0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راز آفرینش جهان هستی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی راز آفرینش جهان هستی

درباره راز آفرینش جهان هستی

«در آغاز فیزیک بود. فیزیک رفتار ماده، انرژی، فضا، زمان و برهمکنش بیم اتم‌ها را توصیف می‌کند. تقابل بین این ویژگی‌ها در نمایشنامه‌ی کیهانی ما زیربنای همه‌ی پدیده‌های زیست‌شناختی و شیمیایی است. ازاین‌رو هر آنچه برای ما انسان‌های زمینی بنیادی و آشنا باشد با قوانین فیزیک آغاز می‌شود و بر آن‌ها استوار است. آنگاه‌که این قوانین را درباره‌ی مجموعه‌های اخترشناسی به کار می‌بریم با فیزیک بزرگ‌مقیاس سروکار داریم که اخترفیزیک نام دارد.» این جملاتی است که دانلد گلد اسمیت و نیل دگراس تایسن کتاب راز آفرینش جهان هستی را با آن آغاز کرده‌اند. این کتاب داستانی شگفت‌آور است که 14 میلیارد سال طول کشیده است. اگر خواندن راز آفرینش جهان هستی را آغاز کنید آن را زمین نخواهید گذاشت.

‌درباره‌ی کتاب راز آفرینش جهان هستی اثر دانلد گلد اسمیت، نیل دگراس تایسن

کتاب راز آفرینش جهان هستی با عنوان اصلی «origins: fourteen billion years of cosmic evolution» اولین بار سال 2004 منتشر شد. نیل دگراس تایسن اخترفیزیکدان و مروج علم مشهور این کتاب را با همراهی دانلد گلد اسمیت نوشته است. این کتاب بینش جدیدی در زمینه‌ی علوم کیهانی به دست می‌دهد و درباره‌ی سیر تکامل جهان ما سخن می‌گوید. لحن طنزگونه‌ی کتاب و آمیخته شدن مطالب آن با مثال‌های ادبی و جملات جالب باعث شده است این کتاب هرچه بیشتر جذاب و خواندنی باشد. یکی از منتقدان درباره‌ی این کتاب گفته است: «اگر یک کتاب‌خوان گاه و بی گاه یک کتاب علمی می‌خرد این کتاب حتماً باید یکی از کتاب‌هایش باشد»

کتاب راز آفرینش جهان هستی توانست نظرات زیادی را به خود جلب کند و در طی سال‌های اخیر به زبان‌های مختلف برگردانده شده است.

 

مروری بر فصل‌های کتاب راز آفرینش جهان هستی

‌کتاب راز آفرینش جهان هستی با پیشگفتاری تحت عنوان «تأملی بر ریشه‌های علم و علم ریشه‌ها» آغازشده است. در این پیشگفتار نویسنده ذهن مخاطب را برای مطالبش آماده می‌کند و در ادامه در درآمدی به نام «داستان ناگفته‌ی شگفتی‌ها» درباره‌ی تاریخ جهان سخن گفته است. پس‌ازآن فصل‌های اصلی کتاب آمده است که عنوان آن‌ها به شرح زیر است:

بخش اول: منشأ جهان هستی

1-در آغاز

2-پادماده مهم است

3- بگذار که نور باشد

4- بگذار که تاریکی باشد

5- بگذار که تاریک‌تر باشد

6-یک جهان یا چند جهان؟

بخش دوم: منشأ کهکشان‌ها و ساختار جهان هستی

7-کشف کهکشان‌ها

8-منشأ ساختار

بخش سوم: منشأ ستارگان

9-گردوغبار

10-باغ‌وحش عناصر

بخش چهارم: منشأ سیارات

11- آنگاه‌که کرات جوان بودند

12-میان سیارات

13- کرات بی‌شمار: سیارات آن‌سوی منظومه شمسی

‌درباره‌ی نیل دگراس تایسن نویسنده‌ی کتاب راز آفرینش جهان هستی

نیل دگراس تایسون (Neil deGrasse tyson) اختر فیزیکدان آمریکایی متولد نیویورک است. او سال 1958 به دنیا آمد و تمام کودکی‌اش را در نیویورک گذراند. از همان زمان کودکی ستاره‌شناسی مهم‌ترین علاقه‌ی او بود و دائماً به دیدن موزه‌ی ستارگان نیویورک می‌رفت. نیل تایسن تحصیلات خود را دانشگاه هاروارد به پایان رسانده است. او مدرک دکترای اخترفیزیک خود را سال 1991 از این دانشگاه دریافت کرد.

نیل تایسن با آنکه کارهای دانشگاهی زیادی انجام داده اما علاقه‌ی بسیاری به ترویج علم دارد. او کتاب‌های مختلفی برای عموم نوشته است تا آن‌ها را نیز با دنیای ستاره‌شناسی آشنا کند. نیل تایسن چند قسمت هم به‌عنوان مهمان در سریال بیگ بنگ تئوری بازی کرده است.

نیل دگراس تایسن در حال حاضر استاد موزه‌ی تاریخ طبیعی آمریکا و رئیس افلاک‌نمای نیویورک است. او سال 2017 توانست جایزه‌ی علمی استیون هاوکینگ را از آن خود کند. همچنین او سال 2005 برنده‌ی جایزه‌ی خدمات عمومی برجسته‌ی ناسا و مدال رفاه عمومی شد.

ترجمه‌ی کتاب راز آفرینش جهان هستی به فارسی

آفرینش جهان هستی در سراسر جهان مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد. در ایران نیز انتشارات مازیار که بسیاری از کتاب‌های علمی را در ایران ترجمه و منتشر کرده است، راز آفرینش جهان هستی را روانه‌ی بازار کتاب ایران کرد. این کتاب در مدت‌زمان کوتاهی به چاپ سوم رسید و قشر کتاب‌خوان استقبال خوبی از آن به عمل آوردند.

انتشارات آوا نامه کتاب صوتی راز آفرینش جهان اصلی را با ترجمه‌ی جمیل آریایی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب راز آفرینش جهان هستی را خواند؟

راز آفرینش جهان هستی تنها یک کتاب نیست، یک سفر شگفت‌انگیز است. خواندن این کتاب مانند این است که سوار یک سفینه شوید و اعماق فضا را کاوش کنید. نیل دگراس تایسن و همکارش در این سفر نقش راهنما را دارند و اطلاعات شگفت‌آور و جذابی برای مخاطبان آماده کرده‌اند. با این کتاب شما می‌توانید چهارده میلیون سال در عمق کیهان سفر کنید و شکل‌گیری اولین ستارگان و سیارات را ببینید. راز آفرینش جهان هستی کتابی است که بسیاری از سؤالات افراد کنجکاو را پاسخ خواهد داد. شنیدن این کتاب در یک روز خسته‌کننده یا زمانی که می‌خواهید از روزمرگی‌هایتان فاصله بگیرید و فضای جدیدی را تجربه کنید بسیار لذت‌بخش خواهد بود. این کتاب را می‌توانید به عزیزان کنجکاو علاقه‌مند به دانشتان هدیه دهید و آن‌ها را هم در این لذت شریک کنید. همچنین این کتاب می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی برای نوجوانان و جوانان باشد تا آن‌ها را با دنیای علم آشنا کند.

کتاب راز آفرینش جهان هستی در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد.

کتاب راز آفرینش جهان هستی مناسب برای گروه سنی نوجوانان، جوانان، بزرگ‌سالان و در واقع تمام آدم‌های کنجکاو است.

خوانش کتاب صوتی راز آفرینش جهان هستی را اکرم پریمون به عهده داشته است.

کتاب راز آفرینش جهان هستی جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع علمی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی علمی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب راز آفرینش جهان هستی اثر دانلد گلد اسمیت، نیل دگراس تایسن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
654.۷۱ مگابایت
مدت زمان
۱۱:۵۲:۳۲
نویسنده نیل دگراس تایسن
نویسنده دومدانلد گلداسمیت
مترجمجمیل آریایی
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۲/۱۸
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۵۴.۷۱ مگابایت
۱۱:۵۲:۳۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
18 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

در این کتاب بخش هایی ناتمام باقی می ماند.من سعی کردم از طریق تلفن اطلاع دهم ولی کسی پاسخگو نبود.مثلا یکی از آن ها پایان بخش پنجم منشا حیات بود که چند دقیقه پایانی را نداشت و چند جای دیگر هم این اتفاق افتاد که اصلا جالب نبود و آدم در خماری می ماند که چه شد؟

1
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

کتابی بسیار پربار که حجم بسیار زیادی از اطلاعات تخصصی رو به ساده ترین بیان ممکن برای خواننده فهمیدنی و بازگو کرده که این هنر پروفسور نیل دگراس تایسنه. البته از حق که نگذریم ترجمه و گفتار روان و زیبا هم بر گیرایی و اثر گذاری کتاب افزوده.

5

کتابی علمی است، نویسنده سعی کرده به زبان عامیانه معمای خلقت و نظریه های علمی دقیق پس آن را بیان کند. خانم پریمون هم زیبا روایت کرده اند ولی کاش برخی جملات کمی آهسته و با تاکید بیشتر بیان می شد.

1

خیلی خوب میشه اگه برای کتاب های صوتی بعد از خرید، pdf را هم در اختیار خریداران قرار دهید

5

بسیار کتاب ارزنده از نظر علمی است که می‌تواند دید وسیعی در خصوص جهان اطراف ما و کیهان شناسی داشته باشد

5

سفری به آفرینش هستی و حیات با نیل تایسن با زبانی شیوا ما را به اعماق هستی می برد. صدای راوی عالی و بر جذابیت کتاب افزوده ست.

4

عالی هستش و من از شنیدن این کتاب لذت می برم.

5

عالی

5

بی نظیره.

5

عالی

4
(16)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
87,000
٪30
60,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راز آفرینش جهان هستی
٪30
راز آفرینش جهان هستی
نیل دگراس تایسن
آوانامه
4
(16)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
87,000
٪30
60,900
تومان