0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ذهن ذن، ذهن آغازگر

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ذهن ذن، ذهن آغازگر

ناشر:
ماه آوا
درباره ذهن ذن، ذهن آغازگر

خودآگاهی و مراقبه یکی از روش‌های مراقب از خویش و مراسمات آیین بودیسم است که کمک می‌کند تا افراد به آرامش ذهنی بیشتری برسند. کتاب صوتی ذهن ذن، ذهن آغازگر یکی از بهترین و محبوب‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی مراقبه است که در آن تمامی راه و روش‌های رسیدن به آرامش ذهنی به قلم شونریو سوزوکی بیان شده است. 

کتاب ذهن ذن، ذهن آغازگر با عنوان اصلی Zen mind, beginner's mind علاوه بر مراقبه و تمرین‌های ذهن آگاهی بیان می‌کند که بهترین روش نشستن برای مراقبه و پاکسازی ذهن را توضیح می‌دهد. این کتاب صوتی به ترجمه علی‌ظفر قهرمانی نژاد و با گویندگی رضا عمرانی در فیدیبو در دسترس شماست. در حال حاضر این کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه و چاپ شده است زیرا شونریو سوزوکی از تاثیرگذارترین راهب‌های قرن بیستم است و به صورت تخصصی به تدریس ذن پرداخته است. با مراجعه به دسته‌بندی روانشناسی، می‌توانید به دیگر کتاب‌های حوزه موفقیت در فیدیبو دسترسی داشته باشید.

با شونریو سوزوکی بیشتر آشنا شویم

شونریو سوزوکی Shunryū Suzuki یکی از راهبان و اساتید معروف ذن است که در سال 1904 در ژاپن به دنیا آمد و در سال 1971 در سن 67 سالگی از دنیا رفت. او از کودکی مباحث ذن را از پدرش آموخت و سپس اولین معبد بودایی را خارج از قاره آسیا ساخت. سوزوکی در آمریکا و غرب تبدیل به یکی از بزرگترین و شناخته‌شده ترین اساتید ذن شد زیرا او اولین استاد و پایه‌گذار ذن در آمریکا بود. کتاب ذهن ذن ذهن آغازگر تنها کتاب این راهب بودایی است که به فارسی ترجمه شده است. 

چهار دلیل برای اینکه چرا باید کتاب صوتی ذهن ذن ذهن آغازگر را بشنویم

رسیدن به آرامش ذهنی یکی از دغدغه‌های انسان مدرن است زیرا مشکلات زندگی و مسائل آن ذهن ما را درگیر می‌کند و در نتیجه از خود دور می‌شویم. با اینکه همه‌ی افراد راه‌های مختلفی را برای زندگی انتخاب می‌کنند ولی همگی یک هدف دارند و آن با ذهنی آزاد و در آسایش به بیان خود بپردازند. کتاب ذهن ذن ذهن آغازگر به ما کمک می‌کند تا:

  • روش انجام مراقبه و درست نشستن و پاکسازی ذهن را یاد بگیریم.
  • روز به روز به وجود خود نزدیک‌تر شویم.
  • با شناخت خود، اطرافیان و جهان اطراف خود را نیز بهتر بشناسیم.
  • آرامش ذهن خود را به دست بیاوریم.

در بخشی از کتاب صوتی ذهن ذن ذهن آغازگر می‌شنویم:

نباید به دو طرف، عقب یا جلو خم شوی. باید صاف بنشینی انگار سرت تکیه‌گاه آسمان است. موضوع صرفا فرم یا تنفس نیست، بلکه نکته‌ی مهم بودیسم را بیان می‌کند. بیان کاملی است از سرشت بودای تو. اگر می‌خواهی بودیسم را درست درک کنی، باید اینطور تمرین کنی.

ما معمولا بی آنکه آگاه باشیم سعی می‌کنیم چیزی غیر از خودمان را تغییر دهیم، می‌کوشیم چیزهای خارج از خودمان را نظم دهیم. ولی اگر خودت منظم نباشی مرتب کردن چیزهای دیگر محال است. وقتی کارها را به شیوه‌ی درست در زمان درست انجام دهی، تمام چیزهای دیگر مرتب می‌شوند. 

وقتی ذاذن تمرین می‌کنیم، ذهن ما همیشه تابع تنفس ماست. وقتی دم می‌گیریم هوا به دنیای درون می‌آید. به وقت بازدم هوا به دنیای بیرون می‌رود. دنیای درون نامحدود است، دنیای بیرون نیز نمحدود است. می‌گوییم دنیای درون یا دنیای بیرون ولی به واقع تنها یک دنیای کلی وجود دارد. در این دنیای نامحدود، گلوی ما مثل دری چرخان است.

بدون هوا نمی‌توانیم نفس بکشیم. هریک از ما در میانه‌ی دنیاهای بی‌شماریم. ما همیشه لحظه به لحظه در مرکز دنیاییم. پس کاملا وابسته و مستقل هستیم. اگر چنین تجربه‌ای، چنین موجودیتی داری، کاملا مستقلی؛ هیچ چیز ناراحتت نمی‌کند. پس وقتی ذاذن تمرین می‌کنی، ذهنت باید روی نفست متمرکز باشد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ذهن ذن ذهن آغازگر

اضطراب و شلوغی ذهن، روان ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و در نتیجه از زندگی آرام خود دور می‌شویم. در حجم زیاد اطلاعات و اخبار ناگوار یکی از روش‌هایی که به ما کمک می‌کند، مراقبه و ذهن آگاهی است. اگر شما نیاز دارید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید و از ذن برای آرامش خود استفاده کنید، به عناوین زیر سر بزنید: 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
301.۸۱ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۲۶:۴۳
نویسندهشونریو سوزوکی
مترجم علی ظفر قهرمانی نژاد
راویرضا عمرانی
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۱/۰۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۰۱.۸۱ مگابایت
۰۵:۲۶:۴۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 50 مخاطب
آموزنده 🦉 (3)
انگیزه‌بخش 🚀 (3)
5
ستاره
72 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
2 ٪
26 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب اولین آشنایی من با ذن بودیسم رو رقم زد و میتونم بگم عالی بود. با وجود اصطلاح های محدودی که ممکنه برای کسی که با ذن آشنایی نداره اصطلاح های مبهمی باشند، کلیت کتاب کاملا قابل فهمه و تا جای ممکن روشن بیان شده. صدای گوینده هم کاملا به متن کتاب مینشینه و این حس رو میده که دارید به صدای مرشدی که این کتاب رو نوشته گوش میدید.

5

به هر کسی که ذهن بازی داره و جان کلام از حواشی و عناوین براش مهم‌تره توصیه میشه به خود ذن، تمرین ذن، بودیسم و هیچ اصطلاحی کاری نداشته باشید، هیچ پیش‌زمینه‌ای هم نمی‌خواد فقط گوش کنید و ببینید چی میگه ، و هرچی میگه رو توی چارچوب زندگی و عمل و نگاه خودتون جای‌گذاری کنید. بسیار بسیار کاربردی و بسیار مفید و انسانیت پرور واقع میشه

5
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

راجع به اين مهم (ذن) كتاب هاي ديگري هم خوندم، اين كتاب و كتابِ "طريقت ذن-الان واتس" از بهترين كتاب هاي تشريح، تفسيرو اموزش طرز تفكر و طي طريقت ذن هست، طريقت ذن يا the way of zen كمي سخت تر و عميق تر هست، بهتر كه اول اين كتاب "ذهن ذن، ذهن اغازگر" مطالعه و زيست بشه.

4

این کتاب رو صرفا به افرادی که از قبل با مدیتیشن و یوگا و ادبیات این حوزه آشنایی دارند پیشنهاد می کنم. خود کتاب خیلی با آرامش جلو میره و حس خوبی رو منتقل میکنه. صدای راوی هم بنظر من مناسب این کتاب بود.

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
آموزنده 🦉

کتاب فوق العاده ای لست، من به همه دوستان توصیه میکنم من تازه متوجه شدم که چطور باید مراقبه کنم و چرا تا به امروز به اندا،ه کافی به ادراک نرسیدم، متوجه واژه شاهدی و تسلیم بودن رسیدم. به خصوص با خوانش زیبای آقای رضا عنرانی

4

بنظر من برای کسی که با این مفاهیم آشنایی قبلی نداشته باشه میتونه مسخره باشه، ولی من یه ساله دارم یوگا و خودشناسی و مدیتیشن کار میکنم و برای همین برام خیلی جالب بود گویندگیشم خیلی خوب بود

5

این کتاب بینظیر و معرکه‌ست اصلا به چشم یک کتاب در زمینه مدیتیشن بهش نگاه نکید آرامش معرکه‌ای از این کناب گرفتم ۲ بار خوندمش الانم صوتیش رو دیدم دارم کوش میدم بینظیر

2

سلام نظر من اینه به عنوان کسی که اولین بار تاب صوتی گوش میدم ،کاش خلاصه تر و روان تر از خود کتاب میگفتند، ولی شاید اگر کسی با این کلمات و سبک آشنایی داره شاید هر ثانیه کتاب عزیز باشه.

5

صدای گویندم گرم و دلنشین بود

3

به نظر من ترجمه ش خوب نبود. بعضی جاها گنگ میشد و مطلب از دست میرفت. گوینده فوق العاده هستن.

نمایش 16 نقد دیگر
4.5
(50)
انگیزه‌بخش 🚀 (3)
78,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ذهنِ ذن، ذهن آغازگر
ذهنِ ذن، ذهن آغازگر
شونریو سوزوکی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ذهن ذن، ذهن آغازگر
ذهن ذن، ذهن آغازگر
شونریو سوزوکی
ماه آوا
4.5
(50)
انگیزه‌بخش 🚀 (3)
78,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر