0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یافتن معنی در نیمه دوم عمر
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی یافتن معنی در نیمه دوم عمر

(خلاصه‌ای از کتاب)
نویسنده:
جیمز هالیس
درباره یافتن معنی در نیمه دوم عمر

نیمه‌ی دوم عمر را می‌توان توجه عمیق به خواسته‌های روحی و کسب رضایت حقیقی از زندگی دانست. جیمز هالیس در کتاب یافتن معنی در نیمه‌ی دوم عمر، بیان می‌کند زندگی در این مرحله شبیه راه رفتن در جنگلی تاریک است. تحلیل‌های روانشناسی هالیس به افرادی که در این برحه‌ی حساس قرارگرفته‌اند کمک می‌کند زندگی با معنا و آگاهانه‌تری را تجربه کنند و فرصت‌های پیش رو در زندگی خود لذت بیشتری ببرند.

درباره‌ی کتاب صوتی یافتن معنی در نیمه دوم عمر

زندگی انسان از دوره‌های مختلفی تشکیل شده است. دوره‌ی اول سال‌های کودکی و نوجوانی است که بیش از هر چیزی به خانواده اختصاص دارد و رضایت آنها از اعمال کودک و نوجوان باعث ایجاد حس خوب و رضایت در نوجوان می‌شود. با ورود شخص به جامعه و یافتن هویت منحصربه فرد و ارزش‌های جدید، استانداردهای موجود در جامعه معیاری برای کسب رضایت افراد می‌شود. تحصیل در دانشگاه، پیدا کردن کار مناسب، ازدواج کردن و بچه‌دار شدن همگی اعمالی هستند که به صورت نامحسوس از سوی جامعه به انسان تحمیل می‌شود و پشت سر گذاشتن هریک از این مراحل رضایت شخص را رقم می‌زند.

جیمز هالیس، نویسنده‌ی کتاب یافتن معنی در نیمه دوم عمر، آغاز 35 سالگی را شروع نیمه دوم عمر می‌داند و معتقد است در این دوره اغلب افراد گرفتار نوعی اندوه و افسردگی می‌شوند. چراکه خواسته‌ها و داشته‌هایشان دیگر نمی‌تواند مانند قبل آن‌ها را راضی و خوشحال نگه دارد. درآمد بالاتر، خانه‌ی بزرگ‌تر هیچ یک نمی‌تواند پاسخی برای نیازهای نیمه‌ی دوم عمر باشد. زیرا آنچه نیازمند توجه است، روح آدمی است.

جیمز هالیس، در این اثر مخاطب را به خودآگاهی دعوت می‌کند. او به مخاطب می‌آموزد چگونه با قسمت‌های تاریک و زخمی روح خود روبه‌رو شود. طی کردن این فرایند با احساسات جدید و هم‌چنین اضطراب زیاد همراه است. اما غلبه بر آن است که می‌تواند منجر به خودآگاهی و همکاری با روح خویشتن شود. هالیس در ارتباط نارضایتی روح موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار می‌دهد. در میان آنها خانواده و شغل افراد نقش بسیار پررنگی ایفا می‌کنند. آرزوهای پدر و مادر و عدم علاقه به شغل از جمله علل بی معنایی زندگی در نیمه دوم عمر بسیاری از افراد است.

کتاب صوتی یافتن معنی در نیمه دوم عمر اقتباسی از نسخه چاپی است. این کتاب با عنوان انگلیسی «Finding Meaning in the Second Half of Life» برای اولین بار در سال 1994 منتشر شد و به سرعت مورد توجه مخاطبین قرار گرفت. این کتاب با رویکرد روانشناسی تحلیلی یونگ نوشته شده است و تحسین بسیاری از منتقدین را برانگیخته است.

«این کتاب بینش‌های عمیقی در رابطه با فرایند پیدا کردن معنای حقیقی زندگی در میانسالی به انسان می‌دهد.»

روزنامه «هیوستون کرونیکل»

«چگونه می‌توانید راه‌تان را به بیرون از جنگل تاریک زندگی پیدا کنید؟ وظیفه‌ای که پیش روی ما است. همان چیزی است که هالیس آن را بزرگترین پروژه‌ی میانسالی می‌نامد: «باز پس گرفتن اختیار شخصی زندگی.» این به معنی پشت سر گذاشتن چیزهایی است که در عین راحتی، محدودکننده هستند.»

مجلة «مُر»

«این کتاب بررسی ژرف‌نگر و دقیق «تکامل فردی» است. بسیار انسانی و بسیار بامحبت. تمرکز هالیس روی معنای زیربنایی برای بسیاری از افراد آشنا و قابل‌درک است.»

«هفته‌نامة ناشرین»

«کتابی مهم که توهمات را از بین می‌برد و هم‌زمان جستجوی روح را پیشنهاد می‌دهد، کاری که برای وظیفه‌ی دشوار معنادار کردن زندگی‌مان ضروری است.»

استفان دان (شاعر برنده‌ی جایزه‌ی ادبی پالیتزر پرایز)

 

فصل‌های کتاب صوتی یافتن معنی در نیمه دوم عمر

قصل ۱: روح‌های گرانقیمت: چگونه مه این نقطه درزندگی رسیدیم؟

فصل ۲: تبدیل شدن به کسی که فک می‌کنیم هستیم

فصل ۳: برخورد خویشتن‌های افراد

فصل ۴: موانع تغییر و تحول

فصل ۵: نیروهای روانی درگیر در روابط صمیمی

فصل ۶: خانواده در نيمه‌ی دوم زندگی

فصل ۷: «شغل» در مقایسه با «کار مورد علاقه»

فصل ۸: اسطوره‌ی جدید برآمده از ناراحتی‌ها روانی زندگی روزمره

فصل٩:  بازیابی معنویت بلوغ یافته در عصر مادی

فصل ۱۰: ملاقات‌ها با مرداب‌های روح

فصل ۱۱: التيام روح

درباره‌ی جیمز هالیس، نویسنده‌‎ی کتاب یافتن معنی در نیمه دوم عمر

دکتر جیمز هالیس (James Hollis) در سال 1940 در شهر اسپرینگ فیلد واقع در ایالت ایلینویز به دنیا آمد. او دانش آموخته‌ی دانشگاه درو (Drew University) بوده و مدرک دکترای خود را در سال 1967 از این دانشگاه اخد کرده است. او هم‌چنین بین سال‌های 1977 تا 1982 به عنوان یک روانکاو، پیرو مکتب یونگ در انستیتو مرکز یونگ در زوریخ آموزش دید.

دکتر هالیس علاوه بر سال‌ها تدریس علوم انسانی در کالج و دانشگاه‌های مختلف آمریکا مدیریت اجرایی مرکز آموزشی یونگ در تگزاس را بر عهده داشت. او هم‌چنین تا سال 2019 مدیر اجرائی انجمن یونگ وانشگتن (JSW) بود.

دکتر جیمز هالیس بیش از هر چیزی با کتاب‌های روان‌شناسی‌اش شناخته می‌شود. آثار او به واسطه‌ی استفاده‌ی کاربردی از تئوری‌های یونگ و ارتباط آن با دغدغه‌های همیشگی انسان از محبوبیت زیادی برخوردار است و آرامش بخش بسیاری از افراد بوده است. او تاکنون بیش از 16 جلد کتاب نوشته که به چندین زبان مختلف دنیا از جمله روسی، سوئدی، آلمانی، فارسی و چند زبان دیگر ترجمه شده است. از شناخته شده‌ترین آثار هالیس می‌توان به «راه درست»، «موضوع اصلی چیست»، «سفر زندگی» و «مرداب روح» اشاره کرد.   

یافتن معنی در نیمه دوم عمر با صدای امین تارخ

امین تارخ بازیگر صاحب سبک تئاتر، سینما و تلویزیون و یکی از اساتید برجسته‌ی بازیگری است. او با ایفای نقش در فیلم مرگ یزدگرد به کارگردانی بهرام بیضایی برای اولین بار در سال 1361 پا به عرصه‌ی بازیگری گذاشت و جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر توانمند تثبیت کرد. او در آثار پر شماری به ایفای نقش پرداخته و با کارگردانان بزرگی همکاری داشته است.

امین تارخ در سال 1373 اولین آموزشگاه خصوصی بازیگری در تهران تاسیس کرد و تاکنون هنرمندان برجسته و موفقی را در این عرصه پرورش داده است. از هنرجویان برجسته و موفق آموزشگاه او می‌توان به ترانه علیدوستی و مهتاب کرامتی اشاره کرد. فعالیت‌های هنری امین تارخ تنها به عرصه‌ی بازیگری محدود نمی‌شود. او گویندگی و روایت کتاب‌های صوتی متعددی را بر عهده داشته است. صدای پخته و گرم او لذت شنیدن عمیق‌ترین مفاهیم روانشناسی را دو چندان می‌کند و درک آن را ساده می‌‎سازد. صدای گرم او ذهن شنونده را از یک استودیوی سرد و خالی به فضایی زنده و زمینی می‌برد. سرعت خوانش گوینده، آرام، دقیق و مناسب است و فراز و فرودهای آن کنه مطلب را به خوبی بیان می‌کند.

ترجمه‌ی کتاب صوتی یافتن معنی در نیمه‌ی دوم عمر به زبان فارسی

«سید مرتضی نظری» کتاب صوتی یافتن معنی در نیمه دوم را به زبان فارسی برگردانده و انتشارات «بنیاد فرهنگ زندگی» نشر آن را بر عهده داشته است. شما می‌توانید نقشه‌ی راه نیمه دوم عمر را با صدای دوست داشتنی امین تارخ بشنوید. قیمت یافتن معنا در نیمه دوم عمر در وبسایت فیدیبو موجود است و خرید و دانلود نسخه‌ی الکترونیکی و نسخه‌ی گویا این اثر در وبسایت و اپلیکیشن فیدیبو امکان پذیر است.

در بخشی از کتاب صوتی یافتن معنی در نیمه دوم عمر می‌شنویم

قبل از یک قرن پیش ما نمی‌توانستیم دربارة گفتگویی که این کتاب به آن دعوت می‌کند. صحبت کنیم. در ابتدای قرن ‎۱٩  امید به زندگی در آمریکای شمالی به طورمیانگین فقط ۴۷ سال بود. در حالی که برخی از افراد بیشتر هم عمر می‌کردند. اکثریت آماری زندگی فناپذیرشان را صرف خدمت به چیزی می‌کردند که ما اکنون آن را برنامه‌ی نیمه اول زندگی می‌نامیم (حتی امروز نیز اگر هریک از ما در روز تولد ۳۵ سالگی‌مان توسط یک کامیون زیر گرفته شویم، به احتمال قوی منحصراً براساس خودآگاهی محدود نیمه اول زندگی زیسته‌ايم. تنها سناریویی که موجود بوده است. تنها برنامه‌ی کاری‌ای که با آن آشنا بوده‌ایم). علاوه براین؛ نهادهای اجتماعی به طرزی قدرتمند گذشته را سنگین کرده بودند. به شکل ارزش‌های خانوادگی، اجتماعی، قومی- قبیله‌ای و جنسیتی و همچنین تحریم‌های مربوط به نهادهای زناشویی و مذهبی که افراد را تعریف کرده بودند. قبل از این که ما با غم درباره‌ی گذشته صحبت کنیم. باید به یاد داشته باشیم که بسیاری از افراد درآن نقش‌ها و سناریوهای محدود می‌مردند. چه تعداد از زنان ساکت شدند و چه تعداد از مردان به واسطه‌ی انتظارات و نقش‌هایی که هیچ فرصتی برای ابراز تنوع نامحدود روج پیشنهاد نمی‌داد. تخریب شدند؟

امروزه، با فرسایش آن نقش‌ها و نهادهای هنجاری و همچنین افزایش عمربه طرزی حیرت‌انگیز از طریق بهداشت. رژیم غذایی و مداخله‌های پزشکی، که ما اغلب پیش‌فرض می‌دانیم، ضرورتاً سوالات بزرگ‌تری ظاهر می‌شوند. دراین قرن جدید، ما دو برابر مدت زمان عمریک بزرگسال نسبت به آنچه به آباء و اجداد ما اعطا می‌شد، داریم. بنابراین، ما با فرصت و مسئولیتی بی‌سابقه روبه رو هستیم تا آگاهانه‌تر زندگی کنیم. به طرقی که در گذشته ممکن نبود. اکنون ما قادریم بپرسیم: «جدای از نقش‌هایی که بازی می‌کنم، من چه کسی هستم،

نقش‌هایی که برخی خوب، مولد و هماهنگ با ارزش‌های درونی‌ام هستند و برخی این گونه نیستند؟» یا ما ممکن است از خود بپرسیم: « از آنجایی که من انتظارات فرهنگم را برآورده کرده‌ام. گونة انسانی‌ام را تولید مثل کرده‌ام. شهروندی مولد ویک مالیات‌پردازنده خوب بوده‌ام.

حالا باید چه کار کنم؟» به طور خلاصه، نیمه دوم زندگی با چه چیز سرو کار دارد (زمانی که امروزه از ۳۵ سالگی تا نزدیک به ‎٩۰  سالگی ادامه دارد) اگر قرار نباشد سناریو و انتظارات نیمه اول زندگی را تکرار کنم؟

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
142.۸۲ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۳۶:۰۰
نویسندهجیمز هالیس
مترجممرتضی نظری
راویامین تارخ
ناشربنیاد فرهنگ زندگی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۹/۱۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۴۲.۸۲ مگابایت
۰۲:۳۶:۰۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.2
از 5
براساس رأی 37 مخاطب
5
ستاره
32 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
27 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
24 ٪
27 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب خیلی خوبی بود و بخوبی ترجمه شده بود. معمولا با توجه به اینکه آقای هالیس مفاهیم عمیقی رو بیان می‌کنند، مترجمین نمیتونند بصورت شفاف مفاهیم رو انتقال بدن که در مورد این کتاب این مشکل وجود نداشت. صدا و نحوه بیان آقای تارخ هم متناسب با محتوا بود و به درک بهتر مفاهیم کمک می‌کرد. تقریبا بجز بخشی از قسمت‌های ابتدایی کتاب بقیه بخش‌ها رو بخوبی متوجه شدم. فقط در بخش آخر گفته شد که در سی دی بعد یک سری موارد بیان میشه و یهو کتاب به پایان رسید! با توجه به اینکه آخرین بخش بود منظورش رو از سی دی بعدی متوجه نشدم.

1

علی رغم بزرگنمایی کتاب بسیار پیش پاافتاده است.همه در یک پاراگراف .. اقتدار شخصیتونو پیدا کنید با توجه به خوابهای و عقده های کودکی و اینکه از زندگیتون چی میخواهید جای چه کسی زیسته اید! بسیار بی محتوا..حیف وقت حیف پول.

5

کتاب از نوع روانشناسی عمومی نیست و برای کسانیه که با نظریات یونگ آشنایی اولیه دارند برای همین ممکنه به نظر ثقیل برسه. گویندگی مرحوم تارخ هم با توجه به متن کتاب که باید تعمق بشه روش به نظرم شمرده است و عالیه

5

به نظر من صدای راوی و خواندنشان بسیار روشن و دلنشین است باتوجه به موضوع این نوع کتاب ها عالیست خوشحالم که علارغم نظرات نسخه صوتی رو خریداری کردم

5

من اونقدر از لحن گوینده و محتوای کتاب لذت میبرم که تا حالا سه بار گوش دادم کتاب رو، برام جالبه که بعضی دوستان اینقدر انتقاد شدید دارن نسبت بهش!

2

راضی نیستم با توجه به تعاریف شنیده شده فکر میکردم کتاب بهتری باشد البته نحوه خوانش مطالب توسط گوینده هم کسالت بار و خسته کننده بود.

2

من كه متوجه نشدن چرا نسخه صوتي و چاپي اينقدر باهم فرق ميكنه ، نسخه انگليسي اش درست مثل چاپي هست ولي نسخه صوتي رو از كجا آوردن؟؟؟؟

1

بسیار کتاب بی مفهمومی بود مخصوصا که فیدیبوی عزیز به صورت کامل نزاشته و راوی قسمت آخر میگه در قسمت بعد به موضوعی اشاره میکنم ...

2

سلام،همانطوریکه سایرین مطرح کرده اند گویش خوبی ندارد و ضمنا نمیشه فایلها را ذخیره کردتادر دستگاه دیگری آنرا بهتر گوش کنی

3

راوی خیلی بی جون و کم انرژی صحبت میکرد محتوای عمیقی به نظر من نداشت و چیز زیادی برای ارائه دادن وجود نداشت

نمایش 17 نقد دیگر
3.2
(37)
36,000
٪50
18,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یافتن معنی در نیمه دوم عمر
٪50
یافتن معنی در نیمه دوم عمر
(خلاصه‌ای از کتاب)
بنیاد فرهنگ زندگی
3.2
(37)
36,000
٪50
18,000
تومان