0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پیشانی نوشت ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب پیشانی نوشت ها

ناشر:
اسم
درباره پیشانی نوشت ها

پیشانی‌نوشت‌ها را علیرضا جوانمرد نوشته است.

این کتاب شامل 18 داستان کوتاه است که خواننده را با مفاهیمی همچون زندگی، مرگ، عشق، فقر، خواب و بیماری درگیر می‌کند. در هنگام خواندن این کتاب با داستان زندگی آدم های زیادی همراه می‌شویم، از  مهاجری ایرانی درآن سوی مرزها گرفته تا مهاجری افغان در ایران. لحن کتاب گاهی طنزآمیز است و لبخند به لب شما می‌آورد و گاهی روزنامه‌وار نوشته شده است، گاهی نیز داستان از مکالمه دو نفر در روبه روی هم شکل می‌گیرد. همچنین در میان داستان‌ها از جملات فلسفی یا ادبی دیگر نویسندگان استفاده شده است. داستان‌ها در فضایی واقعی و موقعیتی رئالیستی اتفاق می‌افتند اما بعضی از آن‌ها کم کم از این فضا دور می‌شوند و وارد وضعیتی عجیب و ماورایی می‌شوند.

اگرچه پیشانی‌نوشت‌ها مجموعه‌ای از داستان است؛ اما توالی داستان‌ها بدون علت نبوده و نویسنده نشانه‌ها و عناصر مشترکی را مانند رشته‌ای نامرئی بین قصه‌های مختلف و از ماجرایی به ماجرای دیگر کشیده است.

معرفی علیرضا جوانمرد

علیرضا جوانمرد به‌عنوان نویسنده سینما و تلویزیون، شناخته می‌شود. این نویسنده فعالیت حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سریال چند قدم نزدیکتر در سال 1387 نقطه عطفی در زندگی حرفه‌ای علیرضا جوانمرد بود. او در این سریال به عنوان نویسنده فعالیت داشت و توانست با مهارت خوبش در این کار، میان اهالی سینما و تلویزیون معروف شود.

«پیشانی‌نوشت‌ها» و «بلند شو قهرمان» دو کتابی است که به قلم این نویسنده به چاپ رسیده‌اند. 

چرا باید کتاب پیشانی‌نوشت‌ها را بخوانیم؟

موضوعاتی مانند مرگ و بیماری مضامینی تلخ و ناراحت‌کننده هستند که هیچ خواننده یا بیننده‌ای دوست ندارد در هیچ کتاب یا فیلمی با آن‌ها مواجه شود. اما در کتاب پیشانی‌نوشت‌ها نویسنده به جای پرداختن به بخش ناراحت‌کننده این مفاهیم، نگاهی جدید و معناگرایانه به آن‌ها داشته که خواننده را مجذوب می‌کند. همچنین آنچه پیشانی‌نوشت‌ها را به کتابی پرطرفدار تبدیل کرده است تنوع ایده، موضوع، شخصیت و لحن در هر صفحه از کتاب و استفاده از سبک‌ها و تکنیک‌های داستان‌نویسی گوناگون در هر ماجرا و قصه است. پس اگر دوست دارید از دریچه جدیدی به زندگی و رنج‌هایش بنگرید این کتاب را از دست ندهید.

کتاب پیشانی‌نوشت‌ها مجموعه‌ی داستان ایرانی است که توسط علیرضا جوانمرد نوشته شده و نشر اسم آن را منتشر کرده است. نسخه الکترونیک این مجموعه خواندنی نیز در دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو برای علاقه‌مندان به داستان‌های ایرانی قابل‌دسترس است.

دربخشی از کتاب پیشانی‌نوشت‌ها می‌خوانیم

احمد حبیبه را به خود فشرد و گفت: «تو همه جوره قشنگی.»

- دوست نداری... نه؟

- من تو را دوست دارم.... این هم تنوعی است.

- نمی‌خواستم مثل آن داستان مارکز بشوم که قبر زن را پیدا کردند و هرچه رفتند موهایش در قبر تمام نشد.

- عجب... پس جریان این بوده... رئالیسم جادویی.

 - واقع‌گرایی معجزه‌آسا... این ترجمه بهتر نیست؟

میز شام را حبیبه چیده بود. شمع‌ها را روشن کرد و چراغ‌ها را خاموش. ماهی سرخ‌کرده با دورچین زیتون سیاه و چیپس و یک نیمکره کوچک برنج قرمز، برش‌های گوجه‌فرنگی و خیارشور، با نوشابه گازدار سفید و سالاد یونانی. حبیبه پرسید: راستی تکلیف قبر دوطبقه‌ای که خریدیم چه می‌شود؟ کاش پسش میدادی» احمد سرفه کرد و گفت: «مگر قبرستان سوپرمارکت است که بگویم آقا نخواستیم پولش را بده؟» حبیبه گفت: «منتظرمان نمانند بگویند اینها عمر نوح دارند پس چرا نمی‌آیند توی قبرشان بکپند؟»

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب پیشانی‌نوشت‌ها

اگر از طرف‌داران کتاب‌های داستان کوتاه اما پرمعنا و سرشار از مفاهیم گیرا و عمیق هستند که نگاه شما را به مفاهیم زندگی تغییر می‌دهند حتماً از خواندن کتاب پیشانی‌نوشت‌ها لذت می‌برید. از همین دسته‌بندی کتاب‌های زیر نیز پیشنهاد ما به شما است:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۴ مگابایت
تعداد صفحات
144 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۴۸:۰۰
نویسندهعلیرضا جوانمرد
ناشراسم
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۸/۱۹
قیمت ارزی
1 دلار
قیمت چاپی
70,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۴ مگابایت
۱۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
12 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

یک مجموعه داستان پست مدرن با قلمی توانمند . چنانچه به دنبال خواندن مجوعه ای متفاوت و حرفه ای هستید توصیه میکنم

5

من که فقط نسخه نمونه رو‌خوندم از شدت غصه و‌غم نفسم تو سینه حبس شد ،نمیدونم بتونم تا آخرش برم یا نه 😶

5

بخوانیدش لطفاً

4
(9)
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پیشانی نوشت ها
پیشانی نوشت ها
علیرضا جوانمرد
اسم
4
(9)
30,000
تومان