0
انتشارات سخن

معرفی کتاب‌های انتشارات سخن

انتشارات سخن،

اننتشارات سخن به یمن پایبندی به مبانی دیرینه فرهنگ ایران زمین، 39 سال پیش توسط علی اصغر علمی کتابفروش تاسیس گردید و با اعتماد به لزوم تحول و همگامی با تازه ترین یافته ها و دستاورهای علمی، ادبی و فرهنگی، مجموعه ای متنوع و بس پربار از آثار گران سنگ شناخته شده ترین و برگزیده ترین چهره های علمی و فرهنگی عرضه کرده و در این رهگذر، هم به نیازهای دانشوران و دانش پژوها توجه داشته و هم به ارتقای علمی و فرهنگی مخاطبان اهتمام ورزیده است و تاکنون 12 عنوان کتاب از انتشارات سخن به عنوان کتاب سال شناخته شده است.

همچنین انتشارات سخن در سال های 1386، 1387، 1389، 1391 و 1392 به عنوان بهترین ناشر سال برگزیده شده است.

شمه ای از دستاوردهای انتشارات سخن چاپ مجموعه های ارزشمندی از جمله :

-         مجموعه آثار دکتر عبدالحسین زرین کوب

-          مجموعه آثار دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی

-         مجموعه فرهنگ سخن

-         مجموعه اسپرسو

-         مجموعه آثار استاد حسینن محی الدین الهی قمشه‌ای


به علاوه مایه فخر انتشارات سخن است که از دیگر بزرگان تاثیرگذار عرصه فرهنگ و ادب نیز آثار پرمایه ای منتشر کرده یا در دست انتشار دارد؛ از جمله می توان به تجدید چاپ دوره سی ساله فرهنگ ایران زمین به اهتمام استاد ایرج افشار و دوره بیست و یک ساله راهنمای کتاب.

انتشارات سخن افزون بر این مجموعه ها، صدها اثر مانا و پرارزش دیگری منتشر کرده است، و این همه را لطف یزدان لایزال می داند. در عین حال انتشارات سخن هیچ گاه از ارزیابی کارنامه پیشین خود غافل نبوده است و وارسی و تجدید نظر لازم را نصب العین خود قرار داده و در این راه به آرا و ملاحظات صاحب نظران سخن مستظهر بوده است.