پس وقتی از علم می‌نویسم دقیقاً در ورد علم نمی‌نویسم. وانمود نمی‌کنم که هر چیزی که اکنون در مورد جهان طبیعی باور داریم غلط است، بااین‌حال تمایل دارم به ایده‌ی علم و نحوه‌ی تکامل نظریات علمی از نو بنگرم.

چه زمان چیزی حقیقتاً محبوب می‌شود؟ منظورم از محبوبیت، لزوماً موفقیت نیست. منظورم این است که چیزی به این دلیل مهم شده باشد که همه‌گیر است؛ همان جور که فیلم ایتی در 1982 محبوب شد. یا نمونه‌ی دیگرش اپرا وینفری که کل دهه 90 میلادی را محبوب بود.

پیشنهادهایی برای دوستداران اگر اشتباه کرده باشیم چه؟

کتاب‌هایی مانند اگر اشتباه کرده باشیم چه که ذهن ما را به چالش می‌کشد یکی از لازمه‌های زندگی مدرن است؛ زیرا با وجود مشغله‌های فراوان، کمتر وقت می‌کنیم که سؤالاتی را از خود بپرسیم و نظام اعتقادی خود را تغییر بدهیم؛ اما انسان موجودی پرسشگر است. اگر شما به این دسته از مطالعات علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم تا به عناوین زیر سر بزنید:

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۲۶ مگابایت
تعداد صفحات
288 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۳۶:۰۰
نویسندهچاک کلاسترمن
مترجمنوشین سلیمانی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
But what if we're wrong? Thinking About the Present As if it Were the Past,۲۰۱۶.
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۲۶ مگابایت
۲۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
47,000
٪40
28,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
اگر اشتباه کرده باشیم چه؟
اگر اشتباه کرده باشیم چه؟
(تصور حال در قالب گذشته)

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اگر اشتباه کرده باشیم چه؟
٪40
اگر اشتباه کرده باشیم چه؟
تصور حال در قالب گذشته
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
47,000
٪40
28,200
تومان