0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ستاره ها چیدنی نیستند
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب ستاره ها چیدنی نیستند

برگرفته از زندگیِ یک دختر آمریکایی
درباره ستاره ها چیدنی نیستند

حجاب و چهره‌ی آن در جوامع غربی به خوبی معرفی نشده است و حال محمد علی حبیب اللهیان در کتاب ستاره‌ها چیدنی نیستند با استفاده از یک اتفاق واقعی و ترکیب کردن آن با داستان توانسته به موضوع حجاب بپردازد. داستان درباره‌ی دختری به نام سارا است که در حوزه‌ی دفاع از حقوق زنان مشغول به فعالیت است. پروژه‌ی جدید شرکت به این دلیل اجرا می‌شود که به بهانه‌ی نجات زنان مسلمان، حجاب را امری عجیب و ناخوشایند معرفی کنند. سارا با شروع این رویداد سوالات زیادی را در ذهن خود دارد و به واسطه‌ی این پروژه‌ی کاری با "سلسله جلسات برای خانم های دنیا" آشنا می‌شود. این جلسات به تفصیل حجاب و اجرای آن در ادیان مختلف می‌پردازند. این رمان در سیزده فصل با استفاده از روایتی واقعی، به مسائل زنان مسلمان پرداخته و خواننده را با خود همراه می‌کند. ستاره‌ها چیدنی نیستند در سال 1400 توسط نشر معارف به چاپ رسیده است. شما می‌توانید با مراجعه به دسته بندی داستان و رمان، به انواع رمان‌های ایرانی در فیدیبو دسترسی داشته باشید.

با محمدعلی حبیب اللهیان بیشتر آشنا شویم:

حجت الاسلام محمدعلی حبیب اللهیان نویسنده‌ی این کتاب پژوهشگر و دانش آموخته‌ی حوزه‌ی علمیه است. او به مدت ده سال در حوزه به تدریس دروس مختلف مشغول بوده است و هم اکنون نیز در کنار تدریس، به تحصیل نیز می‌پردازد. ستاره‌ها چیدنی نیستند اولین اثر محمدعلی حبیب اللهیان است که به مساله‌ی حجاب و حقوق برابر میان زن و مرد پرداخته است. طبق صحبت‌های نویسنده، این کتاب حاصل دو سال تحقیق و فیش‌برداری و یک سال نگارش است.  

چرا باید کتاب ستاره‌ها چیدنی نیستند را بخوانیم

حجاب نه تنها در کشورهای اسلامی، بلکه در کشورهای غربی نیز همیشه مورد بحث و گفتمان بوده است. طبق اعتقادات و مضامین دین مبین اسلام، حجاب باعث مصونیت زنان در سطح اجتماع است و برابری را برایشان در پی دارد. این کتاب حجاب را از زاویه‌های مختلفی مورد بررسی قرار داده و به این سوال جواب داده که آیا حجاب موجب سلب آزادی از زنان می‌شود یا خیر. جدا از این مقوله، در ستاره‌ها چیدنی نیستند با عشق و دلدادگی‌ای همراه می‌شویم که داستان را جذاب می‌کند.  

در بخشی از کتاب ستاره‌ها چیدنی نیستند می‌خوانیم:

افسانه در روزهای فعالیتش در نهاد ریاست جمهوری توانسته بود کارشناسی ارشد روزنامه‌نگاری را از دانشگاه آزاد دریافت ند، اماهرچه تلاش کرد نتوانست بورسیه تحصیلی بگیرد. گذر زمان هم نتوانست حس رقابت با فریده را، هرچند فرسنگ‌ها از او فاصله داشت، از سرش بیرون کند. او همچنان در تلاش بود تا خود را به او برساند. افسانه بلاخره به این نتیجه رسید که تنها راه رفتن به خارج، برای او این است که به عنوان یک فعال سیاسی به یکی از کشورها پناهنده شود.

با دستگیری اوباش و رفتن ماشین پلیس، فضا کم کم عادی شد و شرکت کنندگان وارد سالن شدند. افرادی که تازه از راه می‌رسیدند، با تعجب از ماجرا و شیشه‌های شکسته سوال می‌کردند. نوای قرآن، آغازگر ششمین نشست از سلسله نشست‌های «برای همه خانم‌های دنیا» بود. دکتر مجیدی کلامش را با تشکر از حضور شرکت کننندگان و قدردانی از اظهار محبت آن‌ها شروع کرد و گفت: «ما معتقدیم هرچی اتفاق میفته، خیره و تگران جیزی نیستیم. از شروع جلسات خیلی از عزیزان، حضوری یا غیرحضوری درخواست کرده که یه شبکه اجتماعی ایجاد بشه...

این دو نگاه در مسائل مختلفی از جمله پوشش، تفاوت‌های اساسی با هم دارن. نگاه منفی و همه ویژگی‌های اون، مثل مبارزه با ازدواج و خانواده، ترویج سقط جنین و طلاق، روابط جنسی آزاد، بدحجابی و بی‌حجابی، یک نگاه کاملا غیرفطری و مخالف با نظام آفرینشه. همین برای ما انسان‌ها کافیه تا از این نگاه فاصله بگیریم. با این وجود گفته شد که برای ضرورت پوشش مناسب، دلایلی وجود داره که برای همه‌ی مردم دنیا از هر کیش و آیین قابل پذیرشه.

 هشتمین دلیل حفظ شخصیت و جایگاه زن و برقراری توازن بین زن و مرد است. این مسئله روشنه و نیاز به اثبات نداره که مرد از نظر جسمانی بر زن برتری داره و زن در این جبهه در برابر مرد قدرت مقاومت نداره ولی زن از نظر عاطفی همیشه برتری‌اش رو بر مرد ثابت کرده. بهترین ابزاری که زن بتونه این برتری رو برای خودش نگه داره داشتن پوشش و حجاب مناسب و حیای لطیف زنانه است.  

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ستاره‌ها چیدنی نیستند

معمولا کمتر کتابی را می‌شود در بازار نشر پیدا کرد که به حجاب بپردازد و خیلی تخصصی آن را تفسیر کند. نویسنده در کتاب ستاره‌ها چیدنی نیستند حجاب از منظر دین و اجتماع مورد بررسی قرار گرفته است. نویسنده با ترکیب کردن این سوال اساسی، یعنی حجاب، و عشق توانسته داستانی روان را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. همچنین این کتاب با زمینه‌ی فلسفی دینی خود مخاطبان را به خود جذب کرده است. اگر شما به این سبک کتاب‌های داستانی - دینی علاقه دارید، حتما به عناوین زیر سر بزنید و آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۳۶ مگابایت
تعداد صفحات
376 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۳۲:۰۰
نویسنده محمدعلی حبیب اللهیان
ناشرنشر معارف
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۷/۱۹
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
75,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۳۶ مگابایت
۳۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 61 مخاطب
آموزنده 🦉 (3)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
5
ستاره
67 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
16 ٪
33 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

از جهت رمان و داستان کتاب خیلی قوی نیست اما از جهت نقد و پرداخت علمی واقعا عالیه...شاید به نظر بیاد که جهت دار به مسئله حجاب و زن پرداخته اما حقیقت این است که تقریبا فقط در مکتب اسلام برای زن قدر و قیمت حقیقی و انسانی پیدا میشه و اگر وظایف و حدودی هم داره بر مبنای فطرت و زیست عفیفانه و بانشاط اون هست...کنارش توصیه هایی که به مردان در نوع رفتار و گفتار با زنان و همچنین وظایفشون نسبت به اون ها در این دین هست به شخصه در کتاب و نظریات دیگری ندیدم...بر شخص خود من از زاویه این دین مقام زن و بانوی اول این دین همچنان با رازهای خاصی همراهه که بهم این حس رو میده که زن عجب موجود خارق العاده ای هست...امیدوارم چه موافقان و چه مخالفان با اسلام از مطالعه مطالب این کتاب لذت علمی رو ببرند

4

کتاب رو خوندم ، مطالبش راجعب حجاب جالبه واقعا ، یعنی گفتمانی که توی سمینار میشه از زبان دکتر مجیدی جالبه ،ولی بقیه شخصیت ها کم توصیف شدن و واقعی به نظر نمیان ، نویسنده فقط روی همون مطالب سمینار تمرکز کرده و بقیه مطالب کتاب در حد رمان های اینترنتی برای نوجوان هاست متاسفانه ، من فقط به خاطر دغدغه نویسنده و دلایل قانع کننده این کتاب برای حجاب بهش ۴ امتیاز میدم

5

نصف روزه خوندمش، قرار بود فقط اولشو بخونم ولی طبق معمول همه کتاب های جذاب ک نمیتونم ولشون کنم ادامه ش دادم تا تموم شد. حتما توصیه میشه مخصوصا به کسانی ک هنوزم تو این وانفساه ب دنبال حقیقتن و هم چنین اونایی ک تو این روزها ب همه چی مخصوصا پوشششون شک کردن. ممنون از نویسنده عزیز.

4

ورودیه بحث کتاب بسیار زیبا و خلاقانه است .درضمن چون از واقعیت اتفاق افتاده حکایت دارد خیلی زیبا پشت پرده اهداف شوم سرمایه داران ودشمنان را بیان و نکات قابل توجه را دست گذاشته .من به یکبار مطالعه بسنده نکردم در کلاسهام برای کنفرانس بچه ها استفاده کردم .

5

بسیار کتاب عالی بود و از خواندنش لذت بردم، کتاب در مورد جایگاه و نقش زن در زندگی صحبت می کند و اینکه چطور زن یک مهره اصلی و حساس در زندگی شخصی و اجتماعی است و فطرت انسان را نشان می دهد و ....

4

در مورد مسائل عقیدتی به خصوص مساله پوشش خیلی کتاب خوب و پرمحتوایی هست اما متاسفانه جهت گیری های سیاسی ش واقعا بخشی از حقیقت رو وارونه جلوه میدن. اما بخشی ش هم درست و غیرقابل انکار هست.

5

کتابی عالی و پرمحتوا با قصه ای جذاب که با خوندنش حتما یه چیزی به معلوماتتون اضافه میشه بخونید و هدیه بدید

1

این کتاب نشون میده ایالات متحده آمریکا چه کشور آزادیه که میشه توش به راحتی کنگره بذاری و عقایدت رو هر چند واپسگرا تبلیغ کنی و برچسب نفوذی و استحاله گرا هم نخوری.

5

خیلی عالی. با قلمی روان و بسیااار قابل فهم و آموزنده. بر اساس واقعیت نوشته شده. کتابیه ک خوندنش رو ب هرکسی پیشنهاد میکنم، بخصوص خانم ها.

1

كتاب رو نصفه ول كردم براي اينكه زيبا گفته اما در واقعيت طور ديگري با زن رفتار ميشه ،تحمل شعار و بازي با كلمات رو ديگه ندارم

نمایش 23 نقد دیگر
4.2
(64)
آموزنده 🦉 (3)
37,500
٪30
26,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ستاره ها چیدنی نیستند
٪30
ستاره ها چیدنی نیستند
برگرفته از زندگیِ یک دختر آمریکایی
نشر معارف
4.2
(64)
آموزنده 🦉 (3)
37,500
٪30
26,250
تومان