0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نامه های ون گوگ

معرفی، خرید و دانلود کتاب نامه های ون گوگ

متن کامل(۱و۲)
نویسنده:
ونسان ون گوگ
درباره نامه های ون گوگ

از قدیم، نامه نوشتن یکی از اصلی‌ترین راه ارتباطی میان افراد بوده است هرچند که شکل نامه در دنیای مدرن به‌واسطه تکنولوژی تغییر‌کرده اما این نوع نوشتن دریچه‌ای از ذهن و افکار ما باز می‌کند. نامه‌های ونگوگ نیز از این قاعده مستثنا نیستند. او در نامه‌های خود به‌تفصیل به شرح زندگی و افکار خود پرداخته است و حال آنها در دسترس ما قرار گرفته‌اند.

کتاب نامه‌های ونگوگ با عنوان اصلی The Complete Letters of Vincent Van Gogh مجموعه نامه‌های این هنرمند بزرگ است که به برادرش تئو نوشته است. ونگوگ یکی از تأثیرگذارترین و شناخته‌شده‌ترین هنرمندان قرن بیستم است که پس از مرگ به شهرت رسید. مستندات زیادی از او تولید شده است از فیلم‌های بیوگرافی گرفته تا کتاب‌هایی که سعی دارند تا ونسان را به دنیا معرفی کنند؛ اما این مجموعه دقیق‌ترین اثر در دسترس است؛ زیرا ونگوگ به‌صورت مستقیم از احوال و سبک زندگی خود می‌گوید. تئو تنها فردی بود که ونسان به او اطمینان داشت و می‌توانست اندیشه‌های خود را بدون هیچ نگرانی برای او بازگو کند. در دورانی که هیچ‌کس به ونسان اهمیت نمی‌داد، تئو بود که او را به زندگی برمی‌گرداند. این نقاش هلندی در نامه‌های خود از امیدهای خود می‌گوید و ما را با خود همراه می‌کند.

با ونسان ونگوگ بیشتر آشنا شویم

ونسان ون گوگ یا وینسنت ویلم فان خوخ (Vincent Willem van Gogh) نقاش معروف هلندی در 30 مارس 1853 به دنیا آمد. او در عمر کوتاه خود آثار قابل‌تأمل و زیبایی را به جا گذاشته است. او مردی مسیحی بود که تحت‌تأثیر آموزه‌های دینی بسیاری قرار گرفته بود و حتی در دوره‌ای از زندگی خود قصد داشت تا روحانی شود. در همان دوره خانواده‌اش او را به آمستردام فرستادند و او از تحصیل الهیات جا ماند. ونسان فعالیت‌های هنری خود را در سال 1880 یعنی وقتی 27 سال داشت آغاز کرد. در واقع او در طی 10 سال، به‌غیراز طراحی‌ها، بیش از 850 اثر با رنگ روغن و 150 اثر با آبرنگ کشید. ونگوگ بعد از ابتلا به افسردگی دچار روان‌پریشی شد و این مسئله یکی از دلایل اصلی انزوای او بود. دو نظریه مختلف درباره علت بریدن گوش چپ و مرگ ونگوگ وجود دارد. نخست آن که ونسان به دلیل بیماری روحی گوش خود را برید و دیگری به دلیل معشوقه‌ی خود. در مورد مرگ او نیز دو نظریه مختلف وجود دارد و مشخص نیست که این هنرمند جوان قصد خودکشی داشته و یا طی حادثه‌ای تیرخورده است. ونسان ونگوگ پس از فراز و نشیب‌های بسیار نهایتاً در سال 1890 درحالی‌که 37 سال سن داشت در نزدیکی پاریس از دنیا رفت.

چرا باید کتاب نامه‌های ونگوگ را بخوانیم

ونگوگ از هنرمندانی است که سبک کار و نقاشی‌اش، او را از بقیه متفاوت کرده است. به‌هم‌ریختگی روانی و فقر و ابهام درباره مرگ او نیز خود ماجرایی مفصل است که همگی باعث شده تا مردم در سراسر جهان حداقل یک‌بار نیز نام او را شنیده باشند. معمولاً رمان‌ها نمی‌توانند؛ مانند خودزندگینامه‌ها یا اتوبیوگرافی‌ها، نویسنده و هنرمند را به ما معرفی کنند. نامه‌ها اما یکی از بهترین اسنادی هستند که به‌واسطه آن می‌توانیم به افکار و زندگی هنرمند آشنا شویم؛ زیرا نویسنده در لحظه‌ی نوشتن به این مسئله فکر نکرده که ممکن است روزی نامه‌های خصوصی او منتشر شود و در نتیجه ما با شخصیتی واقعی‌تر روبرو هستیم. کتاب نامه‌های ونگوگ با ترجمه رضا فروزی و با چاپ انتشارات نگاه یکی از بهترین نمونه‌هایی است که شما را با ونگوگ بیشتر آشنا می‌کند.

در بخشی از کتاب نامه های ونگوگ می‌خوانیم

تئوی عزیز من! طرح کوچکی برایت می‌فرستم که به وسیله‌ی آن بتوانی چگونگی کارم را کم‌وبیش به تصور آوری. امروز این کار را از نو ساختم. خستگی چشم‌هایم هنوز برجای‌مانده است، ولی ایده‌های تازه‌ای دارم که اینک طرح آن را برایت می‌فرستم.

ممکن است نظرم را نادرست بدانی، ولی من اطمینان دارم که تمام این تابلوهای عجیب‌وغریب در خود آتلیه ساخته می‌شوند. اگر شخص در هوای آزاد بنشیند و مستقیماً از طبیعت نقاشی کند، تازه می‌فهمد که این کار چه دشواری‌ها و موانع بیشماری در بر دارد.

چنانچه بخواهی لوازم دیگری برایم بفرستی، بهتر است قلم‌موی خوب از موی قاقم تهیه کنی، زیرا به این قلم‌مو بی‌اندازه نیازمندم و به‌طوری‌که فهمیده‌ام بهترین قلم برای طراحی رنگی دست و صورت است. با قلم‌موی لیون هراندازه هم نازک باشد نمی‌توان خط‌های باریک کشید.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب نامه های ونگوگ

اگر شما به کتاب‌هایی از این سبک لذت می‌برید که به صورت نامه نوشته شده‌اند، به دسته بندی زندگی نامه، سفرنامه و خاطرات سر بزنید. پیشنهادهای ما:

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۵۵ مگابایت
تعداد صفحات
568 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۸:۵۶:۰۰
نویسنده ونسان ون گوگ
مترجمرضا فروزی
ناشرانتشارات نگاه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The complete letters of Vincent Van Gogh: with reproductions of all the drawings in the corresponden
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۲۳
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
95,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۵۵ مگابایت
۵۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی خوبه

4.6
(5)
197,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نامه های ون گوگ
نامه های ون گوگ
متن کامل(۱و۲)
انتشارات نگاه
4.6
(5)
197,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر