0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مقالات شمس
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مقالات شمس

درباره مقالات شمس
مقالات شمس تبریزی، مجموعه‌ای از سخنان و حکایات نغز و دلپذیر است که در دوران اقامت شمس تبریزی در قونیه (از سال ۶۴۲ تا ۶۴۳ و پس از غیبتی کوتاه از سال ۶۴۴ تا ۶۴۵ قمری) بر زبان وی جاری شده، و پس از او توسط مریدان مولانا جلال‌الدین محمد بلخی به‌صورت یادداشت‌هایی پراکنده جمع‌آوری گردیده‌است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
985.۵۳ مگابایت
مدت زمان
۲۳:۵۵:۱۵
نویسنده محمدبن علی شمس تبریزی
راویمریم محبوب
ناشرانتشارات کتاب نیستان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۱۶
قیمت ارزی
9.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۸۵.۵۳ مگابایت
۲۳:۵۵:۱۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
88 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
5 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

از شیرین‌ترین و عمیق‌ترین نثرهای عرفانیه و مشترکات فراوانی با مثنوی معنوی داره. به نوعی میشه گفت مثنوی منثوره و بسیاری از حکایات مثنوی از همینجا گرفته شده از جمله قصه قلعه هوش‌ربا که در دفتر ششم مثنوی به دلیل وفات مولانا نیمه‌تمام مونده بود در اینجا کاملش با اختصار بیان شده. کتاب زنده‌ایه و گاهی جزئیات زندگی مولف و روزگار مولف در خلال جملاتش حس میشه. بعضی عبارات در جواب سوال یا اتهامیه که متوجه شمس بوده و بعضی جملات بازتابنده کشمکش‌هاییه که در بین اصحاب مولانا جریان داشته. لحن شمس بطرز عجیبی از موضع بالاست و به تعبیر خود کتاب سخن در وجه کبریا میگه و کلامش سرشار از نخوت درویشیه. از معدود افراد هم‌روزگار که شمس در مقابلش اظهار فروتنی می‌کنه شخص مولاناست. در واقع در این کتاب می‌بینیم که ارادت شمس به مولانا از ارادت مولانا به شمس چیزی کم نداشته. درک بعضی از عبارات کتاب دشواره چون شان نزولش دقیقا مشخص نیست و گاهی پیدا کردن مرجع ضمیر نیاز به دقت فراوان داره اما چون کتاب متشکل از قطعات پراکنده‌ست اگه از درک قطعه‌ای جا بمونیم فقط همون بخش رو از دست میدیم و به کلیت اثر که عموما ساده و قابل درکه لطمه‌ای وارد نمیشه. در مجموع شنیدن این اثر حال آدمو خوب می‌کنه بخصوص با اجرای شنیدنی مریم محبوب. اما شنیدن چنین کتابی جای خوندنشو نمی‌گیره. کاش در اجرای این کتابها برخی توضیحات خارج متن هم ذکر میشد مثل معنی لغات دشوار و ترجمه ابیات و عبارات عربی تا فایده کتاب عام‌تر باشه.

5
آموزنده 🦉

کتابی پر بار ،سنگین،هر جمله پر از درس و حتا کلمات عربی یا نا اشنا باعث میشه سرچ کنید و بین مباحث جستجو کنید برای درک عمیق تر،جملات گاها قطع میشود مثل داستان های مولانا و به یک جمله دیگر ختم میشود و دوباره سر آغاز دارد … بی نظیر بی نظیر بی نظیر.

4.7
(21)
آموزنده 🦉 (1)
95,000
٪50
47,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مقالات شمس
٪50
مقالات شمس
محمدبن علی شمس تبریزی
انتشارات کتاب نیستان
4.7
(21)
آموزنده 🦉 (1)
95,000
٪50
47,500
تومان