0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
من می دانم تو کی هستی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب من می دانم تو کی هستی

نویسنده:
آلیس فینی
درباره من می دانم تو کی هستی
من می دانم تو کی هستی روایت گر درخشان دو داستان است. یکی درباره ایمی سینکلر است - بازیگر شناخته شده ای که در آستانه ی مشهور شدن است. اگر او را می دیدید، فکر می کردید که او را می شناسید. یک روز در واپسین روزهای فیلمبرداری آخرین فیلمش، ایمی از فیلمبرداری به خانه می آید و تلفن و کیف پول همسرش را روی میز در اتاق ناهار خوری پیدا می کند. شوهرش هرگز بدون آنها جایی نمی رود. اما او آنجا نیست. ایمی خیلی نگران نیست - آنها شب قبل با هم دعوای بزرگی داشتند. هر دوی آنها چیزهایی گفتند که از آنها منظوری نداشتند. او ممکن است کارهایی را انجام داده باشد که از آنها منظوری نداشته، چیزهایی که ایمی نمی تواند فراموششان کند. شاید او بتواند به صورت ظاهری فراموش کند. هرچه باشد، او بازیگر بسیار خوبی است. صبح روز بعد او را برای پیاده روی صبحگاهی خود می رود و سپس به کافی شاپ مورد علاقه خود می رود. اما کارت بانکی اش پذیرفته نمی شود. وقتی او با این بانک تماس می گیرد می گوید که از حساب وی 10،000 دلار خالی شده است. او فورا به شوهر خود مشکوک می شود. اما آنها می گویند نه، این خود ایمی بوده که حساب را بسته است. و بدین ترتیب یک حفره ی عجیب غریب پدیدار می شود. ایمی خودش را در حال سقوط در جایی می بیند که آنگونه که به نظر می رسد نیست. موازی با داستان ایمی داستان یک دختر بچه است که دور از خانه شان سرگردان شده است. ما همیشه به بچه هایمان می گوییم با غریبه ها صحبت نکنند چرا که اتفاقات بدی ممکن است رخ دهد. و بله، اتفاق بدی می افتد. در کتاب من می دانم تو کی هستی، آلیس فینی ثابت می کند که او در زمینه ی خلق پلات های پیچیده ی درخشان و پیچش های داستانی یکی پس از دیگری، استاد است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۱۴ مگابایت
تعداد صفحات
402 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۲۴:۰۰
نویسندهآلیس فینی
مترجمشقایق قندهاری
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
American Fictio on-۲۱st Century
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۶/۱۰
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
70,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۱۴ مگابایت
۴۰۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 61 مخاطب
آموزنده 🦉 (2)
خوش‌خوان 🪶 (2)
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
21 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
14 ٪
35 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

با همه نظرات موافقم 👍 اگر من بدون خواندن نظرات بقیه میرفتم سراغ کتاب، شاید بخاطر پیچیدگی های زیادی که ممکنه باعث گنگ شدنش بشه اون رو زمین می‌ذاشتم. ولی آمادگی ذهنی داشتم که پیچیدگی داستان طبیعی هست!! فقط یه نکته ای بگم برای اونایی که داستان رو خواندن و متوجه نشدن؛ #### !!! خطر اسپویل به شدت !!! ##### ایمون، برادر ایمی، جراحی پلاستیک می‌کنه و با هویت جعلی (بعد از گذشت سال‌ ها که ایمی دور از خانه بوده) با خواهرش ازدواج می‌کنه! ولی خواهرش نمی‌فهمه این کیه. اخرش هم توی اخر داستان ازش باردار میشه و میکشدش و جک رو پدر بچه معرفی می‌کنه! البته این طور که من فهمیدم... اگر اشتباه نکته ای رو متوجه شدم لطفاً بقیه اصلاح کنن، از گمراهی در بیاییم!!!

5

در یک کلام محشششر بود. کاملا برای من که عاشق ژانر معمایی و تریلر هستم راضی کننده و لذت بخش بود.به شدت مجذوب کننده و غافلگیر کننده بود. از صفحه اول کشش و جذابیتش مشهود بود و در نهایت بووووووم !!! جوری غافلگیرم کرد که مو به تنم سیخ شد! باید خودتون بخونید تا درک کنید چی میگم.این نویسنده واقعا خوب مینویسه. اثر قبلیش به نام &#۳۴;من گاهی دروغ میگویم&#۳۴; هم دقیقا همینقدر خوب بود. ترجمه کتاب هم از نظر من عالی بود.

3

###******خطر اسپویل*****##### داستان خیلی سیاهه.. عملا درباره تجاوز محارمه بدون اینکه بخواد به اون بخش پرداخته بشه. به نظرم نویسنده روان سالمی نداره که به این شکل به موضوع پرداخته. علت و انگیزه این همه آسیب رساندن نامشخص بود جزئیات زندگی زناشویی ، اشاره های مبهم به کتک زدن ها و آسیب های فیزیکی حین زندگیشون رو در هیچ بخشی شفاف سازی نکرد . در هیج فرهنگی بارداری به این شکل سوژه قابل قبولی نیست

5
خوش‌خوان 🪶
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

من کلا کتابای این نویسنده رو دوس دارم مخصوصا این حالت های گنگ بودنش که باید بین شخصیت هایی که معرفی کرده دنبال مقصر اصلی بگردی و سرگرمت میکنه ... یه جورایی میگه که به کسی نباید اعتماد کرد در کل از این نویسنده کتاب دیزی دارکر و کتاب همیشه یک نفر دروغ میگوید رو بیشتر دوس داشتم ...از این کتابم خوشم اومد چون پایانش خوب بود (نه قسمت کشت و کشتار بیشتر بحث ازدواجش با جک و ...اینا) از کتاب من گاهی دروغ میگویم خوشم نیومد چون نفهمیدم تهش چی شد تا کجا دروغ گفته بود بهمون😂

2

تو ژانر جنایی معمایی کتابهای خیلی بهتر هست... داستان در سه چهارم کتاب از تعلیق خوبی برخورداره ولی روند داستان جاهایی کاملا از منطق خارج و کاملا گنگ میشه و بیشتر به ژانر تخیلی نزدیک میشه ... نویسنده سعی کرده ابهام رو در گنگ نگه داشتن جزئیات ایجاد کنه و در نهایت جزئیات اصلی معلوم نمیشه ...من خوشم نیومد ... برای سرگرمی و اگه کتاب بهتری دم دست ندارید بخونید.

2

گویا این نویسنده علاقه شدیدی به بی سر و ته تمام شدن داستانهاش داره کتاب من گاهی دروغ میگویم خیلی قوی تر بود و ارزش خوندن داشت هرچند اونهم اصلا چیزی رو در پایان مشخص نکرد امااین کتاب واقعا سطح پایین بود خیلی کش دار و پایان دور از ذهن ضعیف و سرهمبندی شدهبدی داشت معمایی بودن کتاب هیجانش به باز شدن گره های اخر داستانه نه گنگ و دور از واقعیت تمام شدن

5

موضوع کتاب جالب بود فقط خیلی ناراحت کننده بود کلا جنایی و معمایی نبود بیشتر دارک بود خیلی هم دارک که نشون میداد چغدر تربیت خانواده نقش مهمی تو آینده بچه ها داره و باعث میشه بعضی از بچه ها در آینده به بیمار روانی تبدیل شوند البته من کاملا موافقم که تربیت خانواده باشی باعث میشه که اینقدر بیمار روانی داشته باشیم خیلی خیلی ناراحت کننده بود واقعیت جامعه نشون میداد

1

بسیار کتاب سطحی و آبکی ای بود. از همه نظر اینگونه بود. فقط ازین بابت که سختم است کتابی را نیمه تمام رها کنم ادامه دادم که ببینم آخرش چه میشود. از هر لحاظ ناامید کننده، پیش پاافتاده و ضعیف بود. نه شخصیت پردازی قوی داشت، نه داستان پرکشش، نه خط سیر منطقی، نه دیالوگ های جذاب و نه هیچ گونه پیچیدگی و نوآوری در نوع روایت. بسیار کلیشه ای و نخ نما.

1

داستان شروع خوب و پایان بی منطق و غیر قابل قبولی داره. نیمه اول جذاب و مهیجه ولی وقتی نوبت گره گشایی و توضیح علت و معلولها میرسه متوجه میشی که فقط وقتتو برای یه کار غیر قابل قبول و ضعیف هدر دادی.

5
حال‌خوب‌کن ✨
خوش‌خوان 🪶
پربار 🌳
آموزنده 🦉

کتاب قوی هست لطفا سرسری دربارش نظر ندید تم روانشناسانه ای که توی کتاب استفاده شده همراه با رازآلود بودن داستان فضای خوبی ایجاد میکنه. واقعا گیج کننده میشه داستان از اوسط ولی بعد با اطلاعاتی که میگیرید از شخصیت ها همه چیز مشخص میشه براتون.

نمایش 25 نقد دیگر
3.5
(61)
آموزنده 🦉 (2)
96,000
٪50
48,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
من می دانم تو کی هستی
٪50
من می دانم تو کی هستی
آلیس فینی
نشر قطره
3.5
(61)
آموزنده 🦉 (2)
96,000
٪50
48,000
تومان