0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نه قلم... نه آرامش

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی نه قلم... نه آرامش

(دو زبانه)
نویسنده:
جمیز جویس
درباره نه قلم... نه آرامش

کتاب صوتی نه قلم... نه آرامش گزینده‌ای از سخنان قصار نویسنده ایرلندی مشهور، جیمز جویس است که به دو زبان فارسی و انگلیسی گردآوری شده است. جیمز جویس یکی از نابغه‌های ادبی در قرن بیستم بود که با آثار فاخر خود، صحنه ادبی جهان را متحول کرد. نقل قول‌های جیمز جویس درباره موضوعات متنوعی، از عشق گرفته تا نویسندگی، انتخاب شده‌اند و بینش عمیقی درباره این مسائل به خواننده تقدیم می‌کنند.

کتاب صوتی حاضر به تلاش « وحید کیان» به فارسی برگردانده شده و « فریبا فصیحی» و «فرهاد اتقیایی» صداپیشگی آن را انجام داده‌اند. این کتاب که توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک در سال 1400 منتشر شده است، کتابی مفید برای آن دسته از افراد است که دوست دارند علاوه بر گوش دادن به متون ادبی مهم، مهارت شنیداری خود را نیز تقویت کنند. در پس‌زمینه کتاب صوتی حاضر موسیقی ملایمی نواخته می‌شود که لذت تجربه شنیدن این کتاب را چند برابر می‌کند. این کتاب صوتی در ژانر داستان کوتاه دسته‌بندی شده است و زمان کلی کتاب کوتاه است.

معرفی جمیز جویس

جیمز جویس (James Joyce) نویسنده، شاعر و منتقد ادبی ایرلندی بود که در سال 1882 به دنیا آمد. جیمز جوییس یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های ادبی در مکتب مدرنیسم بود که با آثارش تکنیک‌های جدیدی به جهان ادبی معرفی کرد. این نویسنده قرن بیستمی نابغه‌ای بود که جریان سیال ذهنی را در ادبیات به شکل واضحی رایج کرد و با نوشتن کتاب‌های اولیس و بیداری فینیگان‌ها، این تکنیک ادبی را به بالاترین درجه خود رساند. اولین اثری که باعث شد جویس به عنوان یک نویسنده حرفه‌ای در جهان مشهور شود، دوبلینی‌ها بود که مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاهی بود که زندگی مردم در شهر دوبلین ایرلند را به تصویر می‌کشید. در کنار این اثر، پرتره‌ای از مرد هنرمند در جوانی از آثار فاخر این نویسنده مشهور است.

4 دلیل برای شنیدن کتاب صوتی نه قلم... نه آرامش

آشنایی با نویسندگان بزرگ جهان کاریست که هر انسانی باید در زندگی خود انجام دهد. برخی نویسنده‌ها آثاری طولانی و سنگین دارند که خواندنشان را دشوار می‌کند، اما در بین آثار آن‌ها می‌توان کتاب‌ها و داستان‌ها کوتاهی نیز پیدا کرد که ما را با قلم آن‌ها آشنا کند. کتاب صوتی نه قلم... نه آرامش گنجینه‌ای از نقل‌قول‌های جیمز جویس است که از نامه‌های شخصی، یادداشت‌ها و آثار ادبی مهمش جمع‌آوری شده است. اگر برای شنیدن کتاب حاضر مردد هستید، دلایل زیر می‌توانند شما را متقاعد کنند:

  • استفاده از وقت‌های مرده، مثل زمانه رانندگی، آشپزی، گردگیری و غیره

  • آشنایی با بینش یکی از مشهورترین نویسندگان مدرنیسم

  • کتابی کوتاه ولی سرشار از سخنان حکیمانه

  • کتابی دوزبانه برای تقویت زبان انگلیسی

در بخشی از کتاب صوتی نه قلم... نه آرامش می‌خوانیم

گمان کن که داری به درون خود می‌گریزی. طولانی‌ترین راه میان‌بر، کوتاه‌ترین راه تا خانه است. ای زندگی، خوش آمدی! می‌آیم تا برای هزارمین بار با واقعیت تجربه رویاروی شوم و در کوره‌ی روحم وجدانی بسازم که تا کنون نوع انسان به خود ندیده است. شعرسرایی حتی آشکارا زیباترینش همواره طغیانیست بر ضد حیله و تزویر. به عبارتی، طغیانی بر ضد واقعیت.

در خدمت آن چیزی که بدان دیگر باور ندارم، نخواهم بود. چه خانه‌ام باشد، سرزمین پدری‌ام، یا کلیسایم. با شیوه‌ی از زندگی یا هنر و تا جایی که بتوانم، و با همه وجود، تلاش خواهم کرد عقیده‌ام را بیان کنم. تنها سلاحی که برای دفاعم به کار خواهم گرفت.

بی‌مسئولیتی بخشی از لذت همه هنرهاست. همان بخشی که مکتب‌ها نمی‌توانند بازبشناسند. همانگونه که همگان می‌دانند، آیندگان کریستف کلمب را ارج خواهند نهاد، زیرا او آخرین کسی بود که آمریکا را کشف کرد.

از خوانندگانم می‌خواهم عمرشان را یکسره به خواندن آثارم اختصاص دهند. آثار شکسپیر جولانگاه همه ذهن‌هاییست که تعادل خود را از دست داده‌اند. دوست دارم با بهترین‌ها کار کنم، چون فقط آنان‌اند که از اعتماد به نفس و مخاطره‌پذیری و شهامتی برخودارند که تو نیاز داری.

نه قلمی، نه جوهری، نه میزی، نه اتاقی، نه وقتی، نه آرامشی ونه تمایلی.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی نه قلم... نه آرامش

اگر از آن دسته افراد هستید که به شنیدن کتاب‌های صوتی علاقه دارید، کتاب‌های زیر پیشنهادات خوبی برای شما هستند تا با آثار سایر نویسندگان بزرگ جهان آشنا شوید:

اگر علاقمند به خواندن مجموعه داستان‌ها کوتاه از نویسندگان برجسته دنیا هستید، به شما کتاب‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
49.۹۴ مگابایت
مدت زمان
۵۱:۳۱
نویسندهجمیز جویس
مترجموحید کیان
راویفریبا فصیحی
راوی دومفرهاد اتقیایی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۰/۱۵
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۹.۹۴ مگابایت
۵۱:۳۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
28,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نه قلم... نه آرامش
نه قلم... نه آرامش
(دو زبانه)
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
28,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر