0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اینشتین به آرایشگرش چه گفت

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی اینشتین به آرایشگرش چه گفت

نویسنده:
رابرت ل ولک
درباره اینشتین به آرایشگرش چه گفت

همیشه نام دانشمندانی همچون اینشتین مفاهیم پیچیده و فرمول‌های عجیب‌وغریب و غیرقابل فهمی را در ذهن می‌آورد. فکر کردن به این پیچیدگی‌ها هم باعث می‌شود هرکسی بی‌خیال پرسش‌هایش شود و به همین دلیل مردم تا حد زیادی از دنیای علم فاصله گرفته‌اند؛ اما علم همیشه به این پیچیدگی نیست، در پس این‌همه پیچیدگی مفاهیمی وجود دارد که اگر به زبان خوبی بیان شود افراد را با دنیای علم آشتی خواهد داد. کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت یکی از همان کتاب‌هایی است که می‌تواند لذت علم را به تمام افراد بچشند. این کتاب جذاب و دوست‌داشتنی تعدادی از مفاهیم علمی را به زبانی روان و خواندنی بیان کرده است که می‌تواند برای هر فرد کنجکاوی جذاب باشد.

درباره آلبرت اینشتین، ذهن کم‌نظیر فیزیک

آلبرت اینشتین فیزیکدان آلمانی سال 1849 در امپراطوری آلمان و در خانواده‌ای یهودی به دنیا آمد. آلبرت در دوران کودکی چندان باهوش به نظر نمی‌رسید و حتی بعضی‌ها فکر می‌کردند هوش یک بچه‌ی معمولی را هم ندارد. مادرش ویولونیست ماهری بود و این ساز را از کودکی به او آموخت. سال‌ها بعد و زمانی که اینشتین بزرگ‌ترین و مشهورترین فیزیکدان زمان خود بود همچنان موسیقی علاقه و مهارت جدی او در زندگی به‌حساب می‌آمد.

آلبرت اینشتین 14 یا 15 ساله بود که به دلیل شرایط اقتصادی همراه خانواده‌اش به میلان مهاجرت کرد. این اتفاق با انتشار اولین مقاله‌ی او درباره‌ی اتر همراه شد. هرچند این پژوهش چیز جدیدی نبود اما برای نوجوانی 15 ساله بسیار بزرگ بود. او بعدها به دانشگاه مونیخ رفت و دکترای فیزیک خود را دریافت کرد. آلبرت اینشتین پس از پایان تحصیلش در اداره‌ی ثبت اختراعات سوئیس مشغول کار شد و در سال‌های فعالیت در همین اداره نسبیت خاص را منتشر کرد. 10 سال او بزرگ‌ترین نظریه‌ی تاریخ فیزیک یعنی نسبیت عام را ارائه کرد.

اینشتین سال 1921 برای «خدماتش به فیزیک نظری و کشف قانون فتوالکتریک» برنده‌ی جایزه‌ی نوبل شد. بزرگ‌ترین فیزیکدان قرن بیستم 8 آوریل 1955 درگذشت.

‌درباره‌ی کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت؟ اثر رابرت ل. ولک

کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت با عنوان اصلی «what Einstein told his barber: more scientific answers to everday questions» منتشرشده است. این کتاب با زبانی ساده و جذاب بسیاری از مفاهیم علمی را برای عموم بیان کرده است تا هرکسی بدون داشتن تحصیلات دانشگاهی مرتبط هم بتواند از دنیای علم لذت ببرد.

مروری بر فصل‌های کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت؟

اینشتین به آرایشگرش چه گفت هفت فصل دارد که عنوان فصل‌های این کتاب به شرح زیر است:

فصل اول: حرکت و تکان

فصل دوم: اینجا را نگاه کن

فصل سوم: ماده‌ی داغ

فصل چهارم: زمین زیر پای ما

فصل پنجم: آسمان برفراز سر ما

فصل ششم: همه چی نمناک است

فصل هفتم: ماده و چیزها

‌درباره‌ی رابرت ل. ولک نویسنده‌ی کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت؟

رابرت ل. ولک شیمیدان متولد 1928 است و در دانشگاه پیتسبورگ شیمی درس می‌دهد. دکتر ولک سال‌ها به‌عنوان روزنامه‌نگار فعالیت کرده و چندین کتاب هم درزمینه‌ی ترویج علم دارد که در آن‎‌ها تلاش کرده است پدیده‌های روزمره را به شکل غیر فنی توضیح دهد.

«اینشتین به آرایشگرش چه گفت؟»، «اینشتین به آشپزش چه گفت؟ جلد 1»، «اینشتین به آشپزش چه گفت؟ جلد 2» و «آنچه اینشتین نمی‌دانست» عنوان بعضی کتاب‌های اوست. کتاب اینشتین به آشپزش چه گفت سؤالات متداول درباره‌ی غذا را پاسخ داده است و تعدادی از دستورالعمل‌های پخت غذا که همسر دکتر نوشته است نیز در آن قرارگرفته است. سال 2005 این کتاب به‌عنوان بهترین کتاب فنی سال معرفی شد.

رابرت ولک در طول سال‌های فعالیتش برنده‌ی جوایز مختلفی شده است که از میان آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی جامعه‌ی شیمی آمریکا در سال 2005، جایزه‌ی استاک (stack) برای تفسیر علم شیمی برای عموم و جایزه‌ی بنیاد جیمز برد (james beard) برای بهترین ستون روزنامه را نام برد

ترجمه‌ی کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت؟ به فارسی

در سال‌های اخیر تعداد آثار حوزه‌ی ترویج علم در سراسر جهان افزایش‌یافته است. نشر مازیار یکی از مؤسساتی است که تلاش کرده است این آثار هر چه سریع‌تر در اختیار مخاطب ایرانی قرار بگیرد تا آن‌ها هم هم‌زمان با مردم جهان از این کتاب‌ها لذت ببرند. اینشتین به آرایشگرش چه گفت یکی از کتاب‌هایی است که این ناشر روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

انتشارات آوا نامه کتاب صوتی اینشتین به آرایشگرش چه گفت؟ را با ترجمه‌ی بهرام معلمی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت؟ را خواند؟

دنیای علم سرزمین جذابی است. اگر تصویر سخت فرمول‌های ریاضی را کنار بگذاریم دنیای علم پر از زیبایی‌هایی است که نباید خود را از آن محروم کنیم. معمولاً به نظر می‌رسید کتاب‌های علمی یا برای دانشگاهیان است یا برای نوجوانان و کودکانی که به مدرسه می‌روند نوشته‌شده است اما مروجان علم در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند کتاب‌هایی بنویسند که همگان را با علم آشتی دهند و هرکسی بتواند برای پاسخ به کنجکاوی‌هایش از این آثار استفاده کند. اینشتین به آرایشگرش چه گفت یکی از همین کتاب‌هاست که هر فصلش به داستان علمی جذابی پرداخته است. گوش دادن به فصل‌های این کتاب در فرصت‌های مختلف می‌تواند باعث شود لحظات بهتری داشته باشید.

کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت؟ در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد.

کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت؟ مناسب برای گروه سنی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان است.

خوانش کتاب صوتی اینشتین به آرایشگرش چه گفت؟ را اکرم پریمون به عهده داشته است.

کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت؟ جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع علمی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی علمی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت؟ اثر رابرت ل. ولک بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
689.۹۱ مگابایت
مدت زمان
۱۲:۳۲:۰۲
نویسنده رابرت ل ولک
مترجمبهرام معلمی
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۱/۳۰
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۸۹.۹۱ مگابایت
۱۲:۳۲:۰۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.8
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
12 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
37 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
25 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب عالی هست من نسخه چاپی رو خریدم تقریبا نصف اون رو خوندم عالیه در مورد ی چند تا سوال هست که جواب میده مثلا چرا گرما به بالا می رود و بعد جوابش رو میده

3

گفت مدل موهامو تایسونی بزن??

3

خریدم ولی هنوز گوش ندادم اما توی نمونه هاش به نظر میومد که ذهن رو درگیر میکنه و چیزای جالبی داره

2

کتاب سرگرم کننده و سبکی است

1

خیلی خوشم نیومد

2.8
(8)
94,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اینشتین به آرایشگرش چه گفت
اینشتین به آرایشگرش چه گفت
رابرت ل ولک
آوانامه
2.8
(8)
94,000
تومان