0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پیش از آن که قهوه سرد شود

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پیش از آن که قهوه سرد شود

درباره پیش از آن که قهوه سرد شود

بازگشت به گذشته و سفر به آینده، حسرت‌های بزرگ انسان است که در واقعیت نمی‌توان آن را محقق کرد. اما اگر یک جایی باید که بتواند شما را به گذشته ببرد، آیا حاضر هستید آن را امتحان کنید و برای یک بار به گذشته بروید؟ رمان فانتزی پیش از آن که قهوه سرد شود به نویسندگی توشیکازو کاواگوچی، یک رمان فانتزی است که در آن افراد می‌توانند با رفتن به یک کافه در توکیو، به گذشته سفر کنند و هرکسی که می‌خواهند را ملاقات کنند. اما این ملاقات باید قبل از سرد شدن قهوه تمام شود، وگرنه اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد. با وجود این تلاطم، آیا مسافران کافه توکیو باز هم حاضر هستند به گذشته‌شان برگردند؟

پیش از آن که قهوه سرد شود، سفر به گذشته

کتاب پیش از آن که قهوه سرد شود (Before the Coffee Gets Cold) یک رمان بسیار دوست‌داشتنی است که با داستانی خیالی، شما را همراه خودش می‌کند. این کتاب کافه‌ای در توکیو را به تصویر می‌کشد که افراد می‌توانند به آنجا بروند و یک قهوه سفارش بدهند و تا زمان سرد شدن قهوه، به گذشته سفر کنند. این کافه برای سفر به گذشته، قوانینی وضع کرده است که همه باید آن را رعایت کنند. برای مثال افراد فقط تا زمانی می‌توانند در گذشته بمانند که قهوه‌شان سرد نشود و قبل از آن باید خودشان را به زمان حال برسانند. یکی دیگر از قوانین این است که هیچ‌کس نمی‌تواند گذشته را تغییر دهد و کارهایی که افراد در این سفر انجام می‌دهند، تاثیری بر آینده‌شان ندارد.

شاید برایتان سوال شده باشد که این سفر چه فایده‌ای دارد؟ وقتی نه می‌توان مشکلات گذشته را حل کرد و نه می‌توان آینده را تغییر داد؟ جواب این است که این سفر تدارک دیده شده تا شما برای آخرین بار، با هرکسی که می‌خواهید دیدار کنید و با او حرف بزنید. شاید حرفی مانده که در گذشته نتوانسته‌اید به آن فرد بزنید و حالا وقتش رسیده تا در این سفر، به او حرف دل‌تان را بگویید.

داستان از جایی شروع می‌شود که یک زن جوان و موفق که در یکی از کارهایش با مردی آشنا شده و به هم علاقه پیدا کرده‌اند، می‌خواهند در یک کافه با یکدیگر ملاقات کنند. آن‌ها به کافه همیشگی‌شان می‌روند و می‌فهمند که کافه بسته است و برای همین به یک کافه دیگر می‌روند که در یک زیرزمین قرار دارد. کافه کوچک است و فضای کمی دارد. بعد از اتفاقاتی، زن در یک مستند متوجه می‌شود که طبق افسانه‌های محلی، آن کافه می‌تواند افراد را به گذشته ببرد. بنابراین او تصمیم می‌گیرد دوباره به آن‌جا برود و به گذشته سفر کند.

کتاب در توصیف این کافه گفته است: کافه دستگاه تهویه هوا ندارد. در ۱۸۷۴ افتتاح شده، یعنی بیش از ۱۴۰ سال پیش. آن وقت‌ها مردم از چراغ نفتی برای روشنایی استفاده می‌کردند. چندبار در این سال‌ها دستی به سر و رویش کشیده‌اند، اما فضای داخلی‌اش همانی است که روز اول بود، لابد برای دوران خودش خیلی پیش‌رو بوده. گفته می‌شود که تاسیس اولین کافه‌های ژاپن به حوالی ۱۸۸۸ برمی‌گردد. یعنی ۱۴ سال بعد از آن.»

کتاب مورد نظر دارای چهار داستان فانتزی، احساسی، غم‌انگیز و حتی خنده‌دار است. شخصیت‌پردازی و داستان‌سرایی قوی است و شما را تا آخرین لحظه همراه می‌کند. گوش دادن به این اثر شما را با یکی از بزرگ‌ترین سوالات بشر روبه‌رو می‌کند: چطوری می‌توان به گذشته سفر کرد؟! هرچند در واقعیت چنین امکانی وجود ندارد، اما فکر کردن به آن می‌تواند قوه تخیل‌تان را قوی کند و ذهن‌تان را رها سازد.

شما می‌توانید این کتاب را همین الان از وب‌سایت یا اپلیکیشن فیدیبو دانلود کنید.

شنیدن این کتاب را به چه کسانی توصیه می‌کنیم؟

اگر به خواندن رمان‌های داستانی-فانتزی علاقه دارید و دوست دارید سوار بر بال خیال، به سفرهای دور و دراز بروید، شنیدن این کتاب را در اولویت قرار بدهید. کتاب مورد نظر از نظر داستان‌سرایی بسیار قوی است و قوه تخیل شما را قوی می‌کند. علاوه‌بر آن، پیش از آن که قهوه سرد شود پر از مضامین مهم زندگی است که شما در زندگی روزمره و واقعی با آن‌ها سروکار دارید. مفاهیمی مثل عشق، زندگی، حسرت، غم، شادی و... .

کتاب‌های مشابهی که باید بخوانید

کتاب حاضر درون‌مایه رئالیسم سحرآمیز دارد و هم از واقعیت و هم از خیال کمک گرفته و به همین دلیل، یک اثر بسیار دوست‌داشتنی است. اگر از شنیدن این کتاب لذت بردید، می‌توانید کتاب‌های زیر را نیز به‌صورت نسخه صوتی یا الکترونیکی تهیه کنید:

کتاب‌های متعدد دیگری با درون‌مایه سفر به زمان نوشته شده‌اند که اگر مایل باشید می‌توانید به آن‌ها نیز سر بزنید. از دیگر کتاب‌های مشابه می‌توان به همسفر مسافر زمان، رستوران آخر جهان و پانزده زندگی اول هری آگوست اشاره کرد.

شنیدن این کتاب چقدر زمان لازم دارد؟

کتاب مورد نظر چند فصل و در مجموع ۲۰۰ صفحه دارد و شما می‌توانید به سرعت آن را بخوانید و از خواند هر سطر لذت ببرید. اگر هر شب ۲۰ صفحه از این اثر را مطالعه کنید، ۱۰ روز طول می‌کشد تا تمام شود. اگر سرعت مطالعه‌تان بالاتر باشد، امکان تمام کردن کتاب در تعداد روزهای کمتر نیز وجود دارد. شما می‌توانید کتاب صوتی پیش از آن که قهوه‌ات سرد شود را از فیدیبو خریداری کنید و در مترو، تاکسی و اوقات فراغت، به آن گوش دهید. کتاب صوتی به شما این امکان را می‌دهد که در هر زمان و مکانی که مایل بودید، فایل صوتی را پخش کنید و در دنیای آن غرق شوید.

درباره توشیکازو کاواگوچی، نویسنده کتاب

توشیکازو کاواگوچی یکی از نویسندگان موفق اهل ژاپن است که بعد از نوشتن کتاب پیش از آن که قهوه سرد شود به شهرت رسید. این نویسنده متولد سال ۱۹۷۱ است و سال‌ها به‌عنوان کارگردان و نویسنده تئاتر مشغول به فعالیت بود. از جمله کتاب‌های موفق این نویسنده می‌توان به COUPLE، Sunset Song و Family Time اشاره کرد. یکی از علت‌های موفقیت این نویسنده، در هم آمیختن عناصر تخیل و واقعیت با یکدیگر و خلق آثاری شگفت‌انگیز است که خواننده را تا لحظه آخر درگیر می‌کند.

ترجمه و نشر کتاب در ایران

کتاب Before the Coffee Gets Cold تا به حال به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شده. این اثر را مهسا ملک‌مرزبان به فارسی برگردانده و هومن خیاط آن را گویندگی کرده است. این نسخه توسط رادیو گوشه در سال ۱۴۰۱ منتشر شده است. مترجم‌های دیگری نیز این کتاب را به فارسی ترجمه کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به گیتی اشرفیان اشاره کرد. ترجمه روشنک ضرابی نیز موجود است که نشر کتابستان معرفت آن را منتشر کرده و شما می‌توانید نسخه الکترونیکی آن را از فیدیبو تهیه کنید.

در بخشی از کتاب می‌شنوید

فوساگی کازو را نگاه کرد که هم‌چنان سرش پایین بود. به آرامی پوشه زیپ‌دارش را برداشت و از داخلش پاکت قهوه‌ای باریکی درآورد. چهارگوشه‌اش تا خورده و مچاله شده بود. انگار مدت مدیدی آن را با خودش این طرف و آن طرف برده بود. روی پاکت اثری از نشانی نبود، اما به نظر می‌رسید نامه باشد. نامه‌اش را دو دستی و با احتیاط گرفت و کمی بالا برد و مقابل سینه نگه داشت تا کازو ببیند.

  • کازو پرسید: اون چیه؟ بار دیگر کارش را متوقف کرد.
  • مرد با صدای آهسته‌ای زیر لب گفت: برای همسرمه!
  • نامه‌ست؟
  • آره
  • برای همسرتون؟
  • آره، هیچ‌وقت نتونستم بهش بدم
  • یعنی می‌خواید برگردید به روزی که می‌خواستید نامه رو بهش بدید؟
  • فوساگی بی معطلی گفت: آره، درسته.
  • کازو پرسید: خب، همسرتون الان کجاست؟

فوساگی درجا جواب نداد، در سکوتی عجیب مکث کرد. کازو ایستاده بود و مستقیم نگاهش می‌کرد و مستقیم جواب بود.

  • فوساگی سرش را خاراند و با صدایی که انگار از ته چاه در میومد گفت: نمی‌دونم!

بعد از این اعتراف قیافه‌اش جدی شد. کازو در جوابش حرفی نزد. فوساگی انگار بخواهد توجیه کند گفت:

  • ولی من واقعا زن داشتم... اسمش...اسمش چی بود؟!

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
345.۹۱ کیلوبایت
مدت زمان
۰۴:۴۷:۳۹
نویسندهتوشیکازو کاواگوچی
مترجم مهسا ملک مرزبان
راویهومن خیاط
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۲۸
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۴۵.۹۱ کیلوبایت
۰۴:۴۷:۳۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 98 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (14)
حال‌خوب‌کن ✨ (13)
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
2 ٪
65 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
آموزنده 🦉

چه به گذشته سفر کنی چه به آینده سفر کنی حال هیچ تغییری نمی کند فوق العاده است ، فوق العاده ، حتما" لذت شنیدن این کتاب صوتی دلنشین و آموزنده را به خودتان هدیه دهید ، بسیار آموزنده است ، کلا" من معتقدم ژاپنی ها انسان هایی هستند که زیستن در زندگی را بلد هستند و خواندن هر مطلب و کتابی از ژاپنی ها ارزشمند و آموزنده است ، این کتاب صوتی تاکید بر زندگی در حال و لحظه اکنون دارد و اگر ما یاد بگیریم در لحظه ، درست فکر و عمل کنیم هیچوقت حسرت گذشته را نخواهیم داشت .

5

از شنیدن این کتاب بسیار احساس آرامش ولذت کردم و از آقای خیاط بابت این صدای آرامش بخش و خوانش تمیز و زیبا و تلاش فراوانشون متشکرم. شنیدن این کتاب رو به تمام دوستان توصیه میکنم. درباره ی محتوای کتاب هم میتونم بگم به خوبی با محور داستان ارنباط برقرار کردم و اصلا در تصویر سازی ذهنی دچار مشکل نشدم. نویسنده بطور کامل به جزئیات پرداخته بود و شخصیت ها قوی بودند.

5

داستان گیرا و جذاب بود، شخصیت عای داستان دوست داشتنی و دارای اهمیت برای خواننده بودن و کاملا با احساساتشون درگیر می شدند. این کتاب دلنشین و زیبا و خوش ساختاره و کاملا احساسات شما رو برمی انگیزه. لحن و روایت عالی و درست آقای هومن خیاط هم جذابیت داستان و شخصیت ها رو افزایش میده. این کتاب رو با این صدا از دست ندین

5

من نسخه چاپی کتاب رو داشتم قبلا اما هیچوقت به عمق کتاب پی نبرده بودم تا با صدای بی نظیر اقای خیاط به اون گوش دادم متن کتاب پر از احساس و اقای خیاط به خوبی این احساس را به شما منتقل میکنند ممنونم واقعا حتما پیشنهاد میشه🌷🌹♥️

5

جناب خیاط مثل همیشه عااااااالی از شنیدن داستان با صدای گرم و دلنشین شما بسیااااار لذت بردم اعتراف میکنم ارتباطم با کتاب های صوتی به شدت ضعیف بود و با شنیدن این کتاب که دومین کار با صدای پر آرامش و بی نظیر شما بود مشتاق شنیدن کتاب های بیشتر شدم. با نهایت احترام -نداسوادی

1

درسته یه ایده جدید بود داستانش اینکه بری توی یه کافه و دقایقی به گذشته ای که میخوای برگردی ولی در کل خیلی کودکانه و خسته کننده انقدر که اواسط کتاب دیگه منصرف شدم از ادامه دادن. فقط صفحات اول یعنی اولین کسی که برمیگرده به گذشته شاید جالب باشه بعدش دیگه تکراریه. محتوی ادبی هم که کلا هیچی.ارزش خوندن یا شنیدن نداره

5
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

گوینده بسیار روان داستان رو روایت می‌کند و احساسات شخصیت ها رو بسیار گیرا منتقل میکند کتاب شامل چند داستان که میشه گفت که مجزا هست اما به هم مربوط هست اما داستان ها بسیار زیبا هست و در مورد تصمیماتی و تاثیراتی است که بر زندگی میگذارد که این تصمیمات چگونه احساسات انسان را غلیان میدهد به نظرم این کتاب درس زندگی بود ❤️

5

موضوع بکر و جذاب بود. ابتدای کتاب کمی کشدار بنظر میرسد اما برای ارتباط با شخصیتها لازم است. در عین خیال انگیزی، واقع نگری آن در خور توجه، دلنشین و البته تحسین برانگیز است. مسلما اجرای گوینده سهم مهمی در این تجربه دارد. سپاسگزارم

5

من قبلا این کتاب رو خونده بودم، ولی خداییش صوتی این کتاب با صدای آقای خیاط خیلی عالیتر شد، طوری که بعضی لحظات این کتاب اینقدر با احساس بیان میشد که اشکم در میومد، توصیه میکنم حتما صوتی این کتاب رو خریداری کنید و گوش دهید.

5

فوق العاده بود ...?? هم متن کتاب و هم صدای جذاب جناب هومن خیاط ? مگه میشه یه نفر بتونه انقدر قوی و عالی ، به حای تک تک شخصیت های داستان صحبت کنه جز &#۳۴;هـ&#۳۴; King ? چقدر دلم خواست منم میتونستم روی اون صندلی بشینم و توی زمان سفر کنم ☕?

نمایش 55 نقد دیگر
4.5
(100)
اجرای روان 🎙️ (14)
94,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پیش از آن که قهوه سرد شود
پیش از آن که قهوه سرد شود
توشیکازو کاواگوچی
رادیو گوشه
4.5
(100)
اجرای روان 🎙️ (14)
94,000
تومان