0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سرگذشت یک یوگی
٪10

معرفی، خرید و دانلود کتاب سرگذشت یک یوگی

درباره سرگذشت یک یوگی

سرگذشت یک یوگی، زندگی‌نامه‌ی خودنوشتِ پاراهاماسا یوگاناندا، راهب هندی است. در این کتاب ما روایت مواجهه او با شخصیت‌های معنوی شرق و غرب را می‌خوانیم و در این مسیر همراه زندگی او می‌شویم. سرگذشت یک یوگی با زندگی خانوادگی پاراهاماسا در کودکی آغاز می‌شود و تا زمانی که او معلم و راهنمای مذهبی خود یا مرشد خود را یافت ادامه می‌یابد. سپس درباره‌ی راهب شدن او، زمانی که سبک یوگای خود یعنی کریا یوگا را پایه‌گذاری کرد و زمانی که در سراسر آمریکا سفر کرده و آموزه‌های خود را تدریس می‌کرد، می‌خوانیم.

این کتاب یکی از 100 کتاب معنوی مهم قرن بیستم است که به بیش از 50 زبان ترجمه شده و از زمان چاپ اولش در سال 1946 یعنی بیش از هفتاد سال چاپ مداوم، همچنان در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سراسر جهان قرار دارد. سرگذشت یک یوگی کتابی عمیقاً الهام‌بخش، سرگرم‌کننده و سرشار از شوخی‌های طنازانه و شخصیت‌های فوق‌العاده است که خواندن این کتاب را لذت‌بخش می‌سازد.

کتاب سرگذشت یک یوگی درباره چه موضوعی صحبت می‌کند؟

این کتاب از زمان انتشارش مدیتیشن و یوگا را به بسیاری از اروپاییان و آمریکاییان معرفی کرد و طرفداران مشهور زیادی به ویژه در میان تجار و بازرگانان و شاغلان در عرصه سرگرمی دارد. 

این کتاب را می‌توان مقدمه‌ای بر روش‌های خداشناسی و حکمت معنوی شرق در نظر گرفت که تا سال 1946 میلادی تنها در دسترس عده‌ی معدودی قرار داشت. نویسنده ادعا می‌کند که نگارش این کتاب مدت‌ها پیش از چاپ آن، یعنی در قرن نوزدهم پیش‌بینی شده بود.

ترجمه‌ی فارسی این اثر از انتشارات پیکان به قلم گیتی خوشدل در دسته‌ی زندگی‌نامه، سفرنامه و خاطرات اپلیکیشن فیدیبو قرار دارد.

درباره پاراهاماسا یوگاناندا

پاراهاماسا یوگاناندا راهبی هندی متولد پنج ژانویه 1893 میلادی در گوراخپور هند است که در تاریخ هفتم مارس سال 1952 میلادی در ایالت کالیفرنیای آمریکا درگذشت. او به عنوان فرزند چهارم از بین هشت فرزند خانواده دوران کودکی و نوجوانی پرفراز و نشیبی داشت که با مرگ مادرش در یازده سالگی همراه بود. یوگاناندا پس از پایان دبیرستان خانه را ترک کرد و به هرمیتاژ ماهاماندال در بنارس پیوست. اما آنجا جایی نبود که پاراهاماسا را راضی کند. زیرا او به دنبال خداشناسی و مراقبه بود، نه کار سازمانی. بنابراین جستجوی او برای یافتن مرشد خود ادامه یافت تا زمانی که با سوامی سری ملاقات کرد. او ده سال بعدی عمر خود را نزد سوامی سری شاگردی کرد. او در سال 2015 و مدت‌ها پس از آن‌که مدرکی هم‌تراز با لیسانس را در رشته هنر کسب کرد، از سوی سوامی سری اجازه یافت تا نام خودش را انتخاب کند. سوامی یوگاناندا گیری در سال 1917 مدرسه‌ای برای پسران تاسیس کرد که در آن تکنیک‌های آموزشی نوین را با یوگا ترکیب می‌کرد. او سپس در سال برای برگزاری یک سخنرانی به بوستون دعوت شد و پس از آن  موفق به برگزاری یک تور سخنرانی بین قاره‌ای شد و آن را ادامه داد. او نخستین معلم بزرگ هندی بود که در آمریکا اقامت گزید و اولین شخصیت هندی برجسته‌ای بود که به کاخ سفید دعوت شد.  یوگاناندا از سال 1925 میلادی در لس‌آنجلس ساکن شد و روزبه‌روز بر شهرتش افزوده شد. او موسسه‌هایی را تاسیس کرده و هزاران نفر را جذب کریا یوگا کرد.

چرا باید سرگذشت یک یوگی را بخوانیم؟

کتاب سرگذشت یک یوگی کتابی الهام‌بخش و حاوی داستان‌های جالب از یکی از شخصیت‌های بزرگ معنوی هندی است که مطالعه‌‌ی آن ضمن رقم زدن اوقاتی خوش برای خوانندگان بسیار آموزنده است. ترجمه‌ی روان گیتی خوشدل نیز که نامی آشنا برای خوانندگان کتاب‌هایی از این دست است، این کتاب را به گزینه‌ای مطمئن برای مطالعه تبدیل می‌کند.

در بخشی از کتاب سرگذشت یک یوگی می‌خوانیم:

«...بیست سال غاری نهان داشتم و روزی هیجده ساعت در آنجا مراقبه‌ می‌کردم. آنگاه به غاری دورافتاده‌تر رفتم و بیست‌وپنج سال را در آنجا گذراندم و روزی بیست ساعت را در وصل و آگاهی کیهانی می‌ماندم. نیازی به خواب نداشتم. زیرا همواره با خدا بودم. جسمم در آرامش هشیاری برتر بیشتر استراحت می‌کرد تا در خواب.»

«عضلات به هنگام خواب استراحت می کنند، اما قلب و ریه‌ها و جریان خون پیوسته سرگرم کارند و استراحتی ندارند. در حالت هشیاری برتر همه اندام‌های داخلی در تعلیقی جان‌بخش به سرمی برند و نیروی کیهانی می‌ستانند. از این رو، سال‌هاست که خفتن را غیر لازم یافته‌ام. زمانی خواهد رسید که تو نیز خوابیدن را کنار خواهی گذاشت.»

حیرتزده گفتم:« وای بر من، پس از این همه سال مراقبه،‏ هنوز مطمئن نیستید که مورد لطف پروردگار قرار خواهید گرفت. پس ما میرندگان بیچاره چه کنیم؟»

«فرزندم. مگر متوجه نیستی که خدا خود جاودانگی است؟ این توهم که با چهل وپنج سال مراقبه بتوان او را شناخت، انتظاری نامعقول است. به هر جهت باباجی به ما اطمینان خاطر داده است که اندکی مراقبه نیز ما را از هراس هولناک مرگ و وقایع پس از آن می‌رهاند. آرمان معنوی‌ات را بر سلسله جبال‌های کوچک متمرکز مکن. آن را بر ستاره بی‌نام و نشان توفیق الهی بیفکن. اگر بکوشی، به آنجا خواهی رسید.»

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب سرگذشت یک یوگی

اگر از مطالعه‌ی زندگی‌نامه‌ی افراد مشهور لذت می‌برید، می‌توانید کتاب‌های زیر را نیز در برنامه‌ی مطالعه‌ی خود قرار دهید:


 

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
19.۴۱ مگابایت
تعداد صفحات
606 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۰:۱۲:۰۰
نویسندهپاراهامسا یوگاناندا
مترجمگیتی خوشدل
ناشرنشر پیکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Autobiography of a yogi
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۰/۱۱
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
275,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۹.۴۱ مگابایت
۶۰۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 30 مخاطب
5
ستاره
73 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
0 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب صوتی سرگذشت یوگی موجود هست فقط صوتی باشه

5

این نسخه به صورت اسکن از صفحات خیلی کاربردی نیست، مینی بوک حداقل قابل خوندنه، کاش کل صفحات تایپ شده و مثل میکرو بوکش بود

4

کتاب خوبیه فقط کاش کتاب صوتیش رو هم داشتید

5

خیلی کتاب خوب و عالی بود اگه عمیق بخونین و روی جملاتش بیشتر فکر کنین قطعا روی زندگیتون تاثیر خوب و مثبتی میزاره

5

کتاب بسیار عالی? آنچه انسان ها در اعماق وجود به دنبال آن هستند صلح است??

2

خواهش میکنم کتاب سرگذشت یک یوگی رو صوتی بسازید. کتاب به این مهمی چطوری صوتی ش رو ندارید ?

5

یکی از بهترین کتابهایی که خوندم. پر از آرامش و سرلوحه‌ای نیک و درست برای زندگی.

5

بی صبرانه منتظر صوتی این کتاب ارزشمند هستیم✨??

4

لطفا صوتی گردد

5

لطفا نسخه صوتی ارایه شود تا بهره‌مند شویم.

نمایش 3 نقد دیگر
4.6
(30)
120,000
٪10
108,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
سرگذشت یک یوگی
سرگذشت یک یوگی
پاراهامسا یوگاناندا

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سرگذشت یک یوگی
٪10
سرگذشت یک یوگی
پاراهامسا یوگاناندا
نشر پیکان
4.6
(30)
120,000
٪10
108,000
تومان