0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مائو

معرفی، خرید و دانلود کتاب مائو

داستان ناشناخته
درباره مائو

اگر بخواهیم از وحشتناک‌ترین جنایتکاران قرن بیستم حرف بزنیم، هیتلر، استالین و مائو نام‌های مناسبی‌ هستند. در این میان تعداد افرادی که مائو آن هم در زمان صلح کشته است به هفتاد میلیون نفر می‌رسد و می‌توان گفت او در این زمینه کاملاً بی‌رقیب است. اندیشمندان و محققان زیادی در طول تاریخ تلاش کرده‌اند زندگی این رهبر کمونیست را موشکافی کنند کتاب مائو هم توسط جانگ چنگ و جان هالیدی در همین راستا نوشته شده است.

کتاب مائو با عنوان اصلی «Mao: the unknown story» کتابی است که اولین‌بار در سال ۲۰۰۵ منتشر شد. در این کتاب داستان زندگی مائو تسه تونگ که در سال‌های ۱۸۹۳ تا ۱۹۷۶ زیست موردتوجه قرار گرفته است. در این کتاب علاوه بر زندگی مائو، درباره‌ی حزب کمونیست چین و کارهای سیاسی او هم چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت. این کتاب روند تبدیل مائو از یک پسر روستایی به یک شورشی علیه دولت مستبد کومینتانگ و در نهایت یک دیکتاتور مستبد تمامیت‌خواه را بیان می‌کند و از نقش او در برنامه‌ریزی و اجرای جهش بزرگ روبه‌جلوی چین و انقلاب‌فرهنگی‌ای که در این کشور رخ داد صحبت می‌کند. واقعیت این است که مائو خدمات زیادی به چین کرده است؛ اما این خدمات جان ده‌ها میلیون نفر را گرفت. نویسندگان کتاب برای نوشتن آن بیش از ده سال زمان گذاشتند و مصاحبه‌های متعددی را انجام دادند. آن‌ها از تمام منابع موجود و بایگانی‌های چین و روسیه استفاده کردند تا این داستان را بنویسند.

کتاب مائو بسیار سریع در اروپا و آمریکای شمالی به کتابی پرفروش تبدیل شد و نقدهای بسیار خوبی هم از جامعه دانشگاهی و خواننده‌های عمومی دریافت کرد.

جانگ چنگ و جان هالیدی نویسندگان کتاب مائو

جانگ چنگ و جان هالیدی زن‌وشوهری هستند که هر دو مورخ به‌حساب می‌آیند و باهم کار می‌کنند. جان هالیدی ایرلندی و زاده سال ۱۳۳۹ است و به‌عنوان متخصص آسیای مدرن شناخته می‌شود. او در آکسفورد تحصیل‌کرده است و در کینگز کالج لندن درس می‌داد. همسر او جان چنگ یک زن چینی و متولد ۱۹۵۲ است. او به‌خاطر کتاب مشهور قوهای وحشی شناخته می‌شود که بیش از ده میلیون نسخه از آن در دنیا فروخته شده است؛ اما دو چین مشهور است. او در کنار شوهرش کتاب مائو را نوشته است.

چرا باید کتاب مائو را خواند؟

مائو کسی است که تاریخ چین را تغییر داده است و نقش آن را در بازی جهانی تغییر داده است. کسی که با حرف‌های ایدئالیستی شروع کرده است اما نمی‌توان از او پذیرفت که این‌همه خونریزی انجام داده است تا به یک جامعه‌ی آرمانی دست پیدا کنند. او بیشتر ظالمی است که برای دستیابی به قدرت شخصی هر چیزی را قربانی کرده است. او مخالفانش را سلاخی می‌کرد و هر چیزی را که کمی با تصویرش از چین آرمانی فاصله داشت از بین می‌برد. خواندن داستان او انسان را با آنچه در لایه‌ی زیرین چین قرار دارد آشنا می‌کند. ازآنجایی‌که یکی از بزرگترین بازیگران دنیای امروز چین است شناخت مسیری که آن را به اینجا رسانده است برای هرکسی که می‌خواهد آگاهانه زندگی کند و از دنیای اطرافش سر دربیاورد ضروری است. کتاب مائو را بیژن اشتری به فارسی برگردانده است و نشر ثالث در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی زندگی‌نامه، سفرنامه و خاطرات در همین صفحه در فیدیبو در دسترس است.

در بخشی از کتاب مائو می‌خوانیم

مائو ندرتاً اجازه داد بناهایی با هویت چینی ساخته شوند. در سال‌های اولیه حکومتش، برخی بناها به سبک معماری کهن چینی ساخته شدند؛ اما کمی بعد این بناها به‌خاطر طراحی سنتی‌شان مورد انتقاد قرار گرفتند. بناهای جدید برپا شده به مناسبت فرارسیدن دهمین سالگرد تأسیس رژیم در سال ۱۹۵۹ همگی به سبک معماری شوروی ساخته شده بودند. این بناها عملاً تنها بناهای دوران مائو بودند که اندکی ذوق و هنر در ساخت آن‌ها به‌کاررفته بود. مابقی بناهای ساخته شده در ایران دوران، شامل کارخانه‌ها، انبارها و خانه‌های سیمانی قوطی کبریتی می‌شد.

معروف‌ترین ساختمان جدید، سالن بزرگ خلق در مرکز پکن بود، مائو با هدف برپایی جلسه‌های عظیم و باشکوه دستور ساخت این بنا را صادر کرده بود. او مخصوصاً تأکید داشت که سالن‌های همایش این بنا باید طوری طراحی شود که ظرفیت حداقل ده‌هزار شرکت‌کننده را داشته باشد. «سالن بزرگ خلق» در محوطه‌ای به مساحت ۱۷۱۸۰۰ مترمربع در کنار میدان تیانانمن و در مقابل قصر امپراتوری کهن (موسوم به شهر ممنوعه) بنا شد. مائو که مصمم شده بود از حیث عظمت طلبی از بقیه حاکمان توتالیتر پیشی بگیرد دستور داد میدان تیانانمن را به بزرگترین میدان جهان تبدیل کنند تا قادر به جادادن یک میلیون تظاهرکننده باشد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب مائو

کتاب مائو یک زندگی‌نامه است که اطلاعات زیادی را درباره‌ی آنچه زیربنای چین امروزی را تشکیل داده است می‌گوید اگر به دنبال کتاب‌های دیگری درباره‌ی تاریخ معاصر جهان هستید کتاب‌های زیر انتخاب‌های خوبی هستند:

 

 

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
7.۸۸ مگابایت
تعداد صفحات
996 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۳۳:۱۲:۰۰
نویسندهجانگ چنگ
نویسنده دومجان هالیدی
مترجمبیژن اشتری
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‭Mao: the unknown story
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۹
قیمت ارزی
7.۵ دلار
قیمت چاپی
150,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷.۸۸ مگابایت
۹۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

جای کتاب قوهای وحشی از همین نویسنده خالی است. در مورد این کتاب میتونم بگم اگر کتاب قلعه حیوانات و ۱۹۸۴ جورج اورول رو خوانده باشید کتاب قوهای وحشی نسخه واقعی آن است . همذات پنداری با این کتاب برای ما ایرانی ها عجیب ولی واقعی است .

5

فیدیبیو جان چه خبره خوب بریم خود کتاب بخریم ب صرفه تره

1

قیمتش خیلی زیاده

3.8
(5)
خوش‌خوان 🪶 (1)
75,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مائو
مائو
داستان ناشناخته
نشر ثالث
3.8
(5)
خوش‌خوان 🪶 (1)
75,000
تومان