0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سلاخ خانه
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی سلاخ خانه

درباره سلاخ خانه

سلاخ‌خانه شماره 5 مشهورترین اثر کرت ونه‌گات، نویسنده آمریکایی است. این کتاب یک رمان ضدجنگ است که به داستان زندگی بیلی گریم از نخستین سال‌های زندگی‌اش تا دوران پس از جنگ جهانی دوم می‌پردازد. بیلی در این داستان یک اسیر جنگی است که از بمب گذاری شهر درسدن آلمان جان سالم به در می‌برد، واقعه‌ای که نویسنده نیز آن را در زندگی خود به عنوان یک سرباز آمریکایی تجربه کرده است.

کتاب سلاخ‌خانه شماره 5 که چاپ نخست آن به سال 1969 میلادی برمی‌گردد، در وبسایت goodreads از میان بیش از یک میلیون و دویست هزار رای امتیاز 4.1 از 5 را کسب کرده است. مهم‌ترین موضوعی که نویسنده در این کتاب دنبال می‌کند، دوگانگی جبر و اختیار است. بیلی، شخصیت اصلی داستان با سوالات اساسی در مورد معنای زندگی و مرگ روبرو می‌شود. سوالاتی که نمی‌تواند پاسخی به آن‌ بدهد. سوالاتی که پاسخ آن‌ها در گرو نگاه او به مسئله جبر و اختیار است.

درباره کرت ونه گات

این نویسنده آمریکایی در سال 1922 میلادی در ایندیانا آمریکا به دنیا آمد و در سن 84 سالگی در نیویورک درگذشت. او در طی 50 سال که به حرفه نویسندگی مشغول بود، چهارده رمان، سه مجموعه داستان کوتاه، پنج نمایش‌نامه و پنج کتاب غیرداستانی نوشت. او یکی از سربازان اعزامی به اروپا در جنگ جهانی دوم بود که به اسارت ارتش آلمان درآمد. ارتش متفقین در فوریه سال 1945 شهر درسدن را هدف بمباران خود قرار داد. ونه گات در قصاب‌خانه‌ای در این شهر زندانی بود، اما از این بمباران جان به در برد. او این واقعه‌ را در کتاب سلاخ‌خانه شماره 5 نیز روایت کرده است. بمباران درسدن تاثیرات عمیقی روی این نویسنده آمریکایی برجای گذاشت، تا جایی که او در طول زندگی‌اش چندین بار دست به خودکشی زد و علت آن را اثرات روحی پس از بمباران درسدن در جنگ جهانی دوم عنوان کرد. ونه‌گات نخستین رمانش، پیانوی خودنواز را در سال 1952 منتشر کرد. رمانی که نقدهای مثبتی را به خود اختصاص داد اما در آن زمان کتاب پرفروشی نشد. در عوض چندین رمان دیگر او به خوبی مورد اقبال عمومی قرار گرفت. دو کتاب او به نام‌های افسونگران تایتان و گهواره‌ی گربه نامزد دریافت جایزه هوگو برای بهترین رمان شدند.

چرا باید کتاب سلاخ‌خانه شماره 5 را بخوانیم

کتاب‌هایی که بر اساس داستان‌های واقعی هستند خواننده را بیشتر جذب می‌کنند. این کتاب نیز تا حدودی تجربه واقعی ونه گات را در جنگ منعکس می‌کند و مطالعه آن می‌تواند نظر خوانندگان علاقمند به داستان‌های جنگی را به خود جلب کند. پرش‌های زمانی در این رمان می‌تواند ذهن خواننده را درگیر کند اما همین نمادی از ابتلای بیلی به اختلال استرس پس از سانحه است. استفاده از نمادها هنرمندی نویسنده را در روایت داستان خود نشان می‌دهد و این داستان را خواندنی‌تر می‌کند. این کتاب در دسته داستان و رمان آمریکا قرار دارد.

در بخشی از کتاب سلاخ‌خانه شماره 5 می‌شنویم

واگن گاهی می‌خزید و گاهی بی‌نهایت سریع حرکت می‌کرد. اغلب توقف کرده بود. سربالایی، سرازیری، دور پیچ‌ها و مسیرهای مستقیم را طی می‌کرد. در این میان بیلی بیچاره هر چیزی هم که می‌دید چاره‌ای جز گفتن زندگی است دیگر نداشت. بیلی انتظار داشت که مردم ترامالفادور بابت همه جنگ‌ها و انواع شکل‌های قتل روی زمین، پریشان و هراسان شوند. او انتظار داشت که ترکیب زمینی وحشی‌گری و تسلیحات خارق‌العاده‌‌ای که ممکن است در نهایت بخشی یا شاید تمام جهان بی‌گناه را نابود کند، ترامالفادوری‌ها را بترساند. داستان‌های علمی تخیلی چنین انتظاراتی را در او به وجود آورده بود. ولی موضوع جنگ هرگز مطرح نشد تا زمانی که خود بیلی آن را بیان کرد. یک نفر از میان جمعیت داخل باغ وحش از طریق سخنران از او پرسید که ارزشمندترین چیزی که تاکنون در ترامالفادور یاد گرفته چیست؟ و بیلی پاسخ داد:« این که چجوری ساکنان یه سیاره می‎تونن تو صلح زندگی کنن ....»

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب سلاخ‌خانه شماره 5

اگر با مطالعه‌ی این کتاب تمایل داشتید از جنگ جهانی دوم بیشتر بدانید، می‌توانید کتاب‌های زیر را در برنامه مطالعه‌ی خود قرار دهید:

این کتاب  از نگاه زنان سرباز به جنگ می‌نگرد و روایت مستندی از زندگی آن‌ها ارائه می‌دهد.

نویسنده در این کتاب روایت‌هایی را از سرنوشت افرادی بیان می‌کند که زندگی‌شان زیر سایه‌ی جنگ داخلی افغانستان قرار گرفته است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
358.۶۵ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۲۸:۳۹
نویسنده کورت ونه گات جونیور
مترجمبهاره رستمی
راوی هوتن شاطری پور
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۱۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۵۸.۶۵ مگابایت
۰۶:۲۸:۳۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
25 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
75 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3.5
(4)
68,000
٪30
47,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
سلاخ خانه جلد 5
سلاخ خانه جلد 5
کورت ونه گات جونیور

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سلاخ خانه
٪30
سلاخ خانه
کورت ونه گات جونیور
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.5
(4)
68,000
٪30
47,600
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر