0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ذهنِ ذن، ذهن آغازگر
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب ذهنِ ذن، ذهن آغازگر

درباره ذهنِ ذن، ذهن آغازگر

درباره کتاب ذهن ذن، ذهن آغازگر

کتاب ذهن ذن، ذهن آغازگر یکی از کتاب‌های بسیار محبوب در حوزه مراقبه و ذهن‌آگاهی است که به شما کمک می‌کند درون خودتان را ببینید و زندگی را در لحظه درک کنید. این کتاب از روی سخنان شونریو سوزوکی نوشته شده و سرشار از سخنان الهام‌بخش در حوزه مکتب ذن است. این اثر که چندین بار تجدید چاپ و به زبان‌های مختلف ترجمه شده، محبوب‌ترین کتاب ذن در آمریکا نیز هست که با بیانی شیرین، انسان امروز را به مراقبه، نفس آگاه و نشستن صحیح و کامل توصیه می‌کند.

مکتب ذن که به آن ذا‌‌ذن می‌گویند از مکتب بودیسم برخاسته و به معنای به مراقبه نشستن است. کتاب ذهن ذن، ذهن آغازگر ( (Zen mind, beginner's mindبه این مکتب پرداخته و برش‌هایی از بودیسم را برای شما روایت کرده است. نویسنده که یکی از تاثیرگذارترین استادان معنوی قرن بیستم است، روش‌هایی را به شما معرفی می‌کند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در دنیای پر از هیاهوی امروزه، ذهن آرام و منظمی داشته باشید. مراقبه به معنای رجوع به نفس است. از راه مراقبه شما می‌توانید خودتان را بهتر بشناسید و به درون خودتان بنگرید.

ذن به شما کمک می‌کند به خودآگاهی برسید و درباره حیات نفسانی خودتان بیشتر بدانید. این کتاب تمرینی برای ساده و درست نشستن ارائه کرده است که با استفاده از آن می‌توانید ذهن خود را پاک‌سازی کنید و بهتر بیندیشید. گرچه همه افراد بر حسب خصوصیت‌های فرهنگی و شخصی‌شان راه‌های گوناگونی را برای زندگی برمی‌گزینند، اما اهداف نهایی همه‌شان مشترک است: اینکه آزادانه خود را ابراز کنند و از توهم رها باشند! نویسنده معتقد است که وقتی چیزی را به تمام و کمال درک کنی، همه‌چیز را درک می‌کنی. اگر سعی کنی همه‌چیز را بفهمی، هیچ‌چیز را نخواهی فهمید. پس بهتر است خودت را بشناسی تا دنیای اطراف و دیگران را نیز بشناسی.

نسخه اولیه این کتاب در سال ۲۰۱۱ منتشر و نسخه فارسی آن با ترجمه «علی‌ظفر قهرمانی‌نژاد» در سال ۱۳۹۸ منتشر شده است. این اثر ۲۰۹ صفحه دارد و توسط «نشر بیدگل» منتشر شده است.

درباره شونریو سوزوکی، نویسنده کتاب

شونریو سوزوکی  (Shunryu Suzuki) یک راهب و معلم معنوی است که با تدریس مکتب ذن، انسان‌ها را به مراقبه و صلح دعوت می‌کرد. او توانست اولین صومعه بودایی را در خارج از آسیا تاسیس کند. سان فرانسیسکو ذن و معابد وابسته به آن که توسط سوزوکی تاسیس شده، یکی از مهم‌ترین سازمان‌های ذن در ایالت متحده آمریکا است. او در سال ۱۹۰۴ متولد شد و از سال ۱۹۵۱ تا زمان مرگش، به تدریس در آمریکا مشغول بود. سوزوکی کتاب‌های دیگری نیز نوشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به «نهرهای منشعب در تاریکی جاری‌اند» اشاره کرد.

کتاب ذهن ذن، ذهن آغازگر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های خودشناسی و خودسازی علاقه دارید، از خواندن این کتاب لذت خواهید برد. هم‌چنین این اثر برای افرادی که به مراقبه و ذهن‌آگاهی علاقه دارند، مناسب است.

این کتاب چگونه به شما کمک می‌کند؟

زندگی شلوغ امروزی پر از اضطراب و دل‌نگرانی است. بشر امروز بیشتر از هر زمان دیگری به مراقبه و خود‌آگاهی نیاز دارد و با این کار، به آرامش بیشتری می‌رسد. شما نیز می‌توانید با مطالعه این کتاب، به ذهن خود سروسامان بدهید، خودتان را بیشتر بشناسید و با آرامش بیشتری زندگی کنید. مطالعه این اثر جادوی شگفت‌انگیزی است که می‌تواند روان شما را از اضطراب دور کند.

بخشی از کتاب

علف‌های هرز ذهن

ازقضا باید بابت علف‌های هرزی که در ذهنت داری ممنون باشی. چون درنهایت تمرین تو را غنی می‌کنند. به نظرمی‌رسد صبح زود که ساعت زنگ می‌زند و بلند می‌شوی حس خوبی نداری. رفتن و نشستن آسان نیست. حتی پس از آن‌که وارد ذن‌دو می‌شوی و شروع به ذاذن می‌کنی، باید خودت را ترغیب کنی که خوب بنشینی. این‌ها همان امواج ذهن تو هستند. در ذاذن ناب نباید هیچ موجی در ذهنت باشد. همان‌طور که نشسته‌ای این امواج کوچک و کوچک‌تر می‌شوند و تلاش تو به احساسی ظریف‌تر بدل می‌شود. می‌گوییم: «با کندن علف‌های هرز گیاه را تقویت می‌کنیم.» علف‌های هرز را می‌کَنیم و آن‌ها را نزدیک گیاه دفن می‌کنیم تا آن را تقویت کنیم. پس حتی اگر در تمرینت مشکلی داشتی، اگر هنگام نشستن در معرض امواجی بودی، همان امواج کمکت خواهند کرد. پس نباید از ذهنت ناراحت باشی. ازقضا باید از علف‌های هرز ممنون باشی؛ چون درنهایت تمرین تو راغنی می‌کنند. اگراین مورد را که علف‌های هرز در ذهنت به خوراک ذهنی بدل می‌شوند تجربه کنی، تمرینت پیشرفت چشم‌گیری خواهد داشت. پیشرفت را حس خواهی کرد. می‌فهمی که آن‌ها چطور به خوراک خود بدل می‌شوند. بی‌گمان کار چندانی ندارد که درمورد تمرین‌مان تفسیری فلسفی یا روان‌شناختی ارائه کنیم. ولی این کافی نیست. ما باید ازاین‌که چطور علف‌های هرزمان به خوراک تبدیل می‌شوند تجربه واقعی داشته باشیم.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۲ مگابایت
تعداد صفحات
209 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۵۸:۰۰
نویسندهشونریو سوزوکی
مترجم علی ظفر قهرمانی نژاد
ناشرنشر بیدگل
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Zen mind, beginner's mind
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۸/۰۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
61,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۲ مگابایت
۲۰۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 23 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
56 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
13 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب خوبی در حوزه مفاهیم ذن هست ولی یه سری اشکالات داره که ممکنه از ترجمه ناصحیح باشه مثلا حالت مودرای کیهانی دست راست روی دست چپ قرار میگیره نه دست چپ ذوی دست راست هرجا بگردید همین رپ گفته

1

هیچ کتابی بی نقص نیست ولی این کتاب برای پرتوجوی &#۳۴;ذن یا مدیتیشن&#۳۴; که خود آموز تمرین انجام می دهد در حکم یک معلم دلسوز می باشد.

4

بیانی ظریف و زیبا در مورد خود یابی من دوست داشتم کتاب رو با صدای عالی رضا عمرانی👌💫

2

کتاب نیلوفر مرداب نشر بیدگل که درمورد ذن میباشد جذابتر است.

5

واقعا بی نظیر ..

5

راوی و کتاب عالی

5

کتاب خوبی هست

4.1
(26)
پربار 🌳 (1)
208,000
٪40
124,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
ذهن ذن، ذهن آغازگر
ذهن ذن، ذهن آغازگر
شونریو سوزوکی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ذهنِ ذن، ذهن آغازگر
٪40
ذهنِ ذن، ذهن آغازگر
شونریو سوزوکی
نشر بیدگل
4.1
(26)
پربار 🌳 (1)
208,000
٪40
124,800
تومان