0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هرگز سازش نکنید
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب هرگز سازش نکنید

طوری مذاکره کنید که انگار زندگیتان به آن بستگی دارد!
نویسنده:
کریس واس
درباره هرگز سازش نکنید

کتاب «هرگز سازش نکنید: طوری مذاکره کنید که انگار زندگیتان به آن بستگی دارد!» کتابی با جامعیت و کیفیت بالاست که هر آنچه درباره‌ی مذاکره قدرتمند و مفید لازم است و هر فن و ریز و بمی که هر کسی باید رعایت کند تا در یک گفت‌وگو یا معامله به نتیجه برسد، به خوانندگان می آموزد. این کتاب، راه‌هایی را به همه‌‌ی خوانندگان یاد می‌دهد که با بهره بردن از آن‌ها، می‌توانند تغییرات فوق‌العاده‌ای و بزرگی در مسیر زندگی کاری خود به وجود بیاورند.

کتاب هرگز سازش نکنید، به قلم «کریس واس» در سال ۲۰۱۶ به رشته‌ی تحریر در آمده است. ‌عنوان اصلی آن « Never Split the Difference» و ناشر انگلیسی آن هارپر بیزنس (Harper Business) است. کتاب این اثر، از بهترین کتاب‌های مذاکره فروشگاه اینترنتی آمازون به شمار می‌رود. اثر واس توانسته به فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز راه یابد و یکی از پرآوازه‌ترین کتاب‌های کسب‌وکار در همان سال انتشارش به شمار می‌رود.

موضوع کتاب هرگز سازش نکنید درباره‌ی چیست؟

کتاب حاصل یک عمر کار نویسنده به عنوان مذاکره‌کننده‌ی ارشد اف. بی‌. آی است. واس در این کتاب به خوانندگان می‌خواهد بگوید، هر مذاکره‌ای را طوری انجام دهید که گویی زندگی‌تان به آن وابسته است و شکست در آن جز اصل‌های زندگی شما نیست. ساده‌ترین کارها، از خرید یک هدیه یا شرکت در ضیافت عروسی، به این بستگی دارد که شما بدانید که چگونه مذاکره کنید تا نتیجه‌ی مطلوب و منطقی حاصل شود. این کتاب در هر فصل، با داستانی واقعی آغاز می‌شود، داستان یکی از گروگان‌گیری‌هایی خود نویسنده در آن‌ها دخیل بوده است. هر فصل با واکاوی همان داستان، ادامه می‌یاید و دروسی که می‌خواهد به خوانندگان منتقل در خلال تحلیل‌های نویسنده از آن پرونده‌ها برمی‌آید. دو اصل اساسی که کتاب بر آن استوار است، عبارت‌اند از:‌ گردآوری اطلاعات و اثرگذاری بر رفتارها. کتاب در مجموع با بسط همین مفاهیم شکل می‌گیرد.

کریس واس، استاد مذاکره

کریستوفر واس (Christopher Voss)  نویسنده، تاجر، استاد کسب‌وکار آمریکایی است. وی در مانت پلیزنت ایالت ایوا آمریکا متولد شده است. وی کودکی و نوجوانی خود را در زادگاهش گذرانده و در دانشگاه ایالتی ایوا مقطع کارشناسی گذرانده و در مدرسه‌ی مدیریت و رهبری جان اف. کندی دانشگاه هاروارد، در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌ی روابط عمومی تحصیل کرده است. وی زندگی پر ماجرایی داشته است. واس پس از آموزش در واحد مذاکره‌ی پلیس فدرال آمریکا، اف. بی. آی، مدت‌ها به عنوان مذاکره‌کننده‌ی ارشد واحد گروگان‌گیری این نهاد فعالیت کرده و در بیش از ۱۵۰ پرونده‌ی گروگان‌گیری مشارکت داشته و در سال ۲۰۰۷ بازنشسته شده است. وی همکنون مدیر گروه بلک سوان و در زمینه‌ی تجاری نیز کارهای فراوانی انجام می‌دهد. او همچنین در دانشگاه‌های جورج تاون و یو اس سی به عنوان مدرس و استاد مهمان درس‌گفتارهایی ارائه داده است. از وی کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر شده است که برای نمونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیر کامل هزینه‌ها
  • مدیریت عملیات در یک اروپای در حال گسترش

دو دلیل برای اینکه باید کتاب هرگز سازش نکنید را خواند؟

  • کتاب حاضر یک مرجع عالی و سطح بالا از تمام اصول و روش‌هایی است که می‌تواند بر مهارت مذاکر‌‌ه‌ی ما اثر بگذارد تا کنترل هر فعالیت یا دادوستدی که از راه گفت‌وگو قرار است در آن شرکت کنیم، در دست داشته باشیم. به این صورت، در نهایت حداکثر امتیاز و سودی که می‌توانیم به دست آوریم، به عبارتی برنده‌ی هر مذاکره‌ای باشیم.
  • این کتاب را یک استاد به تمام معنای مذاکره با تجربه‌ی عملی و علمی بالا، نوشته است، اطلاعاتی که ارائه داده، دقیق و مستدل و مستند بوده و به جرئت می‌توان گفت کاملا کاربردی و اجرایی است. کسی که این کتاب را می‌خواند، به گنجی از دانش زندگی، دست می‌یابد.

در بخشی از کتاب هرگز سازش نکنید می‌خوانیم؟

در سیستم آنها دارای چهار اصل اساسی جذاب و آسان بود. اصل اول جدا کردن شخص یعنی احساسات، از مشکل بود؛ اصل، دوم نباید نگران موقعیت طرف مقابل بود اینکه چه درخواستی می‌کند در عوض باید بر روی منافع او تمرکز کرد، چرا چنین چیزی درخواست می‌کند به این طریق می‌توان متوجه شد که طرف مقابل واقعا چه می‌خواهد. اصل سوم همکاری کنید تا گزینه‌های برد-برد ایجاد کنید؛ و اصل چهارم برای ارزیابی راه حل‌های احتمالی استانداردهایی ایجاد کنید که مورد توافق دو طرف است.

این ترکیب هوشمندانه منطقی و عمیقی از پیشرفته ترین تئوری‌های بازی و تفکر حقوقی روز بود به مدت چندین سال پس از انتشار کتاب همه از جمله FBI و اداره پلیس نیویورک در مذاکراتشان بر رویکرد مبتنی بر حل مسئله متمرکز شدند این امر خیلی مدرن و هوشمندانه به نظر می‌رسید.

در گوشه ای از ایالات متحده دو تن از اساتید دانشگاه شیکاگو زاویه دید بسیار متفاوتی نسبت به همه چیز اعم از اقتصاد تا مذاکره داشتند، آنها آموس تورسکی اقتصاددان و دانیل کاهنمن روانشناس بودند آن دو با کمک هم حوزه اقتصاد رفتاری را بنیان گذاشتند و کاهنمن با نشان دادن اینکه انسان حیوانی بسیار غیر منطقی است برنده جایزه نوبل شد. آنها کشف کردند که احساس، شکلی از تفکر است.

پیشنهادهایی برای خوانندگان کتاب

خواندن و گسترش دانش در زمینه‌ی مذاکره‌ و گفت‌وگو، مهارتی ضروری و بی‌مانند است که تسلط در آن اعتماد به نفسی خاصی به هر کس می‌دهد، در صورتی که این کتاب را آموزنده و خوب یافتید، و قصد دارید مهارت مذاکره‌ی خود را مطالعه‌ی بیشتر گسترش دهید، پیشنهادهای زیر می‌تواند برای شما خوانندگان گرامی کارا و جذاب باشد:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۰۶ مگابایت
تعداد صفحات
312 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۲۴:۰۰
نویسندهکریس واس
مترجمشهلا ثریاصفت
ناشرنشر نوین
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Never Split the Differences
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۴/۰۶
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
49,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۰۶ مگابایت
۳۱۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 40 مخاطب
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
65 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
5 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتابی که ارزش خوندن داره و نکات جالبی رو برای مذاکره عنوان میکنه کتاب از نظر چینش مطالب شما رو یه مقداری گیج میکنه ولی در انتهای کتاب نمای کلی از مطالب دست تون میاد و اگه مثل من علاقه مند باشید میتونین دوباره مطالعه و مطالب مهم رو هایلایت کنین

3

تجربیات جالبی رو تعریف میکنه که نقطه نظرات جدیدی رو در باب مذاکره نشونت میده اما بنظرم نویسنده خیلی جاها در داستان از بحث اصلی دور میشه. میتونست کتاب خیلی کوتاه تر و جامع تری باشه.

5

من از خواندش لذت بردم نکات خوبی را در باره مذاکره لابلای اتفاقات واقعی مربوط به آدم ربایی بیان می کنه که در زندگی عادی افراد هم بسیار مفید و موثر می تونه باشه

4

تازه اولاشم اما تا همینجا تبحر نویسنده و تکنیکای کاربردی جذابیت خاصی داده که مثل یک فیلم از جلو چشاتون رد میشه. و در عجب میمانید .

5

کتابه خوبیه و قطعا میزان اینکه برات مفید باشه بستکی داره که چقد از حرفایی که زده استفاده و پیروی کنی در کل مفید بود .

5

اینکه طرف تو fbi بوده و با تروریست ها مذاکره می‌کرده منو ترغیب کرد بخرمش

5

من از فنون مذاکره و تکنیک هاش دارم پول درمیارم حتما بخونین و امتحان کنین همه دستورالعمل هارو تست کنین ضرر نداره

5

برای من که دارم فنون مذاکره رو به صورت خودآموز یاد میگیرم، خیلی عالی بود.

5

ببیند کتابه فقط از خودش تعریف می کنه پشیمونم پول دادم تمام

5

کتابی فوق العاده که به تمام افرادی که برای خود و زندگی شان اهمیت می‌دهند ،توصیه میشود

نمایش 7 نقد دیگر
4.4
(44)
پربار 🌳 (1)
69,000
٪50
34,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪10
هرگز سازش نکنید
هرگز سازش نکنید
کریس واس

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هرگز سازش نکنید
٪50
هرگز سازش نکنید
طوری مذاکره کنید که انگار زندگیتان به آن بستگی دارد!
نشر نوین
4.4
(44)
پربار 🌳 (1)
69,000
٪50
34,500
تومان