0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فرمانده

معرفی، خرید و دانلود کتاب فرمانده

ونزوئلای هوگو چاوز
نویسنده:
روری کارول
درباره فرمانده

کتاب فرمانده «Comandante»، نوشته روری کارول، داستان زندگی چاوز، دوران ریاست‌جمهوری ونزوئلا و میراث او را روایت می‌کند. این گزارش و روایت خواندنی بر اساس مصاحبه با وزرا، دستیاران، درباریان و شهروندان، تجربه‌ای منحصربه‌فرد در قدرت شکل‌گرفته که در میان روشنگری، استبداد، کمدی، و واقعیت قرار می‌گیرد. کارول در کتاب و تحقیقاتش از دو قشر متفاوت که دسته اول چاوز را منجی می‌دانند و دسته دو دیکتاتور صحبت می‌کند او با قلمی بسیار رسا حقیقت وحشیانه و زشت اقتدارگرایی را برملا می‌کند، فرمانده کتابی تأثیرگذار برای حکومت‌هایی این‌چنینی است. کتاب «فرمانده» نوشته‌ی «روری کارول» با ترجمه‌ی «بیژن اشتری» از سوی نشر ثالث در سال 1401 منتشر شد که نسخه‌ی الکترونیک آن در همین صفحه از فیدیبو در دسته‌بندی علوم اجتماعی برای خرید و دانلود موجود است.

درباره نویسنده

روری کارول با قلمی روشن و شفاف، رشته‌هایی از زندگی پرفرازونشیب چاوز را به هم می‌پیوندند و یک روشنگری تمام‌عیار را در ذهن خواننده باز می‌کند. در کتاب فرمانده پرتره‌ای از ونزوئلا که ظاهر می‌شود که همان قدر که با جزئیات ارائه شده است در نهایت دلهره‌آور است. روری کارول به‌عنوان خبرنگار قدیمی گاردین، در ماموریت‌های مختلفی اخبار مناطق جنگی را پوشش داده، وی از یک آدم‌ربایی در عراق جان سالم به در برده و تجربه بسیار زیادی در خبرنگاری دارد. کارول به مدت پنج سال، در طول نگارش این کتاب، به‌عنوان خبرنگار ارشد گاردین در آمریکای لاتین و در کاراکاس مستقر بود. آثار او در فهرست جایزه اورول، جایزه برجسته بریتانیا برای نویسندگی سیاسی قرار گرفته است.

چرا باید کتاب فرمانده را خواند؟

فرمانده کتابی جذاب و خواندنی درباره هوگو چاوز است. زمانی که چاوز برای اولین‌بار در سال 1999 به قدرت رسید، نماد امید و آزادی برای مردمش شد. این کتاب، کتابی پر از درس‌های بزرگ تاریخی است. خواندن داستان فروپاشی ونزوئلا برای هرکسی که به تاریخ و جامعه‌شناسی علاقه‌مند است و هر انسانی که می‌خواهد با آگاهی بیشتری نسبت به جهان اطرافش و آنچه در آن می‌گذرد زندگی کند ضروری است. اگر به کتاب‌هایی در حوزه علوم سیاسی علاقه‌مند هستید کتاب فرمانده یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود و به کمک آن می‌توانید ساعات مفیدی داشته باشید.

در بخشی از کتاب فرمانده می‌خوانیم

من به‌عنوان یک نوآموز زبان اسپانیایی قدردان مهارت‌های کلامی و ارتباطی چاوز بودم. او با وجودی که از اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های غیرمتعارف ونزوئلایی استفاده می‌کرد؛ اما همواره به‌روشنی صحبت می‌کرد، هر کلمه را به‌صورت کامل و دقیق ادا می‌کرد و عبارت‌های کلیدی را آن‌قدر تکرار می‌کرد تا معنای مورد نظرش در ذهن مخاطب نقش ببندد. نکته این جا بود که او هیچ‌گاه ساکت نمی‌شد و یک‌بند حرف می‌زد. هر زمان که تلویزیون یا رادیو را روشن می‌کردی، چاوز مشغول حرف‌زدن بود. دربار‌ه‌ی هر چیزی که تصورش را بکنید حرف میزد. قیمت شیر، تولید آلومینیوم، جرج بوش، بیسبال، نوه دختری اش. من در نوشکده ها، دفتر کارم، هتل ها، و عمدتا در خانه جلوی تلویزیون جا خوش می کردم تا ببینم چه می گوید. گاهی وقت ها از خودم به عنوان یک خبرنگار خجالت می کشیدم که چرا باید بخش عمده ای از اوقاتم را پای تلویزیون بگذرانم. این سکون و کم تحرکی آزارم میداد. در این سرزمین عجیب انقلابی رخ داده بود، و من آن وقت پاهایم را روی هم انداخته و پای تلویزیون نشسته بودم تا بینم رهبر این انقلاب چه می گوید.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب فرمانده

نگاهی دقیق و آگاهانه به بحث‌برانگیزترین و درعین‌حال جذاب‌ترین چهره در سیاست آمریکای لاتین برای افرادی که به سیاست و تاریخ علاقه دارد می‌تواند انتخابی بسیار جذاب باشد. به‌خصوص روایت روری کارول و شرح دقیق او از دوران ریاست‌جمهوری چاوز از نکات مثبت این کتاب است. کتاب فرمانده در دسته کتاب‌های علوم سیاسی قرار گرفته کتاب‌های این دسته اطلاعاتی جامع درباره سیاست و افراد سیاسی در اختیار خواننده قرار می‌دهد. کتاب‌های دیگری هم در این زمینه برای علاقه‌مندان وجود دارد که در ادامه به تعدادی از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۲۹ کیلوبایت
زمان تقریبی مطالعه
۰۰:۰۰
نویسندهروری کارول
مترجمبیژن اشتری
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Comandante
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۱۱
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
62,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۲۹ کیلوبایت

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

ترجمه ش لنگ می زنه. در فارسی از تلفظ فرانسه ماه های میلادی استفاده می کنیم. ژانویه، آوریل. نوشتن آپریل ثقیل و نامانوسه.

3.5
(4)
205,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فرمانده
فرمانده
ونزوئلای هوگو چاوز
نشر ثالث
3.5
(4)
205,000
تومان