0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب بلک بری هملت

معرفی، خرید و دانلود کتاب بلک بری هملت

کتاب متنی
فیدی‌پلاس
ناشر:
درباره بلک بری هملت

کتاب بلک‌بری هملت (Hamlet's blackberry) به قلم ویلیام پاورز، اثری درباره زندگی همه ما انسان‌هایی است که وابستگی بسیاری به وسایل دیجیتال پیدا کرده‌ایم و در این عصر زندگی می‌کنیم. به کمک این ابزارها ما توانسته‌ایم کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دهیم. اما سوالی که برایمان پیش می‌آید این است که بقیه زندگی‌مان چه می‌شود و چرا ما این‌قدر به دنیای دیجیتال وابسته شده‌ایم؟!

علم و تکنولوژی برای ما سویه تاریکی نیز دارد و هر چند زندگی ما را بهتر کرده است اما تمرکز کمتری روی کارهایمان داریم، همچنین روابط اجتماعی‌مان تضعیف شده است و کمتر به سراغ مطالعه کتاب‌ها می‌رویم. بدون شک نمی‌توانیم به گذشته برگردیم و به‌صورت کلی از تکنولوژی و به خصوص موبایل فاصله بگیریم‌؛ زیرا زندگی ما به چنین ابزارهایی نیاز دارد. اما راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل وجود دارد و کتاب فوق تلاش می‌کند تا راهکارهایی را جلوی پای ما بگذارد.

این راه‌حل‌ها صرفا یک‌سری تاکتیک نیستند، بلکه نظام فکری جدیدی را قرار است ارائه دهند تا به کمک آن بتوانیم این مسئله را حل کنیم و زندگی سالم و ارتباطات بادوام و پویاتر را داشته باشیم. کتاب فوق آمیزه‌ای از تجربیات خود نویسنده و سیری در اندیشه گذشتگان اعم از فلاسفه و اندیشمندان مختلف است تا به کمک آن‌ها نظام فکری جدیدی را پایه‌گذاری کند.

اثر فوق توسط «علیرضا طاق‌دره» در حوزه کتاب‌های علمی قرار می‌گیرد و به وسیله انتشارات فرهنگ نشر نو در سال ۱۴۰۰ ترجمه و منتشر شده است.

درباره ویلیام پاورز، نویسنده کتاب

ویلیام پاورز (William powers)  متولد ۱۴ مارس ۱۹۶۱، روزنامه‌نگار، تحلیل‌گر، نویسنده و تکنسین ساکن ایالات متحده آمریکا است. ویلیام پاورز در رودآیلند بزرگ شده و از دانشگاه هاروارد با مدرک تاریخ و ادبیات فارغ‌التحصیل شده است. وی تحصیلات تکمیلی را در اسپانیا گذراند، سپس به واشنگتن‌ دی‌سی نقل مکان کرد. او همچنین مشاور کنگره در ایالات متحده بود که در زمینه روابط خارجی، اطلاعاتی و نظامی فعالیت می‌کرد.
او با همسرش مارتا شریل در واشنگتن دی‌سی زندگی می‌کند‌ و در حال  حاضر ۶۱ سال دارد. بسیاری از بنیادهای غیردولتی و سازمان‌هاب بین‌المللی از مشاوره‌های این نویسنده و تحلیل‌گر ارشد استفاده می‌کنند. تاکنون ده‌ها مقاله تحلیلی از این اندیشمند در روزنامه‌ها و جراید مهم آمریکایی منتشر شده است‌.

چرا کتاب بلک‌بری هملت را بخوانیم؟

اگر علاقه‌مند به درک مناسبات دنیای دیجیتال هستید، خواندن این کتاب برای شما مناسب خواهد بود. کتاب بلک‌بری هملت سوالاتی مهم و اساسی را مطرح می‌کند و برای حل آن‌ها یک فلسفه جدید دارد که می‌تواند زندگی بهتری را برای ما به ارمغان بیاورد و کمک کند سالم‌تر زندگی کنیم.

لازم است تا نسبت به استفاده بی‌حد و حصر از موبایل و دیگر دستگاه‌های دیجیتال چاره‌اندیشی کنیم تا ارتباطات اصیل انسانی‌مان دچار مشکل نشود‌. یکی دیگر از بخش‌های جذاب این کتاب، آشنایی با اندیشه فلاسفه و اندیشمندان از دوران باستان تا عصر حاضر است‌. علاوه‌بر آن، نویسنده تلاش کرده تا تجربه‌ زیسته خود را به خوبی ثبت و ضبط کند و به همین خاطر داستان پیش رو بسیار خواندنی و سرگرم‌کننده و در عین حال راه‌گشا به نظر می‌رسد. این کتاب زندگی فعلی ما را به چالش می‌کشد و پس از مطالعه‌اش انسان قبلی نخواهیم ماند.

در بخشی از کتاب بلک‌بری هملت می‌خوانیم

بنابراین تصمیم می‌گیرید که به مرخصی کوتاهی بروید. چند روزی اتاق را ترک می‌کنید و به جایی می‌روید که هیچ‌کس شما را نیابد. دقیقاً می‌دانید چنین جایی باید چگونه باشد: هوای تازه، آسمان باز و بزرگ بدون هیچ صدایی به‌جز صدای پرندگان و بادی که میان درختان می‌وزد. از همه بهتر هیچ‌کس دیگری نباید آنجا باشد تا شما ذهنتان را در خلوت خویش شناور کنید. هرچه آن را تصور می‌کنید بی‌صبرانه‌تر می‌خواهید در آنجا باشید. چرا قبلاً به این فکر نیفتاده بودید؟ کیف کوچکی می‌بندید و از اتاق بیرون می‌روید. بعد از مدت کوتاهی، به یکی از دیوارها می‌رسید. چشمان‌تان دیوار را در جست‌وجوی در کامل برانداز می‌کند. انگار جز دیواری که در هر دو جهت کشیده‌اند هیچ دری نیست. بدون دلیل خاصی به چپ رو می‌کنید. همان‌طور که قدم‌زنان محیط اتاق را دنبال می‌کنید، پیش می‌روید و همچنان با دقت به دنبال جایی برای خروج می‌گردید. مثل هر روز دیگر. مردم مدام به این سو می‌آیند و دستی بر شانه شما می‌زنند. هر چند دقیقه یک بار دستی بر شانه‌تان می‌خورد. بعد از پاسخ دادن به پیام‌ها و پرس‌وجوهای هر شخص، می‌پرسید آیا کسی می‌تواند شما را به نزدیک‌ترین در خروجی راهنمایی کند. پی‌درپی می‌پرسید. ولی هیچ‌کس هیچ اطلاعات مفیدی ارائه نمی‌کند. بیشتر مردم می‌گویند هیچ دری را نمی‌شناسند و عذر می‌خواهند که نمی‌توانند کمکی کنند.

پیشنهاداتی برای دوست‌داران این کتاب

اگر از موضوع کتاب بلک‌بری هملت خوشتان آمده است، می‌توانید کتاب‌هایی که در ادامه معرفی شده‌اند را نیز مطالعه کنید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۲۰ مگابایت
تعداد صفحات
317 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۳۴:۰۰
نویسندهویلیام پاورز
مترجم علیرضا طاق دره
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۱۸
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
75,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۲۰ مگابایت
۳۱۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
66 ٪
4
33 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من نسخه چاپی رو خوندم. کتاب فوق‌العاده ایه، در بررسی استفاده‌ بیش از حد مردم از دنیای دیجیتال

4.7
(3)
115,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بلک بری هملت
ویلیام پاورز
نشر نو
4.7
(3)
115,000
تومان