0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اصل80 20

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی اصل80 20

نویسنده:
ریچارد کاچ
درباره اصل80 20

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که موفقیت شخصی برای افراد اهمیت زیادی دارد و همه به دنبا‌ل راه‌هایی برای رسیدن به کامیابی در زندگی هستند. روش‌های زیادی برای این کار طراحی شده‌اند و افراد مختلفی به‌عنوان مربی در این مسیر کنار افراد می‌ایستند. یکی از کتاب‌های جالبی که در این حوزه نوشته شده است کتاب ۸۰۲۰ است. در اینجا درباره‌ی این کتاب و نسخه‌ی خلاصه آن که در قالب کتاب صوتی در دسترس است صبحت می‌کنیم.

اصل پارتو یا قانون ۸۰-۲۰ چه می‌گوید؟

اصل ۸۰-۲۰ که به‌عنوان اصل پارتو شناخته می‌شود یکی از مهم‌ترین اصول افزایش بهره‌وری و اثربخشی است. این اصل برای مدیریت زمان به شما کمک می‌کند و اجازه می‌دهد با تلاش کمتر به نتایج بهترین برسید. این اصل از تحقیقات جامعه‌شناس ایتالیایی آلفرد پارتو در حوزه‌ی ثروت  بیرون آمده است و ژوزف جوران آن را پرداخته و به حوزه‌های دیگر تسری داده است. به طور خلاصه این اصل می‌گوید شما هشتاد درصد نتایج را از بیست درصد تلاشتان به دست آورده‌اید.

کتاب صوتی ۸۰-۲۰، راز دستیابی به چیزهای بیشتر با تلاش کمتر

کتاب اصل ۸۰-۲۰ کتابی است که اولین‌بار در سال ۱۹۹۷ با عنوان اصلی «80/20 principle, achieve more with less» منتشر شد. این کتاب یک کتاب توسعه فردی و موفقیت است که به کمک آن می‌توانید تلاش‌هایتان را به بهترین شکل جهت‌دهی کنید و در نتیجه با صرف زمانی کمتر به نتایجی بهتر دست پیدا کنید. نویسنده کتاب ریچارد کخ، اصل ۸۰-۲۰ را اصلی جهان‌شمول می‌داند و تلاش کرده است با مثال‌های کاربردی آن را در ذهن خواننده جا بیندازد. او در بخش‌های مختلف کتاب از تأثیر این اصل در کسب و کار، روابط دوستانه، مدیریت زمان و در نتیجه ارتقا کیفیت زندگی صحبت می‌کند و از این حرف می‌زند که میان تلاش کردن با داشتن تلاش مؤثر تفاوت دارد. این روش به خواننده کمک می‌کند روی چیزهایی که باید تمرکز کند و از چیزهای اضافی چشم بپوشد. این کتاب اثری برای رسیدن به رضایت بیشتر در زندگی است.

این کتاب از سوی تیموتی بریس نویسنده‌ی کتاب مشهور و کاربردی هفته کاری چهارساعته توصیه شده است، او در این باره گفته است: «این کتاب را بخوانید و از آن استفاده کنید.»

اصل ۸۰-۲۰ در نقاط مختلف دنیا طرفداران زیادی دارد و تاکنون به چندین و چند زبان مختلف از جمله فارسی برگردانده شده است. صدها هزار نسخه از این کتاب در سراسر دنیا فروخته شده‌اند.

شنیدن کتاب صوتی ۸۰-۲۰ چقدر زمان می‌برد؟

این کتاب صوتی در ده بخش مختلف ضبط شده است که هرکدام کمتر از پنج دقیقه هستند. در مجموع می‌توانید مطالب این کتاب را در زمانی حدود ۴۵ دقیقه بشنوید و اوقات خوشی داشته باشید. لحظاتی که در سالن انتظار یک مطب منتظرید یا زمانی که در تاکسی و اتوبوس و حتی پشت فرمان می‌گذرانید لحظات بسیار خوبی برای شنیدن این کتاب ارزشمندند.

ریچارد کخ کیست؟

ریچارد کخ که در فارسی با نام ریچارد کاچ هم شناخته می‌شود یک مشاور و مربی بریتاتیایی است. او متولد سال ۱۹۵۰ در لندن است و به‌عنوان یکی از نویسندگان کتاب‌های راهنمای کسب و کار و توسعه فردی در قرن بیستم شناخته می‌شود. او در دانشگاه آکسفورد و وارتون درس‌خوانده است و سال‌هاست به مراجعانش یاد می‌دهد چگونه از زندگی بیشتر لذت ببرند، کسب‌وکارشان را مدیریت کنند و موفقیت‌های بیشتری به دست آورند. این نویسنده خودش هم در کسب و کارهای موفق زیادی مانند فیلوفاکس نقش داشته و کتاب‌های زیادی هم نوشته است که اصل ۸۰-۲۰ معروفترین آن‌هاست. کتاب‌های او تا امروز به بیش از ۳۰ زبان برگردانده شده‌اند و افراد زیادی معتقدند آموزه‌هایش برایشان کارآمد بوده است. او یک مشاور سرمایه‌گذاری شناخته شده هم به حساب می‌آید.

انتشار کتاب صوتی ۸۰-۲۰ به فارسی

کتاب ۸۰-۲۰ راز دستیابی به چیزهای بیشتر با تلاش کمتر چند بار به فارسی برگردانده شده است. نشر هومیس ناشر این کتاب به فارسی است و علی رمضانی ترجمه‌ی آن را برعهده داشته است. نسخه الکترونیک این ترجمه در فیدیبو در دسترس است.

نسخه‌ی صوتی این کتاب در حقیقت نسخه‌ی خلاصه است. این نسخه را گروه مترجمان شنیدار به فارسی برگردانده‌اند و انتشارات صوتی شنیدار آن را منتشر کرده است. این نسخه را می‌توانید در همین صفحه از فیدیبو دانلود کنید و روی اپلیکیشن این فروشگاه الکترونیکی که روی اندروید، ios و دسکتاپ در دسترس است بشنوید.

شنیدن کتاب صوتی ۸۰-۲۰ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب یک کتاب کاربردی است که می‌تواند در هر سن و سالی به افراد کمک کند از زندگی بیشتر بهره ببرند و رضایت بیشتری را تجربه کنند. دانش آموزان و دانشجویان به کمک این کتاب می‌توانند زمانشن را مدیریت کنند  و کارمندان می‌توانند بهره وری بیشتری داشته باشند. حتی در خانواده هم می‌توانید با بهره گیری از این قانون کیفیت زندگی را بهبود ببخشید. اصل ۸۰-۲۰ نگاه جدیدی به زندگی ارائه می‌کند و می‌تواند باعث شود با عینک جدیدی به همه چیز نگاه کنید و تصمیم بگیرید. این کتاب را بشنوید و تلاش کنید برای لحظه‌هایتان ارزش بیشتری قائل شوید.

پس از کتاب صوتی ۸۰-۲۰ به سراغ چه کتاب‌هایی  برویم؟

کتاب‌های زیادی در حوزه‌ی توسعه فردی، مدیریت زمان و بهبود عملکرد وجود دارند که می‌توانید متناسب با نیازهایتان به سراغشان بروید. یکی از کتاب‌های جالبی که در این حوزه در اختیارتان است کتاب شکست رو به جلو از جان مکسول است. جادوی فکر بزرگ اثر دیوید شوارتز کتاب دیگری است که می‌توانید به سراغش بروید. کتاب‌های زیر هم گزینه‌های خوبی برای مطالعه به حساب می‌آیند:

  • افکارتان را تغییر دهید تا زندگی‌تان تغییر کند اثر برایان تریسی
  • استیو جابز: سفر خود پاداش است اثر جفری یانگ
  • تفکر برای تغییر اثر جان ماکسول
  • میلیونر خودبه‌خودی: یک برنامه‌ی تک مرحله‌ای قدرتمند برای زندگی و پایانی ثروتمند اثر دیوید باخ

در بخشی از کتاب اصل ۲۰-۸۰ می‌شنویم

گفتم که به کمک تجزیه‌وتحلیل  بر اساس اصل  ۸۰-۲۰ می‌توانید جنبه‌های مختلف کسب و کارتان را بررسی و بهینه‌سازی کنید. اصل ۸۰-۲۰ را می‌توانید برای بهبود زندگی شخصی و روزانه‌تان نیز استفاده کنید اما نمی‌توانید در این زمینه همان شیوه‌ی تجزیه و تحلیل کمی را به کار ببرید. برخلاف حوزه‌ی کسب و کار بسیاری از مسائل زندگی ما کیفی هستند و نمی‌توانید آن‌ها را با معیارهای کمی بسنجید. در زندگی روزانه و در مواجه با مسائل شخصی بیش از هر چیز به طرز تفکر ۸۰-۲۰  نیاز دارید. طرز تفکر رایج میان اغلب افراد طرز فکری خطی است. آن‌ها گمان می‌کنند که تمام ورودی‌ها و تلاش‌ها ارزشی یکسان دارند و به یک میزان نتیجه خواهند داد. مسیر به‌کارگیری اصل ۸۰-۲۰ در زندگی روزمره این است که طرز فکر ۸۰-۲۰ داشته باشید. داشتن طرز فکر ۸۰-۲۰ به این معنی است که به این حقیقت واقف شوید که همه‌ی ورودی‌ها اهمیتی یکسان ندارند و تنها درصد اندکی از آن‌ها خروجی‎‌های ارزشمند خواهند داشت. یکی از جنبه‌های مهم زندگی روزمره‌ی شما روابط دوستانه است. اگر شما طرز تفکری خطی داشته باشید فکر می‌کنید که تمام دوستی‌ها و روابطتان به یک اندازه مهم‌ و با ارزش هستند. درحالی‌که واقعیت چیز دیگری است. اگر بخواهید برای شناسایی ۲۰ درصد از بهترین و مهمترین دوستان خود از تجزیه و تحلیل ۸۰-۲۰ استفاده کنید به درهای بسته می‌خورید. تجزیه و تحلیل ۸۰-۲۰ روشی سیستماتیک و کمی است که در آن با جمع‌آوری داده و تحلیل آن‌‌ها جواب خود را در می‌یابید. استفاده از این روش برای ارزیابی دوستان خود یا سایر جنبه‌های زندگی شخصی‌تان، نتیجه‌ی درستی به شما نمی‌دهد

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
39.۷۲ مگابایت
مدت زمان
۴۳:۲۳
نویسندهریچارد کاچ
مترجم گروه مترجمان شنیدار
راوی مصطفی طالبیان مقدم
ناشرانتشارات شنیدار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۳۱
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۹.۷۲ مگابایت
۴۳:۲۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
33 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
16 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب صوتی میگه تمرکزتون رو روی ۲۰ درصد سودآور تر یا مفیدتر چه در زندگی شخصی چه در کسب و کار بزارید، تشکر از تهیه کننده راوی هم خوب و دلچسب اجرا کردند

3

به صورت خلاصه میگه که انرژیت را بگذار روی اون بیست درصد کارهایی که ۸۰ درصد کارایی دارن ، خوب بود .

1

یه سوژه مختصر رو هزار بار تکرار میکنه وتهوع آور میشه

5

عالی خلاصه و مفید . سپاس

3

خیلی خلاصه و عالی و مفید

3.7
(6)
12,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اصل80 20
اصل80 20
ریچارد کاچ
انتشارات شنیدار
3.7
(6)
12,000
تومان