0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ذن

معرفی، خرید و دانلود کتاب ذن

هنر ساده زیستن
درباره ذن

درباره کتاب ذن، هنر ساده زیستن

کتاب ذن (The Art of Simple Living) یکی از موفق‌ترین کتاب‌های بین‌المللی است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شده و با بیان درس‌هایی واقعی از زندگی، شما را به خودآگاهی و تمرکز بر زمان حال می‌رساند. این کتاب تمرین‌های روزانه‌ای را برای لمس شادی در زندگی آموزش می‌دهد که با دانستن آن‌ها می‌توانید بدون نیاز به معلم، خودتان بر ذهن و روح‌تان آگاهی پیدا کنید. مسیری که کتاب برای شما در نظر گرفته، در نهایت رشد شخصی و شخصیتی را به همراه خواهد داشت و شما را از غم‌ها رها خواهد ساخت. این اثر را می‌توان یکی از بهترین و کاربردی‌ترین کتاب‌های عرفان و خودشناسی دانست که شما را با اصل و ذات خودتان آشتی می‌دهد.

مکتب ذن را راهبان بودایی مطرح کرده‌اند و به اعتقاد آن‌ها، وقتی انسان بتواند در سکوت و سکون خودش را بشناسد و بر عمق روانش آگاهی پیدا کند، آن وقت می‌تواند از غم‌ها رها شود، به زمان حال برگردد و معنای واقعی زندگی را دریابد. این کتاب نیز با تکیه بر اعتقاد بوداییان نوشته شده و یک نوع مراقبه را آموزش می‌دهد که در ۹۹ درس اصلی تدوین شده است. نویسنده کتاب این ۹۹ درس اصلی را به‌صورت کاملا ساده و دوستانه شرح داده تا شما بتوانید با آن ارتباط نزدیک پیدا کنید.

نسخه حاضر توسط «گلی نژادی» به فارسی برگردانده شده و نشر ثالث آن را در سال ۱۴۰۰ منتشر کرده است.

درباره شون‌میو ماسه‌یو، نویسنده کتاب ذن

شون‌میو ماسه‌یو در سال ۱۹۵۳ متولد شد و او را با عنوان طراح برجسته باغ ژاپن می‌شناسند. او یک راهب و باغبان ژاپنی است که توانسته با فعالیت‌های گران‌بهای خود، در سطح ژاپن و جهان به شهرت برسد. او بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشکده کشاورزی دانشگاه تاماگاوا، به یادگیری طراحی باغ روی آورد و باغ پدرش را طراحی کرد. او در مدرسه و دانشگاه مکتب ذن را به دیگران آموزش می‌دهد و توانسته یک شرکت خصوصی در زمینه طراحی باغ تاسیس کند. هم‌چنین ماسه‌یو به‌عنوان سخنران، در دانشگاه‌های معروفی مثل هاروارد حضور داشته و دیگران را از سخنان خود بهره‌مند ساخته. از دیگر کتاب‌های این نویسنده می‌توان به هنر زندگی آسوده اشاره کرد.

کتاب ذن برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر، هنر ساده زندگی کردن، آموزشی عالی برای رسیدن به آرامش است. در زندگی پرهیاهو و پر استرس که نتیجه زندگی مدرن است، تنها مراقبه و خودآگاهی است که می‌تواند آرامش را به زندگی شما برگرداند. این کتاب  به زبانی ساده و خودمانی نوشته شده و با خواندنش می‌توانید شادی واقعی را لمس کنید، لحظه را دریابید و از اضطراب‌های پنهان و عیان وجودتان خلاص شوید.اگر به کتاب‌های عرفانی، آیین بودایی و مسائل مربوط به خودآگاهی و مراقبه علاقه‌مند هستید، از مطالعه این کتاب لذت خواهید برد. این کتاب شما را با جهانی جدید روبه‌رو می‌کند که می‌توانید آرامش از دست‌رفته خود را بازیابید و به آرامش ذهنی دست پیدا کنید.

خواندن این کتاب چه کمکی به شما می‌کند؟

شما می‌توانید با مطالعه کتاب ذن هنر ساده زیستن، از هیاهو و مشکلات زندگی مدرن رها شوید و با خودتان و طبیعت به صلح برسید. این کتاب آموزشی است برای افرادی که به‌خاطر زندگی مدرن اضطراب دارند و از دویدن خسته شده‌اند. روش‌هایی که این اثر معرفی می‌کند، برای رسیدن به آرامش روحی و روانی و خالی کردن ذهن مناسب هستند.

در بخشی از کتاب ذن، هنر ساده زیستن می‌خوانیم

اسباب و لوازم خود را کاهش دهید و فقط آن‌چه نیاز دارید، کسب کنید. در میان معابد کیوتو، باغ سنگی در ریوان‌جی و زمین‌های اطراف آن دایسن‌جی، نمونه‌هایی از باغ‌های ذن هستند. هر دو به‌عنوان باغ‌هایی با چشم‌اندازهای خشک نام‌گذاری شده‌اند، چون بدون وجود رودخانه یا حوضچه و یا سایر عناصر، آب را تداعی می‌کنند. واقعیت این است که حتی وقتی آبی در کار نیست، شما باز هم می‌توانید جریان آب رودخانه را در کوه حس کنید. صحنه‌ای با عنصر آب در ذهن خود تصویر کنید و اجازه دهید ذهن‌تان در آن‌جا پرسه بزند. این باغ‌ها نمایشی از ذهنیت آزاد ما هستند. برای تداعی شدن باور جریان داشتن، همیشه لازم نیست آبی وجود داشته باشد. هرچیز اضافه را حذف کنید و با آن‌چه در دسترس دارید، باغی ایجاد کنید. حتی زمای که شما تنها یکی از چیزهای مورد نیاز را در اختیار دارید، می‌توانید با استفاده از قوه تخیل و ابتکار، از آن استفاده کنید. در خریدهای روزانه پیش از تهیه چیزی جدید، کمی فکر کنید که آیا به راستی به آن چیز نیاز دارید یا نه. به آن‌چه که دارید نگاهی دوباره بیندازید. به‌دست آوردن بسیاری از چیزها، آزادی نیست. آن‌چه اهمیت دارد، به‌دست آوردن طرز فکر استفاده آزادانه چیزها است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۵۰ مگابایت
تعداد صفحات
174 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۴۸:۰۰
نویسنده شون میو ماسه یو
مترجمگلی نژادی
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Zen, shinpuru seikatsu no susume
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۴/۱۵
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
88,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۵۰ مگابایت
۱۷۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 35 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
5
ستاره
54 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
11 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

برای من بعد از مطالعه کتابهای ایکیگای و ایچی گو اچی یه،این کتاب مثل جادو خودشو نشون داد.اگر بخونید و عمل کنید زندگی زیباترین داراییتون میشه و رسیدن به آرامش،زندگی رو زیبا می کنه.هر چند وقت یکبار باید مرورش کرد.توجه به نکته های ساده و ریز که اساس زندگی هستند باید تکرار بشه تا در روح انسان نهادینه بشه

1

ب نظرم واقعیت درمانی و روان درمانی پویشی مخصوصا کتاب های نیما قربانی، راه های بهتری ب ما یاد میدن تا ذهن آرام داشته باشیم و استرس رو از زندگیمون کم کنیم

5

عالیه . ارزش بارها خوندن رو داره . به نوعی روح همه ی ما تشنه ی این راهنمایی هاست🌹سپاس از فیدیبو⚘

5

تو یه کتابفروشی توجه‌مو جلب کرد. اینجا خوندمش و خوشحالم که چیزای خوبی یاد گرفتم. حتما شما هم بخونین ارزش داره.

5

توی این شرایط که همه چی با استرس همراهه واقعا به این کتاب احتاج داشتم

5

عالی و پررر از حس خوب و راهکارای کاربردی😍😍

4

نویسنده نکات زندگی ساده و آرام را به ساده ترین شکل توضیح داده است توصيه می‌شود 🌻

5

خیلی خیلی این کتاب و دوست داشتم و بهم روحیه داد✌🏻

5

خواندش خالی از لطف نیست ، خیلی چیز ها یاد میده

3

کتاب عالی ترجمه بسیار بد

3.9
(35)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
87,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
ذن
ذن
هنر ساده زیستن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ذن
ذن
هنر ساده زیستن
نشر ثالث
3.9
(35)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
87,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر