0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پیک نیک کنار جاده

معرفی، خرید و دانلود کتاب پیک نیک کنار جاده

درباره پیک نیک کنار جاده
از قضا علمی‌تخیلی پرطرفدارترین گونه در صحنه‌ی ادبی فعلی است. علمی‌تخیلی آمریکایی و انگلیسی در مقیاس وسیع در فرانسه، ایتالیا و اسکاندیناوی خوانده می‌شود، تعداد خوانندگان آن در اسپانیا، پرتغال و آمریکای لاتین رو به افزایش است و در آلمان و هلند در حال فتح قله‌های جدیدی است. برای توضیح این افزایش محبوبیت ناگهانی می‌توان چند دلیل ــ و نظریه‌های به مراتب بیشتری ــ ارائه داد، ولی پرداختن به این مسئله از حوصله‌ی این پیش‌گفتار خارج است و می‌توان پاسخ آن را در ده‌ها پایان‌نامه که راجع به این موضوع در دست نگارش هستند جستجو کرد یا آن را از زبان دبیران دبیرستان و استادان کورس‌های دانشگاهی علمی‌تخیلی (که بیش از ۱۵۰۰ مورد آن به تنهایی در آمریکا تدریس می‌شود) شنید. صرفاً به این گفته بسنده می‌کنم که از اختراع فن شاعری تا به این لحظه، هیچ زیرشاخه‌ی ادبی‌ای همچون علمی‌تخیلی بی‌حد و مرز و انعطاف‌پذیر نبوده است؛ تا این حد قابلیت برانگیختن حس شگفتی و حیرت را نداشته است؛ تا این حد آزادانه مرزهای زمان و مکان و فانتزی خودساخته‌ای که نام آن را واقعیت گذاشته‌ایم پشت سر نگذاشته است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات
264 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۴۸:۰۰
نویسندهآرکادی استروگاتسکی
نویسنده دومبوریس استروگاتسکی
مترجمفربد آذسن
ناشرانتشارات کتابسرای تندیس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Roadside picnin
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۸/۲۴
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
130,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۹ مگابایت
۲۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
10 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

همیشه تصوری که از اومدن آدم فضاییا به زمین داشتم این بوده که اومدن زمینو اشغال کنن یا مستعمره ش کنن و این چیزا. ولی اینجا آدم فضاییا میان, یه پیک نیک بین راهی روی زمین دارن, آشغالاشونو میریزن و میرن. همین. بدون اینکه اصلا حضور آدما رو به جاییشون بگیرن. حالا داریم عواقب این پیک نیک رو روی زمین میبینیم. این نواحی (که لیترالی بهشون میگن &#۳۴;نواحی&#۳۴;!) تبدیل میشن به یه چیزی توی مایه های چرنوبیل. یه نکته مثبتش از نظر من اینه کا اطلاعات به طور مستقیم به خواننده داده نمیشن. همه ش از لابلای دیاگویا و اتفاقاتی که میفته کم کم معلوم میشه که قضیه چیه. با خیلی از سایفای ها متفاوته چون تمرکزش روی اکشن و علم نیست. به اثری که فضاییا و مهم تر از همه تکنولوژیشون روی آدمها و جامعه میذاره میپردازه. اما همچنان یک اثر روسا. کاراکتر اصلی ای داریم که بین خوب و بد, کمک به دیگران و خودخواهی, درگیری های ذهنیش, جامعه, پول و خانواده دست و پا میزنه. اما پایانش منو راضی نکرد. به سمت و سوی خوبی میره ولی خیلی ناگهانی و باعجله تموم میشه.

4

با اینکه چیزی راجع به مترجمش نمیدونستم اما ترجمه خوبی داره. محتوای کتاب هم که خیلی خوبه و در ١٩٧٣ نامزد جایزه جان کمپبل شد و دوم شد.

5

رمان کوتاه و خوبیه. اگه اینو خوندید پیشنهاد می کنم سه گانه مترو گلوخوفسکی رو هم بخونید.

5

اگه با بازی های استاکر یا فیلمش آشنایی دارید صددرصد پیشنهاد میدم

3

برای من که خسته کننده بود.

3.7
(10)
خوش‌خوان 🪶 (1)
90,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پیک نیک کنار جاده
پیک نیک کنار جاده
آرکادی استروگاتسکی
انتشارات کتابسرای تندیس
3.7
(10)
خوش‌خوان 🪶 (1)
90,000
تومان