0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فروپاشی

معرفی، خرید و دانلود کتاب فروپاشی

نویسنده:
بی ای پاریس
ناشر:
نشر خوب
درباره فروپاشی

درون انسان مانند یک پازل هزار تکه، مرتب و منظم چیده شده‌است. بدین معنا که هر چیزی در جای خودش قرار داشته و وظیفه خودش را انجام می‌دهد. اما ممکن است یک روزی در زندگی برسد که پازل درونی انسان بخشی از آن و یا حتی کل آن از بین برورد و تکه‌ها از هم جدا شوند. زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد، انسان به فروپاشی درونی می‌رسد. افسردگی، نگرانی، سردرگمی، گیجی و چندین علامت دیگر، نشان از فروپاشی درونی دارند.

نقد و بررسی کتاب الکترونیکی «فروپاشی»

کتاب فروپاشی The Breakdown توسط بی. ای. پاریس نوشته شده‌است. این کتاب در نهمین روز از فوریه سال 2017 به زبان انگلیسی منتشر شد. کتاب فروپاشی در زمان انتشار به عنوان پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز برگزیده شد. ژانر این کتاب رمزآلود، روانشناسی، تعلیق و تریلر روانشناسی است. این کتاب حس پلیسی و کارآگاهی را در خوانندگان پدید می‌آورد. داستان این کتاب در ظاهر ساده است. اما ممکن نیست داستان‌های بی. ای. پاریس ساده باشند. داستان‌های این نویسنده همگی ویژگی‌های گوتیک و رمزآلود بودن را در خود دارند. نام این کتاب به معنای «از کار افتادن، خرابی و یا جدایی» است. اما مترجم با درک درست متن نام این کتاب را به «فروپاشی» تغییر داده‌است. نام «فروپاشی» کاملا انتخاب مناسبی برای این کتاب است. زیرا داستان کتاب اشاره مستقیمی به فروپاشی ذهنی و درونی انسان‌ها دارد. کتاب فروپاشی داستان خود را در بیست و هشت فصل به نام‌های جمعه هفدهم ژوئیه، شنبه هجدم ژوئیه، شنبه بیست و پنجم ژوئیه، یکشنبه بیست و ششم ژوئیه، دوشنبه بیست و هفتم ژوئیه، چهارشنبه بیست و نهم ژوئیه، جمعه سی و یکم ژوئیه، یکشنیه دوم اوت، سه‌شنبه چهارم اوت، چهارشنبه پنجم اوت، جمعه هفتم اوت، شنبه هشتم اوت، یکشنبه نهم اوت، دوشنبه دم اوت، چهارشنبه دوازدهم ائت، پنجشنبه سیزدهم اوت، جمعه چهاردهم اوت، شنبه پانزدهم اوت، جمعه بیست و هشتم اوت، سه‌شنبه اول سپتامبر، یکشنبه بیستم سپتامبر، دوشنبه بیست و یکم سپتامبر، سه‌شنبه بیست و دوم سپتامبر، دوشنبه بیست و هشتم سپتامبر، سه‌شنبه بیست و نهم سپتامبر، چهارشنبه سی‌ام سپتامبر، پنجشنبه اول اکتبر و جمعه دوم اکتبر روایت می‌کند.

داستان کتاب فروپاشی روایت‌گر زندگی یک معلم جوان به نام کساندار است. کساندار در شب هفدهم ژوئیه از جاده‌ای می‌گذرد تا به خانه‌اش برسد. آن شب او در این جاده طوفان بی‌سابقه‌ای را مشاهده می‌کند. اما جان سالم از طوفان دربرده و به سلامت به خانه‌اش می‌رسد. کساندرا هنگام عبور از جاده، در کنار جاده زنی را می‌بیند. او جلوتر از زن کمی می‌ایستد ولی زن نمی‌آید و خانم معلم نیز به راهش ادامه می‌دهد. فردای آن شب، در اختبار خبری بسیار عجیب او را شکه می‌کند. اخبار محلی از کشته شدن یک زن دیشب در همان جاده خبر می‌دهد. زنی که کنار جاده بود و به گمان کساندرا نشسته بود در واقع مرده بوده‌است. این حقیقت زندگی کساندرا را نابود می‌کند. معلم جوان آنقدر شب و روز چهره زنی که دیده بود، تصور می‌کند که کم کم جنون به سراغش می‌آید. در نهایت زن دچار فروپاشی ذهنی و درونی می‌شود. عذاب وجدان تمام شب‌ها و روزهای او را در برمی‌گیرد. کساندرا معتقد است که می‌توانسته به زن کمکی بکند. اما این کار را از او دریغ کرده است. داستان این کتاب شرح فروپاشی درونی این معلم جوان است.

داستان این کتاب همانند دیگر داستان‌های بی. ای. پاریس موفقیت بسیاری را کسب کرده‌است. در این داستان آرایه‌های ادبی بسیاری مانند جان بخشی به اشیاء و ایهام استفاده شده‌است. بیشتر وسایل درون این داستان مانند ماشین کساندرا نماد چیزی هستند. به علاوه در زمانی که این معلم جوان در حال عبور از جاده‌ی جنگلی بود، جان بخشی به اشیاء به وفور در این بخش دیده می‌شد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی «فروپاشی» به زبان فارسی

کتاب فروپاشی توسط مترجمان بسیاری از جمله ویدا اسلامیه، شیرین شکراللهی و شهاب شکروی به زبان فارسی ترجمه شده‌است. کتاب پیش‌روی شما به ترجمه، مترجم جوان ایرانی شهاب شکروی است. شهاب شکروی یکی از مترجمان خوب کشورمان محسوب می‌شود. این مترجم زبانی شیرین و ساده در ترجمه‌هایش دارد. سادگی متن‌های او باعث شده‌است که خواننده بتواند به راحتی با داستان ارتباط برقرار کند.

کتاب الکترونیکی فروپاشی در سال 1398 توسط انتشارات نشر خوب به چاپ رسید. شما می‌توانید کتاب صوتی فروپاشی به قلم بی. ای. پاریس، ترجمه‌ی شهاب کشروی و انتشارات نشر خوب را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه کنید.

درباره‌ی «بی. ای. پاریس» نویسنده کتاب الکترونیکی «فروپاشی»

برنادت مک دوگل Bernadette MacDougall در سال 1958 به دنیا آمد. او زاده‌ی کشور پادشاهی انگلستان است. او در انگلستان به دنیا آمده ولی بیشتر عمر و زندگی خود را در فرانسه گذارنده است. این نویسنده قبل از ورود به دنیای شگفت‌انگیز نویسندگی کارهای بسیاری مانند معلمی انجام می‌داد. برنادت مک دوگل در تمامی کتاب‌هایش به نام بی. ای. پاریس B. A. Paris شناخته می‌شود. کتاب‌های بی. ای. پاریس تاکنون در بارها در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفته است. کتاب‌های او تاکنون به بیش از چهل زبان ترجمه شده‌است. بی. ای. پاریس چند سالی است که تمام وقت خود را به نویسندگی اختصاص داده‌است. رمان پشت درهای بسته اولین رمان این نویسنده بود. این رمان به سرعت در سراسر جهان منتشر شد. به علاوه با استقبال بسیار خوبی نیز روبرو شد. کتاب پشت درهای بسته و فروپاشی به فروش یک میلیون نسخه در انگلستان دست یافت. بی. ای. پاریس تاکنون پنج کتاب منتشر کرده‌است. کتاب‌های بی‌. ای. پاریس در سی و هفت کشور دنیا به فروش می‌رسند. سه کتاب از او به نام‌های فروپاشی، پشت درهای بسته و مرا بازگردان تاکنون به زبان فارسی ترجمه شده‌اند. بی. ای. پاریس در سال 2020 اعلام کرد که پنجمین رمان او در سال 2021 منتشر خواهد شد. کتاب‌های نام برده هم به صورت الکترونیکی و هم به صورت صوتی در فیدیبو موجود هستند. او و همسرش که سال‌ها در فرانسه زندگی می‌کردند، به تازگی به انگلستان بازگشته‌اند. این نویسنده بریتانیایی تاکنون جوایز بسیاری از جمله جایزه آدیو Audie برای بهترین رمان ژانر وحشت در سال 2018 و جایزه بهترین رمان ژانر وحشت به انتخاب گودریدز در سال 2016 را بدست آورد.

بخشی از کتاب اکترونیکی «فروپاشی»

سه‌شنبه، بیست و دوم سپتامبر

چشم‌هایم را که باز می‌کنم صبح شده و اتفاقات شب گذشته هجوم می‌آورند. نمی‌دانم آیا آنچه اتفاق افتاد برای متیو کوچک‌ترین اهمیتی داشته که بخواهد من را بیدار کند و ناراحتی را از دلم دربیاورد یا نه. با نگرانی سرم را به سمت او برمی‌گردانم. اما جای او را در رختخواب خالی می‌بینم. ساعت هشت و سی دقيقه را نشان می‌دهد و سینی صبحانه روی میز است. به این نتیجه می‌رسم که او قبل از بیدار شدن من سر کار رفته است.

به امید این که شاید کاغذی برایم نوشته و مقابل لیوان آب میوه‌ام گذاشته باشد بلند می‌شوم، اما فقط یک کاسه غلة خوراکی، یک پارچ کوچک شیر و دو قرص کوچکم را می‌بینم. از این بی‌توجهی به شدت دلخور می‌شوم. مهم نیست که او تا به حال چند بار به من گفته که هرگز ترکم نمی‌کند و چند بار گفته که هميشه با من می‌ماند. این شخصیت جدیدی که از او می‌بینم من را به شدت ناامید کرده. می‌دانم داشتن همسری مثل من که مدام خودش را تحت تعقیب قاتلی خطرناک می‌بیند چقدر برای او وحشتناک است. اما آیا او نباید برای پیدا کردن منشاً این ترس با من صحبت می‌کرد؟ وقتی به این موضوع فکر می‌کنم. می‌بینم او تا به حال یک بار هم ننشسته با من صحبت کند و از من بپرسد چرا فکر می‌کنم یک قاتل تعقیبم می‌کند. اگر این کار را کرده بود. شاید من مجاز بودم که آن شب ماشین جین را ببینم.

اشک‌های ناشی از احساس تنهایی از چشم‌هایم جاری می‌شود. سراغ قرص‌ها می‌روم و آن‌ها را با آب میوه می‌بلعم. مگر این که این قرص‌ها مرهمی بر اندوه من باشند. اما با این که گیجی و خواب‌آلودگی سراغم آمده، باز هم به شدت احساس ناامیدی وحشتناکی می‌کنم و از این که در آینده چه به سرم خواهد آمد، می‌ترسم. اگر به فراموشی مبتلا شوم و متیو هم من را ترک کند.

مجبورم سال‌ها در آسایشگاه انتظار بکشم تا چندتا از دوست‌هایم از سر وظیفه‌شناسی به من سری بزنند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۲۲ مگابایت
تعداد صفحات
348 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۳۶:۰۰
نویسنده بی ای پاریس
مترجمشهاب شکوری
ناشرنشر خوب
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Breakdown
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۲/۰۴
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
45,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۲۲ مگابایت
۳۴۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 34 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
تلخ ☕️ (1)
5
ستاره
47 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
17 ٪
1
ستاره
0 ٪
20 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3
سرگرم‌کننده 🧩
تلخ ☕️
گیرا 🧲

من بهش 2.5 می‌دم. تعلیقش خیلی بالا بود چند ساعته خوندمش اما منطقش صفر بود! اگه جنایی خون حرفه‌ای باشید از همون 100 صفحه‌ی اول متوجه می‌شید قضیه چیه اما اگه تازه شروع به جنایی خوندن کردین کتاب می‌تونه جذبتون کنه. در کل جذابه اما غیر منطقی. اگه منطق داستان براتون مهم نیست می‌تونه انتخاب خوبی باشه.

2

داستان شاید جذبت کنه که بخوای بدونی آحرش چی میشه ولی آخرش کلی به خاطر اغراق آمیز و غیر منطقی بودن کار شخصیتا تو ذوقت میخوره!اولین و آخرین کتابی که از پاریس میخونم. تمام!

4

کتاب خیلی خوب پیش رفت، پایان خوبی هم داشت البته میشد حدس هایی برای پایان زد ولی روند کتاب خوب و پر هیجان پیش میره و مخاطب رو به دنبال خودش میکشه.توصیه می کنم

2

این کتاب خیلی،شبیه نویسنده لین‌وود بارکلی کتاب صدای پایین پله ها. مثل فیلم هندی هست. تعجب می کنم چگونه فکر دو نویسنده این قدر شبیه هم هستند..

2

کسی که جنایی خون باشه از صفحه پنجاه به بعد میتونه همه چیو حدس بزنه...برای من کش دار بود در کل...نمره ۴ از ۱۰ بهش میدم‌من...

5

خیلی رمان جالب و معمایی و روانشناختی زیبایی بود کشش داستان عالی بود و ترجمه هم بسیار خوب بود توصیه میکنم حتما بخونید

5

کتابش خیلی مهیج بود نمیتونستم کنار بذارمش. پایان بندی معرکه و عالی

5

واقعا غافلگیر شدم اصلا انتظار نداشتم روند داستان اینجوری تموم بشه... از خوندش لذت ببرید

5

عالی بود و حتما پیشنهاد میشه. من نتونستم کتابو رها کنم تا آخرین لحظه. پرکشش و خواندنی.

2

خوب بود ولی اصلا غافلگیر نمیکنه تقریبا از اواسط کتاب میشه حدس زد جریان چیه

نمایش 10 نقد دیگر
4
(34)
گیرا 🧲 (1)
22,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فروپاشی
فروپاشی
بی ای پاریس
نشر خوب
4
(34)
گیرا 🧲 (1)
22,000
تومان