0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کشتن مرغ مقلد

معرفی، خرید و دانلود کتاب کشتن مرغ مقلد

نویسنده:
هارپر لی
درباره کشتن مرغ مقلد

یکی از داستان‌های بسیار جذاب قرن بیستم که موضوع نژادپرستی در آن موردتوجه قرار گرفته است داستان کشتن مرغ مقلد اثر هارپرلی است. نژادپرستی در بسیاری از جوامع ریشه‌های بسیار قدرتمندی داشته است و اختلاف میان سیاه‌ها و سفیدها در بسیاری از جوامع قرن بیستم فاحش بوده است. هارپر لی در داستان کشتن مرغ مقلد به سراغ این موضوع رفته و تلاش کرده است و مبارزه‌ای را شکل دهد که بسیار ارزشمند است.

این داستان با عنوان to kill a mockingbird اولین‌بار در سال ۱۹۶۰ در آمریکا منتشر شد. داستان این کتاب داستان اتفاقاتی است که برای خانواده‌ی فینچ اتفاق می‌افتد. اسکات فینچ دختر جوان و سفید پوستی است که داستان را روایت می‌کند. پدر او وکالت یک سیاه‌پوست را به عهده گرفته است و تلاش می‌کند با صداقت و راستی پیش برود و از حق دفاع کند؛ اما او با چیزهایی مواجه است که ناشی از اعتقادات پوسیده‌ی مردم و ذات بد بعضی از افراد است. هارپرلی کشتن مرغ مقلد را از خانواده و همسایگانش الهام گرفته است و رویدادهای دوران کودکی‌اش در آلاباما در آن مؤثر بوده است.

داستان کشتن مرغ مقلد در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد و با اینکه بیش از ۷۰ سال از انتشارش گذشته است هنوز هم یک کتاب پرفروش به‌حساب می‌آید. طبق آمارهای رسمی بیش از ۵۰ میلیون نسخه از این کتاب در سراسر دنیا فروخته شده است و داستان به بیش از ۴۰ زبان برگردانده شده است. فیلم مشهوری از روی کتاب در سال ۱۹۶۲ ساخته شده است که رابرت مالیگن کارگردانی آن را برعهده داشته است.

هارپرلی کیست؟

Nelle harper lee رمان‌نویس مشهور آمریکایی است که در سال ۱۹۲۶ به دنیا آمد. او آخرین فرزند یک خانواده ۶ نفره بود و پدرش سردبیر روزنامه، تاجر و وکیل بود و در مجلس قانون‌گذاری ایلت آلاباما  خدمت می‌کرد. او در دوران نوجوانی به ادبیات انگلیسی علاقه پیدا کرد و پس از دوران دبیرستان و کالج به دانشگاه آلاباما رفت و در آنجا حقوق خواند. او برای روزنامه دانشگاه می‌نوشت و در آنجا نوشتن را تمرین می‌کرد. هارپرلی سال ۱۹۴۹ به نیویورک رفت و در آنجا مشغول به کار شد. همزمان با این انتقال بود که او نوشتن کشتن مرغ مقلد را شروع کرد. کتابی که بعدها در سال ۱۹۶۰ منتشر شد و به مشهورترین اثر او تبدیل شد. کتاب برو دیدبانی بگمار کتاب دیگری است که از این نویسنده باقی مانده است.

چرا باید کتاب کشتن مرغ مقلد را خواند؟

کشتن مرغ مقلد یک داستان معمولی نیست. این اثر یک اثر اخلاقی مهم است که برای بزرگسالان نوشته شده است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این داستان علاوه بر اینکه از جهت اخلاقی مهم است از زاویه‌ی ادبی هم اثر ارزشمندی است و قلم توانمند نویسنده آن را به اثری ارزشمند و قابل‌توجه تبدیل کرده است. این کتاب ترجمه‌های مختلفی هم به فارسی دارد. یکی از ترجمه‌های خوب این کتاب ترجمه رضا ستوده است که انتشارات نگاه آن را منتشر کرده است. این ترجمه در دسته‌بندی داستان و رمان آمریکا در فیدیبو در دسترس است.

در بخشی از کتاب کشتن مرغ مقلد می‌خوانیم

عمه الکساندرا گفت: «تو این رو از کجا می‌دونی؟»

«اتیکوس به من گفت. این رو هم گفت که وقتی دانشگاه می‌رفت نفت و روغن قاطی می‌کرد و می‌خواست رئیس‌جمهور رو بکشه. جاشوا می‌گفت رئیس جمهور چیزی بیشتر از بازرس رفتگرها نیست و سعی کرد با یک تفنگ چخماقی رئیس جمهور رو ترور کنه، ولی اسلحه تو دستش ترکید. ایکوس گفت نجات اون از این مخمصه برای خانواده پونصد دلار آب خورد»

عمه الکساندرا شق و رق مثل لک لک ایستاده بود و گفت: ‌ «دیگه کافیه، بعداً در این باره صحبت می‌کنیم.»

قبل از زمان خواب، در اتاق جم سعی می‌کردم کتابی را از او قرض بگیرم که اتیکوس در زد و وارد شد. کتاب تخت جم نشست، با حالتی جدی به ما نگاه کرد و سپس لبخندی زد و گفت: «آها ...» و با صدایی گرفته که من آن را به‌حساب پیرشدن تدریجی‌اش گذاشتم سعی کرد برای سخنانش مقدمه‌چینی کند. او که مثل همیشه به نظر می‌رسید، این‌طور شروع کرد: «دقیقاً نمی‌دوانم چطوری بهتون بگم که ...»

جم گفت: «لطفاً راحت بگین. ما کار خطایی کردیم؟» پدرمان با بی‌قراری صحبت می‌کرد. «نه فقط می‌خواستم برات توضیح بدم که ... عمه‌ی شما از من خواست ... پسرم،ِ تو می‌دونی که یه فینچی، نه؟»

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب کشتن مرغ مقلد

کشتن مرغ مقلد از آن دسته کتاب‌هایی است که خواننده را به فکر کردن بیشتر و ذهن او را درگیر مسائل اخلاقی می‌کند، اگر از این کتاب لذت برده‌اید آثار مختلفی در دنیای ادبیات وجود دارند که می‌توانید به سراغشان بروید و لحظات دلچسبی داشته باشید. در ادامه تعدادی از این آثار را معرفی می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۳۶ مگابایت
تعداد صفحات
492 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۶:۲۴:۰۰
نویسندههارپر لی
مترجمرضا ستوده
ناشرانتشارات نگاه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
To kill a mockingbird
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۲۴
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
110,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۳۶ مگابایت
۴۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 20 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
5 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

نمی تونم بگم خیلی طول کشید تا به ماجرای اصلی برسه چون واقعا ماجرای اصلی درکار نبود و بیشتر شرح دو، سه سال از زندگی چند تا بچه و تحولاتشون بود. از لحاظ انسانی کتاب خوبی بود ولی به طور کلی امتیاز بالایی بهش نمیدم گرچه درک میکنم که چرا جزو کتاب های توصیه شده ی بچه های آمریکاست.

5

واقعا عالی بود. جزو یکی از بهترین کتاب های بود که خواندم.‌مخصوصا برخورد اتیکوس با بچه های خیلی جالب و حتی آموزنده بود.

5
خوش‌خوان 🪶
گیرا 🧲

کتاب عالی بود بسیار پسندیدم هم از لحاظ داستان و هم از لحاظ ریتم و جریان

5

خيلي عالي بود.از جمله كتاب هايي است كه من پيشنهاد خوندنش رو حتما ميدم

5

منتظر انتشار نسخه صوتی کتاب البته با صدای بانو شیما درخشش هستم

4

بى نظير و توصيفى واقعى از عدالت وانسانيت

5

کتاب خیلی خوبی بود.از خواندنش لذت بردم.

5

اگه صوتیش کنین من میخرم

5

بسیار زیبا و سرشار از انساندوستی

5

خیلی عالی بود پیشنهاد می کنم

نمایش 1 نقد دیگر
4.2
(23)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
163,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کشتن مرغ مقلد
کشتن مرغ مقلد
هارپر لی
انتشارات نگاه
4.2
(23)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
163,000
تومان