0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
لطفاً گوسفند نباشید!
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب لطفاً گوسفند نباشید!

تقدیم به عزیزانی که نمی خواهند گوسفند باشند!
ناشر:
آسیم
درباره لطفاً گوسفند نباشید!

دنیا پر از کتاب‌های خودسازی و خودشناسی است که هرکدام نگاه متفاوتی را در اختیار شما می‌گذارند. لطفا گوسفند نباشید یکی از همین کتاب‌هاست. این کتاب را محمود نامنی در کنار هدیه بیرجندی و به کمک استادان داخلی و خارجی نوشته‌اند و نوشتن آن بیش از پنج سال طول کشیده است. این کتاب با تلاش انشارات گروه فرهنگی نامن سبز تهیه شده است و نشر آسیم آن را در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. نسخه الکترونیک این اثر در دسته‌بندی روانشناسی در فیدیبو در دسترس است.

 کتاب لطفا گوسفند نباشید بیست فصل دارد و در هر فصل درباره‌ی مفاهیم مختلفی مانند خودآگاهی، خوشبختی، دوست یابی، مدیریت احساسات و ... صحبت شده است و در پایان کتاب هم می‌توانید از آزمون‌های خودشناسی درج شده استفاده کنید. این کتاب تاکنون چندین بار تجدید چاپ شده است و افراد زیادی معتقدند توانسته است به آن‌ها کمک کند نگاه متفاوتی به زندگی داشته باشند.

موضوع کتاب لطفا گوسفند نباشید چیست؟

این کتاب یک کتاب خودسازی است که می‌توانید در آن حکایت‌های بسیار زیادی را بخوانید و چیزهای زیادی یاد بگیرید. نویسندگان این کتاب از هزاران منبع مختلف استفاده کرده‌اند و حتی می‌توانید جملاتی از حضرت سلیمان و  انجیل تا مکاتب مختلف عرفانی را در آن بخوانید. نویسنده در این کتاب آرام آرام پیش رفته است و انسان را به خودشناسی می‌رساند. چیزهایی مانند انسان خوبی بودن، پدر و مادر قابلی بودن، مدیریت کردن و به دست آوردن موفقیت همگی در این کتاب مورد بحث قرار گرفته‌اند و نویسنده و همکارانش معتقدند این تعلیمات می‌تواند به افراد کمک کند از گوسفند بودن در زندگی، یعنی تسلیم شدن بدون قید و شرط در برابر شرایط دست بردارند و تلاش کنند مسیری را برای خودشان پیدا کنند. مسیری که سلامتی، سعادت و شادی را در کنارهم برایشان به ارمغان بیاورد.

محمود نامنی کیست؟

محمود نامنی گرد آورنده‌ی اصلی کتاب لطفا گوسفند نباشید نویسنده‌ی ایرانی متولد بیرجند است. او در حوزه‌های مختلفی فعالیت کرده و کتاب‌های متفاوتی نوشته است. در زمینه شعر و ادب می‌توانید کتاب آشنایی با مولوی: زندگینامه و گزیده‌ای از داستان‌های مثنوی را از این نویسنده بخوانید یا به سراغ کتاب کوچک سهراب بروید. کتاب مدیر موفق باشید از این نویسنده هم خواندنی است. همچنین کتاب‌هایی مانند لطفا همسر خوبی باشید و لطفا پدر و مادر خوبی باشید هم از تالیفات این نویسنده‌اند.

سه دلیل برای خواندن کتاب لطفا گوسفند نباشید

  • این کتاب پر از تلنگرهایی به افراد است که به آن‌ها نشان می‌دهد باید مسیر زندگی خود را تغییر دهند و بهتر پییش بروند.
  • لطفا گوسفند نباشید یک راهنمای خوب است که پر از سوال و جواب‌هایی است که راه را به خواننده نشان می‌دهد.
  • متن کتاب لطفا گوسفند نباشید خوشخوان و ساده و پر از مطالبی است که قبلاً هم در گوشه و کنار خوانده‌اید بنابراین هرکسی با هر سطحی از تحصیلات می‌تواند از آن استفاده کند.

نویسندگان کتاب این اثر را به کسانی که نمی‌خواهند در زندگی گوسفند باشند تقدیم کرده است. شما هم می‌توانید این کتاب را به کسانی که فکر می‌کنید نیازمند یک تغییر جدی در زندگی‌شان هستند پیشنهاد دهید و از آن‌ها بخواهید زمانشان را به آن اختصاص دهند. فرقی نمی‌کند شما یک مدیر موفق هستید، یک زن خانه دار یا یک دانشجو، این کتاب مانند آب یخی است که روی سرتان ریخته خواهد شد و همه چیز را تغییر می‌دهد.

در بخشی از کتاب لطفا گوسفند نباشید می‌خوانیم

  • ابتدا سعی کنید در خلوت خو د و با صدای که خودتان بشنوید، پرسش‌ها را خوانده و با همان آهنگ صدا پاسخ دهید، مطمئن باشید اگر بخواهید صادقانه پرسش‌ها را جواب دهید، هرگز قادر نخواهید بود یک صفحه را به اتمام برسانید!
  • اما برای آن که بتوانید به ذات سخت و ظاهر آسان پرسش‌ها پی ببرید، چند پرسش را انتخاب نموده (به طور مثال: تاکنون چه کارهایی انجام داده‌اید که اگر در جمع مطرح شود خجالت می‌کشید؟) سپس در جمع یاران و دوستان‌تان مطرح کنید و از یکایک آنان بخواهید که خیلی سریع پاسخ دهند.
  • برای‌تان حیرت انگیز خواهد بود که با حالات مختلفی مثل: خشم، حیرت، سکوت، خنده، شزم و گاهی گریه آن عزیزان مواجه می‌شوید. امتحان کنید!
  • اگر از زندگی شما فیلم برداری می‌کردند و آن فیلم را برای همه نمایش می‌دادند، آیا از دیدن بعضی از صحنه‌ها خجالت می‌کشیدید؟ چرا؟
  • اگر زمان مرگ شما فرا رسیده باشد، و فرصت یک تلفن زدن داشته باشید، به چه کسی تلفن می‌زنید؟ چه می‌گویید؟
  • تاکنون چند بار به نفس خود گفته‌ای نه؟
  • تا حالا چند نفر از افرادی که به تو بدی کرده‌اند، بخشیده‌ای؟
  • شیرین تررین اتفاق زندگی‌ات چه بود؟ چرا؟

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب لطفا گوسفند نباشید

لطفا گوسفند نباشید یک کتاب خودسازی جذاب و خواندنی است که به کمک آن می‌توانید به خودتان کمک کنید. اگر از این کتاب لذت برده‌اید کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانبد به سراغشان بروید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
5.۸۲ مگابایت
تعداد صفحات
1,016 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۳۳:۵۲:۰۰
نویسندهمحمود نامنی
نویسنده دومهانیه بیرجندی
ناشرآسیم
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۹/۱۶
قیمت ارزی
10 دلار
قیمت چاپی
190,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۵.۸۲ مگابایت
۱۰۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 31 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
64 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
6 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

همه چیز کتاب عالیه ولی اسمش یه جوری نیست؟خوب ممکنه کسی بدون اینکه از محتویات کتاب آگاهی داشته باشد و یاحتی نگاهی به صفحات کتاب بیندازد با خودش این فکر رو بکنه که خوب لازم نیست این کتاب رو بخونه چون فکر نمیکنه گوسفند باشه، در ضمن یه حس ناخوشایندی رو به آدم منتقل میکنه.نمیدونم این نظر من

2

با سلام،من صحبتم با نویسنده ی محترم کتاب است،جناب به نظرمن به جای صد تا دویستا مثالی که برای هر فصلی زدید و خواننده را کلافه و خسته کردید،ازپنج تا ده تا مثال عالی و عمیق استفاده میکردید،در کل کتاب خوبیه ولی خیلی خسته کننده،متشکرم

2

بهتر بود نمونه از متن اصلی کتاب می گذاشتید به جای ۲۵ صفحه سخن نویسنده

5

کتابی بسیار زیبا برای خود شناسی .پیشنهاد من برای شما عزیزان تهیه اصل کتابه.

2

به نظرم کتاب خوبیه من که از اینجا دانلود نکردم خودم خوندمش ولی شعراش خسته کننده و تست های آخرش خیلی با حاله

1

بستگی به سلیقه داره به نظر من که چرت و پرت بود خیلی صحبت کرده بود متن اصلی گم شده بود

5

ممنون که در فیدی پلاس قرار دادین این کتاب رو.

5

کتاب صوتی لطفا

2

لطفا صوتی هم بذارید

5

حتما بخونید.‌عالی..عالی...عالیه...

نمایش 3 نقد دیگر
4.2
(33)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
280,000
٪20
224,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
لطفاً گوسفند نباشید!
٪20
لطفاً گوسفند نباشید!
تقدیم به عزیزانی که نمی خواهند گوسفند باشند!
آسیم
4.2
(33)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
280,000
٪20
224,000
تومان