0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آرتور و جورج

معرفی، خرید و دانلود کتاب آرتور و جورج

نویسنده:
جولین بارنز
ناشر:
نشر نو
درباره آرتور و جورج

کتاب آرتور و جورج به قلم جولیان بارنز، یک رمان بی‌نظیر است که در سال ۲۰۰۵ نوشته شد و نویسنده را به یکی از بخت‌های دریافت جایزه بوکر در آن سال تبدیل کرد.

داستان آرتور و جورج حول موضوعی جریان دارد که همه ما با آن درگیریم یا از وقوعش احساس نگرانی می‌کنیم. بی‌عدالتی برای همه ما وحشتناک است و باعث می‌شود تا حق‌مان ضایع شود. این کتاب درباره همین موضوع نوشته شده است و شخصیت‌های اصلی آن حول یک بی‌عدالتی بزرگ که می‌تواند زندگی‌شان را نابود کند، به یک‌دیگر پیوند می‌خورند و درگیر روندی عجیب، پرمشغله و سرشار از اضطراب می‌شوند.

این کتاب در فضای بریتانیای قرن نوزدهم رقم می‌خورد و شخصیت‌های اصلی آن از دنیای واقعی و تاریخ انگلستان الگوبرداری شده است. جورج ادلاجی در حقیقت فرزند یک کشیش محترم است. او به‌عنوان یک وکیل فعالیت می‌کند و پیشینه خانواده‌اش به زرتشتیان هند بازمی‌گردد. سر آرتور کانن دویل‌ شخصیت اصلی دیگر این داستان است. او نویسنده‌ای قابل و برجسته و خالق شخصیت شرلوک هولمز است‌.

حکایت‌های جورج و آرتور به صورت جداگانه و به موازات یک‌دیگر روایت می‌شود. هر کدام از آن‌ها در ابتدا دنیایی متفاوت دارند و خواننده ممکن است سردرگم شود که ارتباط میان این روایت‌ها چیست. اما به تدریج سیر روایی داستان‌ها به یک‌دیگر نزدیک می‌شود و نقطه عطف داستان شکل می‌گیرد.

اثر فوق توسط «فرزانه قوجلو»‌ و به همت نشر نو در سال ۱۳۹۷ منتشر شده است. این داستان انگلیسی محبوبیت بسیار بالایی دارد‌.

درباره جولین بارنز، نویسنده کتاب

جولیان پاتریک بارنز (Julian Patrick Barnes) نویسنده ومنتقد ادبی بریتانیایی است‌. او در ۱۹ ژانویه سال ۱۹۴۶ دیده به جهان گشود و تحصیلات خود را کالج مدگالن‌ آکسفورد در سال ۱۹۶۸ به پایان رساند. او به مدت سه سال، فرهنگ‌نویس واژه‌نامه آکسفورد بود و پس از آن در نشریات نیو استیتسمن‌ و آبزرور، مشغول به نوشتن شد‌. او به ادبیات فرانسه تعلق خاطر بسیار زیادی داشت و کتاب «درک یک پایان» این نویسنده، جایزه ادبی من بوکر را گرفته است.

در همین سال این نویسنده جایزه دیوید کوهن‌ را به خاطر فعالیت‌های ادبی‌اش دریافت کرد. این نویسنده رمان‌های جنایی زیادی با نام مستعار «دن کاوانا» نوشته است. رمان‌نویس فوق، مجموعه مقالات و داستان‌های کوتاه زیادی نیز دارد. آخرین اثر این نویسنده، تنها داستان نام دارد که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است.

چرا باید کتاب آرتور و جورج را بخوانیم

کتاب آرتور و جورج نظام قضایی بریتانیا در قرن نوزدهم را به چالش می‌کشد و آن را می‌توان رمانی سیاسی- تاریخی به شمار می‌آورد. اگر علاقه‌مند به داستان و رمان و رمان‌های سیاسی هستید، این کتاب برایتان بسیار مناسب خواهد بود.

در این رمان، تاریخ و خیال در هم آمیخته می‌شود و جزئیات بسیار زیادی از فضاها و دیالوگ‌ها وجود دارد که شما را به خود جلب می‌کند. اگر علاقه‌مند به فضاهای قرن نوزدهم بریتانیا هستید‌، این کتاب برایتان بسیار مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

جورج از اولین خاطره بی‌بهره است و زمانی که همه معتقدند شاید وقت مناسبی است برای خاطره داشتن، دیگر خیلی دیر شده. واضح است که جورج خاطره‌ای ندارد که بر باقی خاطرات بچربد. یادش نیست که از زمین بلندش کرده، در آغوشش گرفته به او خندیده يا سرزنشش کرده باشند. خبر دارد که زمانی تک‌فرزند بوده و می‌داند که حالا هوراس هم هست. اما اين حس اولیه در او نیست که آمدن برادری آشفته‌اش کرده باشد. از بهشت هم رانده نشد، نه اولین منظره، نه اولین رایحه: فرق نمی‌کرد مادری عطرآگین باشد یا کلفتی بدبو. پسری است خجالتی و جدی که در درک توقعات دیگران شامه تیزی دارد. گاهی حس می‌کند مایه سرافکندگی پدر و مادرش است، بچه وظیفه‌شناس باید یادش باشد که از همان اول مواظبش بوده‌اند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب آرتور و جورج

اگر از خواندن این کتاب لذت برده‌اید؛ کتاب‌هایی که در ادامه معرفی شده‌اند را نیز می‌توانید بخوانید و لذت ببرید:

  • رمان هیاهوی زمان اثر جولین بارنز: این کتاب درباره شاستاکوویچ‌ و گفت‌وگو با وجدانش است. او در این کتاب، زندگی هنرمندان در دوران استالین را به تصویر می‌کشد.
  • کتاب خدایان تشنهاند نوشته آناتول فرانس: این کتاب اثری جذاب است که به عدالت قضایی در دوران انقلاب فرانسه و عصر وحشت پس از آن می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه فردی که عضو هیات منصفه بوده به شخصی خشونت‌طاب و خونریز تبدیل می‌شود.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۳۵ مگابایت
تعداد صفحات
567 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۸:۵۴:۰۰
نویسندهجولین بارنز
مترجمفرزانه قوجلو
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۱۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۳۵ مگابایت
۵۶۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کتاب در مورد زندگی سر ارتور خالق شخصیت شرلوک هولمز هستش و حمایت اون از شخصی که به علت تعصبات نژادی به نا حق محکوم شده کتاب نسبتا خوبیه ولی حوصله سر بره و کفر ادمو در میاره که چرا انقدر کش پیدا کرده

5

این رمان فوق‌العاده است. هیچ کلمه ای برای توصیف وجود ندارد مگر همین: فوق‌العاده

4
(2)
204,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آرتور و جورج
آرتور و جورج
جولین بارنز
نشر نو
4
(2)
204,000
تومان