0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تزار عشق و تکنو

معرفی، خرید و دانلود کتاب تزار عشق و تکنو

نویسنده:
آنتونی مارا
ناشر:
نشر نو
درباره تزار عشق و تکنو

اگر بخواهید تاریخ را در یک نوار کاست خلاصه کنید کدام قسمت‌ها را برای مخاطب خود بازگو می‌کنید؟ تزار عشق و تکنو روایتی متفاوت از تاریخ و عشق در داستان‌هایی جدا اما به‌هم‌پیوسته است که از سال 1937 شروع می‌شود و به زمانی نامعلوم در منظومه شمسی به پایان می‌رسد.

کتاب تزار عشق و تکنو با عنوان اصلی The Tsar of Love and Techno در سال 2015 برای اولین‌بار منتشر شد. آنتونی مارا نویسنده‌ی این کتاب ماجراهایی را در چند داستان کوتاه اما به هم پیوسته درباره‌ی سانسور دوران شوروی، کمونیسم و پس از کمونیسم را بیان می‌کند. در واقع داستان‌ها طول تاریخ را می‌پیمایند و ماجراهای خود را بازگو می‌کنند. سیاست و جنگ بخش بزرگی از فضای روایت داستان‌ها را دربرمی‌گیرد اما شخصیت‌های عادی و زندگی و بقا دوام بیشتری دارد و نقش پررنگ‌تری را در داستان‌های مارا ایفا می‌کنند. این مجموعه داستان با ترجمه مریم حسین زاده توسط نشر نو به فارسی ترجمه و منتشر شده است. شما می‌توانید با مراجعه به دسته‌بندی داستان و رمان، از خواندن داستان‌های دیگر در فیدیبو، لذت ببرید.

با آنتونی مارا بیشتر آشنا شویم

آنتونی مارا Anthony Marra نویسنده‌ی امریکایی جوان است که در سال 1984 در واشنگتن به دنیا آمده است. مارا با تحصیلات خود در رشته‌ی نویسندگی خلاق راه خود را در ادبیات و داستان به‌خوبی پیدا کرد. او اولین رمان خود را در سال 2013 با نام منظومه‌ای از پدیده‌های طبیعی به چاپ رسانید و پس از آن فعالیت حرفه‌ای خود را به‌عنوان نویسنده‌ای شناخته شده آغاز کرد. آنتونی مارا جایزه‌های متعددی را از جمله جایزه جان لئونارد، بارنز، نوبل برای بهترین نویسنده‌ی نوقلم، جایزه فرهنگستان هنر و ادبیات آمریکا و... دریافت کرده است. نام مارا در سال 2017 در فهرست بهترین نویسندگان جوان آمریکایی مجله گرانتا قرار گرفت. کتاب دیگری از این نویسنده جوان به فارسی ترجمه شده که در فیدیبو در دسترس است:

چرا باید کتاب تزار عشق و تکنو را بخوانیم

تزار عشق و تکنو با روایتی خاص، برای ما تاریخ و فضایی را به تصویر می‌کشد که خفقان در آن بیداد می‌کند. درواقع تنها جنگ نیست که می‌تواند زندگی انسان‌ها را تغییر دهد؛ بلکه سیاست نیز نقش پررنگی در این موضوع دارد. مارا حکومتی را معرفی می‌کند که با وعده‌ی آزادسازی و پرولتاریا به ترور، ‌سرکوب، ‌خفقان و سانسور می‌رسد. با خواندن این کتاب شما با شوروی کمونیستی و پس از آن بیشتر آشنا خواهید شد.

در بخشی از کتاب سزار عشق و تکنو می‌خوانیم:

من اول نقاشم، ‌ بعد مأمور آسانسور. این جمله را پیرارسال که کشان کشان به طبقه‌ی سوم مجتمعی از آپارتمان‌های اشتراکی می‌رفتم که بیوه‌ی برادرم و پسر چهارساله‌اش در آن زندگی می‌کردند باید به خودم متذکر می‌شدم. زن برادرم با اندک اخمی از سر تعجب در را باز کرد.

جاده به آن طرف آنچه زمانی بام ساختمان بود می‌پیچد. دست زنگ‌زده‌ای که انگشت اشاره‌اش رو به آسمان است از میان آوار و خرابه‌ها بالا آمده. مجسمه‌ای از لنین است که زمانی در میدان بیرون این مدرسه قامت برافراشته بود با دستی بالا گرفته که دانش‌آموزان را به سمت انقلابی باشکوه پیش می‌راند.

هیچ‌کس نمی‌توانست توضیح بدهد که چرا گرگ‌ها در سال‌های اولیه تأسیس فدراسیون روسیه برگشتند. زیست‌شناس‌ها با عناوین دهن‌پرکن و کلاسورهای پلاستیکی‌شان آمدند و با صورت‌حساب‌های پرداخت‌نشده‌ی هتل و یافته‌های متناقض برگشتند.

بیدار می‌شوم. خورشید از دریچه‌ی عقبی کپسول سوسویی مسی‌رنگ است. اما دیگر خورشید نیست و فقط ستاره‌ای است که رفته‌رفته در دامنه‌ی توری راه شیری محو می‌شود و اما هنوز هم درخشان‌تر از بقیه است. نیم میلیارد کیلومتر پس از مدار نپتون، دستگاه بخارساز از کار افتاد و کابین شد یک بیابان برهوت.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب سزار عشق و تکنو

داستان همیشه بخش بزرگی از ذهن ما را درگیر می‌کند و به ما بینشی می‌دهد تا بتوانیم جهان را از زاویه‌ای نگاه کنیم که تابه‌حال آن را تجربه نکرده‌ایم. در کتاب تزار عشق و تکنو ما با تاریخ سفر می‌کنیم و زندگی را در زمان شوروی حتی در فضا تجربه می‌کنیم. اگر به داستان‌های تاریخی و روسی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنم به عناوین زیر سر بزنید:

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۴۰ مگابایت
تعداد صفحات
359 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۵۸:۰۰
نویسندهآنتونی مارا
مترجم مریم حسین زاده
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The tsar of love and techno: stories,۲۰۱۵
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۲۰
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
52,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۴۰ مگابایت
۳۵۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

رمان بسیار جذاب و پر کششیه. پر از شخصیت هست و نحوه ارتباط شخصیت‌ها با هم در طول زمان، حس کشف داستان رو به خواننده میده. در ضمن برای کسانی که دوست دارن توی یه رمان، جملات تاثیرگذار بخونن، به شدت پیشنهاد میکنم. در مورد سیر تاریخی تحول شوروی، به خصوص در منطقه چچن هم اطلاعات بسیار خوبی داره، هرچند با توجه به اینکه نویسنده آمریکاییه و خودش اهل چچن نیست، ممکنه خیلی منطبق بر واقعیت نباشه. اما تا جایی که توی اینترنت سرچ کردم اطلاعات داستان رو، خیلی هم بیراه نگفته. در کل از خوندنش خوشحالم و حتما خوندنش رو توصیه می‌کنم.

5

هرجا کتابی از این نویسنده دیدید در خوندنش تردید نکنید،فوق العاده روان و جذاب،زمان خوندن کتابهاش اصلا متوجه گذر زمان نمیشم و دوست ندارم تموم بشن،ترجمه ها هم عالی هستن.

5

لحظه‌ای در خواندنش تردید نکنید.

4.7
(6)
129,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تزار عشق و تکنو
تزار عشق و تکنو
آنتونی مارا
نشر نو
4.7
(6)
129,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر