0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عادت های انعطاف پذیر

معرفی، خرید و دانلود کتاب عادت های انعطاف پذیر

نویسنده:
استفان گایز
درباره عادت های انعطاف پذیر

بسیاری از آدم‌ها زندگی هرروزه‌شان شامل تکرار عادت‌هایی است که شاید خودشان از آن مطلع نیستند ولی روی حال درونی و رفتارشان در برابر اتفاقات و مشکلات زندگی تأثیرگذار است. بسیاری از ما عادت‌های خشک و شکننده‌ای داریم که در ظاهر به نظر می‌رسد کارآمد هستند و همه‌چیز به خوبی پیش می‌رود تا جایی که تلاطم زندگی و فشارهای آن باعث درهم شکستن آنها می‌شود و ما کنترل زندگی خود را از دست می‌دهیم. در ادامه به معرفی کتاب «عادت‌های انعطاف‌پذیر» می‌پردازیم که به شما آموزش می‌دهد چگونه عادات انعطاف‌پذیر داشته باشید تا در شرایط مختلف به شما کمک کنند بتوانید کنترل زندگی خود را در دست داشته باشید و خود را با اتفاقات سازگار کنید.

 

درباره کتاب عادت‌های انعطاف‌پذیر

چرا تلاش‌های ما برای ایجاد عادت‌های خوب با شکست مواجه می‌شوند؟ ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا استوار و ثابت‌قدم باشیم ولی در برخی روزها بهتر از دیگر روزها هستیم. به ناچار زمانی که خودِ زندگی اتفاق می‌افتد ما شکست می‌خوریم زیرا هر روز تلاش می‌کنیم که اهداف مشابهی را دنبال کنیم فارغ از موقعیت‌هایی که با آن مواجه می‌شویم.

حال چگونه می‌توانیم عادت‌هایی را برای خود ایجاد کنیم که در برابر اتفاقات مختلف و آشفتگی‌های زندگی مقاومت بیشتری داشته باشند؟ با انعطاف‌پذیر کردن آن‌ها. همانطور که یک شئ سخت و خشک به راحتی با کوچک‌ترین فشار درهم می‌شکند، اما اشیای منعطف نسبت به تغییرات مقاومتر هستند و بیشتر دوام می‌آورند، عادت‌های ما در زندگی نیز مشابه همین هستند. عادت‌های انعطاف‌پذیر یا ارتجاعی می‌توانند در روزهای مختلف و شرایط و موقعیت‌های متفاوت شکل و سختی خود را تغییر دهند. آنها روزهای بد، شلوغ و خستگی‌آور را راحت‌تر پشت سر می‌گذارند و در روزهای خوب باعث پیشرفت و شکوفایی شما می‌شوند.

طبیعت در طول سالیان به ما نشان داده است که سازگاری و وفق دادن خود با شرایط محیطی عامل اصلی بقاست. موجودات زنده در جنبه‌های مختلفی سعی می‌کنند خود را سازگار کنند تا بتوانند در مقابل بیماری، خشونت و حوادث طبیعی مقاومت کنند و زنده بمانند. عادت‌های خوب نیز همینطور هستند، آنها باید از آشفتگی‌ها و تلاطم زندگی به سلامت عبور کنند تا ما بتوانیم از آنها نه صرفاً برای چند روز یا چند هفته بلکه طی سال‌ها سود ببریم.

با بکارگیری چارچوب ساده و کاربردی عادت‌های انعطاف‌پذیر، باعث می‌شوید تا عادت‌های انعطاف‌پذیر شما به سرعت خود را با روزهای سخت، که می‌توانند به راحتی عادت‌های شما را تهدید کنند، سازگار شوند و بتوانید این روزها را با موفقیت پشت سر بگذارید.

اگر یک عادت متعارف و سنتی تنها در یک وضعیت است که موفق می‌شود، یک عادت انعطاف‌پذیر در ۹ وضعیت. اگر یک عادت سنتی را به مثابه چکش درنظر بگیریم، عادت‌های انعطاف‌پذیر مثل یک جعبه‌ابزار برای شما هستند. وقتی شما درحال کار روی یک پروژه در منزل هستید داشتن یک چکش، یک آچار و یک پیچ‌گوشتی بار اضافی نیست چون شمال در هر لحظه هرکدام که نیاز داشته باشید را استفاده می‌کنید.

استفان گایز در کتاب عادت‌های انعطاف‌پذیر از اهمیت عادت‌ها که یکی از جنبه‌های مهم زندگی ما هستند می‌گوید و راهکارهایی را ارائه می‌دهد که با استفاده از آنها می‌توانید عادت‌های انعطاف‌پذیری برای خود ایجاد کنید که علاوه بر اینکه زمینه‌ساز موفقیت‌های فردی و اجتماعی شما می‌شود، باعث کاهش اضطراب و انعطاف‌پذیری بیشتر شما در موقعیت‌های مختلف زندگی نیز خواهد شد.

درباره استفان گایز نویسنده کتاب عادت‌های انعطاف‌پذیر

استفان گایز نویسنده‌ی پرفروش بین‌المللی، کارآفرین و بلاگر است که بیشتر کتاب‌های او در حوزه‌ی روانشناسی و خودیاری منتشر شده است. کتاب‌های به بیش از ۱۸ زبان دنیا ترجمه شده است. گایز بیشتر برای ارائه‌ی راهکار و استراتژی‌های تغییر رفتار فردی که بسیار قابل اجرا هستند در قالب طنز شهرت دارد. او همچنین نویسنده‌ی کتاب «خرده عادت‌ها» است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شد و جزء پرفروش‌ترین کتاب‌ها در دنیاست.

ترجمه کتاب عادت‌های انعطاف‌پذیر

این کتاب به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است. در ایران نیز خانم بهاره پژومند این کتاب را به فارسی برگردانده است و با همکاری نشر شمشاد آن را منتشر کرده است. همچنین برای دریافت و مطالعه‌ی کتاب عادت‌های انعطاف پذیر بصورت PDF می‌توانید بصورت رایگان در وبسایت و یا اپلیکیشن فیدیبو عضو شوید و از امکانات آن بهره‌مند شود.

کتاب عادت‌های انعطاف‌پذیر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی افرادی که در تلاطم زندگی دچار آشفتگی و سردرگمی می‌شوند و افرادی که می‌خواهند روی ابعاد مختلف زندگی خود کنترل بیشتری داشته باشند کمک می‌کند. همچنین این کتاب انتخاب خوبی برای هدیه دادن به دوستان و عزیزانی است که فکر می‌کنید نیاز به راهکارهایی برای کمک به خود و کنترل زندگی دارند. شما می‌توانید این کتاب را از طریق اپلیکیشن فیدیبو به دوستان خود هدیه دهید. 

                                                                                  

در بخشی از کتاب عادت‌های انعطاف‌پذیر می‌خوانیم

اگر نشانه‌ی روزانه را برای عادت‌های انعطاف پذیرتان انتخاب کنید این‌ها چند رویکرد هستند که می‌توانید

برای انجام شدن عادت‌هایتان اتخاذ کنید. با احتمال بیشتر، ترکیبی از این‌ها را استفاده خواهید کرد (مثل خود من) اما کمک می‌کند تصوری ذهنی داشته باشید. حمله‌ی غافلگیری به سرعت سطح «خرد» عادت‌های انعطاف پذیرتان را کامل کنید. این کار فشار نگرانی را از بین می‌برد. بعد در نظر بگیرید که در طول روز یکی یا تمامشان را به سطح بعدی برسانید. خطر در اینجا رضایت بی‌مورد از خود است چون ممکن است وسوسه شوید «کار را تمام شده» فرض کنید. من متوجه شدم که بهتر است هر عادت را جداگانه در نظر گرفت اما شاید این راه را ترجیح بدهید. معمولا زمانی این کار رامی‌کنم که می‌دانم روز فوق‌العاده شلوغی در پیش دارم و نمی‌توانم پنجره‌ی زمانی خوبی پیدا کنم تا عادت‌های انعطاف پذیرم را انجام دهم. با اين روش می‌توانم آنها را خیلی زود ضربه فنی کنم و بعدا اگر زمان و انرژی‌اش را داشتم نگران انجام دادن بیشتر باشم. بافت محور: به دنبال امکان‌هایی بگردید که عادت‌هایتان را در امور روزمره‌تان بگنجانید. می‌توانید تقریبا در هرمکانی با تلفن همراهتان کتاب بخوانید. می‌توانید تقریبا هرجایی حرکت شنا را انجام بدهید. می‌توانید هرجایی هم مراقبه کنید. بعضی عادت‌ها را می‌توان تنها در خانه با تجهیزات خاصی انجام داد اما عادت‌های بسیار دیگری می‌توانند سفر کنند! دانستن اينکه کدام عادت را می‌توان در هرجایی انجام داد و کدام نیاز به بافتی خاص دارد مفید است. هر زمان یکی بعضی آدم‌ها دوست دارند کارها را به ترتیب انجام بدهند. من هم یکی از آن‌ها هستم. دوست دارم روی یک عادت تمرکز کنم تا زمانی که مقدار مطلوبم را انجام دهم. با اين دیدگاه می‌توانید یک عادت انعطاف پذیر را تا هر سطحی کامل کنید و سپس روی بعدی تمرکز کنید. من معمولا نوشتن و ورزش کردن را در اولویت قرارمی‌دهم و شب‌ها کتاب می‌خوانم. برایش برنامه بریزید: حتی اگر نشانه‌ی روزانه و تغییرپذیر را انتخاب کردید هنوز هم می‌توانید در هر روز خاص، زمانی مشخص برای انجام عادت‌هایتان انتخاب کنید.

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۲۱ مگابایت
تعداد صفحات
272 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۰۴:۰۰
نویسندهاستفان گایز
مترجمبهاره پژومند
ناشرنشر شمشاد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
elastic habits:how to create smarter habits that adapt to you day
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۱/۲۱
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
55,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۲۱ مگابایت
۲۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
5
ستاره
55 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
27 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی کاربردیه به نظرم و بهتر از تکنیک ریز عادت هاست و بسیار مناسب افرادی هست که درگیر کمالطلبی منفی هستند ( نگاه همه یا هیچ)

5

حیف کتاب با این ترجمه صقیل و افتضاح.کاش مترجم خودش یبار برای خودش بلند خوانی میکرد،ببینه میفهمه چی نوشته؟

5

عالی بود. برای کسانی که نمیتونن یک قانون ثابت برای مدیریت زمان بذارن خیلی خوبه. مشکل منو که حل کرد.

5

این کتاب هم مثل همه ی کتاب های استفان گایز بی‌نظیر بود

1

تا حالا کتابی با چنین ترجمه فاجعه ای نخونده بودم.

1

ترجمه و ویراستاری فاجعست .باید ۳ دور بخونی تا بفهمی

1

ترجمه اشغال من نسخه چاپی گرفتم واقعا اشغاله

5

بسیار عالی

3.6
(18)
27,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عادت های انعطاف پذیر
عادت های انعطاف پذیر
استفان گایز
نشر شمشاد
3.6
(18)
27,500
تومان