0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دختر گم شده

معرفی، خرید و دانلود کتاب دختر گم شده

نویسنده:
آن اورسو
ناشر:
نشر صاد
درباره دختر گم شده

آن اورسو در کتاب دختر گم شده ، یکبار دیگر مهارت نویسندگی و خلاقیت خود را به نمایش گذاشته و دست به خلق رمانی شگفت‌انگیز، دوست‌داشتنی و هیجان‌انگیز زده است. دختر گم شده، بهترین کتاب کودکان Publishers Weekly در سال ۲۰۱۹، یک داستان پرکشش را برای کودکان و بزرگسالان روایت می‌کند که می‌توان در آن غرق شد. این کتاب جهانی را برای شما به تصویر می‌کشد که در عین خیالی بودن، بسیار واقعی و قابل درک است. دختر گم شده (The Lost Girl)‌ در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند. نشر صاد این کتاب را با ترجمه «نیوشا ایمانی» منتشر کرده است.

خلاصه کتاب دختر گم شده

لارک و آیریس، دوقلوهای همسان این داستان، از کودکی همه کارهایشان را با یکدیگر انجام داده‌اند. با اینکه این دو دوقلوهای همسان هستند، اما شخصیت‌هایی متفاوت دارند که در عین حال، این تفاوت عامل اصلی پیوند آن‌هاست. آیریس شخصیتی منطقی، عمل‌گرا و حمایت‌کننده دارد که پای همه دیوانه‌بازی‌های لارک می‌ایستد. از آن‌طرف لارک، شخصیتی خلاق، بازیگوش و پرانرژی دارد و مغز متفکر گروه است. آن‌ها از اولین روز زندگی‌، همه کارهایشان را با هم انجام داده‌اند. اما وقتی به کلاس پنجم می‌رسند، قرار بر آن می‌شود که هرکدام به یک کلاس جداگانه بروند. این اولین باری است که لارک و آیریس باید زندگی بدون همدیگر را یاد بگیرند.

آیریس و لارک و دیگران می‌دانند که این خواهر، وقتی در کنار یکدیگر هستند، عملکرد بهتری دارند. آیریس می‌فهمد که اعتمادبه‌نفس قبل را ندارد و لارک نیز در مدرسه با چالش‌های عجیبی روبه‌رو می‌شود. در این زمان، اتفاقات عجیبی در سطح شهر رخ می‌دهد. چیزها بدون دلیل غیب می‌شوند و این موضوع باعث تعجب اهالی شهر شده است. وقتی آیریس می‌فهمد که همه‌چیز در حال از بین رفتن است، تصمیم می‌گیرد که برای امنیت خواهرش، کاری انجام دهد.

درباره آن اورسو، نویسنده کتاب

آن اورسو (Anne Ursu) نویسنده کتاب پسر واقعی بوده که نامزد جایزه کتاب ملی شده است. اورسو نویسنده‌ای خلاق است که با ساخت دنیاهای جالب، کودکان و بزرگسالان را سرگرم می‌کند. داستان‌های او پر از اتفاقات عجیب و البته آموزنده است. یکی دیگر از کتاب‌های این نویسنده Breadcrumbs نام دارد که توسط آمازون، Publishers Weekly و Library Library به‌عنوان بهترین کتاب سال معرفی شده است.

چرا باید کتاب دختر گم شده را بخوانیم؟

دختر گم شده یک رمان محبوب و آموزنده است که کودکان را با مسائل مهمی مثل محدودیت‌های دوست داشتن، اهمیت دادن به دیگری، وابستگی و تصمیم‌گیری آشنا می‌کند. این کتاب علاوه‌بر کودکان و نوجوانان، برای بزگسالان نیز مناسب است و آن‌ها را به سفری اکتشافی می‌برد. علاوه‌بر این‌ها، این رمان قدرت تخیل کودکان و بزرگسالان را آشنا می‌کند، برای سرگرمی مناسب است و تجربه‌ای ناب به مخاطب می‌بخشد. قلم نویسنده به شکلی است که هر خواننده‌ای می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند و خودش را به جریان زمان بسپارد. این رمان برای آموزش مسائل مهم زندگی به کودکان نیز مفید است و به آن‌ها کمک می‌کند جهان واقعی را در خلال یک داستان تخیلی بشناسند و مهارت‌های درونی‌شان تقویت شود.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

این قصه یک تابلو و یک مغازه است. قصه یک کلید. قصه کلاغ‌ها و اشیاء برا.  قصه ‎جادو.‏ تصمیم‌های بدی که با نیت خوب گرفته شده. قصه آدم‌های بد با نیت‌های پلید، اسم‌های جمع، قصه‌های پریان و پیش قصه‌هایشا.  اما بیشتر از هرچیز دیگری قصه دو خواهر است و کاری که وقتی هیولاها واقعاً سر رسیدند، کردند. اولین بار، دریک بعد از ظهر گرم ماه آگوست متوجه آن‌ها شدم. در مینه‌سوتا‏، فقط دو ماه به زمستان مانده بود و خیلی زود پرنده‌های حساس‌تر سفرشان را به جنوب آغاز می‌کردند؛ اما امروز تابستان حکمرانی می‌کرد. نور خورشید آسمان را گرفته بود و روی پول خردهای رهاشده روی پیاده‌رو می‌افتاد. در این خیابان‌های پراز مغازه محله «مینیا پولیس» مردم با لیوان‌های کاغذی عرق کرده توی دستشان که از کافی‌شاپ محلی گرفته بودند، به سمت مغازه‌های خنک و آسودگی داخل کتابخانه فرار می‌کردند و دو خواهر که کتاب‌های براقی را به سینه‌شان می‌فشردند از کتابخانه بیرون آمدند. تیشرت صورتی کم‌رنگی پوشیده بود که روی آن عکس «کاپیتان مارول» بود و یکی از هزاران ساق شلواری راه‌راه داخل کلکسیون بزرگش را‏. و آیریس یک تاپ آبی بندی کم رنگ با یک شلوارک سفید پوشیده بود. دخترها که به خاطر بیرون آمدن توی آن هوا متنبه شده بودند، روی پله بالایی توقف کردند.

 لارک گفت: «اوووف!»
‏آیریس که موهای بلندش را گوجه می‌کرد، گفت: «بهت گفتم شلوارک بپوش.»

پشت گردنش شبیه یک آزمایش علمی شده بود که خیلی بد پیش رفته بود.

«تو شلوارک پوشیدی و هنوزم گرمته.»
«آره؛ اما کمتر از تو.»
لارک نگاه معناداری به او کرد: «از کجا می‌دونی؟»
لب‌های آیریس به هم فشرده شد. مطمئنا نمی‌دانست. نمی‌توانست درجه گرمایی را که حس می‌کرد، اندازه بگیرد و با مال لارک مقایسه کند. فقط می‌دانست که فکر پوشیدن ساق شلواری، آن هم امروز، باعث می‌شد حس ماری را داشته باشد که پوستش برایش زیادی تنگ است. اما قبل از آنکه بتواند جواب دهد، لارک به فکر چیز دیگری افتاده بود.

پینشهادهایی برای دوست‌داران کتاب دختر گم شده

اگر خودتان مخاطب این کتاب هستید و از مطالعه رمان‌های تخیلی، هیجانی و آموزنده لذت می‌برید، کتاب‌هایی که در ادامه معرفی کرده‌ایم برایتان مناسب است. همچنین اگر کودک شما به خواندن داستان و رمان در این سبک علاقه‌مند است، می‌توانید کتاب‌های زیر را برای او تهیه کنید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۶۲ مگابایت
تعداد صفحات
358 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۵۶:۰۰
نویسندهآن اورسو
مترجمنیوشا ایمانی
ناشرنشر صاد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The lost girl
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۸/۰۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
115,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۶۲ مگابایت
۳۵۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 108 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (2)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
8 ٪
42 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

همین الان کتاب رو تموم کردم و در کل دوستش داشتم. داستان دو تا خواهر دوقلو هستش که برای اولین بار از هم دور می افتن و به خاطرش با مشکلاتی رو به رو میشن. در نزدیکی اواخر کتاب هم یکیشون به تنهایی دست به ماجرا جویی میزنه و... میشه ازش اتحاد و کمک های دوستانه رو برداشت کرد. البته کتاب برای کسایی که دنبال ماجراهای خیلی هیجان انگیز، ترسناک و یا جنایی هستن توصیه نمیشه چون چنین سبکی نداره. از یه جایی به بعد هم محتواش تخیلی میشه

5

وقتی چندصفحه‌ی ابتدای کتاب رو خوندم ترغیب شدم که بقیه‌اش رو بخونم. ماجرای جذابی داره. دو خواهر دوقلو که همیشه باهم بودند و باهم یک فردِ جدیدِ کامل رو تشکیل می‌دن، حالا مجبور شدن از هم جدا شدن. حتما در برنامه‌ی مطالعه‌ام می‌ذارمش.

5

باسلام رمانی بسیار مهیج و لذتبخش وجالب ودرخور تحسین بود رمانی که به ما می آموخت چطور اتحاد وهمبستگی میتونه در زندگی مفید فایده باشه و اینکه دوخواهر چه دوقلو وهمسان باشن چه نباشن میتونن تا چه اندازه ای پشت وپناه وغمخوار هم باشن.... باسپاس فراوان.....

3

من هنوز نخواندم اما امشب که شب یلداست ، تنها هستم و ااینو هدیه گرفتم و حس خوبی دارم. ممنون از فیدیبو

5

فیدبیو عزیز ممنون برای کادو زیبا ت ?? یلدا تون مبارک باشه ما به کادو روزه یلدا میگیم چله لیخ :))

5

بسیار کتاب خوبیه با خوندنش ضرر نمیکنین۰من خودم خیلی کتاب میخونم وبه نظرم این گتاب در سطح خوب ومناسبیه ارزش خوندن داره?

5

هنوز کتابو نخوندم ولی خییییییلی برام جذاب بود فیدیبو برا شب یلدا یک کتاب هدیه داد...لذت بردم.خیلی عالی بود به نظرم کتاب جالبی باشه

3

این کتابو امشب به مناسبت یلدا از فیدیبو هدیه گرفتم. البته چون مشترک فیدی پلاسم کتابخونه ام پر از کتابه ولی ایشالا اینم کتاب خوبی باشه

2

این داستان میتونس خیلی جمع و جور تر باشع ولی نویسنده خیلی داره کش میده و توضیحات بیش از حد کتاب آدم رو خستع میکنه

5

تازه شروعش کردم، به نظرم داستان جذابی هست، برای من که ۱۲ ساله هستم جذابیت خاصی داره، برای افراد نوجوان مثل خودم توصیه می کنم. 😊🌹

نمایش 32 نقد دیگر
4.2
(110)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
106,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دختر گم شده
دختر گم شده
آن اورسو
نشر صاد
4.2
(110)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
106,000
تومان