0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فعال سازی خوشحالی

معرفی، خرید و دانلود کتاب فعال سازی خوشحالی

راهنمایی برای غلبه سریع بر انگیزشِ پایین ،افسردگی یا احساسِ درماندگی
درباره فعال سازی خوشحالی

روانی و سادگی ویژگی بارز کتاب «فعال‌سازی خوشحالی: راهنمایی برای غلبه سریع بر انگیزشِ پایین، افسردگی یا احساسِ درماندگی» (Activating Happiness: A Jump-Start Guide to Overcoming Low Motivation, Depression, Or Just Feeling Stuck) است. این کتاب را «دکتر راشل هرشنبرگ» نوشته است. او در این کتاب قصد دارد نشان دهد، حس افسردگی و درماندگی چیست و چگونه می‌توان با آن کنار آمد و از آن دوری کرد. این کتاب پنج اصل بنیادی را معرفی می‌کند که به طور عملی و کاربردی ما را به توانایی مبارزه با حال بدمان رهنمون می‌کند. او کتابش را بر مبنای تحقیقات و شواهد ساخت‌یافته نوشته است و توانسته در عین سادگی کتابی نزدیک به ذهن و کاربردی برای خوانندگان به ارمغان بیاورد.

این کتاب را انتشارات New Harbinger در سال ۲۰۱۷ منتشر کرده است. این کتاب به‌سرعت در فضای روان‌شناسی و انگیزشی و موفقیت جایگاه خود را یافت. چندین استاد روانشناسی این کتاب تحسین و توصیه کرده‌اند. کتاب در سال ۱۳۹۸ با ترجمه‌ی منوچهر قرائی‌پور و سعیده موسوی‌نسب به فارسی برگرداننده شده است. انتشارات کتاب‌سرای نیک کار نشر و چاپ آن را بر عهده داشته است

یک روانشناس پیشرو، راشل هرشنبرگ

نویسنده‌ی کتاب حاضر، راشل هرشنبرگ سال ۱۹۸۴ در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمده است. او دکترای روانشناسی بالینی از دانشگاه استونی بروک نیویورک دارد. هرشنبرگ پس از فارغ‌التحصیلی در چند مرکز به‌عنوان محقق پسادکتری مشغول به پژوهش بوده است. هم اکنون نیز به‌عنوان روانشناس بالینی رسمی به افراد مددجو به کمک می‌کند و مشغول روان‌درمانگر است. همچنین استادیار در دانشگاه اموری (Emory) واقع در جورجیا است. او سرپرستی بخش روان‌درمانی در برنامه مقابله و درمان افسردگی را در دانشگاه یاد شده برعهده دارد. او به طور گسترده در حال تعریف و انجام مطالعات کاربردی و نظری درباره‌ی افسردگی و علل آن است. هدف وی و گروهش یافتن راه‌های عملی برای همگان است که در برابر درماندگی و افسردگی ایستادگی کنند و حال خوب را تجربه کنند. او چندین گرنت و برنامه‌ی فلوشیپ مختلف را از نهاد‌های مختلف تحقیقاتی و پزشکی دریافته کرده است. در این مسیر، از برنامه‌های پژوهشی علوم اجتماعی، عصب‌شناسی و پزشکی غافل نیست و از آن‌ها به‌خوبی بهره می‌برد.

او با همه‌ی مشغله‌های کاری خود در همرسانی دانش و یافته‌هایش نیز کوشاست و با نوشتن و سخنرانی آن را به گوش عموم مردم می‌رساند. کتاب حاضر نیز یکی از تلاش‌های این نویسنده و روانشناس پیشرو است. همچنین وی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعالیتی مستمر دارد.

دو دلیل برای مطالعه‌ی کتاب فعال‌سازی خوشحالی

  • افسردگی آن‌‌چنان اهمیت دارد که سال‌هاست از سوی سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی درباره‌اش هشدار داده می‌شود. آن را بیماری قرن می‌نامند چرا که خطرات بیشماری برای هر شخص و جوامع انسانی به همراه دارد. برای جلوگیری و مقابله با آن باید اقدامات عملی کرد. این روند به معنای شادکامی و موفقیت و آرامش برای همه‌ی بشریت خواهد بود. این اثر که تجارب بالینی و پژوهش‌های روان‌شناختی گسترده برآمده همان کتاب راهنما و یادگیری مقابله افسردگی است؛ بنابراین خواندن آن برای هر کس می‌تواند مفید باشد.
  • با خواندن این کتاب می‌توان به دانش روز روان‌شناسی به‌دوراز حرف‌های زرد عامه‌پسند دست‌یافت. این اثر می‌کوشد، بی‌آنکه ایجاد باورهای غلط و بی‌اعتبار در ذهن مخاطبان ایجاد کند، ساده و روان حرف‌های اساسی و مستدل بزند.

در بخشی از کتاب فعال‌سازی خوشحالی می‌خوانیم

نشانه‌های ناهمخوان می‌توانند با ساعت شبانه‌روزی شما تداخل کنند که باعث تداخل در رویدادهای هورمونی و عصبی از قبیل ترشح روزانه کورتیزول و ملاتونین می‌شوند. این‌ها هورمون‌های تنظیم‌کننده هستند، بنابراین اختلال آن‌ها می‌تواند سطح انرژی، هشیاری و اشتها را تحت‌تأثیر قرار دهد. زمانی که تنظیمشان به هم می‌خورد، برخی افراد به‌سرعت به وضعيت طبيعي قبلی برمی‌گردند. دیگران به‌راحتی به وضعیت طبیعی برنمی‌گردند. به‌ویژه اگر خود فرد یا یکی از افراد خانواده‌اش تاریخچه افسردگی یا اختلال دوقطبی، شامل افت‌های افسردگی و خیزهای مانیا است، داشته باشد. اگر این تاریخچه را دارید، تغییرات هورمونی و دگرگونی‌های بعدي وابسته به آن در انرژی و اشتها می توانند شما را در معرض خطر شروع دوره مانیا یا افسردگی قرار دهند. شما می‌توانید با ایجاد عادت‌های جدید ریتم شبانه‌روزی خود را تغییر دهید. بااین‌حال اگر برنامه روزانه‌ای داشته باشید که تکراری، و در نتیجه قابل‌پیش‌بینی باشد، موفق‌تر خواهید بود. هماهنگ کردن فعالیت‌ها با چرخه ۲۴ ساعته به‌خودی‌خود حلق شما را بهبود می‌بخشد و شما را منعطف‌تر می‌سازد. این شامل ایجاد زمان معینی برای خوابیدن و بیدارشدن، خوردن، ورزش‌کردن، فعال‌بودن و آرمیدگی می‌شود. داشتن عادت مراقب از خود قابل پیش‌بینی می‌توانند شما را در مسیری قرار دهند که ...

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب فعال‌سازی خوشحالی

کتاب‌هایی که روانشناسی زرد را تبلیغ نمی‌کنند و مانند کتاب حاضر علمی و مستدل باشند و برای عامه‌ی مردم نوشته شده و قابل استفاده باشند، کمیاب هستند. اگر این کتاب را پسندیده‌اید، سه پیشنهاد دیگر نیز برای شما در دسترس است:

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۱ مگابایت
تعداد صفحات
228 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۳۶:۰۰
نویسندهراشل هرشنبرگ
مترجم منوچر قرائی پور
مترجم دوم سعیده موسوی نسب
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
.Activating happiness : a jump-start guide to overcoming low motivation, depression, or just feeling
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۶
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۱ مگابایت
۲۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
47,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
فعال سازی خوشحالی
فعال سازی خوشحالی
راشل هرشنبرگ

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فعال سازی خوشحالی
فعال سازی خوشحالی
راهنمایی برای غلبه سریع بر انگیزشِ پایین ،افسردگی یا احساسِ درماندگی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
47,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر