0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مباحثی دربارۀ جامعه شناسی محیط زیست
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب مباحثی دربارۀ جامعه شناسی محیط زیست

نویسنده:
راب وایت
درباره مباحثی دربارۀ جامعه شناسی محیط زیست

مباحثی درباره جامعه شناسی محیط زیست یک کتاب درسی است. کتابی جالب درباره‌ی ترکیب دو موضوع مختلف و مهم برای بشر که یکی جامعه‌شناسی و دیگری محیط‌زیست است. واقعیت این است که زندگی ما به محیط زیست وابسته است و متأسفانه انسان رفتار خوبی با محیط‌زیست نداشته است. جامعه‌شناسان تنها یک گروه از متخصصان هستند که درباره‌ی این موضوع وارد میدان شده‌اند و تلاش کرده‌اند از دیدگاه این رشته نگاهی به محیط زیست بیندازند. این ۱۶ فصل مجزا دارد که در هر بخش یکی از موضوعات مهم حوزه‌ی محیط زیست و جامعه‌شناسی را در برمی‌گیرد و به‌صورت تخصصی بررسی می‌کند. مسئله‌ی مذهب و محیط زیست، فمینیسم، جنسیت و محیط زیست و همچنین منافع انسانی تنها تعدادی از مباحثی هستند که در این کتاب بررسی شده‌اند. متن کتاب درباره‌ی تحولات ببین‌المللی در منطقه هم هست و نمونه‌های مختلف را بیان می‌کند. این کتاب را راب ویت نوشته است، کسی که یکی از مشهورترین جامعه‌شناسان استرالیاست گردآوری کرده و تلاش کرده است آن را به شکلی بنویسد که دانشجویان بتوانند به‌خوبی از آن استفاده کنند.

روش نگارش کتاب به این شکل است که در هر فصل یک پیشینه وجود دارد، در ادامه مباحث گفته شده است و در پایان مسیری برای آینده ترسیم شده است. این کتاب یک منبع درسی  و تحقیقاتی مناسب است.

کتاب مباحثی درباره‌ی جامعه شناسی محیط زیست را مهدی فرهمند نژاد به فارسی برگردانده است و انتشارات ثالث چاپ کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی علوم اجتماعی برای مطالعه در اختیار شماست.

رابرت وایت کیست؟

راب وایت (robb white) یک دانشمند استرالیایی است. او جامعه شناس شناخته شده‌ای است که در دانشگاه تاسمانیا فعالیت می‌کند و برای تلاش‌هایش در حوزه‌ی محیط زیست در سطح بین‌المللی شناخته شده است. او کتاب مباحثی درباره‌ی جامعه شناسی محیط زیست را برای راحتی دانشجویان نوشته است تا به یک منبع کامل دسترسی داشته باشند.

سه دلیل برای خواندن کتاب مباحثی درباره جامعه شناسی محیط زیست

کتاب  مباحثی درباره جامعه شناسی محیط زیست یک کتاب خواندنی است که اهمیت زیادی برای دانشجویان این رشته دارد. در ادامه درباره‌ی دلایلی که برای خواندن این کتاب وجود دارد صحبت می‌کنیم:

  • جامعیت کتاب: مباحثی درباره جامعه شناسی محیط زیست یک کتاب کامل است. در حقیقت این کتاب یک مقدمه‌ی کامل است که ابعاد مختلف موضوع را بررسی کرده است و می‌توانید برای ورود به موضوع و تسلط نسبی به ماهیت آن به آن مراجعه کنید.
  • زبان ساده و گویای کتاب. رابرت وایت کتابش را به زبانی واضح و گویا و با دسته‌بندی مطالب مرتب و کاربردی نوشته است تا هر دانشجویی بتواند به‌راحتی مباحث را تفکیک کند و بخواند. به‌این‌ترتیب کتاب برای علاقه‌مندان غیرمتخصص هم مناسب شده است.
  • نگرش تازه‌ای پیدا کنید. مسئله‌ی محیط زیست مسئله‌ی بسیار مهمی است که باید بررسی شود و برای مشکلات پیش‌آمده راه‌حل‌هایی اندیشیده شود. این کتاب از نگاه جامعه‌شناسان به این پدیده نگاه کرده است و در نتیجه عینک تازه‌ای است که می‌تواند به سؤالات ذهن مخاطب پاسخ دهد و سؤالات دیگری هم ایجاد کند.

در بخشی از کتاب مباحثی درباره‌ی جامعه‌شناسی محیط‌زیست می‌خوانیم

شهروندی جهان‌گستر بر پایه روابط همکارانه‌ای بنا شده است که ما را قادر می‌سازد در مسئولیت‌ها و گرانباری‌ها سهیم شویم. خوشایندمان باشد یا نباشد، این دوره از خطرات و آسیب‌پذیری جهانی است که مردمان را به دلیل مسئولیت‌های مشترکشان برای مشارکت در دستیابی به خیر جمعی، همچون حفظ محیط‌زیست و برابری حقوق، در سراسر جهان به همشهری تبدیل می‌کند. شهروندی در جهت پایداری، مستلزم پذیرش مسئولیت است، نه‌تنها برای آن دسته از اموری که برای بقای فوری بدان نیاز داریم که برای آن دسته از خیرهای جمعی نیز که شکوفایی انسان‌ها و دیگرگونه‌ها را در زمان حال و در مسیر رسیدن به آینده فراهم می‌کنند. این مسئولیت‌ها شامل حفاظت از خدمات حیاتی اکوسیستمی از قبیل خدماتی که از طریق جو و اقیانوس‌ها ارائه می‌شود و نیز حفاظت از گوناگونی زیستی، زیستگاه‌های طبیعی و میراث‌فرهنگی می‌شود. گونه‌های دیگری از پرهیزکاری متناسب با اخلاقیات پایداری - همچون خودمهارگری، احترام گذاشتن و مواظبت - برای نمونه به‌وسیله بری، کریستوف، و رید و اسلیمیكر، شناخته شده‌اند، اما مسئولیت این بحث به تصویر کشیدن این موضوع است که چگونه هنجارهای مشابه، ظاهراً می‌توانند برای مقاصد رهایی بخشی به کار گرفته شوند یا این که از همان هنجارها به‌منظور افسار زدن به شهروندان و کشاندن آنان به ایدئولوژی‌های به‌ظاهر خودتخریبگر استفاده شود.

پیشنهادهایی برای دوستداران مباحثی درباره‌ی کتاب جامعه شناسی محیط زیست

این کتاب یک کتاب درسی است که برای دانشجویان جامعه شناسی نوشته شده است اما اگر از این موضوع لذت برده‌اید کتاب‌های دیگری هم برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه محیط زیست وجود دارد:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۱۶ مگابایت
تعداد صفحات
493 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۶:۲۶:۰۰
نویسندهراب وایت
مترجممهدی فرهمندنژاد
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Controversies in environmental sociology, ۲۰۰۴‬
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۲۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۱۶ مگابایت
۴۹۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
100 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3
(1)
246,500
٪50
123,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مباحثی دربارۀ جامعه شناسی محیط زیست
٪50
مباحثی دربارۀ جامعه شناسی محیط زیست
راب وایت
نشر ثالث
3
(1)
246,500
٪50
123,250
تومان