0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پیدایش جهان هستی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پیدایش جهان هستی

و حیات بر روی کره ی زمین
درباره پیدایش جهان هستی

«از قرن 17 به بعد دانشمندان علوم طبیعی پی بردند که پایه و بنیاد همه‌ی موجودات جاندار و بی‌جان اتم است و از آن پس مدل‌های مختلفی در جهت شناخت هرچه بیشتر اتم پیشنهادشده است. به بیان بسیار ساده می‌توان گفت هر اتم دارای یک هسته متشکل از پروتون‌ها با بار مثبت و نوترون‌ها با بار خنثی است و الکترون‌ها با بار منفی هسته را دور می‌زنند؛ بنابراین اتم در حالت عادی خنثی است.» این جملات، جملاتی است که ابوالحسن حاجی حیدری کتاب پیدایش جهان هستی و حیات بر روی کره‌ی زمین را با آن آغاز کرده است. این کتاب جذاب و خواندنی به سؤالات زیادی درباره‌ی پیدایش جهان از آغاز پاسخ می‌دهد. مطالب این کتاب پاسخ بسیاری از پرسش‌های افراد کنجکاو را در خود دارد. پیدایش جهان هستی کتابی است که اگر خواندنش را آغاز کنید زمین گذاشتنش به این سادگی نخواهد بود.

‌درباره‌ی کتاب پیدایش جهان هستی و حیات بر روی کره زمین اثر ابوالحسن حاجی حیدری

کتاب پیدایش جهان هستی کتابی است که به کوشش ابوالحسن حاجی حیدری گردآوری و ترجمه‌شده است. بهرام معلمی مترجم کتاب‌های حوزه‌‌ی ترویج علم ویراستاری علمی این کتاب را بر عهده داشته است. این کتاب از روی کتاب‌ها، مقالات و منابع مختلف جمع‌آوری‌شده تا بتواند به سؤالات عمومی مردم درزمینه‌ی پیدایش جهان هستی پاسخ دهد. ابوالحسن حاجی حیدری نویسنده‌ی کتاب دراین‌باره گفته است: «من در آغاز تصمیم گرفته بودم به ترجمه‌ی یکی از این کتاب‌ها دست بزنم، ولی پی بردم تمام مطلبی که خواهان آن هستم نمی‌توانم در یک کتاب ترجمه بازگو کنم، به همین جهت از چندین کتاب ترجمه و گردآوری کرد تا علاقه‌مندان به تاریخ و تاریخ علم بهره‌ی بیشتری از آن بگیرند.»

انتشارات مازیار که در طی سال‌های اخیر بسیاری از آثار حوزه‌ی ترویج علم را در ایران منتشر کرده تا مردم بدون تحصیلات دانشگاهی هم بتوانند با دنیای علم آشتی کنند کتاب پیدایش جهان هستی را هم روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

مروری بر فصل‌های کتاب پیدایش جهان هستی و حیات بر روی کره زمین

‌کتاب پیدایش جهان هستی و حیات بر روی کره زمین با درآمدی آغازشده است که در آن نویسنده دلایل نگارش و گردآوری کتاب را توضیح داده است. همچنین این کتاب پیشگفتاری دارد که مقدماتی از علم شیمی در آن آمده است. خواندن این بخش به درک بهتر مطالب کتاب کمک بسیار زیادی خواهد کرد. در ادامه کتاب پیدایش جهان هستی چهارفصل اصلی دارد که هرکدام به قسمت‌های مختلفی تقسیم‌شده‌اند. عنوان فصل‌های مختلف کتاب به شرح زیر است:

فصل اول- از انفجار بزرگ تا پیدایش کرات آسمانی

الف) اتم چیست؟

ب) نظریه‌های مرتبط با اتم

پ) پیدایش جهان هستی

ت) انفجار بزرگ(مهبانگ)

فصل دوم- تکامل زیستی از پیدایش یاخته‌ی اولیه تا پیدایش حیات بر کره‌ی زمین

الف) تعریف حیات

ب) حیات از دیدگاه مذاهب

پ) پیدایش حیات از دیدگاه علوم طبیعی

فصل سوم- تکامل گونه‌ها: جانوران، گیاهان، قارچ‌ها

الف) گیاهان

ب) تکامل قارچ‌ها

پ) تکامل جانوران

ت) تکامل آدمی

فصل چهارم تکامل اجتماعی و نگاهی به زیست‌شناسی اجتماعی(سوسیو بیولوژی)

الف) تعریف جامعه‌شناسی و زیست‌شناسی اجتماعی

ب) مناسبات اجتماعی در میان جانوران

پ) خصوصیات مشترک جوامع جانوری با جوامع انسانی

در پایان کتاب نیز بخش منابع آمده است تا مخاطب علاقه‌مند بتواند با مراجعه به آن‌ها اطلاعات بهتر و کامل‌تری به دست آورد.

چرا باید کتاب پیدایش جهان هستی و حیات بر روی کره زمین را خواند؟

دنیای علم دنیای شگفت‌آوری است، دنیایی است که افرادی زندگی‌شان را در آن وقف پیدا کردن پاسخ سؤالات بشر کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین سؤالات بشر در طول تاریخ این بوده که جهان چطور به وجود آمده است؟ دانشمندان سال‌های سال است به روش‌های مختلف سعی کرده‌اند این سؤال را پاسخ دهند. اما بسیاری از مطالب آنان بدون داشتن دانش و تخصص کافی در فیزیک و رشته‌های مرتبط قابل‌درک نیست. وجود کتاب‌هایی که بتوانند مطالب دانشمندان را به‌صورت داستانی پیوسته و قابل‌درک برای مردم تعریف کنند می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. کتاب پیدایش جهان هستی و حیات بر روی کره‌ی زمین یکی از کتاب‌هایی است که می‌تواند این کار را انجام دهد. این کتاب ارزشمند سفری همگانی و کم‌نظیر را به تاریخ کیهان ترتیب داده است. شنیدن فصل‌های مختلف این کتاب در شرایطی که مسیری طولانی را با مترو یا اتوبوس طی می‌کنید یا در اتاق انتظار مطب پزشک نشسته‌اید می‌تواند گذر زمان را برایتان بی‌معنا کند.

کتاب پیدایش جهان هستی و حیات بر روی کره‌ی زمین گزینه‌ی مناسبی برای هدیه دادن به افراد کنجکاو است. همچنین اگر می‌خواهید نوجوانان را به علم علاقه‌مند کنید این کتاب می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی باشد.

انتشارات آوا نامه کتاب صوتی پیدایش جهان هستی و حیات بر روی کره زمین را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب پیدایش جهان هستی و حیات بر روی کره زمین در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد.

کتاب پیدایش جهان هستی و حیات بر روی کره زمین مناسب برای گروه سنی نوجوانان، جوانان، بزرگ‌سالان و در حقیقت تمام افراد کنجکاو است.

خوانش کتاب صوتی پیدایش جهان هستی و حیات بر روی کره زمین را اکرم پریمون به عهده داشته است.

کتاب پیدایش جهان هستی و حیات بر روی کره زمین جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع علمی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی علمی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب پیدایش جهان هستی و حیات بر روی کره زمین اثر ابوالحسن حاجی حیدری بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
439.۵۰ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۵۹:۰۹
نویسنده ابوالحسن حاجی حیدری
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۲/۱۹
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۳۹.۵۰ مگابایت
۰۷:۵۹:۰۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
16 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب از متوسط بالاتره به نظرم ولی عالی نیست. کتاب فیزیک ناممکن ها رو بخونید متوجه حرفم میشید. بسیاری از اطلاعاتش تکراری بود و بیشتر مناسب نوجوانان یا کسانی که هیچ اطلاعاتی در این زمینه ها ندارند میخورد. ولی جامع بود از نظر بررسی از نظر فلاسفه و ادیان گرفته تا تئوری های پیدایش جهان، منظومه شمسی و زمین و موجودات.

1

جالب نبود من انتظار دیگه ای داشتم حیف اون وقتی که برای این کتاب گذاشتم فقط صدای راوی خوب بوذ.

5

فوق‌العاده ترین کتابی که خواندم

5

کتاب جامع و کامل با نثری روان

5

عالیه .

4.3
(12)
80,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پیدایش جهان هستی
پیدایش جهان هستی
و حیات بر روی کره ی زمین
آوانامه
4.3
(12)
80,000
تومان