0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یادت نرود که...

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی یادت نرود که...

درباره یادت نرود که...

کتاب صوتی یادت نرود که...، نوشته یاسمن خلیلی‌فرد با صدای زیبا و دلنشین المیرا دهقانی، بازیگر سینما و تلویزیون گردآوری شده است. این داستان روایت ملاقات دو عاشق، فروغ و کیوان، پس از گذشت سال‌ها از جدایی‌شان است. کیوان کامیاب، که پانزده سال پیش به پاریس رفته بوده، به کشورش بازمی‌گردد و با وجود موفقیت‌هایی که در این مدت به دست آورده، هنوز به دنبال شنیدن اخبار و اطلاعاتی درباره عشق قدیمی‌اش، فروغ شکیبا، است. او در طول این سال‌ها با خاطرات و لحظاتی که با فروغ داشته، زندگی کرده و از این عشق قدیمی‌اش یادگاری‌های زیادی در خود نگه داشته است.

اما اتفاقات ناگواری رخ داده است که کیوان از آن‌ها غافل است. واقعیت این است که کیوان به سرطان مبتلا شده و زمان کمی تا پایان زندگی‌اش باقی مانده است. در این شرایط، او تصمیم می‌گیرد به دیدن فروغ، عشق دوران جوانی‌اش، برود. این سفر آخرین فرصت اوست تا نه تنها فروغ را ببیند، بلکه ناگفته‌های خود را با او به اشتراک بگذارد و به این ترتیب به آخرین فصل از زندگی خود پایان دهد.

داستان این کتاب از این جهت نیز جالب است که تاکیدی بر ارزش لحظه‌ها و ارتباطات انسانی دارد. کیوان با درک نزدیکی به پایان زندگی، متوجه می‌شود که تنها چیزی که در آخرین لحظات باقی می‌ماند، لحظه‌هایی از عشق و ارتباط با دیگران است که باید به خوبی تجربه شوند.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقمند هستید به دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو سر بزنید.

درباره یاسمن خلیلی‌فرد

یاسمن خلیلی‌فرد، منتقد ادبی و نویسنده اهل ایران، در سال 1370 در دنیا آمد. وی از سنین نوجوانی علاقه‌مند به نوشتن بوده و این هنر را با شروع به انتشار مقالات و داستان‌ها در مجله سروش کودکان آغاز کرد. وی پس از اتمام تحصیلات خود، موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته کارگردانی سینما از دانشگاه تهران شد. یاسمن خلیلی‌فرد علاوه بر فعالیت‌های ادبی، عضوی فعال در انجمن منتقدان و نویسندگان ایران نیز بوده و با نگاهی تیز به آثار ادبی و سینمایی، نقدهای موثری را منتشر کرده است. تخصص و تجربیات او در زمینه ادبیات داستانی و همچنین نقد سینما، به وی یک صدای برجسته در صحنه فرهنگی ایران تبدیل کرده است.

 کتاب‌های مطرح و معروف دیگر از یاسمن خلیلی‌فرد عبارتند از:

ü    کتاب بنفش مایل به لیمویی: کتاب بنفش مایل به لیمویی رمانی رئالیستی از یاسمن خلیلی‌فرد است که همچون دیگر آثار داستانی او در زمینه روانشناس نوشته شده است. به گفتۀ نویسنده، این رمان ادای دینی است به هنرمندان عرصۀ نمایش و سینما و تئاتر.

ü    کتاب صوتی انگار خودم نیستم: این کتاب روایت افراد مختلف است که سال‌ها در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند‌ و حالا با از گذشت مدت زمان به این نتیجه رسیده‌اند که درک عمیقی از احوالات هم ندارند و باتوجه به نزدیک بودن به هم، بسیار از هم دورند.

ü    کتاب فکرهای خصوصی: فکرهای خصوصی کتابی با ۱۱ داستان کوتاه است که نویسنده در آن به مسائل و روابط اجتماعی مدرن پرداخته، تصویری واقعی از زندگی متوسطانه‌ی جامعه را رسم کرده و به خواننده فرصت می‌دهد تا با دغدغه‌ها و چالش‌های امروزی آشنا شود.

جهت مشاهده سایر آثار یاسمن خلیلی‌فرد کلیک کنید.

چرا باید کتاب صوتی یادت نرود که... را بشنویم

یاسمن خلیلی فرد در کتاب یادت نرود که ... موفق به روایت یک ماجرای عاشقانه‌ غم‌انگیز شده است که شنیدن آن تأثیری عمیق و قوی بر عمق احساسات ما خواهد گذاشت. از جمله دلایلی که این کتاب را واجد اهمیت می‌کند، زبان ساده و قابل فهم، لحن صمیمی و احساسی، و شخصیت‌پردازی واقع‌گرا و باورپذیر است که با هم، این اثر را به یک کتاب شنیدنی و خواندنی و دلنشین تبدیل کرده‌اند. شنیدن این کتاب صوتی برای دوستداران ادبیات روز ایران و علاقه‌مندان به رمان‌های عاشقانه، یک پیشنهاد ارزشمند است. از این راه، شما می‌توانید به دنیای عاشقانه‌ این کتاب بپیوندید و از لذت خواندن و گوش دادن به داستانی پر از احساسات و ارتباطات عمیق لذت ببرید.

در بخشی از کتاب صوتی یادت نرود که... می‌شنویم

شیشه‌های ماشین بخار گرفته بودند. برف دامنه‌ کوه‌ها را سفیدپوش کرده بود. کیوان به خیابان‌ها با دقت نگاه می‌کرد. بعضی‌ها را خوب یادش بود و بعضی‌ها را اصلاً نمی‌شناخت. یعنی فروغ کجا زندگی می‌کرد؟ اصلا ایران بود یا نه؟ از کجا باید می دانست؟... سال ها بود با هیچ کس درباره ی او حرف نزده بود. بارها خواسته بود حالش را از فرامرزی یا خسرو این‌ها بپرسد اما نتوانسته بود. خودش هم باورش نمی‌شد که آن‌همه سال از فروغ بی خبر بوده است. یعنی او هم حال کیوان را از کسی نمی پرسید؟ فرامرزی نیم گاهی به او انداخت و گفت:«خیابان‌ها را این طور نگاه نکن که خلوتند. فردا صبح باید ببینی چه غلغله ای می شود.»کیوان حرفی نزد. فرامرزی ادامه داد: «ساعت پنج و شش بعد از ظهر را که نگو. انقدر ترافیک شدید می شود که بهتر است ماشینت را بگذاری و خودت در بری.»

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب صوتی یادت نرود که...

اگر شما هم از علاقمندان به خواندن کتاب‌های داستان و رمان هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

ü    کتاب در پناه او نویسنده جی. پی. واسوانی

ü     کتاب روزگار سخت‌ نویسنده چارلز دیکنز

ü     کتاب معمای آرومونت‌ نویسنده آلفرد هيچكاك‌


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۰۷ گیگابایت
مدت زمان
۱۹:۵۲:۲۶
نویسنده یاسمن خلیلی فرد
راویالمیرا دهقانی
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۰۷ گیگابایت
۱۹:۵۲:۲۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 39 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
53 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
17 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
12 ٪
22 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

داستان واسه خط فکری مردم تو دهه هشتاد قطعا جذاب بوده اما الان... ی جورایی فیلم نامه سریال های جم رو تدایی میکنه ک ب خاطر سخت گیری های ارشاد خط قرمز ها رو رعایت کرده اما صدای خانم دهقانی و هنرشون توی اجرا داستان رو قابل تحمل کرده بود البته من تو نوار این رمان رو شنیدم اما خواستم دوستانی ک قبل از خرید کامنت ها رو میخونن بدونن با چی طرفن

5

درمورد راوی کاملا نامناسب نوشته ام،اما کتاب داستان بدی نیست ولی پختگی شخصیتها باکتاب بعدی نویسنده ً انگارخودم نیستم ً اصلا قابل قیاس نیست،شخصیتهای اصلی نچسب وغیر منطقی وغیر قابل درکند، نمیشود دوستشان داشت، برعکس کاراکترهای انگارخودم..... که باهرشش تایشان کاملا میشود همدردی وهمذات پنداری کرد چون شخصیتها پخته وبالغ نوشته شده اند.

2

کتاب جالبی نبود،بعضی جاها واقعا دیگه حوصله ی آدم سر میره،بیش از حد به مشکلات روحی و روانی فروغ پرداخته میشه و زیاد آب و تابش داده که این خودش شنونده رو بیحوصله میکنه،آخر داستان رو میتوان از همان اوائل حدس زد،در کل داستان ضعیفی بود .....

5

عالی صدای خانم المیرا دهقانی هم به خوبی احساس شخصیت ها را منتقل می کند. این کتاب هم مثل انگار خودم نیستم از همین نویسنده بسیار خوب بود.

2

کتاب یک قصه بیراهه پر از تلاشهای نصفه و نیمه برای نتیجه رسیدنه، آخر سرش هم با پایانبندی اش نمیتونه این روایات نصفه رو سامان بده.

3

خيلى گيج كننده هست،بدون توضيح درباره اصل داستان و شخصيت ها هر فصل رو شروع ميكنه تنها نكته مثبتش خواندن خانم دهقانى هست

5

کتابی گویا و جالب با بیان بسیااااااااااار زیبا و دلنشین خانم دهقانی عزیز....بسیار زیبا روایت داستان را بیان میکنند

4
اجرای روان 🎙️

خوانش خانم دهقانی خوبه کتاب هم خوب بود فقط یکم طولانیه خانم خلیلی فرد ماشاالله با سن کم نویسنده ی خوبی هستن👌

3

داستان بدي نبود ولي به شدت از داستان بر باد رفته الهام گرفته حتي يه جاهاييش كاملا از اون داستان كپي شده

3

روایت داستان و موضوع کتاب خیلی عامیه و من صدای راوی رو دوست نداشتم

نمایش 12 نقد دیگر
3.8
(39)
اجرای روان 🎙️ (1)
146,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
یادت نرود که ...
یادت نرود که ...
یاسمن خلیلی فرد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یادت نرود که...
یادت نرود که...
یاسمن خلیلی فرد
رادیو گوشه
3.8
(39)
اجرای روان 🎙️ (1)
146,000
تومان