0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آنگه که خود را یافتم

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آنگه که خود را یافتم

سرگذشت یک روانپزشک
ناشر:
ماه آوا
درباره آنگه که خود را یافتم

نویسندگان و اندیشمندان بزرگی در هر عصر وجود دارند که بیشتر دانستن درباره‌ی‌ آن‌ها می‌تواند انتخاب خوبی باشد. کتاب آنگه که خود را یافتم یکی از کتاب‌هایی است که فرصت آشنایی با نویسنده‌اش یعنی اروین یالوم را فراهم می‌کند. این کتاب با عنوان اصلی «becoming myself: a psychiatrist’s memoir» اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و نظرها را به خود جلب کرد. نویسنده‎‌ی این کتاب که عمر بیش از ۸۰ ساله‌ی خود را روی درمان دیگران گذاشته است و زندگی‌های زیادی را تجزیه‌وتحلیل کرده است حالا از خودش و آنچه بر او در این سال‌ها گذاشته است می‌گوید. او داستانش را با خاطره‌ای شروع می‌کند که در دوازده‌سالگی‌اش اتفاق می‌افتد. او از جلوی در خانه‌ی همسایه که دختری با صورتی پر از جوش است می‌گذرد و مثل همیشه او را سرخک صدا می‌کند؛ اما این بار پدر دختر به او می‌گوید که این حرف دخترش را آزار می‌دهد. این درس اولین درس همدلی یالوم است. او در این کتاب از این می‌گوید که چگونه کم‌کم شخصیت خود را پیدا کرد و به متفکری دلسوز و آگاه تبدیل شد که کتاب‌هایش چراغ دیگران هستند.

کتاب صوتی آنگه که خود را یافتم کتابی است که در ایران هم طرفداران بسیار زیادی دارد. این کتاب را نازی اکبری ترجمه کرده است و انتشارات ماه آوا نسخه‌ی صوتی آن را با صدای بازیگر توانمند کشورمان، رضا عمرانی منتشر کرده است. اگر علاقه‌مند به شنیدن این اثر هستید آن را در همین صفحه از دسته‌بندی روانشناسی فیدیبو خریداری کرده و روی دستگاه‌های الکترونیکی خود بشنوید.

اروین دی یالوم کیست؟

Irvin David Yalom نویسنده و روانپزشک آمریکایی است که در سال ۱۹۳۱ در واشنگتن به دنیا آمد. او در بوستون در رشته‌ی پزشکی درس خواند و سپس گرایش روانپزشکی را برای خود انتخاب کرد. او در سال ۱۹۶۳ استاد دانشگاه استنفورد شد و در همین دانشگاه بسیاری از تحقیقات خود از جمله تحقیقاتش روی روانشناسی وجودگرا یا همان اگزیستانسیال را پیش برد. یالوم در طی نزدیک به ۷۰ سال کار روانشناسی و روان‌پزشکی روی بیماران بسیار زیادی مطالعه کرد و تألیفات آکادمیک و غیرآکادمیک بسیار زیادی دارد که در قالب داستان و ناداستان نوشته شده‌اند. کتاب‌هایی که در ایران هم طرفداران بسیار زیادی دارند. در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

·      وقتی نیچه گریست

·      مامان و معنی زندگی

·      درمان شوپنهاور

چرا باید کتاب صوتی آنگه که خود را یافتم را شنید؟

آنگه که خود را یافتم یک کتاب مهم است؛ زیرا از تکامل اخلاقی و روانی یک انسان حرف می‌زند و اجازه می‌دهد خودمان هم آرام‌آرام به خودمان فکر کنیم و ببینیم چگونه پیش رفته‌ایم. یالوم در این کتاب از درس‌هایی می‌گوید که باعث شده‌اند چیزهایی مانند دلسوزی، آگاهی و تفکر در او رشد کنند. هرکسی می‌‌تواند با شنیدن این کتاب تجربیات خود را ارزیابی کند و آگاهانه‌تر مسیر زندگی خود را پیش ببرد. این کتاب برای تمام بزرگسالان مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی آنگه که خود را یافتم می‌شنویم

رابطه کاری من با مایکل همیشه خوب بود، ما در همان جلسه اول آشنایی به هم پیوند خوردیم، و بارها در مواقع مختلف به من گفته بود که تنها کسی هستم که واقعاً احوال او را می‌فهمم و درک می‌کنم. طی سال اول درمان، در مورد هویت سردرگم خود سخن‌ها گفته بود. آیا او واقعاً آن دانشجوی برجسته و تحسین برانگیزی بود که از همگان پیشی گرفته بود؟ یا آن مفت‌خور ولگردی که تمام‌وقت اضافی خود را صرف ژتون‌بازی در قمارخانه‌ها می‌کرد؟

یک‌بار، زمانی که او برای هویت گیج و سردرگم خود ضجه و زاری می‌کرد، داستان فارغ‌التحصیلی خودم از دبیرستان روزولت در واشینگتن دی سی را برایش بازگو کردم. ازیک‌طرف، به من اطلاع داده بودند که جایزه شهروندی دبیرستان روزولت را در مراسم فارغ‌التحصیلی به من اهدا خواهند کرد. از طرف دیگر، من کار و کاسبی‌ای برای شرط‌بندی روی بیسبال ترتیب داده بودم. من با شهرت سرشار در شرط‌بندی بسیار موفق بودم و همیشه توانایی مالی آن را داشتم تا برای ماریلین کونیک، دوست دختر ثابتم دستبند با گل‌های گاردنیا بخرم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی آنگه که خود را یافتم

دنیای روانشناسی پر از کتاب‌هایی است که به شکل‌های مختلف به افراد کمک می‌کند. اگر از کتاب آنگه که خود را یافتم لذت برده‌اید کتاب‌های دیگری هم هستند که به شما توصیه می‌کنیم:

·      هدف زندگی اثر نیک ویجیک انتشارات شادن پژواک

·      هنر خوب زندگی‌کردن اثر رولف دوبلی انتشارات رادیو گوشه

·      انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل انتشارات آوانامه


شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
944.۱۶ مگابایت
مدت زمان
۱۶:۵۵:۱۸
نویسنده اروین دی یالوم
مترجمنازی اکبری
راویرضا عمرانی
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۱/۳۰
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۴۴.۱۶ مگابایت
۱۶:۵۵:۱۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 29 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
10 ٪
24 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

درباره کتاب: کتاب‌های اروین یالوم اغلب بر حول محور اگزیستانسیالیسم می‌چرخد و سعی دارد به همراه نشان دادن پوچی زندگی، ترس اگزیستانسیالیستی ناشی از این آگاهی را حل کند و آگاهی و تسلط به مخاطب خود هدیه دهد. در دو فصل ابتدایی‌ای که فعلا از این کتاب گوش کرده‌ام نیز این مطلب تا حدی قابل مشاهده است. درباره گوینده، رضا عمرانی: این اولین کتاب صوتی‌ای است که از اروین یالوم گوش می‌دهم. واقعا صدای آقای عمرانی شاید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این کتاب بود. گویندگی بسیار عالی، ادای دقیق جملات و انتقال پیام آنطور که واقعا منظور نویسنده بوده است، و صدای گرم ایشان، لذت این کتاب را دو چندان کرده است.

5

خیلی بیشتر از قبل به یالوم و اندیشه‌هاش علاقمند شدم، چقدر جذاب و با شهامت از خودش، افکارش، زندگی و خانواده‌اش، ترسهاش، ضعفهاش و حتی اشتباهاتش حرف زده ، و برام جالب بود اشاره به این کرده که ایران تنها کشوریه که حق نشر آثارش رو پرداخت نکرده

4

کتاب هاشون رو اگر خوندین، شاید جالب به نظرت بیاد ، به دوقسمت تقسیم میشه این کتاب، یک بخش اموزشی و یک بخش داستان زندگی ایشون که فراز و فرود داره مثل هر زندگی دیگه ای و حس حال ایشون تو نوشتن کتاب هایی که قبلا نوشتن انگیزشون و ... در کل نسبت به ساسر اثارشون کمتر دوستش داشتم.

5

کتاب‌های آقای یالوم به خودی خود فوق‌العاده است و اگر با صدای آقای عمرانی همراه بشود فوق‌العاده‌تر هم خواهد شد. ممنون فیدیبو بابت قرار دادن این کتاب‌های خوب در فیدی پلاس. بی‌نظیرید 🌟

1

من سه کتاب از اروین یالوم خوندم ولی گویا توی این نسخه هیچ گونه تلاشی برای پرمحتوا نوشتن نکردن:) بیشتر شبیه خالی کردن افکار و چرک و کثیفی های ذهن نویسنده بود. انگار یه آدم ناشی افکارش رو روی ورق بیاره. اگه موافقید بگید اگر هم نه منو به جالش بکشید.

1

عجب کتاب خسته کننده ای نصف کتاب رو خوندم هیچ کششی برای ادامه دادن کتاب هنوز در من ایجاد نشده کلی تعریف از ایشون شنیده بودم ، کاش به عنوان اولین کتاب این رو انتخاب نمیکردم تجربه جالبی برام نبود

5

جالب بود زندگینامه خودش رو با قلمی جذاب نوشتن و ارزش خوندن رو حتما داره و در ضمن از کتاب های خودش اسم برده و توضیح داده ک میتونه مفید باشه برای دنبال کردن

4

اروین یالوم در این کتاب سرگذشت زندگی خود را به شیوه زیبا و دلنشین و از فراز و نشیبهای آن سخن میگوید. صدای راوی هم ارام و با متن کتاب هماهنگ ست.

5

شنیدن این کتاب برای بنده بسیار لذتبخش بود. برخی فصول کتاب در نسخه‌ی صوتی جا‌به جا و بدون ترتیب آورده شده است که اگر اصلاح شود بهتر است. ممنون.

5

محتوای کتاب مثل بقیه آثار اروین دی یالوم فوق العادست. خوانش بینظیر آقای عمرانی هم لذت شنیدن رو چند برابر کرده. تا الان دو بار شنیدم و لذت بردم.

نمایش 14 نقد دیگر
4.4
(29)
46,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
آنگه که خود را یافتم
آنگه که خود را یافتم
اروین یالوم

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آنگه که خود را یافتم
آنگه که خود را یافتم
سرگذشت یک روانپزشک
ماه آوا
4.4
(29)
46,800
تومان