0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شازده کوچولو برای بزرگترها
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شازده کوچولو برای بزرگترها

درباره شازده کوچولو برای بزرگترها

بارها و بارها نام کتاب شازده کوچولو به گوشمان خورده است. شاهکار آنتوان دوسنت اگزوپری که در نگاه اول کتابی مناسب کودکان است. روبرتو لیمانتو اما با نوشتن کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها قدم در راه تغییر این دیدگاه برداشته است. کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها تفسیری دقیق از ابعاد وجودی و مفاهیم دقیق کتاب شازده کوچولو دارد. روبرتو لیمانتو سعی دارد که به مخاطب خود این درک را بدهد که بار دیگر شازده کوچولو را با نگاهی متفاوت ورق بزنند.

درباره کتاب شازده کوچولو برای بزرگ‌ترها

روبرتو لیمانتو خالق کتاب شازده کوچولو برای بزرگ‌ترها، برای آنکه تمام ابعاد عمیق روان‌شناسی در کتاب آنتوان دوسنت اگزوپری، رازگشایی شود، دست به نوشتن کتاب شازده کوچولو برای بزرگ‌ترها می‌زند. (برای دانلود کتاب الکترونیکی شازده کوچولو می‌توانید به سایت و یا اپلیکیشن فیدیبو مراجعه کنید.) در این کتاب با اشاره مکرر به مفهوم خدا اما نه آن مفهوم همیشگی، نویسنده قصد دارد که خواننده را خود درونی‌اش روبه‌رو کند.

طبق تعریفات و نظریات یونگ، هر انسانی در وجودش خدایی دارند به نام دایمون که اگر این دایمون را پیدا کند، به خودشناسی و تمامی سوال‌های اساسی ذهنش پاسخ‌هایی غافل‌گیر کننده می‌دهد. در حقیقت به گفته‌ی یونگ پاسخ سوالات کلیدی و بنیادی ما در درون خود ماست و فقط لازم است که پاسخگو را درون خود بیایم. در کتاب شازده کوچولو برای بزرگ‌ترها نیز ما همان داستان خلبان را داریم که در حال روایت ماجراست. او در صحرای بی‌نام و نشان ذهن پرسشگر خود گم شده است و به دنبال همان دایمونی می‌گردد که یونگ به آن اشاره کرده است و شازده کوچولو همان دایمون خلبان است. اینکه شازده کوچولو از سیاره‌ای دیگر آمده است که می‌تواند جواب تمامی سوال‌های خلبان را بدهد این را نشان می‌دهد که با شناخت خودمان چقدر غریبه هستیم و اگر قرار باشد روزی با دایمون درونی خود روبه‌رو شویم، انگاری که او از جایی به غیر از زمین است.

نویسنده در این کتاب به ما می‌گوید راه موفقیت از مسیر گفتگویی توانمندان با ناخودآگاه می‌گذرد. یعنی درست آن قسمت ناشناخته‌ای که دور از دسترس مانده، همان قسمتی است که به راه ما جهت می‌دهد. در کتاب شازده کوچولو برای بزرگ‌ترها شخصیتی حضور دارد به نام پیرمرد دانا که این گفتگو را به سبکی جدید پیش می‌برد و از دل هر سؤالی که از او می‌پرسی سوالی جدید خلق می‌کند زیرا که هر سوال تازه، دریچه‌ای تازه به روی ما می‌گشاید و با هر سوال می‌توانیم مساله را از زاویه‌ی جدیدتری ببینیم و درک کنیم.

در کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها نویسنده سعی دارد که مخاطبش را وادار به داشتن نگاهی متفاوت به موضوعات داشته باشند. در جای جای کتاب نویسنده تلاش دارد که این مفهوم را منتقل کند که برای حل مشکلات گاهی لازم است صورت مساله را جور دیگری ببینیم.

درباره روبرتو لیمانتو نویسنده کتاب شازده کوچولو برای بزرگ‌ترها

روبرتو پروکوپیو د لیما نتو (Roberto Procópio de Lima Netto) متولد سال ۱۹۴۰ است. او فرد موفقی در زمینه آفرینش به شمار می‌رود و به خوبی می‌تواند از پس مشکلات زندگی بر بیایید و بر آن‌ها مسلط شود. روبرتو لیمانتو، مدیرعامل پیشین شرکت ملی فولاد است و مدرک دکترای خود را در رشته برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی از دانشگاه استنفورد دریافت کرد. پس از بازنشسته شدن از سمت مدیریتی‌اش به نوشتن روی آورد و تا کنون سیزده عنوان کتاب در برزیل منتشر کرده است. «قطب شناسی مسیحیت: انجیل توماس - با یونگیان» و «کتاب مقدس یونگیان: زندگی از نگاه داستان‌های کتاب مقدس و اسطوره‌ها از دیدگاه یونگ» از جمله کتاب‌های پرفروش او است.

لیمانتو علاقه فراوانی به آموزه‌ها و نظریات کارل گوستاو یونگ و دیدگاه او دارد تا جایی که مطالعات بسیاری در این زمینه انجام داده و در دوره‌ها و سمینارهای بسیاری شرکت کرد و کتاب‌های بسیاری در ارتباط با این موضوع نوشته است. ناگفته نماند که او به نوشتن داستان برای کودکان هم علاقه دارد و در این زمین هم فعالیت می‌کند.

ترجمه کتاب شازده کوچولو برای بزرگ‌ترها

کتاب شازده کوچولو، لقب سومین کتاب پرفروش قرن را یدک می‌کشد. پرواضح است کتابی که برای تشریح و تفضیل همچون کتاب محبوبی نوشته شود هم مورد اقبال عمومی قرار می‌گیرد. کتاب شازده کوچولو برای بزرگ‌ترها به چندین زبان ازجمله زبان فارسی ترجمه و بازنویسی شده است.

کتاب شازده کوچولو برای بزرگ‌ترها با قلم خواندنی فروغ کیان‌زاده را انتشارت خوب در سال ۱۴۰۰ به بازار عرضه کرده است و نسخه‌ي کتاب صوتی نشر خوب نیز با صدا و لحن دلنشین بهاره افشاری در سایت فیدیبو قرار دارد. شعار کتاب صوتی نشر خوب این است که کتاب خوب شنیدنی است. برای دانلود کتاب صوتی شازده کوچولو برای بزرگترها باکیفیت عالی به قسمت جستجوی همین سایت بروید.

کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها برای چه کسانی مناسب است

این کتاب مناسب همه کسانی است که کتاب شازده کوچولو را خوانده‌اند و علاقه دارند با تفسیرهای متفاوتی از آن مواجهه شوند و درک بهتری از مفاهیم عمیقی که در داستان آن نهفته است آشنا شوند. هدیه دادن کتاب شارزده کوچولو برای بزرگترها به کسانی که کتاب شازده کوچولو اگزوپری را مناسب کودکان می‌دانند می‌توانید دریچه‌ای تازه‌ از این کتاب برایشان باز کند.

در بخشی از کتاب صوتی شازده کوچولو برای بزرگ‌ترها می‌خوانیم

شازده کوچولو از این داستان به وجد آمده بود و برای تشویق پارسیفال چنان می‌پرید و کف می‌زد که انگار ماجرا در همان لحظه در حال وقوع بود. پارسیفال ادامه داد: «بالاخره به قلعه رسیدم. مستخدم‌ها مرا به نزد پادشاه جام مقدس راهنمایی کردند. او بر تخت شاهانة ارغوانی رنگی نشسته بود. این بار با شفقت به پادشاه نگاه کردم و با عذابی که می‌کشید همدلی کردم و از درد کهنه‌ای که می‌کشید غمگین شدم. وقتی پادشاه دربارة من پرسید همه ماجراها را برایش تعریف کردم و صادقانه از شکست‌هایم نیز برایش گفتم. بعد از پادشاه دربارة وضعیتش پرسیدم و مهم‌تر از آن پرسیدم که جام مقدس چه بود و به چه کسی خدمت می‌کرد. وقتی پادشاه این حرف‌ها را شنید از جایش بلند شد، شفا یافت. آمد و مرا در آغوش گرفت. بعد گفت که او پدربزرگ من است و سه روز بیش‌تر از عمرش نمانده است. بعد از او من پادشاه می‌شدم و بر ملک او فرمانروایی می‌کردم.»

پارسیفال پس از این که داستانش را به پایان رساند اجازة رفتن خواست و ما سه نفر را ترک کرد تا به صحبتمان ادامه دهیم. پیرمرد دانا گفت: «پارسیفال سفرش را وقتی جوان و ناپخته بود شروع کرد. اما بالاخره فهمید که جام مقدس نمادی از خویشتن او بود و تنها بعد از تحمل سختی‌های فراوان و آموختن شفقت بود که توانست به قدر و ارزش آن جام پی ببرد. او تاریکی درونش - به اصطلاح مکتب یونگ «سایه» اش - را به رستگاری رساند و برای خود این حق را به دست آورد که بتواند حامل نور باشد. او در سفر فردیت یابی‌اش پیش‌رفت کرد.»

من به پیرمرد دانا نگاه کردم: «این داستان زیبایی است. اما چطور از آن چیزی بیاموزیم؟ این جام مقدس چیست؟»

چیست؟ می‌گویند همان جامی است که خون مسیح (ع) هنگامی که بر صلیب بود در آن ريخته شد. این جام برطرف کننده همة شرارت‌ها است؛ چراکه نشانة عشق مسیح (ع) به انسان‌ها است: ایثار، بخشش و پیام ایشان

دربارة وحدت والا. تنها عشق می‌تواند تغییری ایجاد کند. شفا دهد و معجزه بیافریند. البته جام مقدس نماد چیزی مهم‌تر از این است. جام مقدس نماد خویشتن حقیقی است. جست و جوی آن همان سفر پایان ناپذیر فردیت یابی است؛ سفر شناختن خود.س

 

 

 

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
626.۲۷ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۳۳:۳۸
نویسندهروبرتو لیمانتو
نویسنده دوم روبرتو لیما نتو
مترجم فروغ کیان زاده
راویبهاره افشاری
ناشرکتاب صوتی نشر خوب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۰/۳۰
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۲۶.۲۷ مگابایت
۰۴:۳۳:۳۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 134 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
29 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
35 ٪
77 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

فقط به یک دلیل نظر میدم انتشار همچین کتاب هایی که فقط جنب تبلیغاتی داره بی احترامی به راویان عزیزی همچون استاد رضا عمرانی، آرمان سلطان زاده و دیگر راویان ثابت شده این عرصه هستش. خواهشا از این کتابا حمایت نکنید. ما نخوایم این بازیگرا کتاب بخونن باید کیو ببینیم????? رادیو گوشه و نشر خوب نما رسما دیگه دارند گندشو در میارن!

3

با اینکه اینکار (استفاده از سلبریتی ها) جنبه‌ی تبلیغاتی داره و من خودم هم از این ظاهر کاری ها خوشم نمیاد اما بنظرم گویندگی‌شون خوب بود ، نه خیلی خوب اما به اندازه‌ی کافی خوب بود ؛ من که حاضرم هر روز یک ساعتم رو با این صدا بگذرونم . و یک چیز دیگه ، خانم افشاری چون که خیلی گویندگی کار نکردن یه نکته‌هایی رو رعایت نمی‌کردن مثلا تو همین سه دقیقه‌ی نمونه ، صدای دهنشون ، صدای ملچ ملوچ یه خورده رو مخ بود ، اگه این مشکل رو درست کنن خیلی بهتر میشه. نمی‌دونم چرا بعضی افراد بدون هیچ دلیلی با بازیگرها مشکل دارن ، خب اونها هم آدم هستن ، شاید بعضی هاشون استعداد گویندگی هم داشته باشند ، شما لااقل اول صداشون رو بشنو بعد نقد کن اما از یه جنبه‌ای هم حق دارن ، این تبلیغاتی که فیدیبو برای بازیگرها می‌کنه منصفانه نیست ، اینکار باعث میشه خیلی گوینده های خوب دیگه شناخته نشن ، من با اینکار مخالفم. من خودم به شخصه خسته شدم انقدر صدای آرمان سلطان زاده رو شنیدم ، ایشون خیلی گوینده‌ی خوبی هستن اما الان هر کتابی رو میخوای بخونی تنها گویندگی که از کتاب هست ، مال سلطان زاده هست . من که از ورود گوینده های جدید حمایت میکنم ، حالا گوینده‌ها از هر کاری می‌خوان باشن ، فوقش اگه از صداش خوشم نیومد بهش گوش نمی‌دم

1

صدای بهاره افشاری برای کتابخوانی؟ صدایی که حتی در حد معمولی هم نیست. امیدوارم فکر نکنید من حسودم یا دارم به قطار در حال حرکت سنگ میزنم. ولی تو رو خدا بس کنید این عوام فریبی رو. به هر ترفند زشتی میخواین فروش کنین...

1

تو این مملکت هیچی و هیچ کس سر جای خودش نیست این بزرگواران به هر دلیلی با زور و عمل و غیره شدن بازیگر اکی قبول اما چرا اصرار دارید دوبلور و گوینده هم باشید ؟ بهتره اول از محضر اساتید و بزرگان که در این زمینه استخون خرد کردن شاگردی کنید بعد اگه شد تشریف بیارید حیف این کتابها با این صداها واقعا لفظ هنربند به درستی به کار می‌ره برای شماها و امثال شماها این صدا کجا و صدای استاد بهروز رضوی یا استاد تهامی و غیره کجا به قول حضرت حافظ تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی

1

سلام جدای از صدای گوینده مطلب بسیار غمگین و هراس انگیز بود نویسنده انگار میخواست با ایجاد ترس و هراس تو ذهن خواننده یا شنونده اون رو مجبور به پیش رفتن بکنه همین ترسها و وحشتهایی که از کودکی وارد ذهن و ضمیر ناخودآگاه ما شده باعث میشه که خیلی از آدم ها ندونن کجای زندگی هستن و به کجا دارن میرن شاید هم میدونن ولی ترس جلوشون رو گرفته به نظرم اگه کتابی رو برای خوندن یا گوش دادن انتخاب میکنید کتابی رو انتخاب کنید که بهتون قدرت بده و عزت نفس و اعتماد بنفستون رو بیشتر کنه دیدگاهتون رو مثبت کنه غم و ناراحتی و مطالب غمگین و همه جا میشنویم یکم بهتر به روحمون و انگیزه هامون بها بدیم مگه میشه آدم به ناچار مجبور به بزرگ شدن بشه به جای اینکه بگه رشد نکردن باعث نابودیت میشه می تونه بگه هر مرحله از رشد یک سری اتفاقات خوب و لذت لخش داره و یک سری چالش ها که باعث میشه تو، روز به روز تو زندگیت و مسیری که داری میری به درخشی همین باعث میشه که زندگیت هر روز بهتر و دلنشین تر بشه اونموقع آیا بازم آدم در مقابل رشد مقاومت میکنه ؟؟

1

بعد از شنیدن نمونه از خریدش پشیمون شدم جدای صدای گوینده که گیرا نیست واقعاً صدای آب دهن و ملچ ملوچ... واقعاً اینکارتون بی احترامی به اساتید گویندگی هستش... هر کسی صدای خوبی داره لزوماً نمیتونه گوینده خوبیم باشه شاید چون مهرتشو نداره... و در کنارش بی احترامی به ما مخاطبا... وقتی من این کتابو با صدای زیبای جناب احمد شاملو میتونم گوش بدم شما به من بگین چرا باید وقتمو بزارم و اینو گوش بدم؟! من حداقل هفته ای یکیار کتاب صوتی میخرم و گوش میدم و برام صدای گوینده خیلی مهمه چون در غیر اینصورت نمیتونم گوش بدم و میره تو مخم... همیشه کتابایی که راویشون آقای سلطان زاده آقای زر آبادی و آقای عمرانی هستن برام دلنشین هست و با لذت گوش میدم... در کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان هم وقتی نمونرو گوش کردم از خریدش پشیمون شدم چون واقعاً لحن آقای محمد زاده برعکس بازیگریشون افتضاح بود... لطفاً لطفاً به مخاطباتون و نظرات ما احترام بزارین...??

1

قصد بی احترامی ندارم. به نظرم این صدا مناسب کتاب خوانی نیست.

5

میخوام دوتا نکته بگم اولیش اینه دوستانی که میگن چرا درباره خود کتاب نظر نمبدن به این دلیل که این کتاب انقدر بزرگ و شاهکار قرن هست که دلیلی نداره راجبش حرف بزنیم و درباره دوستانی که میگن این صدا مناسب کتاب نیست درست میفرمایند هیچ کسی در جای خودش نیست خانم افشاری که بسیار در بازیگری هنرمندن و ما با بازی هاشون خاطرات شیرینی داریم اما دلیل این که بازیگران تبدیل به صداهای برتر این اپ میشوند تنها به این خاطر که مدیا دست همین بزرگوارانه و داریم تو دنیایی زندگی میکنیم که تعداد فالور از کارت ملی مهم تر شده این داستان در کل دنیا وجود داره به نظرم ناچاریم قدرت مدیارو رو تغییر جهت بدیم یا با این وضیعت کنار بیایم

5

به نظر من عاااالی بود. منطبق کردن نوع گویش باتوجه به موضوع صحبت کاراکتر مورد نظر، نیاز به هنرمند ای دارد که گوینده به زیبایی هر چه تمام تر توانسته بود این عمل را به بهترین شیوه انجام دهد. به نظر من کتاب صوتی کااااملا سلیقه ایست همانطور که در سلیقه ی موسیقی افراد تفاوت وجود داره؛ عده ای با آهنگی حال می کنن و از نظرشون زیباست او عده ای ن؛ لذت بردن از کتاب صوتی هم به همین گونه است. چقدر خوبه اگه به درک تفاوت سلایق برسیم...

1

صدای راوی رو دوست نداشتم.. اما کتاب منو پرت کرد به دوران کودکی که داشتم و کتاب صوتی شازده کوچولو(به قول من قدیمی نوار کاست)... یادمه اون کتاب با صدا پیشگی همه اساتید بود صدای راوی... واقعا خود نمایشنامه رو انقدر زیبا درست کرده بودند که بعد از گذشت ۲۴ سال همچنان تمام صداهای اون نوار یادمه.... هیچ کتاب صوتی مثل اون برای منی که همچنان کودک درونم زنده است زیبا نبوده.... البته خروس زری هم فراموش نشدنیه..... خلاقیت تو کتاب های صوتی خیلی کمه مخصوصا کتابهایی که شبیه نمایش نامه هستن

نمایش 67 نقد دیگر
3
(134)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
20,000
٪30
14,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
شازده کوچولو برای بزرگ ترها
شازده کوچولو برای بزرگ ترها
جولیانا ترلیتسی لیمانتو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شازده کوچولو برای بزرگترها
٪30
شازده کوچولو برای بزرگترها
روبرتو لیمانتو
کتاب صوتی نشر خوب
3
(134)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
20,000
٪30
14,000
تومان