0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چین از جنگ جهانی دوم به بعد

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد

درباره چین از جنگ جهانی دوم به بعد

‌درباره‌ی کتاب صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد اثر مایکل وی. آزکان

بدون شک یکی از کشور‌هایی که پس از جنگ جهانی با تغییر گسترده‌ی طرز فکر و سیاست همراه بوده است کشور چین است. پس از پایان جنگ جهانی دوم و در سال 1945 حزب کمونیست حکومت را در دست گرفت و در اول اکتبر 1945 جمهوری خلق چین تاسیس شد. با این تغییر ایجاد شده در رویکرد سیاسی، نظام اقتصادی و اجتماعی چین نیز به شدت دگرگون شد و چین گام‌های بزرگی برای تبدیل شدن به یک قدرت جهانی برداشت. کتاب چین از جنگ جهانی دوم به بعد مجموعه‌ای از این رخداد‌های تاریخی را به شکل دایره‌المعارفی بیشتر با رویکرد مخاطب نوجوان جمع آوری کرده است و در اختیار خواننده قرار داده است. 

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد

کتاب پیش رو از هفت فصل و یک پیشگفتار با عناوین زیر تشکیل شده است:

  • انقلاب ادامه دار چین

  • فتح چین به دست کمونیست‌ها

  • چین به کشوری کمونیست تبدیل می‌شود

  • تبدیل چین به قدرت نظامی و سیاسی

  • ادامه‌ی انقلاب چین

  • ادامه جنگ قدرت

  • هدایت چین به سمت و سویی جدید به دست دنگ شیائو پینگ

  • چین امروز – غول اقتصادی ناآرام

انتشارات آوانامه خوانش هر کدام از این فصل‌ها را با صدای اکرم پریمون و با زمان تقریبی سی دقیقه برای هر فصل به مخاطبان علاقه‌مند ارائه کرده است.

ترجمه‌ی کتاب صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد به فارسی

کتاب چین از جنگ جهانی دوم جلد 62 از مجموعه کتاب‌های تاریخ جهان است که توسط انتشارات ققنوس منتشر می‌شود. این مجموعه از کتاب‌ها به بررسی حوادث و مقاطع مهم تاریخ بشریت از ابتدای تمدن‌ها تا امروز می‌پردازد. کتاب حاضر ترجمه‌ای است از کتاب China Since World War II و به بررسی شرایط اجتماعی و اقتصادی چین از زمان جنگ جهانی دوم تا زمان چاپ کتاب می‌پردازد. انتشارات آوانامه کتاب صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد را با ترجمه‌ی رضا علیزاده عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد را خواند؟

چین در افق اقتصادی امروز جهان یکی از تاثیرگذارترین کشور‌های جهان به شمار می‌رود. این کشور مانند شوروی پیروی از اندیشه‌های کمونیست را پس از جنگ جهانی دوم در دستور کار خود قرار داد اما دلایل شکست این طرز فکر در شوروی و موفقیت آن در چین یکی از سوال‌هایی است که با خواندن این کتاب به خوبی به آن پاسخ داده شده است. آنچه مخاطب در این کتاب به آن پی‌می‌برد تناقضاتی است که طرز فکر‌ کمونیستی با ذات بشر دارد و شنونده‌ی این کتاب به خوبی تاثیر حکمرانی تدبیرگرانه در برابر حکمرانی ایدئولوژیک را در پیشرفت و نتیجه‌ی یک کشور ملاحظه خواهد کرد. این کتاب با رویکرد ارائه‌ی اطلاعات جامع درباره‌ی موضوع آن و با تعیین نوجوانان به عنوان جامعه‌ی هدف نوشته شده است.

  • کتاب صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ قرار دارد.

  • کتاب صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد مناسب برای گروه سنی نوجوان است.

  • خوانش کتاب صوتی صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد را اکرم پریمون به‌عهده داشته‌است.

‌در بخشی از کتاب صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد می‌شنویم

مرگ مائو تسه تونگ در نهم سپتامبر هزار و نهصد و هفتاد و شش سرآغاز عصری جدید برای جمهوری خلق چین بود. عصری که قرار بود برای مردم آزادی و رفاه بیشتری به ارمغان بیاورد. در طی حدود سه دهه مائو چین را بنا به نظریات کمونیستی شکل داده بود. نظریاتی که کاپیتالیسم و بزرگترین شر آن یعنی دنبال کردن نفع شخصی را رد می‌کرد. در اوایل دهه‌ی 1960 نوشت که آموزش و پرورش باید کار و تلاش سخت را در جهت مصالح عمومی کشور تشویق کند. نه این‌که بر منافع مادی شخصی تاکید کند و مردم را به سوی آرزوهای شخصی مثل زن گرفتن و خرید ویلا و ماشین و تلویزیون سوق دهد. مردی که به عنوان قدرتمندترین رهبر جمهوری خلق چین جانشین مائو شد به شدت از این عقاید مائو رویگردان شد. او به عنوان کمونیستی که گفت ثروتمند شدن افتخار آفرین است مشهور شد. اگرچه همه در چین قرار نبود به طرز افتخار آمیزی ثروتمند شوند، مایه‌ی افتخار دنگ شیائو پینگ بوده است که بیش از هر رهبری در تاریخ مردم را از فقر و تنگدستی نجات داده است. 

دنگ شیائو پینگ مرد کوچک اندامی بود که فقط صدوپنجاه سانتیمتر قد داشت. اما فرمانده‌ی نظامی قابلی بود و در نبرد‌های بی‌پایان چین بر سر قدرت سیاسی کار آزموده شده بود. وقتی دنگ شیائو پینگ در جریان انقلاب فرهنگی برای دومین بار تبعید شد تصمیم گرفت به هر نحو ممکن از گوانگجو جایی که ژنرال سوشیو به او پناه داده بود به مبارزه ادامه بدهد. بازگشت سیاسی دنگ شیائو پین به صحنه از طرف افسران رده بالای ارتش، رهبران قدیمی حزب که دوستانش بودند و کمونیست‌های جوانی که از اصلاحات پشتیبانی می‌کردند حمایت می‌شد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد اثر مایکل وی. آزکان بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
244.۷۳ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۲۵:۵۴
نویسنده مایکل وی آزکان
مترجمرضا علیزاده
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۱/۳۰
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۴۴.۷۳ مگابایت
۰۴:۲۵:۵۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
پربار 🌳 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
0 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

چین طی بیش از صد سال از ۱۹۰۳ تا امروز چون اقیانوسی متلاطم خروشیده و بسیاری از ایدئولوژیها را در خود غرق کرده و بسیاری از نظریات جدید را آزموده و پشت سر نهاده تا امروز که حرف اول اقتصاد را در دنیا میزند.من در باره نویسنده میخواستم بدانم که در گوگل نتوانستم از ایشان بیوگرافی بخوانم کاش فیدیبو از نویسنده هم مطلبی می‌گذاشت.

5

سلام قطعا کشور چین به دلیل هوش بالا چون از سختی زبان این کشورمهم هم فهمیده می‌شود به دلیل زیادبودن مدت سربازی برداشتن موانع تولید و... قطعا وانشالله که چون حقشان است می‌توانند قدرت اول درهمه زمینه ها باشند

5

یک کتاب بسیار مفید در جهت آشنایی با تاریخ کشور چین با گویندگی خوب. امیدوارم فیدیبو در مورد تاریخ سایر کشورها کتاب های صوتی دیگری هم اضافه کند.

5

کتاب جالبی است نمی دانستم بزرگوار مائو این قدر شتر بوده ?

5

به خوبی سیر تاریخی شکل گیری چین نوین را توضیح داده بود

5
اجرای روان 🎙️
تلخ ☕️
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

کتاب جالبیه

4.6
(10)
آموزنده 🦉 (1)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
چین از جنگ جهانی دوم به بعد
چین از جنگ جهانی دوم به بعد
مایکل وی آزکان

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چین از جنگ جهانی دوم به بعد
چین از جنگ جهانی دوم به بعد
مایکل وی آزکان
آوانامه
4.6
(10)
آموزنده 🦉 (1)
70,000
تومان