0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پاکسازی ذهن
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پاکسازی ذهن

نویسنده:
استیو اسکات
درباره پاکسازی ذهن

مهم‌ترین تفاوت ما انسان‌ها با سایر موجوداتی که روی کره‌ی زمین، ذهن ماست. ما ذهن قدرتمندی داریم که اجازه می‌دهد فکر کنیم، تصمیم بگیریم و به وقایع مختلف عکس‌العمل نشان دهیم. ذهن ما سرمایه‌ی ماست، اگر آن را تقویت کنیم و سالم نگه داریم می‌توانیم از آن به بهترین شکل استفاده کنیم اما اگر آن را فرسوده کنیم و درست از آن کار نکشیم کم‌کم توانایی خود را از دست خواهد داد. یکی از بهترین روش‌های داشتن ذهنی آرام و سالم پاک‌سازی ذهن از عوامل مخربی است که عملکردش را مختل می‌کنند. کتاب پاکسازی ذهن اثر استیو اسکات کتابی است که می‌تواند شما را در این فرایند همراهی کند. در اینجا درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی منتشر شده از این اثر صحبت می‌کنیم.

پاکسازی ذهن، کتابی برای پیشرفت در زندگی

کتاب پاکسازی ذهن برای موفق شدن در زندگی  با نام اصلی «Declutter your mind: how to stop worrying, relieve anxiety and eliminate negative thinking» اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این کتاب راهنمایی است برای کسانی که می‌خواهند ذهن آرام‌تری داشته باشند و از ظرفیت‌های ذهنی خود هرچه بیشتر استفاده کنند. واقعیت این است که افکار ما بر کیفیت زندگی‌مان تأثیر می‌گذارند. وقتی دائماً افکار منفی داشته باشید و نگران زندگی و اتفاقات آن باشید برای همیشه با اضطراب دست‌وپنجه نرم خواهید کرد و همیشه خسته خواهید بود.

استیو اسکات در کتاب پاکسازی ذهن تکنیک‌هایی را به مخاطبانش یاد می‌دهد تا تمرکز حواس بیشتری داشته باشند و فضای بیشتری به آرامش درونی اختصاص دهند. او به مخاطب یاد می‌دهد چگونه اولویت‌بندی کند و چیزهایی که در خدمت اهدافش نیست از ذهنش دور بریزد. این کتاب راهی برای کنترل اضطراب و افکار منفی پیش رویتان می‌گذارد.

کتاب پاکسازی ذهن خیلی زود توانست به یکی از آثار مشهور در سطح بین‌المللی تبدیل شود و تاکنون به چندین و چند زبان مختلف از جمله فارسی بازگردانده شده است.

استیو اسکات در کتاب صوتی پاکسازی ذهن چه می‌گوید؟

استیو اسکات در کتاب صوتی پاکسازی ذهن یک استراتژي مشخص را در پیش گرفته است. او از علت‌های به‌هم‌ریختگی ذهنی حرف می‌زند و  به شما یاد می‌دهد چگونه افکار منفی خود را دسته‌بندی کنید در ادامه او چند استراتژی برای حذف روابط بد در مقابل خوانند می‌گذارد و از اهمیت عوامل حواس‌پرتی که باعث اضطراب می‌شوند حرف می‌زند. او روشی در اختیارتان می‌گذارد تا مهم‌ترین چیزی که برایتان در زندگی وجود دارد را کشف کنید و به شما کمک می‌کند ارزش‌های شخصی‌تان را مشخص کنید.

نکته‌ی مهم دیگری که استیو اسکات روی آن تأکید دارد اهمیت تنفس عمیق و مدیتیشن در آرام‌کردن مغز است. این کتاب پر از تمریناتی است که می‌توانند به داشتن ذهنی منظم کمک کنند.

استیو اسکات کیست؟

استیو اسکات یکی از نویسندگان شناخته‌شده‌ی آمریکایی است که متولد نیوجرسی است.  او در کالج روان‌شناسی خوانده و در حوزه‌های مختلف خودیاری و توسعه‌ی شخصی فعالیت می‌کند. او در صدها پادکست به‌عنوان مهمان حضور داشته و سخنرانی‌های بسیار زیادی هم انجام داده است. او از آن دسته معلمانی است که به چیزهایی مانند راز و قانون جذب و افکار مثبت اعتقادی ندارد و معتقد است هر تغییر مثبتی نیازمند تلاش و کار واقعی است. او از تجربیات شخصی زندگی‌اش و تحقیقاتی که انجام می‌دهد در کتاب‌هایش استفاده می‌کند. کتاب صبح جادویی برای نویسندگان اثر دیگری است که می‌توانید از این نویسنده مطالعه کنید.

ترجمه و انتشار پاکسازی ذهن در ایران

پاکسازی ذهن چندین و چند ترجمه‌ی مختلف در ایران دارد. یکی از این ترجمه‌ها متعلق به مریم علی محمدی است که انتشارات السانا با عنوان ذهن خود را پاکسازی کنید منتشر کرده است. ترجمه‌ی صدف حکیمی زاده از این کتاب را هم انتشارات آموخته با عنوان «هرس ذهن، راهنمای عملی برای داشتن زندگی بدون نگرانی، اضطراب و افکار منفی» چاپ کرده است. همچنین می‌توانید به سراغ ترجمه‌ی شادی حسن‌پور که انتشارات نگاه نوین آن را چاپ کرده است بروید.

نسخه‌ای که در اینجا از آن صحبت می‌کنیم خلاصه کتاب صوتی پاکسازی ذهن است که گروه مترجمان شنیدار آن را ترجمه و گردآوری کرده‌اند و مصطفی طالبیان مقدم گویندگی آن را برعهده داشته است. این کتاب صوتی را می‌توانید در همین صفحه دانلود کنید.

کتاب صوتی پاکسازی ذهن برای چه کسانی مناسب است؟

داشتن ذهنی باز و منظم و به‌دوراز افکار منفی و اضطراب برای همه‌ی افراد مهم است. تقریباً از سنین آغازین نوجوانی ممکن است فرد به دلایل مختلف با افکار منفی و اضطراب مواجه شود و این اتفاق تا آخر عمر ادامه خواهد داشت، زیرا با بالارفتن سن معمولاً دغدغه‌های افراد بزرگتر می‌شود و حوزه‌هایی که لازم است آن‌ها را مدیریت کند هم افزایش پیدا می‌کند. برای مقابله با تمام این حواس‌پرتی‌ها و بی‌نظمی‌های ذهنی لازم است تکنیک‌های مختلفی را به کار بگیرید، کتاب پاکسازی ذهن بسیاری از این تکنیک‌ها را مقابلتان گذاشته است و در این نسخه‌ی خلاصه می‌توانید با اختصاص زمان کمتری به آموزه‌های اسکات دست پیدا کنید. فرقی نمی‌کند چندساله هستید یا چه جنسیتی دارید کتاب صوتی پاکسازی ذهن برای هرکسی که می‌خواهد لحظات زندگی‌اش را بهتر مدیریت کند انتخاب مناسبی است.

پس از پاکسازی ذهن چه کتاب‌هایی را بخوانیم؟

پاکسازی ذهن از آن دسته کتاب‌های توسعه فردی است که می‌تواند باعث شود مسیر زندگی‌تان تغییر کند. کتاب‌های دیگری هم با این قابلیت در بازار کتاب ایران موجودند. پاکسازی آشفتگی‌های ذهن نوشته‌ی کارولاین لایف و ضمیر ناخودآگاه ذهن اثر پریسا آقارفیعی تعدادی از گزینه‌هایی هستند که می‌توانید به سراغشان بروید. کتاب پاکسازی ذهن اثر جان ویلیامز، ذهن ذن ذهن آغازگر اثر شونریو سوزوکی و ذهن آگاهی اثر جان اولمن، گزینه‌ها‌ی دیگری هستند که می‌توانید به سراغشان بروید.

در بخشی از کتاب صوتی پاکسازی ذهن می‌شنویم

شناخت آنچه واقعاً در زندگی برایتان مهم است، کمک می‌کند که بر افکار خود مسلط شوید. معمولاً بسیاری از مردم در این مسیر دچار مشکل می‌شوند اما اگر موفق شوید که ارزش‌های بنیادین خود را پیدا کنید می‌توانید روی آنچه واقعاً مهم است تمرکز کرده و چیزهایی که اهمیت ندارند و باعث استرستان می‌شوند، از بین ببرید. ارزش‌های اساسی شما در زندگی می‌توانند به‌عنوان معیاری حیاتی برای انتخاب‌ها و تصمیمات مهمتان عمل کنند. به بیان ساده‌تر دانستن اینکه چه ارزش‌هایی برای شما بنیادین است کمکتان می‌کند که ذهن خود را از مسائل بی‌مورد پاک‌کرده و جلوی هدررفتن وقت باارزشتان را بگیرید. همچنین این ارزش‌ها به شما کمک می‌کند که خود واقعی‌تان باشید. به این سؤال فکر کنید که می‌خواهید چه کسی باشید؟ و چطور زندگی کنید؟ لیستی از اولویت‌ها و ارزش‌های اساسی خود که برای زندگی شخصی و کاری‌تان مهم هستند بنویسید. سپس به این فکر کنید که آیا زندگی حال حاضرتان با این ارزش‌ها همسوست یا نه؟ به طور مثال اگر یکی از ارزش‌های شما این است که وقت بیشتری را با خانواده بگذرانید ولی برعکس، پنج‌روز از هفته را به سفر می‌پردازید پس احتمالاً به ارزشتان پایبند نیستید؛ بنابراین به این فکر کنید که چه‌کارهایی می‌توانید برای همسو کردن آن ارزش‌ها با زندگی و شغلتان انجام دهید و آن کارها را نیز یادداشت کنید. بعد از قطعی شدن لیست موردنظرتان هر روز زمانی را برای مرور کردن آن بگذارید و مطمئن شوید کارهایی انجام می‌دهید که شما را هدفتان می‌رساند. بدون هدف ما دائماً از این شاخه به آن شاخه می‌پریم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
47.۸۵ مگابایت
مدت زمان
۵۲:۱۵
نویسندهاستیو اسکات
مترجم گروه مترجمان شنیدار
راوی مصطفی طالبیان مقدم
ناشرانتشارات شنیدار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۰۸
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۷.۸۵ مگابایت
۵۲:۱۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

پشت ماشین گوش کردم عالی بود تشکر

3.8
(5)
15,000
٪50
7,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پاکسازی ذهن
٪50
پاکسازی ذهن
استیو اسکات
انتشارات شنیدار
3.8
(5)
15,000
٪50
7,500
تومان