0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نانوکتاب کار عمیق
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی نانوکتاب کار عمیق

قوانینی برای تمرکز در جهانی بدون تمرکز
ناشر:
سبکتو
درباره نانوکتاب کار عمیق

در دنیای شلوغ امروز به سختی می‌توان گوشه‌ای آرام و به دور از هیاهو برای تمرکز پیدا کرد. با گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، بخش قابل توجهی از وقت انسان‌ها صرف گذراندن در فضای مجازی می‌شود تا جائیکه برخی از افراد به آن اعتیاد پیدا می‌کنند. حضور دائمی و دنبال کردن برنامه‌ها، دوستان و اخبار جدید اگرچه لذت‌بخش است اما در درازمدت تاثیر مخربی بر عملکرد انسان می‌گذارد و سطح تمرکز او را بر یک کار مشخص تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. کال نیوپورت در کتاب کار عمیق سراغ همین وضعیت رفته است و یادآوری می‌کند حواس‌پرتی که از پس تمرکز بر استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌آید، باعث انجام سطحی کارها می‌شود. كال نيوپورت با بررسی این موضوع، راه‌حل‌هایی برای مدیریت استفاده از فضای مجازی پیشنهاد داده است. راه‌حل‌هایی که خواننده‌ی کتاب کار عمیق را به افزایش بازدهی و انجام کارهای عمیق و ارزشمند برساند.

‌درباره‌ی نانو کتاب صوتی کار عمیق اثر کال نیوپرت

کال نیوپورت کتاب «کار عمیق: قواعدی برای کسب موفقیت متمرکز در بحبوحه‌ی دنیای پر هرج و مرج» را  در سال 2016 منتشر کرد. او با مطالعات عمیق در خصوص تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر زندگی و کار مردم تصمیم گرفت کتابی در جهت بهبود استفاده‌ی مردم از فضای مجازی را به نگارش درآورد.  او دانش آموخته‌ی رشته‌ی علوم کامپیوتر است

کتاب کار عمیق از سه فصل تشکیل شده است. ابتدای کتاب با مثال‌هایی از زندگی افراد موفق و نحوه‌ی انجام کار عمیق به شیوه‌ی آن‌ها شروع می‌شود و سپس در دو فصل «مفهوم» و «قواعد»، نویسنده کار عمیق و قدرت تمرکز بر یک کار مشخص را شرح می‌دهد. انتشارات سبکتو، کتاب کار عمیق را در قالب نانو کتاب صوتی به مدت زمان 25 دقیقه منتشر کرده است. کتاب‌های صوتی برای آن دسته از افرادی مناسب است که وقت کافی برای مطالعه‌ی کتاب را ندارند.

کتاب کار عمیق چه حرف‌های برای گفتن دارد؟

کار عمیق، کار سطحی وغرق شدن در کار، از جمله مفاهیمی است که نویسنده به طور مفصل به آنها پرداخته است. کار عمیق طبق نظر نیوپورت اینگونه تعریف می‌شود: «فعالیت حرفه‌ای که با تمرکز کافی و بدون حواس‌پرتی انجام می‌گیرند  و نهایت استفاده را از ظرفیت‌های شناختی شما می‌برند. این تلاش‌ها به ایجاد ارزش‌های جدید و تقویت مهارت‌های شما می‌انجامد و کپی کردن آن بسیار دشوار است.» در مقابل کار سطحی به انرژی و نوآوری زیادی احتیاج ندارد و ارزشی را به وجود نمی‌آورد. اینکارها، تکراری، بدون چالش‌اند و با تمرکز پایین هم به انجام می‌رسند.

غرق شدن در کار نیز به معنای انجام کار عمیق نیست. غرق شدن در کار معمولا به اجبار و نتیجه‌ی تلنبار شدن کارهای گذشته است که به صورت مقطعی انجام می‌شود. درحالی‌که کار عمیق یک تفکر و نوعی نگرش کلی به کار است و همواره انجام می‌شود.کال نیوپرت با صراحت توانایی مالتی تسکینگ را زیر سوال می‌برد و آن را موجب بهره‌وری پایین و کاهش شدید تمرکز می‌داند

‌نقد‌ها و نظرات درباره‌ی کتاب نانو کتاب کار عمیق

کتاب کار عمیق پس از انتشار با استقبال فراوانی از سوی منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شد. اگر چه قبل از این نویسنده، افراد زیادی به سراغ موضوع شبکه‌های اجتماعی بر کار و زندگی روزمره‌ی افراد رفته بودند اما دیدگاه متفاوت کال نیوپرت کتاب کار عمیق را از دیگر آثار این حوزه متمایز کرده است. در این رابطه می‌توان به سخنان یکی از نویسندگان نشریه وال استریت اشاره کرد: «کتاب کار عمیق به دو نکته‌ی مهم دست یافته است: اول این‌که مسیر دست یافتن به ثروت را بدون استناد به روش‌های آبکی و کلیشه‌ای  برای خواستارانش روشن کرده است. دوم این‌که آقای نیوپورت بدون اینکه شبیه به یک احمق به نظر برسد در مقابل روش مریض تفکرگروهی ایستاده است.»

‌درباره‌ی کال نیوپرت نویسنده‌ی کتاب کار عمیق

کال نیوپورت در سال 1982 متولد شده است. او دانشیار رشته‌ی علوم کامپیوتر دانشگاه «جورج تاون» در شهر واشنگتن است. کال در کنار کار آکادمیک مقالات و کتاب‌هایی درباره‌ی ارتباط تکنولوژی و جامعه نیز می‌نویسد. بخش زیادی از نوشته‌های کال نیوپورت به بررسی تاثیر تکنولوژی‌های نوین بر توانایی افراد در انجام کارهای مفید و سودآور و هم‌چنین هنر زندگی کردن آن‌ها اختصاص دارد. او بیش از ده سال است که نظریاتش را در .بلاگ شخصی‌اش منتشر می‌کند و طبیعتا آنچنان به نوشته‌هایش معتقد است که بر کارش تمرکز دارد و هیچ فعلی در شبکه‌های اجتماعی ندارد. نیوپورت تاکنون 6 کتاب منتشر کرده است. آخرین کتاب او «دیجیتال مینیمالیسم» نام دارد که توانست به یکی از پر فروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز تبدیل شود. از دیگر آثار او می‌توان به «چگونه در کالج برنده شویم؟»، «چگونه به دانش‌آموزی‌ درجه یک تبدیل شویم؟»، «چگونه به ستاره‌ی دبیرستان تبدیل شویم؟» و «چه خوب آن‌ها نمی‌توانند تو را نادیده بگیرند» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب نانو کتاب کار عمیق به فارسی

انتشارات سبکتو نانو کتاب کار عمیق را با ترجمه‌ی گروه مترجمان عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب نانو کتاب کار عمیق را خواند؟

نانو کتاب صوتی کار عمیق در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی  قرار دارد. این کتاب برای افرادی مناسب است که به دنبال بهبود عملکرد خود در کار و زندگی شخصی هستند. خوانش کتاب صوتی نانو کتاب کار عمیق را دادبه دادمهر به‌عهده داشته ‌است.

در بخشی از کتاب کار عمیق می‌خوانیم

دانشمند معروف علوم کامپیوتری دونالد ناث هم برای کار عمیق اهمیت قائل است. او در وبسایتش می‌نویسد: «کاری که انجام می‌دهم نیازمند ساعت‌های زیاد مطالعه و تمرکز بدون خدشه است». دانشجوی دکتری نیز به نام برین چایل که پدر خانواده است و دارای شغل تمام وقت می‌باشد کار عمیق را ارزشمند می‌داند زیرا فقط از این طریق بود که می‌توانست کار رساله‌اش را در زمان محدودی که داشت پیش ببرد. او به من گفت که اولین مواجهه‌ی او با کار عمیق در «یک لحظه ی احساسی» بود. این‌ها را بیان کردم تا بگویم اگرچه ناث و چاپل بر ارزش و اهمیت کار اتفاق نظر دارند اما فلسفه‌ی آنها در فلسفه‌ی به کارگیری این کار عمیق در زندگی‌شان کاملا متفاوت است.

در بخش بعدی با جزئیات بیشتر بیان خواهم کرد که ناث نوعی رُهبانیت را برای ایجاد کار عمیق در زندگی اش به کار گرفته و سعی دارد تا سایر کارها را حذف کند یا به حداقل برساند. اما چاپل یک روش ریتمیک را پیش گرفته که بر طبق آن هر روز بلااستثنا از ساعت ۵ تا ۷ صبح، قبل از شروع ساعت کاری معمول که اسباب و عوامل برهم زدن تمرکز در طول آن حتما و اجبارا وجود دارد، کارهایش را می‌کند. هم روش ناث و هم روشی که چاپل پیش گرفته برای خودشان خوب و سودمند بوده است اما نمی توان آن را به تمام افراد تعمیم داد. روش ناث برای کسی خوب است که کار اصلی‌اش تفکر کردن در مورد مسائل مهم و عمده می‌باشد اما اگر چاپل این روش را به کار ببندد و تمام امور سطحی را حذف کند احتمالا شغلش را از دست خواهد داد. شما باید فلسفه‌ی خودتان را در اضافه کردن کار عمیق به زندگی تان داشته باشید. اما این مثال هشداری کلی در مورد این نوع انتخاب به ما می دهد: باید مراقب باشید تا فلسفه‌ای را برای انتخاب کنید که مطابق با شرایط خودتان باشد که اگرچنین نباشد. عادات کار عمیقی که سعی در ایجاد کردن آن در خود دارید، قبل از تثبیت شدن از مسیر خود خارج خواهد شد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
25.۲۹ مگابایت
مدت زمان
۲۵:۰۱
نویسندهکارل نیوپورت
مترجمگروه مترجمان
راویدادبه دادمهر
ناشرسبکتو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۷/۰۶
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۵.۲۹ مگابایت
۲۵:۰۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 20 مخاطب
5
ستاره
35 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

میکروکتاب و نانوکتاب مثل نکات کنکوری میمونن، همونطور که دانش‌آموز بعد از کنکور اون نکاتو فراموش میکنه و دیگه بدردش نمیخوره چون پایه‌ای و زیربنایی مطالعه نکرده، مطالب نانوکتاب هم چون منسجم و با توضیحات تکمیلی همراه نیستن بزودی فراموش میشن و اثربخشی نداره! متأسفانه مقاص انتفاعی و اقتصادی باعث شده همچین کتاب‌هایی منتشر بشه. علاوه براین، اگه نویسنده ۴۰۰صفحه کتاب مینویسه حتمأ دلیل داشته ولی در میکرو و نانو کتاب با حذف حجم بیشتر کتاب، به نویسنده بی‌احترامی صورت میگیره

1

از گوش دادن به این کتاب چیز مثبتی دستگیرم نشد شاید چون کتاب های دارن هاردی رو خوندم و چگونگی کسب موفقیت در اون رو به مکررات گوش دادم این کتاب صوتی چیز جدیدی برام نداشت.

3

اولین تحربه من از نانو کتاب بود. تقریبا هیچ کمکی به من نکرد. قطعا زین پس فقط کتاب کامل را خریداری میکنم

4

اکثر نمنه ها معرفی نویسنده و کتاب است . ای کاش دست اندرکاران این مهم را مد نظر قرار بدند با تشکر

3

متوسط

5

خواندش واجبه

4

کتاب خوبیه

5

تاثیر گذار

4

ok

3.5
(20)
2,500
٪50
1,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نانوکتاب کار عمیق
٪50
نانوکتاب کار عمیق
قوانینی برای تمرکز در جهانی بدون تمرکز
سبکتو
3.5
(20)
2,500
٪50
1,250
تومان