0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شازده کوچولو برای بزرگ ترها

معرفی، خرید و دانلود کتاب شازده کوچولو برای بزرگ ترها

ناشر:
نشر خوب
درباره شازده کوچولو برای بزرگ ترها

کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که اسم شازده کوچولو را نشنیده باشد. شازده کوچولو، شاهکار آنتوان دوسنت اگزوپری است که باوجود آنکه بیش از هفتاد سال از انتشارش می‌گذرد همچنان در سراسر جهان  محبوبیت زیادی دارد  و در طی این سال‌ها به شکل‌های مختلف منبع الهام هنرمندان و نویسندگان مختلف بوده است. کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها، بازآفرینی دیگری از این کتاب است که این بار به بزرگترها تعلق دارد. روبرتو لیمانتو در این کتاب با الهام از شازده کوچولوی اگزوپری راه آشتی با خویشتن را به انسان‌ها می‌آموزد.

‌درباره‌ی کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها اثر روبرتو لیمانتو  

کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها با عنوان اصلی «little prince for grown-ups : using Jungian active imagination to uncover of the masterpiece of the saint-exopery or talking to your internal shortcuts to a happier life.» اولین بار سال ۲۰۱۲ در برزیل منتشر شد. روبرتو لیمانتو این کتاب را با مقدمه‌ای درباره‌ی آنتوان دوسنت اگزوپری، خالق شازده کوچولو  شروع کرده و در ادامه هدفش را از نوشتن این کتاب توضیح داده است. بر اساس گفته‌های این نویسنده او تلاش کرده است دیدگاه‌های اگزوپری را موشکافی کند تا خواننده جنبه‌های مختلف شاهکار ادبی این نویسنده را بهتر بشناسد و از طرفی تلاش کرده است وارد ادبیات اسطوره‌ای و آموزه‌های مسیحیان که با گفته‌های اگزوپری همپوشانی دارد هم برود.

در کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها داستان در ۲۴ فصل و از زبان خلبانی به نام آنتوان روایت می‌شود و در این میان نویسنده از شخصیت‌هایی چون حضرت خضر، دکتر یونگ، ایکاروس و دانته هم حرف می‌زند. لیمانتو در پسگفتار کتاب از سرنوشت اگزوپری می‌گوید و در پایان با آوردن پیوستی درباره‌ی اطلاعات روانشناسی و اصطلاحات به کار رفته در کتاب و همچنین پیشنهاد تعدادی کتاب برای آشنایی بیشتر با اسطوره‌ها و روانشناسی یونگ کتابش را تمام کرده است. تصویرگری کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها را جولیانان ترلیتسی لیمانتو برعهده داشته و آن را به کتابی دوست داشتنی تبدیل کرده است.

کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها طرفداران زیادی در میان خوانندگان و منتقدان پیدا کرده است و بسیاری آن را راهی برای آشتی با خود و بهره‌برداری بهتر از الهاماتی که به ذهن بشر می‌شود می‌دانند.

‌درباره‌ی روبرتو لیمانتو  نویسنده‌ی شازده کوچولو برای بزرگترها

روبرتو لیمانتو نویسنده‌ی برزیلی متولد ریودوژانیرو است. او از سال ۱۹۷۵ تا به امروز به عنوان نویسنده فعالیت می‌کند. دکتر لیمانتو تحصیلات آکادمیک را در رشته‌ی مهندسی عمران در دانشگاه میناس گرایس(minas gerais) آغاز کرد و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته‌ی مهندسی صنایع از دانشگاه استنفورد در ایالت کالیفرنیای آمریکا گرفت. او سال ۱۹۶۹ مدرک دکترایش را در رشته‌ی طراحی سیستم‌های اقتصادی از استنفورد دریافت کرد. لیمانتو سال‌ها در شرکت‌های مختلف به‌عنوان مذاکره کننده و مدیرعامل فعالیت کرده و در عرصه‌ی سیاست نیز حضور داشته است. از روبرتو لیمانتو چندین کتاب منتشر شده است که از میان مهم‌ترین‌های آن‌ها می‌توانیم به «قطب شناسی مسیحیت: انجیل توماس- با یونگیان» و «کتاب مقدس یونگیان:‌ زندگی از نگاه داستان‌های کتاب مقدس و اسطوره‌ها از دیدگاه یونگ» اشاره کنیم.

ترجمه‌ی کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها به فارسی

کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها چند سالی است جایش را در سراسر دنیا باز کرده و به زبان‌های زیادی برگردانده شده است. در ایران نیز فروغ کیان زاده در سال ۱۳۹۸ این کتاب را به فارسی برگرداند و انتشارات خوب آن را در بازار کتاب ایران عرضه کرد. ندا خوش نویس نیز ویراستاری این ترجمه را برعهده داشته است. می‌توانید نسخه الکترونیکی کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها، نوشته‌ی روبرتو لیمانتو با ترجمه‌ی فروغ کیان زاده را در همین صفحه از فیدیبو دانلود کنید و با نصب اپلیکیشن فیدیبو روی کامپیوتر شخصی، تبلت یا موبایل‌تان در هر شرایطی آن را مطالعه کنید.

چرا باید کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها را خواند؟

شازده کوچولو برای بزرگترها پر از حرف‌هایی است که ارزش خواندن را دارد. لیمانتو سفر خلبان در داستان شازده کوچولو را به یک سفر خودشناسی تشبیه کرده است و با کمک اسطوره شناسی و روانشناسی یونگ تلاش می‌کند زوایای ناشناخته‌ای از شخصیت اگزوپری و چیزهایی که می‌خواهد در این داستان بگوید را آشکار کند. او در این کتاب معضلات انسان در سفر به آگاهی بالاتر را تفسیر می‌کند و تلاش می‌کند مسیر انسان در تبدیل از یک کودک بدون آگاهی به یک فرد آگاه را توضیح می‌دهد. مسئله این است که انسان چگونه می‌تواند جدایی از کودکی را تجربه کند و به آگاهی بیشتر دست پیدا کند بدون آنکه خلاقیتش را از دست بدهد و از کودک درونش جدا شود. این کتاب را بخوانید و از دریچه‌ی نگاه لیمانتو و البته روانشناسی یونگ به زندگی نگاه کنید. شازده کوچولو برای بزرگترها کتاب خوبی برای هدیه دادن به بزرگترهایی که هنوز کودک درونشان نمرده هم هست.

‌در بخشی از کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها می‌خوانیم

با وجود این‌که هنوز به این دوست کوچولو اطمینان کامل نداشتم، پیش خودم گفتم امتحانی بکنم. بعد از پنج یا شاید ده‌دقیقه‌ای صدای کودکانه‌اش را شنیدم: «آنتوان حالا می‌توانی چشمانت را باز کنی. پیرمرد دانا رسید.»

ناباورانه دیدم که پیرمردی روبه رویم نشسته: خیلی‌خیلی پیر، با ریشی بلند و سفید، انگار به‌اندازه‌ی تمام دنیا عمر کرده بود. وقتی با چشمان سیاهش نگاهم کرد، میخکوب شدم. گویی از درونم خبر داشت و باطنم را می‌دید. با نگاهی که انگار تا بی‌نهایت نفوذ می‌کردند، تمام عالم را در یک آن تماشا می‌کرد.

هنوز غرق این هیجان بودم که گفت: «پس دوست داری بتوانی تشخیص بدهی که مار بوآ در حال خوردن فیل است؟ نمی‌خواهی مثل آدم‌بزرگ‌ها فقط یک کلاه ببینی؟»

از این‌که می‌دیدم از همه چیز باخبر است از طرفی مبهوت بودم و از طرفی ذوق‌زده. کسی که این‌همه می‌دانست، بی‌شک می‌توانست به من کمک کند.

قبل از آن که حتی سلام و احوالپرسی کنم، پرسیدم: «چطور می‌توانم دوباره بچه بشوم؟»

«مطمئنی بچه بودن خوب است؟»

عجب سؤال خامی! آیا این پیرمرد واقعاً دانا بود؟ با این‌که توی ذوقم خورده بود گفتم: «البته! وقتی بچه بودم هیچ دغدغه‌ی بزرگسالانه‌ای نداشتم.»

«بچگی شادی داشتی؟»

«اتفاق‌های دردآور برایم رخ می‌داد، اما همیشه توی عمیق‌ترین غارهای ذهنم خوب قفلشان می‌کردم تا دیگر هرگز به آن‌ها فکر نکنم، یاد گرفته بودم که اگر با زور هم خود را از آن قفل‌ها رها کنند و بیرون بیایند، باز خودم را به آن راه بزنم و سرم را با چیزی گرم کنم. من خوب بلد بودم فکرم را غرق بازی کنم و سرم را با دوستان خیالی‌ام گرم کنم. راستش چنان غرق بازی می‌شدم که حتی خودم را هم از یاد می‌بردم. برای آن احساس‌های مدفون هیچ راهی نمی‌ماند.»

پیرمرد دانا نگاه ژرفش را به من دوخت. نمی‌دانم حرف‌هایم را باور کرده بود یا نه. انگار می‌دید که ارواح غل‌وزنجیر شده در من برای رهایی از زندانی که برایشان ساخته بودم، چقدر دست‌وپا می‌زنند. خوشم نمی‌آمد مدام از سختی‌های بچگی‌ام بگویم و او هم شاید را حس کرد و در این باره سؤال دیگری نپرسید.

«به نظر تو بچه بودن به چه معناست؟ می‌خواهی یک نوزاد باشی و مدام وابسته و متصل به مادر؟»i

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۰ مگابایت
تعداد صفحات
138 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۳۶:۰۰
نویسنده جولیانا ترلیتسی لیمانتو
نویسنده دومروبرتو لیمانتو
مترجم فروغ کیان زاده
ناشرنشر خوب
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Little Prince for Grown -ups :Using Jungian active imagination to uncover pearls of the masterpiece
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۲/۰۶
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
35,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۰ مگابایت
۱۳۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 29 مخاطب
5
ستاره
51 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
13 ٪
1
ستاره
10 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

دو امتیاز به خاطر ترجمه‌ی نامناسب که واقعا اجازه نمیده ادامه‌ی کتاب رو بخونم... دوست عزیز مترجم، لطفا در مورد معادل فارسی کلمات، id، ego، self و... بیشتر دقت کنید.

5

فلسفیه ولی جالبه نویسنده‌ش از عهده‌ی داستانی نوشتن نسبتا خوب براومده و اینکه کاش ترجمه بهتر و روون تری داشت

5

کتابی ساده و روان و درعین حال عمیق و پرنکته. سرگرم کننده و جذاب و درعین حال سازنده و مفید. با ترجمه ای خوب.

4

منو یاد فیلم نسل جادویی می ندازه با بازی هدیه تهرانی و باران کوثری و نگار جواهریان و کوروش تهامی

4

من شازده کوچولو را دوست دارم وفیلمش هم دیدم??????و روباهش را هم دوست دارم??????

5

با فلسفه ای ساده و در عین حال عمیق، خلاقانه و زیبا نگاشته شده است.

5

بسیار ساده و روان نکات قابل تامل کتاب اصلی (شازده کوچولو) را روایت کرده است.

5

راستش من هنوز کتاب دا نخواندم اما میدانم که زیباستتتتتت.........

4

کتاب خیلی جالبیه حتما بخونید

5

بسیار زیبا بود پیشنهاد میکنم بخونید حتما👌👌

نمایش 3 نقد دیگر
3.9
(29)
49,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
شازده کوچولو برای بزرگترها
شازده کوچولو برای بزرگترها
روبرتو لیمانتو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شازده کوچولو برای بزرگ ترها
شازده کوچولو برای بزرگ ترها
جولیانا ترلیتسی لیمانتو
نشر خوب
3.9
(29)
49,500
تومان