0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
علی علیه السلام از زبان علی علیه السلام

معرفی، خرید و دانلود کتاب علی علیه السلام از زبان علی علیه السلام

زندگی و زمانه امیرالمومنین(ع) از زبان ایشان
درباره علی علیه السلام از زبان علی علیه السلام
"علی (ع) از زبان علی (ع)" اثری است به همت "محمد محمدیان" که "زندگی و زمانه امیرالمومنین علیه‌السلام از زبان خودش" را در اختیار دوست‌داران حضرت قرار می‌دهد. "محمد محمدیان" این اثر را با روایتی اول شخص و یکدست به رشته‌ی تحریر در آورده تا همان‌طور که عنوان اثر "علی (ع) از زبان علی (ع)" نام دارد، خواننده حس کند که این روایت توصیفی، از جانب خود امیرالمومنین علی (ع) صورت گرفته است. یک تفاوت اساسی کتاب "علی (ع) از زبان علی (ع)" با دیگر کتب نگارش شده در شان و زندگی حضرت، این است که "محمد محمدیان" آن را بر اساس واقعیات نوشته و بر خلاف بسیاری از آثار مشابه، که عنصر تخیل را با وقایع تاریخی تلفیق کرده‌اند، "محمد محمدیان" در "علی (ع) از زبان علی (ع)، شرحی حقیقی از یک حیات واقعی مملو از ایثار، رشادت، ایمان و جهاد را به تصویر کشیده است. "محمد محمدیان"مراحل مختلف زندگانی حضرت را در این اثر ششصد و بیست و سه صفحه‌ای تشریح کرده که هر فصل از آن، بر اساس رویدادهای برجسته‌ی زندگی ایشان نامگذاری شده است. "علی (ع) از زبان علی (ع)" شامل ده فصل است که دوران مکه، مدینه، دوران خلفا و سپس دوره ی خلافت خود حضرت، جنگ جمل، جنگ صفین، دوران حکمیت، جنگ نهروان، دوره‌ی غارت‌ها و سپس شهادت حضرت را در بر می‌گیرد. "محمد محمدیان" تاکید داشته که برای نگارش "علی (ع) از زبان علی (ع)"، علاوه بر نهج‌البلاغه، دیگر آثار مهم شیعیان و اهل سنت را نیز مورد پژوهش قرار داده و تلاش کرده که در تدوین این اثر چیزی را از قلم نیاندازد.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
6.۲۹ مگابایت
تعداد صفحات
768 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۵:۳۶:۰۰
نویسندهمحمد محمدیان
ناشرنشر معارف
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۰
قیمت ارزی
10 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۶.۲۹ مگابایت
۷۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
5
ستاره
81 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
6 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

لذت شنیدن تاریخ از زبان امیر کلام علی علیه السلام قبل از خواندن کتاب فکر میکردم کتاب خوبی نیست چون تصورم این بود مگر چقدر از وقایع تاریخ توسط خود امیرالمومنین نقل شده، فکر میکردم کتاب ناقصی باشه! با خواندنش مخصوصا از فصل سوم به بعد به وجد آمده بودم، واقعا امیرالمومنین هر چیزی که لازم بوده از تاریخ اون روزگار بدونیم رو خودش به زبان آورده. درست مثل خاطرات خود نگاشته! در تاریخ اسلام هیچ کس رو مثل امیرالمومنین نمیشه پیدا کرد که تا این حد زندگی‌نامه اش از زبان خودش نقل شده باشه (حتی پیامبر اسلام)، ظلم‌های فراوان در حق حضرت ‌و نشناختن حق و شأن واقعی او باعث شده بود که ایشون در برهه‌های مختلف برای شناساندن حق و یادآوری شأن‌شون از حال و گذشته خود بسیار سخن بگویند، همچنین موقعیت خاص خلافت سبب شده سخنان ایشون بسیار بیشتر از سایر ائمه در تاریخ ثبت و ضبط شده باشه. اگر با کتاب‌های تاریخی درباره امیرالمومنین نظیر ترجمه سه جلدی سیر‌ه‌نامه علامه کورانی، کتاب ارزشمند دکتر شهیدی، کتاب بسیار خوب تاریخ امیرالمومنین استاد عباس صفایی حائری، کتاب کم‌نظیر فروغ ولایت آیت الله سبحانی و جلد دوم تاریخ اسلام رسولی محلاتی و ... آشنایی داشته باشید میفهمید این کتاب آقای محمدیان چه اکسیر ارزشمندی‌ است در زمانه ما. نثر روان، پیوسته و روایت داستان وار آن هم از زبان اول شخص مفرد، در عین تعهد به اصالت تاریخ دو ویژگی‌ منحصر به فرد این کتاب نسبت به کتاب‌های مشابه هست. در واقع نه مثل کتب تاریخی متن خشک و خالی از احساس داره نه مثل برخی آثار دیگه تخیل چاشنی روایت شده (در عین حفظ خط روایت داستانی). حجم کتاب هم نسبت به موضوع برای مخاطب عام کاملا مناسب است. نکته‌ای که باید بهش توجه کرد اینه که نباید انتظار داشت با خواندن این کتاب به جزئیات کامل از وقایع زمان امیرالمومنین دست پیدا کرد چرا که این کتاب فقط وقایعی که از زبان خود امیرالمومنین نقل شده رو روایت کرده، نویسنده صرفاً برای رعایت پیوستگی و فهم بهتر مخاطب، در حد ضرورت، مطالبی رو در کروشه آورده. از انتقاداتی که وارد هست اینه که به نظرم دو فصل ابتدایی کشش و جذابیت فصل‌هایی بعدی را نداشت. بعضی جاها دو روایت نسبتاً مشابه از حضرت در مورد یک اتفاق نقل شده که نویسنده آنها رو پشت هم آورده که میشد برای پرهیز از تکرار به یکی بسنده کرد. بخش غا‌رت‌ها رو هم به نظرم زیادی خلاصه‌وار توضیح دادند که اگر از قبل اطلاعاتی در این باره نداشته باشید یکم گیج می‌شید، توصیه میکنم به عنوان مکمل این فصل، کتاب ترجمه الغارات که اونم نثر روان و البته حجم کمی داره رو هم بخونید.

5

بسیار کتاب عالی و روانی است من به همه پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنند ... از نظر تاریخی و هم از نظر آشنایی بیشتر با حضرت علی علیه السلام بسیار مفید می باشد .

5

من این کتاب رو خوندم و برام جذاب بود مخصوصاً اینکه امام علی علیه السلام را از زبان خودشون توضیح میداد کتابش رو برای عموم پیشنهاد میکنم

5

من خود کتاب رو خریدم، نسخه الکترونیکش قیمت بالاست به نظرم. بسیار کتاب جذابی هست، قلم شیرین، متن مستند و موثق، نکات عالی

1

کتاب بسیار عالیست ولی با این هزینه پی دی اف است واقعا ظلم است و نمیتوان برای خواندن فونت و اندازه را تنظیم کرد

5

کتاب بسیار زیبایی هست، امیدوارم در قیمت نسخه دیجیتال تجدید نظر بشه.

3

چرا پی‌ دی اف انقد گررون

5

بسیار عالی انگار که امیر المومنین مستقیم باهات حرف میزنن

نمایش 1 نقد دیگر
4.5
(17)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
100,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
علی علیه السلام از زبان علی علیه السلام
علی علیه السلام از زبان علی علیه السلام
زندگی و زمانه امیرالمومنین(ع) از زبان ایشان
نشر معارف
4.5
(17)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
100,000
تومان