0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
23 راه مبارزه با تنبلی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی 23 راه مبارزه با تنبلی

نویسنده:
اس جی اسکات
درباره 23 راه مبارزه با تنبلی

نبوغ و خلاقیت افراد زمانی به اوج خودش می‌رسد که قرار باشد کاری را انجام دهند و حالا با تمام توان به دنبال بهانه‌های بزرگ و کوچک برای انجام ندادن آن کار هستند. اگر آن‌قدری که وقت صرف فکر کردن به انواع عذر و بهانه می‌کردیم، یک‌راست می‌رفتیم سراغ کارهایی که باید انجام می‌دادیم، حتما زندگی خیلی بهتر و آرام‌تر می‌شد. موضوع این نیست که کاری که باید انجام دهید، خیلی پیچیده و دشوار است یا نه، موضوع این است که در حال حاضر حال و حوصله‌ی انجام آن را ندارید. یا این که چون نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید، پس ترجیح می‌دهید اصلا شروع نکنید. تنبلی دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که بعضی از آن‌ها، ریشه‌های روان‌شناختی هم دارند. در کتاب صوتی «23 راه  برای غلبه بر تنبلی» با «اس جی اسکات» همراه شوید تا علل و ریشه‌ی تنبلی را بشناسید و با موثرترین راه‌های مبارزه با تنبلی و به تعویق انداختن کارها آشنا شوید.

درباره کتاب 23 راه برای غلبه بر تنبلی

باور کنید که اگر کارها، پروژه‌ها و مسئولیت‌ها را نادیده بگیرید، ناپدید نمی‌شوند. هرجا بروید دنبالتان می‌آیند و همیشه کنار دستتان منتظرند تا به آن‌ها رسیدگی کنید. نادیده گرفتن آن‌ها، مدتی حالتان را خوب می‌کند، اما همین که سربرگردانید می‌بینید که توده‌ای کار نکرده و پروژه‌ی باز روی دستتان مانده و دیگر زمان و انرژی کافی برای انجام تمام آن‌ها را ندارید. کارها و وظایف مثل چرخه‌ای هستند که هیچ‌وقت تمام نمی‌شوند.

درست است که هر کس مسئول رفتارها و کارهای خودش است، اما تاثیر کارهای نکرده و تنبلی در انجام مسئولیت‌ها، چیزی نیست که منحصر به شخص شما باشد. نمی‌توانید با بزرگواری و ازخودگذشتگی، خود را تنها قربانی تنبلی‌تان بدانید و تمام عواقب آن را برای خودتان نگه دارید. افراد زیادی از کارهایی که قرار است انجام دهید، تاثیر می‌گیرند. کمترین تاثیرش روی خانواده و دوستانتان است که احتمالا همیشه سعی می‌کنند به روش‌های مختلف شما را به انجام کارهایتان تشویق کنند. سبک‌باری زندگی شخصی و حرفه‌ای شما قطعا احساس بهتری هم به اطرافیانتان می‌دهد و حتی می‌تواند تاثیر مثبتی روی زندگی آن‌ها داشته باشد.

این کتاب پر است از ایده‌ها و نمونه‌های جالب از افرادی که خودشان تنبلی را تجربه کرده‌اند. برخلاف کتاب‌های مشابه در زمینه‌ی تنبلی، در این کتاب اسکات علاوه‌بر معرفی روش‌های مختلف غلبه بر تنبلی، به شما می‌آموزد که هر کدام از این روش‌ها چرا و چطور کار می‌کند. حتی شیوه و روش به کار بردن آن در زندگی روزمره را هم به آسانی یاد می‌گیرید. به‌علاوه، با ریشه‌های تنبلی و علت به تعویق انداختن کارها هم آشنا می‌شوید. در تهیه و تدوین این کتاب، چهارچوب مشخصی وجود دارد. نویسنده پیش از هر چیز سراغ پدیده‌های روانشناسی پنهان در تنبلی رفته است. سپس هفت بهانه‌ی معمولی که مردم برای عقب انداختن انجام کارها از آن‌ها استفاده می‌کنند را معرفی می‌کند. در بخش پایانی این کتاب، اسمیت 23 عادت غلبه بر تنبلی را بیان می‌کند و روش‌های به‌کارگیری آن‌ها را هم توضیح می‌دهد.

هدف اسکات از نوشتن این کتاب این است که بتوانید رفتارهای درست روزمره را تبدیل به «عادت» کنید تا کیفیت زندگی خود را بهبود دهید. او معتقد است همین عادت‌ها هستند که می‌توانند در زندگی تغییرات دائمی و پایدار ایجاد کنند و سبک زندگی را تغییر دهند. شنیدن این کتاب و انجام راهکارهای آن، به این معنی نیست که میل به راحت‌طلبی و تعویق کارها در افراد از بین می‌رود. اما دست‌کم حالا می‌دانید که اصلا چرا نمی‌خواهید کاری را انجام ندهید و ترس‌ها و ضعف‌های خودتان را می‌شناسید. همین آگاهی نقش موثری در خیلی از تصمیمات و رفتارهای روزمره دارد.



درباره اس. جی. اسکات

اس جی اسکات کارآفرین آمریکایی و نویسنده‌ی معروف وبلاگ «عادت‌های مفید برای زندگی شما» است. مردم زیادی هر روز منتظر حرف‌های تازه‌ی اسکات در این سایت هستند. حالا این نویسنده برای راحتی کار مخاطبان و کاربران، تمام چیزهایی که راجع‌به تنبلی می‌دانسته، در کتاب 23 راه غلبه بر تنبلی نوشته است. او دراین‌باره صادقانه می‌گوید که حتی خودش هم تا همین چند سال پیش، همیشه درگیر تنبلی و بی‌خیالی‌اش در انجام کارها بوده است. او با کمک کتاب‌های زیادی که در این زمینه نوشته شده، توانست تحول بزرگی در زندگی حرفه‌ای و شخصی خود ایجاد کند. او در حال حاضر مسئول یک موسسه‌ی موفق تجارت اینترنتی است و 37 جلد کتاب هم منتشر کرده است. «چگونه اضطراب را از بین ببریم»، «یک راهنمای ساده برای تسلط بر وظایف دشوار»، «چگونه سیگار را کنار بگذارید»، «چگونه انرژی خود را افزایش دهید و هر هدف را با یک برنامه صبحگاهی به دست آورید»، «چگونه از یک برنامه ساده برای ایجاد لیست‌های کارآمد به منظور انجام و سازمان‌دهی زندگی خود استفاده کنید»، ورزش روزانه: 32 تاکتیک برای عادت به ورزش کردن، «کارآفرین روزانه: 33 عادت موفق برای صاحبان کسب‌وکار کوچک»، «97 تغییر کوچک در زندگی که فقط 5 دقیقه طول می‌کشد» از سایر آثار این نویسنده هستند.

در بخشی از کتاب 23 راه غلبه بر تنبلی میخوانیم

عادت تنبلی یا به تعویق انداختن کارها چیست؟ شما می‌توانید ریشه‌ی هر موفقیت یا شکستی را در یک عادت به‌خصوص جستجو کنید. آنچه که شما در طول یک روز انجام می‌دهید، دستاوردهای آینده زندگی‌تان را مشخص می‌کند. عادت‌ها، روزمرگی را می‌سازند و همه ما چه بخواهیم چه نخواهیم به طریقی گرفتار روزمرگی هستیم. ما هر روز صبح بیدار می‌شویم و چنین الگویی را در پیش می‌گیریم: دوش می‌گیریم، مسواک می‌زنیم، لباس می‌پوشیم، صبحانه می‌خوریم، سر کارمان می‌رویم، کارمان را انجام می‌دهیم و به خانه برمی‌گردیم. برخی از ما برای زندگی‌مان عادت‌های خود بهبودی را برمی‌گزینیم، مثلا برای خودمان اهدافی تعیین می‌کنیم، کتاب‌های الهام‌بخش می‌خوانیم، بر روی پروژه‌های مهم کار می‌کنیم و از کنار عوامل اخلال‌گر بی‌اعتنا رد می‌شویم. برخی‌ها هم از عادت‌های خودویرانگر پیروی می‌کنیم، مثل کم‌ترین کار مفید را انجام می‌دهیم، با سرگرمی‌های کم کیفیت خلاقیت‌های خود را از میان می‌بریم، غذاهای ناسالم می‌خوریم و شکست‌های زندگی‌مان را به گردن دیگران می‌اندازیم. حقیقت آن است که عادت‌ها هم خوب هستند و هم بد. آن‌ها هویت ما، آنچه انجام می‌دهیم و آنچه می‌توانیم به آن دست یابیم را مشخص می‌سازند.

نقد و بررسی کتاب 23 راه برای غلبه بر تنبلی که در بالا آمده، فرصت مطالعه و انتخابی درست را در اختیار شما می‌گذارد. نسخه‌ی صوتی این کتاب  از طریق وب‌سایت فیدیبو و یا اپلیکیشن آن، به‌آسانی قابل خریداری و دانلود است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
142.۹۸ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۳۲:۱۰
نویسنده اس جی اسکات
مترجم گروه ترجمه آگاه باشیم
راویونوس صفری
ناشرنشر آگاه باشیم
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۴/۲۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۴۲.۹۸ مگابایت
۰۲:۳۲:۱۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 24 مخاطب
5
ستاره
20 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
37 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
16 ٪
21 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کتاب نسبتا خوبیه ولی اگه وقت کمی دارین برای این کتاب وقتتون رو صرف نکنید. صدای گوینده خوبه ولی اشتباهاتی در حین خواندن از روی متن داره که امیدوارم در اجراهای بعدی برطرف بشه

4

راهکارهایی که در عمل باید انجام داد... اگه ادم خودش یه کم تلاش و انرژی بذاره کتاب میتونه تغیرات مثبت بوجود بیاره...

5

روشهای بسیار کاربردی که واقعا با عمل کردن بهشون میتونیم از شر تنبلی خلاص بشیم.?

3

چقد صدای راوی تو مخه اه

5

من واقعاً راضیم تاحالا کتاب به این حد عالی در این رابطه نخونده بودم سپاسگذارم

1

چند ثانیه ی اول رو گوش دادم؛ جیغ کشیدم فرار کردم! صدای راوی اصلا مناسب نیست.

1

چقدر بد میخونه انگار داره ادای ربات درمیاره کلمه ها رو دونه دونه میخونه

3

گوینده اصلا خوب نبود اما روشهایی که کتاب معرفی کرده بود خیلی خوب بود .

3

سلام صداش خیلی هم خوب بود. اما محتوا خیلی سطحی هست.

1

بسیار ساده و کلیشه ای ... اصلا جالب نبود

نمایش 11 نقد دیگر
3.3
(24)
17,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
23 راه مبارزه با تنبلی
23 راه مبارزه با تنبلی
اس جی اسکات
نشر آگاه باشیم
3.3
(24)
17,000
تومان