0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی قرن بیستم ایدئولوژی های خشونت

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی قرن بیستم ایدئولوژی های خشونت

کتاب صوتی
نویسنده:
درباره قرن بیستم ایدئولوژی های خشونت
چپ و راست گراها ارنست نولته در کتاب «قرن بیستم، ایدئولوژی‌های خشونت» به مانند بیشتر کتاب‌هایش به بیان خط فکری خود پرداخته‌است. وی در این اثر به‌دنبال غربال کردن کلی ایدئولوژی‌های خشونت‌آمیز و جنگ طلب می‌باشد. بنیان این کتاب شامل درس‌گفتارهایی می‌باشد که ارنست نولته آن را برای مخاطبان خود اعم از افراد دانشگاهی و غیر دانشگاهی در شهر رم بیان می‌کند. موضوعیت کلی این اثر ایده‌ها و تصمیماتی مهم، تاثیر‌گذار و گاهی مخرب عصر معاصر می‌باشد. * کتاب حاضر دارای پنج بخش کلی به شرح ذیل می‌باشد. - نظام لیبرال اروپا - مراحل آغازین جنگ داخلی اروپا ۱۹۱۷-۱۹۴۵ - نخستین نظریه‌ها درباره‌ی بلشویسم، فاشیسم و توتالیتاریسم - استالینیسم و هیتلریسم به مثابه‌ی رژیم و در جنگ جهانی دوم - چشم‌انداز دوران پس از ۱۹۴۵ و لحظه پایانی * ارنست آلمانی پیشینه ارنست نولته آلمانی تبار، تاریخ‌نگاری بود. او که زندگی‌اش در سال ۲۰۱۶ خاتمه یافت؛ فکر و عقاید جنجالی در مورد فاشیسم و نازیسم داشت؛ همین مهم دلیل مشهور شدن او و جاری شدن نامش بر سر زبان عامه مردم بود. نولته صاحب چندین اثر معروف و موفق به‌نام‌های «جنبش‌های فاشیستی و بحران نظام لیبرال» می‌باشد. * صدای جنگ نشر صوتی آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس، کتاب صوتی «قرن بیستم، ایدئولوژی‌های خشونت» را تولید و منتشر کرده و صدای اکرم پریمون زیبایی دو چندانی به بیان تاریخ و وقایع بخشیده است. * بخشی از جنگ هر بخش تاریخ جهان، حتی جریان یک روز آن، از انبوهی از تک رخدادها یا واقعیت‌ها تشکیل می‌شود و کسی حتی اگر بخواهد نگاهش را فقط به رخدادها و روندهای «مهم سیاسی» - و نه به حوزه عظیم تاریخ اجتماعی - معطوف کند، مجبور است گزینشی را در مسائل گزینش‌شده انجام دهد؛ در حالی که این گزینش در گزینش، اگر با چشمی خدایی به آن بنگریم، کرداری سراسر ناروا و چه‌بسا شرم‌آور به نظر می‌رسد. اما این گزینشگری بنیادی‌ترین کار همه‌ی تاریخ نگاران است، حتی اگر آن‌ها در حوزه‌ای بسیار کوچک در مقام کارشناس و پژوهشگر تراز اول شناخته شوند. این نوع گزینشگری برای هیچ موضوعی - مگر برای تاریخ جهان در کلیت آن - به اندازه‌ی موضوع بررسی سده‌ی بیستم تا این اندازه ضروری و در عین‌حال درخور نقد نیست. پرسشی که در آغاز هر نوع تلاش اینچنینی اجتناب ناپذیر است باید از این قرار باشد: این گزینش الزامی باید از چه دیدگاه‌هایی و با چه هدفی صورت گیرد؟
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
345.۷۵ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۱۶:۵۱
نویسندهارنست نولته
مترجممهدی تدینی
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۵/۰۵
قیمت ارزی
9 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۴۵.۷۵ مگابایت
۰۶:۱۶:۵۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
33 ٪
4
66 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
آموزنده 🦉

کتاب خوبیه؛ ترجمه روونه و راوی هم صدا و لحن خوبی داره. در کل ولی مطمئن نیستم چنین کتابی نسخه‌ی صوتیش به تنهایی مناسب باشه. اصطلاحات و اسامی و عبارات زیادی هست که احتمالاً برای اکثر مخاطبان آشنا نیست و کتاب پاورقی‌های متعددی هم داره. من نسخه‌ی متنی و صوتی رو همزمان پیش بردم. نسخه‌ی صوتی به تنهایی رو توصیه نمی‌کنم.

4
پربار 🌳

اصلا نحوه روایتش رو دوست نداشتم. نمی‌دونم مشکل از راوی بود که متن رو به صورت رباتی خوندند، یا کلا نسخه صوتی کتاب‌های سیاسی سنگین و پربار راست کار من نیست. البته با نسخه صوتی مشروطه ایرانی مشکلی نداشتم ولی خب قبلش نسخه متنیش رو خونده بودم. این یکی رو نه.

5

این کتاب ما رو با خیلی از مکاتب فکری قرن بیستم آشنا میکنه

4

کتاب مهمی است. ترجمه خوبی هم دارد

4.4
(5)
97,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قرن بیستم ایدئولوژی های خشونت
ارنست نولته
آوانامه
4.4
(5)
97,000
تومان