0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یا سیگار
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب یا سیگار

نویسنده:
جورج اورول
درباره یا سیگار
جورج اورول با نام اصلی اریک‌ آرتور بلر داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی بود. او را بیش‌تر به واسطه‌ی آثار مشهوری چون مزرعه‌ی حیوانات و ۱۹۸۴ می‌شناسند. بعد از پنجاه‌سالگی به شهرت رسید و مانند هر روزنامه‌نگاری سودای نوشتن در سر داشت. جنگ را هم تجربه کرد و در سال‌های اولیه‌ی جنگ روزنامه‌نگاری و نقد کتاب می‌کرد. با وجود بیماری ریوی‌ای که داشت، سیگاریِ قهاری بود و همین هم باعث شده تا بسیاری از مقایسه‌های او درباره‌ی کتاب و سیگار ملموس‌‌تر باشد. برای ادای احترام به آثار روایی و روزنامه‌نگارانه‌ی او، جایزه‌ای به نامش ثبت شد که هر سال به بهترین آثار سیاسی اهدا می‌شود. اورول پنج سال در پلیس سلطنتی هند در برمه خدمت کرد و کتاب روزهای برمه را متأثر از همان روزها نوشت. هر چند این کتاب روایت یک شهر خیالی است، ردی از عصاره‌ی فقری را که در زندگی‌اش درک کرد می‌توان در بیش‌تر آثار او دید. در همین کتاب حاضر هم مقاله‌ای دارد که بیمارستان مملو از بیماران فقیر را به مخاطب نشان می‌دهد. کتاب یا سیگار مجموع هفت مقاله از جورج اورول است و نام کتاب هم برگرفته از مقاله‌ای به همین نام. اورول در مقاله‌ی اول تلاش کرده هزینه‌های کتاب و سیگار را دستاویز پرداختن به مسائل عمیق‌تر درباره‌ی این دو موضوع کند. او معتقد است مردم ترجیح می‌دهند برای سیگار هزینه کنند تا کتاب. برخی معتقدند هر کدام از مقاله‌های این کتاب می‌تواند احساسی توأم با شادی و غم را برای مخاطب تداعی کند. کما این‌که مقایسه‌ی هزینه‌های سیگار و کتاب و ترجیح مردم به خرید اولی، بیش‌تر از آن‌که خنده به لب بیاورد، یادآور روزگار تلخ نشر در بیش‌تر کشورهاست.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1,020.۶۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
145 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۵۰:۰۰
نویسندهجورج اورول
مترجمسپیده اشرفی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
cigarettes
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۷/۱۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
45,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۰۲۰.۶۷ کیلوبایت
۱۴۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
5
ستاره
54 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
9 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

سلام. اگر قبلا از آقای اورول کتاب ۱۹۸۴ ، یا مزرعه حیوانات یا همه جا پای پول در میان است و یا روزهای برمه رو خوندید ، یا حتی آس و پاس های لندن، پس دیگه اصلا سراغ این کتاب نیاید. کلا به نظرم بیش از یکی دو اثر از جورج اورول خواندن وقت تلف کردنه. همش صحنه های زجر کشیدن از درد ریه و سیگار کشیدن و دل مشغولی هاش واقعا تاریکه. الان تک تک صحنه های توی این مقالات رو من توی کتاب هاش دیگه اش دیده بودم . به نظرم از صحنه های موجود در دل همین مقالات کتابهای داستانی اش رو نوشته. در ضمن ، این کتاب چیز خاصی در مورد سیگار نداره‌. صرفا توی یکی دو تا مقاله اش در حد سه چهار جمله هست ! در مجموع اگر اهل خوندن مقالات هستید، به نظرم روح پراگ از ایوان کلیما، یا مواجهه از میلان کوندرا پیشنهاد بسیار جذابتر و قشنگ تری برای شماست .

4

والا تو این زمونه که کتاب خیلی گرون تر از سیگار شده! قبلا یکسری از هنرپیشگان وطنی می‌گفتن بجای سیگار پسته بخرید! ولی الان حتی پسته هم دیگه یک کالای لاکچری و برای خیلی از مردم دست نیافتنی محسوب میشه! ای داد بیداد... افسوس...

4

با نظر یکی از دوستان در مورد نخواندن این کتاب مخالفم. اتفاقا مطالعه این کتاب و نتیجتا آشنایی بیشتر با اورول؛ باعث میشه کتاب هایش را بهتر بفهمیم.

5

من صوتیشو گوش دادم. به نظرم صوتیشو بگیرین که نیما رئیسی کتابو واستون بخونه و کیف کنین

5

هنوز وقت نکردم مطالعه کنم

4
(11)
55,000
٪50
27,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یا سیگار
٪50
یا سیگار
جورج اورول
نشر چشمه
4
(11)
55,000
٪50
27,500
تومان