0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ذن

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ذن

هنر ساده زیستن
ناشر:
ماه آوا
درباره ذن

کتاب ذن شون میو ماسه یو کتابی جذاب با محتوای ارزشمند است که نشان می‌دهد چگونه باید با مشکلات روزمره خود کنار آمد. آیا چیزی پیچیده‌تر از انسان‌ها و نحوه رفتار آن‌ها وجود دارد؟ برخی از روابط انسانی ساده نیستند، گاهی اوقات مجبور هستید با انتقادات تمام نشدنی والدین خود دست و پنجه نرم کنید و گاهی اوقات با سرزنش‌هایی که از سمت مدیر خود می‌شنوید، در این شرایط از خود می‌پرسید که چگونه باید این مشکل را حل کنم؟ . تغییر نگرش افکار، کلید کنار آمدن با مردم و رسیدن به آرامش است. اگر به خواندن کتاب‌های مرتبط با توسعه فردی علاقه دارید، به دسته‌بندی کتاب توسعه فردی فیدبیو سر بزنید.

هر برخورد اجتماعی ارزشمند محسوب می‌شود زیرا ممکن است این تنها برخورد با آن فرد باشد و دیگر هرگز او را نبینید. با در نظر گرفتن این موضوع، باید روی عمیق‌تر کردن ارتباط خود با هر فردی که ملاقات می‌کنید تمرکز کنید زیرا شاید این تنها فرصت شما باشد که او را بشناسید. البته باید این مورد را در نظر گرفت، همیشه افرادی هستند که با آن‌ها نمی‌توانید رابطه خوبی برقرار کنید. حتی در معبد ذن، راهبانی وجود دارند که از یکدیگر متنفرند. وقتی متوجه می‌شوید که آن ارتباط به جایی نمی‌رسد، خیلی تلاش نکنید تا رابطه را درست کنید. به یاد داشته باشید که وقتی درختی شکوفا می‌شود، پرندگان جذب شاخه‌های آن درخت خواهند شد؛ در نتیجه اگر شاد و شکوفا باشید، افراد مناسب به سراغ شما خواهند آمد.

موضوع کتاب ذن

کتاب ذهن به ما می‌آموزد که برای تغییر نگرش باید چه کاری انجام دهیم. ممکن است شما بر روی نقاط ضعف یک شخص، تمرکز بیشتری کرده باشید تا نقاط مثبت او. اگر برای یک بار بر روی ویژگی‌های مثبت او تمرکز کنید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ وقتی نوبت به ارزیابی شخصیت‌ها می‌رسد، از روشی که نویسنده درباره درختان استفاده می‌کند، الهام بگیرید. نویسنده وقتی تصمیم دارد در یک باغ درختی بکارد، هویتی برای او در نظر گرفته و به چگونگی حرکت درخت و نحوه رشد آن توجه دارد. با بررسی این موارد تصمیم می‌گیرد که درخت در مقایسه با شرایط سایر درختان باغ، باید در کجا قرار بگیرد تا زیبایی منحصر به فرد آن آشکار شود.

برای داشتن روابط خوب با انسان‌ها هم می‌توانید از همین روش استفاده کنید. اگر می‌خواهید رابطه‌ای بدون تنش داشته باشید، باید از ویژگی‌های منحصربه‌فرد طرف مقابل قدردانی کرده و نحوه تعامل آن‌ها با خودتان را بیاموزید. برای رسیدن به این نقطه باید وقت کافی صرف کنید، تا به شناخت درستی از شخص مقابل برسید که متاسفانه این موضوع در زندگی امروزی انسان جایی ندارد. در دنیای مدرن همه تمایل دارند که بر روی تعداد زیادی از افراد تمرکز کنند تا اینکه به شناخت تعداد محدودی آدم پردازند. در واقع بزرگ بودن شبکه اجتماعی، حس بهتری به فرد می‌دهد تا شناخت دو یا سه نفر.

چرا باید کتاب ذن را بخوابیم؟

کتاب ذن مناسب هر فردی است که آرامش را در زندگی خود گم کرده و تنش‌های مختلفی را بخاطر ارتباط با سایر آدم‌ها تجربه می‌کند. زندگی امروزه و سرعت تغییرات باعث شده استرس و هیجان زیادی را تجربه کنیم که درگیری‌های ذهنی زیادی برای همه ایجاد می‌کنند. تنها راه مقابله با این استرس، تسلط بر مفاهیم مراقبه و خودآگاهی است تا بتوان به آرامش نسبی دست پیدا کرد. کتاب به زبانی ساده و قابل درک، اطلاعات خوبی را در اختیار خوانندگان خود قرار داده و می‌تواند در زندگی روزمره، تاثیر مثبت زیادی داشته باشد. خواندن کتاب ذن به همه افراد علاقمند به موضوعات خودآگاهی، مراقبه، عرفان و آیین بودایی توصیه می‌شود.

درباره نویسنده

کتاب ذن اثر شون‌ میو ماسه‌ یو، نویسنده معروف ژاپنی متولد 1953 است که از او با عنوان طراح بزرگ باغ ژاپن یاد می‌شود. شون‌ میو ماسه‌ یو راهب و باغبان ژاپنی است که به دلیل دیدگاه منحصربفرد خود نسبت به زندگی، مورد توجه افراد زیادی در سراسر دنیا قرار گرفته است. او فارغ التحصیل رشته کشاورزی از دانشگاه تاماگاوا است و پس از آن با یادگیری طراحی باغ، یک شرکت برای خود تاسیس کرد. او در کنار کار خود، سخنرانی‌های مختلفی ارائه داده و کتاب ارزشمندی به رشته تحریر درآورده است.

بخشی از کتاب ذن

من به عنوان کشیش بزرگ معبد ذن و طراح باغ ذن خدمت می‌کنم، نه‌ فقط معبد‌های ذن بلکه برای هتل‌ها و سفارتخانه‌های خارجی و موارد دیگر. باغ‌های ذن فقط برای مردم ژاپن نیستند، آن‌ها فراتر از دین و ملیت هستند و می‌توانند قلب غربی‌ها را نیز تسخیر کنند.

به جای نپذیرفتن عقیدۀ ذن، بکوشید به راحتی روبروی یکی از این باغ‌ها بایستید. این کار می‌تواند ذهن و روحیۀ شما را تازه کند. پچ‌پچ‌ها و امواج ذهنتان یکباره آرام و ساکت می‌شوند. من فهمیدم که روبرو شدن با باغ ذن می‌تواند مفاهیم ذن را بیش‌تر از خواندن هر تعدادی از متن‌های فلسفه منتقل کند.

به همین دلیل من تصمیم گرفتم این کتاب را علمی جلوه بدهم. امیدوارم به جای فقط فهمیدن ذن از لحاظ عقلانی تمرین‌های این کتاب را به عنوان نوعی از آموزش خودتان بپذیرید. این کتاب را در کنار خودتان نگه دارید و هر وقت نگرانی‌ها و اضطراب‌ها به سراغتان آمدند، به این صفحه‌ها مراجعه کنید. پاسخ‌هایی که می‌خواهید درون آن هستند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب ذن

اگر از مطالعه کتاب ذن لذت بردید، سه کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب هنر شفاف اندیشیدن نوشته رولف دوبلی

·      کتاب تمرین نیروی حال نوشته اکهارت تول

·      کتاب صوتی رهایی از افکار منفی نوشته دیوید برنز

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
176.۴۹ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۰۹:۰۰
نویسنده شون میو ماسه یو
مترجمگلی نژادی
راویپروین دشتی
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۹/۰۶
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۷۶.۴۹ مگابایت
۰۳:۰۹:۰۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتابی ساده و سرشار از نصیحت هایی ساده و کاربردی برای زندگی هر روز 🌟 از راوی هم ممنونم که کتاب رو با صداشون دلنشین تر و زیباتر کردند

3

نسبت به ساير كتابهايي كه در اين زمينه هستند سطحي تر با اين قضيه برخورد شده ضمن اينكه صداي گوينده هم چندان جذاب نيست

4

کتاب خوبیه صدای گوینده خیلی آرامش بخشه

4

کتاب خوبی بود

4.4
(14)
46,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ذن
ذن
هنر ساده زیستن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ذن
ذن
هنر ساده زیستن
ماه آوا
4.4
(14)
46,800
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر